Název:
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky
Překlad názvu:
Cooperation of a kindergarten teacher with other experts
Autoři:
BAKALÁŘOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na specifika spolupráce učitele mateřské školy s dalšími pedagogickými pracovníky či odborníky. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak obě strany vnímají svoji vzájemnou spolupráci, jaké faktory mohou tuto spolupráci ovlivňovat, ať už zásadním způsobem či nepatrně, a jaká jsou identifikovaná pozitiva a negativa jejich spolupráce. Teoretická část se zabývá poznatky o profesi učitele mateřské školy a o dalších pedagogických pracovnících a odbornících, kteří s ním mohou spolupracovat. Vymezuje kompetence, náplň práce a hlavní požadavky na všechny tyto pozice. Empirická část přibližuje spolupráci učitele mateřské školy a dalších pedagogických pracovníků či odborníků prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Rozhovory poukazují na zkušenosti učitelek mateřských škol a dalších pedagogických pracovníků či odborníků se vzájemnou spoluprací a v neposlední řadě to, jak tuto spolupráci obě strany vnímají.The bachelor's thesis focuses on the specifics of cooperation between a kindergarten teacher and other pedagogical staff or experts. The aim of the bachelor's thesis is to find out how both parties perceive their cooperation, what factors may influence their cooperation, either substantially or slightly, and what are the identified positives and negatives of their cooperation. The theoretical part deals with the knowledge about the profession of the kindergarten teacher and about other pedagogical staff and professionals who can collaborate with him/her. It outlines the competences, job description and main requirements for all these positions. The empirical part presents the collaboration between the kindergarten teacher and other pedagogical staff or professionals through qualitative research. The interviews point out the experiences of kindergarten teachers and other pedagogical staff or professionals in collaborating with each other, as well as how this collaboration is perceived by both parties.
Klíčová slova:
Asistent pedagoga; chůva; dítě; logopedický preventista; předškolní vzdělávání; speciální pedagog; tandemová výuka; učitel mateřské školy.; školní psycholog; Child; kindergarten teacher; nannypreschool education; school psychologist; special educator; speech and language therapist; tandem teaching; teaching assistant. Citace: BAKALÁŘOVÁ, Tereza. Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/66025