Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení mateřských škol ve Středočeském kraji z pohledu manažerských funkcí
Hozmanová, Alice ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
(abstrakt) Tématem této práce je systém řízení mateřských škol ve Středočeském kraji z pohledu uplatňování manažerských funkcí. V důsledku legislativních změn získaly školy poměrně značnou autonomii, která klade vysoké požadavky na ředitele v oblasti řízení. Kvalita výchovně vzdělávacího procesu každé školy a jejího možného dalšího rozvoje závisí na jejím řízení. Výzkumná část je zaměřena na otázku strategického plánování, nastavení komunikačního systému, povinností zaměstnanců, delegování pracovních úkolů, způsobu realizace hospitační činnosti nebo nastavení evaluačního systému školy. Záměrem práce je poukázat na případná kritická místa v řízení tohoto typu škol a zároveň provést komparaci velkých a malých mateřských škol v jednotlivých oblastech řízení.
Motivovanost pedagogických pracovníků v základních uměleckých školách v závislosti na managementu školy
Kadeřábek, Antonín ; Mazánková, Jana (vedoucí práce) ; Francová, Kateřina (oponent)
3 Resumé: Motivovanost pedagogických pracovníků v základních uměleckých školách v závislosti na managementu školy V této bakalářské práci je zkoumána problematika motivovanosti pedagogů na základních uměleckých školách. Tato práce má za cíl zanalyzovat situaci v oblasti motivování pedagogů ve vybraných školách, ověřit, zdali v oblasti motivace pedagogických pracovníků neexistují některé nové zákonitosti, které se týkají uspokojování Maslowových potřeb, a které by se v manažerské praxi mohly využít k motivaci pedagogů. Ve výzkumné části jsou uvedeny dva výzkumné problémy. První výzkumný problém se zabývá tím, zdali jsou pedagogové motivovaní v souladu s těmi faktory, které považují doopravdy za motivující. Druhý výzkumný problém vychází z předpokladu uvedeného v odborné literatuře a obecně řečeno, slouží k jeho ověření. Zabývá se tím, zdali jsou pro každého z pedagogů nejvýznamnější ty motivační faktory, jež stimulují uspokojení potřeb jednoho z pěti pater Maslowovy pyramidy, nebo zdali jsou pro každého z pedagogů nejvýznamnější ty motivační faktory, jež stimulují uspokojení potřeb týkajících se více pater Maslowovy pyramidy. Explorativní metodou sběru dat (konkrétně dotazníkem), a následnou analýzou získaných dat, bylo zjištěno, že pedagogové z výzkumného vzorku nejsou motivováni v úplném souladu s těmi...
Styly vedení vedoucí školní jídelny
Klegová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou vedení lidí a styly vedení vedoucích školních jídelen. Teoretická část práce, vycházející z odborné literatury, se zabývá hlavně jednotlivými styly vedení, osobnosti vedoucího a jeho roli v týmu. Výzkum proběhl mezi vedoucími školních jídelen, které jsou součástí základní školy a přináší zhodnocení současné situace. Cílem mé práce bylo analyzovat stávající používané styly vedení vedoucích školních jídelen a navrhnout optimální styl vedení v jídelnách při základní škole. Závěrečná bakalářská práce je zaměřena na manažerskou funkci vedení lidí.
Možnosti aplikace manažerských stylů v mateřské škole
Jeremiášová, Alena ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Název: Možnosti aplikace manažerských stylů v mateřské škole Autor: Alena Jeremiášová Katedra: Pedagogická fakulta Vedoucí práce: Mgr. Jiří Trunda Abstrakt: Tématem této práce jsou možnosti aplikace manažerských stylů v mateřské škole. V teoretické části je rozebrán rozdíl mezi pojmem řízení lidí a vedení lidí. V další kapitole jsou roztříděny styly manažerské práce podle různých autorů. Následující kapitola definuje funkce manažera a rozebírá jeho kompetence. Následně je nastíněna situace ve školství po roce 1989 a součástí této kapitoly je také vymezení současné úlohy ředitelky a zástupkyně ředitelky, jejich práva, kompetence a povinnosti. V empirické části jsou stanoveny problémové otázky a popsána metoda a metodika výzkumu. K dosažení cíle této práce bylo zvoleno dotazníkové šetření. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření byly získány poznatky, které daly odpověď na otázky týkající se stylů vedení v mateřských školách v Hradci Králové a blízkém okolí. Na závěr byly poznatky shrnuty do tabulek a grafů a vyhodnoceny.
Uplatnění principů přístupu zaměřeného na člověka (PCA) v manažerské praxi
Mitaczová, Jana ; Junková, Vendula (vedoucí práce) ; Loneková, Katarína (oponent)
Hlavním cílem teoretické části této diplomové práce je představit Rogersův přístup zaměřený na člověka (PCA) z hlediska jeho vývoje, teorie, základních principů a možnosti uplatnění mimo terapeutický kontext se zaměřením na oblast vedení lidí. První kapitola je věnovaná obecným poznatkům o PCA a v druhé kapitole jsou blíže popsány možnosti uplatnění PCA v manažerské praxi. Hlavním cílem empirické části je ověření souvislosti uplatnění základních podmínek PCA ve vedení lidí (resp. vedení zaměřeného na člověka) s oddaností zaměstnanců organizaci, pro kterou pracují. Kvantitativní výzkum v podobě korelační studie byl realizován dotazníkovým šetřením na vzorku 63 respondentů, zaměstnanců z různých organizací a z různých oborů. V tomto výzkumu byly použity metody Barrett-Lennardův vztahový dotazník (BLRI) a Dotazník oddanosti organizaci (OCQ). Výsledky ukazují významnou korelaci mezi oddaností zaměstnance organizaci a mírou empatického porozumění, kongruence a úrovně přijetí ze strany vedoucího. Významný vztah mezi oddaností organizaci a nepodmíněností přijetí v rámci tohoto výzkumu potvrzen nebyl. Kromě hypotéz vycházejících z hlavního cíle jsou v rámci výzkumu ověřovány některé další hypotézy. Je zkoumán vztah mezi mírou uplatňování vedení zaměřeného na člověka a (1) délkou vztahu zaměstnance a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.