Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úspěchy zlínského hokejového klubu ve vybraných médiích
Jurák, Vojtěch ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá mediální prezentací tří vybraných úspěchů zlínského hokejového klubu od 90. let 20. století do současnosti. Praktickou částí je kvantitativní obsahová analýza, která zkoumá tři různé typy novin a jejich internetové protějšky (Zlínský deník jako regionální titul, online protějšek je na adrese zlinsky.denik.cz, Mladá fronta dnes jako celostátní titul s rozvinutou regionální přílohou, online protějšek je na adrese idnes.cz a Právo jako celostátní titul, online protějšek je na sport.cz) ve třech časových obdobích (finále nejvyšší české hokejové soutěže v letech 1995, 2004 a 2014). Analýzou prošlo celkem 873 textů. K nejvýznamnějším zjištěním patří např. skokový nárůst produkce mezi lety 1995 a 2004. Obecně platí, že mediální pokrytí bylo, podle očekávání, nejpodrobnější ze strany regionálního titulu. Poměrně překvapivým výsledkem byl rozsah produkce Mladé fronty dnes, který předčil očekávání. Hokejové zpravodajství se ani v čase, ani napříč tituly a komunikačními kanály v základu příliš nezměnilo. Zápasové zpravodajství, ohlasy, příběhy a aktuality vždy tvořily největší část mediální produkce. Měnila se však forma zpravodajství. Nejvýraznějšími trendy byly zvyšující se podíl vizuálního obsahu na celkové produkci a také rostoucí význam internetu. Především v roce 2014 bylo jeho...
Překlápění obsahů (shovelware) mezi tištěnými médii a zpravodajskými servery v České republice
Némethová, Eva ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Práce zkoumá trend vzájemného překlápění obsahů mezi tištěnou a on-line verzí vybraných českých celostátních deníků Mladé fronty DNES, Lidových novin, Práva a k nim přidružených zpravodajských serverů idnes.cz, lidovky.cz, novinky.cz v časovém úseku jednoho konstruovaného týdne v roce 2015. V teoretické části zkoumá vztah tištěných a on-line médií, vliv digitalizace na proměnu žurnalistické profese, obsahů a příjemců mediálních sdělení. Všeobecná výzkumná otázka zní: kolik procent obsahu je překlápěno mezi tištěnou a on-line verzí média a opačně a které z vybraných médií překlápí obsah nejvíce? Pro její zodpovězení jsou stanoveny tři hypotézy vztažené k objemu a frekvenci překlápění: tištěné deníky překlápí svůj obsah na zpravodajské servery z max. 5 %, zpravodajské servery překlápí svůj obsah do tištěných deníků z max. 10 %, nejvíce využívá překlápění obsahů Mladá fronta DNES a Právo. Cílem výzkumu je odhalit trendy v překlápění ve vybraných médiích a ve způsobu uvažování o shovelwaru a interpretovat je. V praktické části je uveden postup ověřování hypotéz, které byly potvrzeny, popsána aplikace frekvenční analýzy, shrnuty a interpretovány výsledky výzkumu. V závěru jsou výsledky diskutovány a navržena další vylepšení a výzkumné cíle pro případné navazující výzkumy, které by pokračovaly v...
Krajně pravicové strany v českých médiích před parlamentními volbami 2017
Bajtler, Martin ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tématem této diplomové práce je zobrazování českých krajně pravicových stran v českých médiích před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Práce si klade za cíl zodpovědět, jak média před volbami v roce 2017 zobrazují krajně pravicové strany, se kterými tématy se krajní pravice v mediálních výstupech pojí a jak se krajně pravicová tematika změnila mezi volbami v roce 2013 a 2017. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy práce sleduje výskyt krajně pravicových stran v mediálních výstupech celostátních deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny, Právo a Hospodářské noviny v období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017 a před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2013. Obsahovou analýzu doplňuje kvalitativní analýza vybraných textů. Sledované strany jsou určeny dle definice krajní pravice Case Muddeho a definice pravicového populismu Hans-Georga Betze. Pro období před volbami v roce 2017 jde o tyto strany: Dělnická strana sociální spravedlnosti; ROZUMNÍ - stop migraci a diktátu EU - peníze našim občanům, důchodcům, dětem, zdravotně postiženým; Svoboda a přímá demokracie - Tomio Okamura; Blok proti islamizaci - Obrana domova; Sdružení pro republiku - Republikánská strana Československa Miroslava Sládka a Řád národa - Vlastenecká unie. V období před volbami v roce 2013 práce sleduje strany...
Vládní krize 2017 optikou českých celostátních deníků
Marek, Michal ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
krizí 2017 vliv vlastnictví daných médií. Analyzováno je pět českých celostátních deníku, nichž dva byly před vložením do svěřeneckého fondu v majetku Andreje Babiše, tedy jednoho ze dvou hlavních aktérů krize. Ke zkoumání mediálních obsahů je použita základní kvantitativní obsahová analýza a data jsou následně interpretována je, že určitý dopad na obsah vlastnictví má. Ze strany Mladé fronty a Lidových novin je možné pozorovat náznaky stranění Andreji Babišovi na úkor Bohuslava Sobotky. Například Deník je vůči Babišovi naopak znatelně přísnější.
Přebírání papežského stolce - komparativní obsahová analýza
Fišer, Tomáš ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Smrt papeže Jana Pavla II. ukončila v církvi téměř třicet let trvající období, během kterého se i v českém údajně velmi ateistickém prostředí stala osoba papeže tématem, kterému se intenzivně věnují všechna velká zpravodajská média. Oba jeho nástupci proto nastupovali do úřadu za mimořádného mediálního zájmu, který byl navíc podpořen různými specifickými okolnostmi, za kterých úřad přebírali. Papež Benedikt XVI. a jeho nástupce papež František jsou dvě velmi rozdílné osobnosti s rozdílným způsobem vystupování, odlišnou životní zkušeností a odlišným vztahem k médiím. Všechny tyto faktory reflektovala média, která se podílela na vytváření mediálního obrazu obou mužů, tedy způsobu, jakým byli prezentování veřejnosti. Tato diplomová práce srovnává rozdíly ve vytvořeném mediálním obrazu obou papežů v prvním roce jejich pontifikátu. Pro srovnání byla vybrána dvě média, která reprezentují dva nejčtenější české deníky. Mladá fronta Dnes zastupuje seriózní přístup ke zpravodajským tématům a deník Blesk reprezentuje bulvární způsob zpravodajství. K porovnání je využita metoda kvantitativní obsahové analýzy, díky které bylo možné analyzovat publikované články o obou papežích a získat z nich určitě reprezentativní závěry.
Komentáře českých deníků věnujících se české vládní krizi probíhající v dubnu a v květnu 2017
Hrubý, Dominik ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Práce Komentáře českých deníků věnující se české vládní krizi probíhající v dubnu a květnu 2017 analyzuje názorové texty publikované v denících Hospodářské noviny, Právo a Mladá fronta DNES v období od 27. dubna od 26. května 2017 věnující se v té době probíhající vládní krizi. Teoretická část práce vedle jiného rozebírá fenomén vlastnictví médií a jeho koncentrace. Pozornost je věnována rovněž proměně českého stranického systému v posledních letech, která je nesporně relevantním faktorem také pro politickou žurnalistiku. Použitými metodami jsou kvalitativní a kvantitativní obsahová analýza textů. Práce sleduje četnost pokrytí sledovaného tématu a především převládající postoj komentátorů jednotlivých deníků ke třem hlavním aktérům vládní krize - ministru financí Andreji Babišovi, premiéru Bohuslavu Sobotkovi a prezidentu Miloši Zemanovi. Výsledky analýzy jsou zasazeny do kontextu vlastnictví jednotlivých deníků, primárně s ohledem na fakt, že faktickým vlastníkem MF DNES je skrz svěřenské fondy právě ministr Andrej Babiš.
Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES v České televizi v letech 2010-2015
Tomíček, Matěj ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Vývoj mediálního obrazu cyklistického závodu Tour de France v deníku Mladá fronta DNES a v České televizi v letech 2010-2015" se zabývá nejslavnějším cyklistickým závodem na světě a jeho prezentací ve dvou vybraných českých médiích. Práce shrnuje základní informace o historii závodu a také nastiňuje, jak se referování o Tour de France měnilo v průběhu daných let. Na základě kvalitativní obsahové analýzy zkoumá také zpravodajské rutiny, které se ve výstupech objevují, dále se zaměřuje na to, jak produkci ovlivňuje gaučová žurnalistika, a jestli se v jednotlivých výstupech projevuje fanouškovství novinářů. Tyto skutečnosti zkoumá na příkladu šesti ročníků Tour de France, z médií se věnuje Mladé frontě DNES a České televizi, dvěma vlajkovým lodím, co se referování o Tour de France týče. Jedním ze zdrojů pro praktickou i teoretickou část této diplomové práce jsou také vlastní rozhovory s Tomášem Mackem, redaktorem Mladé fronty DNES a Tomášem Jílkem, komentátorem České televize.
Komparace mediálního obrazu FC Viktoria Plzeň a AC Sparta Praha ve vybraných českých médiích
Slabý, Martin ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací mediálních obsahů deníků Sport a Mladá fronta DNES z několika časových období v průběhu jednoho ročníku první české fotbalové ligy. Na jejím základě a za pomoci poznatků českých i zahraničních odborníků se snaží odpovědět na otázku, zda deník Sport zvýhodňuje v publikovaných materiálech klub AC Sparta Praha a naopak znevýhodňuje klub FC Viktoria Plzeň. K zodpovězení této otázky využívá metodu komparativní kvalitativní obsahové analýzy. Vychází ze souboru článků ze tří období podzimní části sezóny a tří období z části jarní. Bere přitom zřetel nejen na samotné texty článků, ale také například první strany či titulky, které jsou důležitou součástí obsahů denního tisku. Výsledky výzkumu jsou průběžně shrnuty po každém z jednotlivých období, v závěru pak přichází kompletní shrnutí a zodpovězení výzkumné otázky. Výzkumem bylo zjištěno, že co se týče obsahů článků, nebylo v rámci materiálů deníku Sport publikovaných ve sledovaných obdobích shledáno významnější protežování pražského celku, naopak u zastoupení témat týkajících se Sparty a Plzně se převaha ve prospěch Letenských projevila více a totéž se dá do určité míry říci i o titulních stranách.
Komparativní studie mediálního obsahu deníku MF Dnes v období před vlastnictvím Andrejem Babišem a po předání do svěřeneckých fondů
Višňovský, Pavel ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na studii mediálního obrazu politických stran v deníku MF DNES. V práci jsou sledovaná dvě období, v nichž na periodikum neměl mít údajně vliv politik a podnikatel Ing. Andrej Babiš. První z období je vymezeno od vzniku hnutí ANO 2011 až do uzavření obchodu s vlastníky vydavatelství MAFRA, druhé je vymezeno předáním majetku Andreje Babiše do svěřeneckých fondů a analýza končí jeho odstupem z postu ministra financí. V práci jsou aplikované postupy komparativní analýzy a výsledky jsou pro přehlednost zpracovány v přiložených tabulkách. Tabulky jsou doplněný souvislým textem, který stručně charakterizuje obsah politických článků, které se na titulních stranách objevovaly. Při analýze deníku je přihlédnuto k aktuální politické situaci. Studie je doplněna historickým a současným kontextem působení deníku Mladá fronta DNES i podnikatele a politika Andreje Babiše.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.