Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti facilitace posttraumatického růstu v terapii
Zůnová, Anna ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Kuchař, Jakub (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá možnostmi facilitace posttraumatického růstu v kontextu individuální psychoterapie. Literárně-přehledová část shrnuje stav současného poznání problematiky posttraumatického růstu. Za účelem komplexnějšího pohledu, je posttraumatický růst zasazen do širšího rámce procesu terapie traumatu. Teoretická část je zakončena představením možností facilitace posttraumatického růstu. Empirická část se zabývá zkušeností praktikujících psychoterapeutů s posttraumatickým růstem v rámci jejich individuální praxe. Kvalitativní šetření se zaměřuje na to, co terapeuti považují za cíle terapie traumatu, jakým způsobem terapeuti posttraumatický růst konceptualizují, v jakých oblastech a podobách u svých klientů potkávají a jakým způsobem se domnívají, že jej mohou ovlivnit. Data jsou získána pomocí polostrukturovaného rozhovoru vedeného s devíti psychoterapeuty a dále jsou analyzována metodou tematické analýzy. Analýza dat vedla k objevení šestnácti hlavních témat, která se týkají způsobu uvažování a zacházení terapeuta s posttraumatickým růstem v průběhu psychoterapeutických sezení.
Zpravodajský web MediaGuru.cz a jeho referování o causách tištěných periodik v roce 2013
Zunová, Anna ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Zpravodajský web MediaGuru.cz přináší denně svým čtenářům nejnovější informace z oblasti médií, marketingu a reklamy. Bakalářská práce si klade za cíl představit toto médium a podrobit analýze jeho fungování v roce 2013. Konkrétně se zaměřuje na problematiku tištěných periodik, tedy jaký je této oblasti věnován prostor. Analýza pak probíhá ve třech stanovených kategoriích - témata spojená s tištěnou žurnalistikou (čtenost, prodaný náklad, nové/zrušené tituly, vlastnické změny, personální změny, obsahové změny a reklama a inzerce), styl zpracování článků (neutrální, hodnotící, pozitivní, negativní a přejaté) a žánry příspěvků (zpráva, zpráva s citací, rozhovor, analýza a žebříček). Zprávy ze sekce Tisk vydané v průběhu roku 2013 jsou přiřazovány do jednotlivých rubrik a na základě získaných dat, ale i výpovědi šéfredaktorky webu Martiny Vojtěchovské, pak práce vztahuje získaná fakta na širší kontext a přináší informace o fungování tohoto zpravodajského serveru.
Téma globálního oteplování v časopisech Respekt a Reflex v roce 2020 - komparační studie
Srbová, Eva ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
Jako globální oteplování, resp. globální změna klimatu je označován nárůst teploty vzduchu a zemského povrchu pozorovaný od poloviny 20. století. O tomto závažném tématu se často diskutuje v odborných kruzích, médiích i širší společnosti. Média se věnují nejen faktickým dopadům klimatických změn, ale i názorovému střetu odborníků. Většinově přijímaná hypotéza hovoří o ekologických důsledcích činnosti člověka od dob průmyslové revoluce a v posledních desetiletích představuje základ pro celosvětové klimatologické, politické, ekonomické, ekologické aj. snahy uzpůsobit či omezit tu lidskou aktivitu, která má nežádoucí klimatický dopad. Oponenti však upozorňují, že etapy globálního oteplování patří k celkové historii Země a že lidská činnost v tomto ohledu nemá zásadní vliv. Cílem mé bakalářské práce bylo analýzou mediálního obsahu dvou populárních českých časopisů - Reflex a Respekt - zjistit, jak o problematice informují a z jakých zdrojů čerpají, a vyhodnotit styl jejich práce, a to i s ohledem na moc médií nastolovat témata ve společnosti a ovlivňovat veřejné mínění. To zahrnovalo také sledovat, o jaké zdroje se opírají, koho veřejnosti předkládají jako názorové autority ("názorové vůdce", opinion leaders) a jakým způsobem ovlivňují veřejné mínění. Za tímto účelem jsem provedla kvantitativní i...
Vliv koronavirové krize na mediální pokrytí tématu klimatických změn v deníku Mladá fronta Dnes
Hlinka, Ivan ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
Koronavirová krize ovlivnila způsob života na celé planetě. Kvůli rychlosti a intenzitě, s kterou se šířila, si vysloužila velkou mediální pozornost. Tento prostor jí byl věnován na úkor jiných, méně atraktivních témat. Bakalářská práce se zaměřuje na vliv, který měla pandemie onemocnění COVID-19 na mediální pokrytí tématu klimatických změn. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy byly zkoumány relevantní texty z let 2019 a 2020. První kapitoly představují teoretický základ a vhled do problematiky. Věnují se klimatickým změnám a klimatickým extrémům, koronavirové krizi, včetně jejího průběhu v České republice a popisují základní koncepty mediální teorie, které jsou nutné pro správné uchopení tématu práce. V kapitole metodologie jsou stanoveny cíle práce, výzkumné otázky a pracovní postup. Poslední dvě kapitoly prezentují získaná data a odpovědi na položené otázky. Výsledkem práce bylo zjištění, že koronavirová krize negativně ovlivnila obsahy s tematikou klimatických změn. V absolutních číslech došlo v téměř všech kategoriích k poklesu. Výjimkou byla jenom průměrná délka textů, která se zvýšila o 7.8 %. V roce 2020 se meziročně snížil počet publikovaných relevantních textů o 41,5 %. Snížil se i podíl domácího zpravodajství a nejfrekventovanějším hlavním tématem byly klimatické extrémy. Snížilo se...
Fenomén Seznam Zprávy
Plzák, Otakar ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o zpravodajském webu Seznam Zprávy. Cílem této práce je poukázat na jeho postavení v mediálním světě a to hlavně ve světě online médií. úvodu ukazuje na jeho vznik. Následuje jeho popis zaměření a poté samotný Poté jsem pomocí obsahové analýzy zdokumentoval články Seznamu za měsíc srpen 2019. Dále jsem poukázal na výhody a nevýhody internetového zpravodajství, kdy jsem v závěru vysvětlil pojmy jako hoax, fake news a click praktické části jsem se zaměřil na největší a nejznámější osobnosti Seznam Zpráv. Dále se v práci poukazuje na jedny z nejdůležitějších kauz portálu Seznam a dle mého i zásadní pořady Seznam Zpráv. závěru jsem popsal, proč si myslím, že Seznam Zprávy jsou opravdovým fenoménem nejen internetové, ale všeobecně žurnalistiky u nás. V příloze přiložil i kodex Seznam Zpráv.
Obraz požáru katedrály Notre Dame v českých médiích
Stuchlík, Jan ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na mediální obraz požáru pařížské katedrály Notre pondělí 15. dubna 2019 a trval do rána následujícího dne. O příčině požáru stavby, která oslavila 850 let od svého vzniku a kterou spisovatele Victora Huga, se dodnes diskutuje. Nejpravděpodobnější příčinou je zkrat obvodu elektrifikovaného zvonu umístěného v sanktusové věži, ze které se požár rozšířil na zbytek střechy. Finální podoba budoucí rekonstruov prezident Macron však slíbil konečnou opravu do 5 let. Zmiňovaný pařížský požár s strhl vlnu mediálního zájmu mezi světovými i mezi českými médii. Toto téma bylo relevantní jak pro tištěná a online média, tak i pro televizní vysílání a sociální sítě. Nejvíce informace o požáru katedrály Notre Dame rezonovala sociálními sítěmi, naopak nejmenší počet zmínek televizním zpravodajství. Ke svým zjištěním jsem dospěl na základě provedené 31. května 2019, ke které jsem využil aplikaci Maximus. Svá zjištění jsem zpracoval do grafů, nichž jsou zjištěná data přehlednější.
Praktické a důkazem podložené intervence ke zvyšování efektivity komunikace mezi lékařem a pacientem
Zůnová, Anna ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Panenková, Erika (oponent)
Bakalářská práce má za cíl zmapovat důležité komunikační dovednosti lékařů, poukázat na oblasti, které ovlivňují a najít možné intervence, které přispívají ke zdokonalení těchto dovedností. Protože jsou komunikační dovednosti lékařů užívány ve specifickém vztahu a typu kontaktu, je první část práce věnována popisu tohoto vztahu a dvou základním podobám, jichž může nabývat. Druhá část pojednává o specifikách lékařské konzultace, jejích fázích a také rozdílu mezi anamnesticko-diagnostickým rozhovorem a rozhovorem terapeutickým. Třetí část se pak zaměřuje na jednotlivé komunikační dovednosti a vyzdvihuje jako klíčové dovednosti empaticky se chovat a jednat. Na základě výzkumů je zde popsáno, proč se jejich ovládnutí ukazuje jako prospěšné jak pro pacienta, tak také pro lékaře a celý zdravotnický systém. Čtvrtá část seznamuje s jednotlivými intervencemi z posledních let, které se pro zdokonalení komunikačních dovedností ukázaly jako užitečné. Poslední část práce je věnována návrhu výzkumu, který má za cíl objasnit, zda je při intervenci v podobě tréninku jedné z komunikačních dovedností - dovednosti empaticky se chovat a jednat - důležitá nejen teoretická výuka, ale také praktický nácvik dovednosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komparativní studie mediálního obsahu deníku MF Dnes v období před vlastnictvím Andrejem Babišem a po předání do svěřeneckých fondů
Višňovský, Pavel ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Zunová, Anna (oponent)
1 Anotace Bakalářská práce se zaměřuje na studii mediálního obrazu politických stran v deníku MF DNES. V práci jsou sledovaná dvě období, v nichž na periodikum neměl mít údajně vliv politik a podnikatel Ing. Andrej Babiš. První z období je vymezeno od vzniku hnutí ANO 2011 až do uzavření obchodu s vlastníky vydavatelství MAFRA, druhé je vymezeno předáním majetku Andreje Babiše do svěřeneckých fondů a analýza končí jeho odstupem z postu ministra financí. V práci jsou aplikované postupy komparativní analýzy a výsledky jsou pro přehlednost zpracovány v přiložených tabulkách. Tabulky jsou doplněný souvislým textem, který stručně charakterizuje obsah politických článků, které se na titulních stranách objevovaly. Při analýze deníku je přihlédnuto k aktuální politické situaci. Studie je doplněna historickým a současným kontextem působení deníku Mladá fronta DNES i podnikatele a politika Andreje Babiše.
Zpravodajský web MediaGuru.cz a jeho referování o causách tištěných periodik v roce 2013
Zunová, Anna ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Zpravodajský web MediaGuru.cz přináší denně svým čtenářům nejnovější informace z oblasti médií, marketingu a reklamy. Bakalářská práce si klade za cíl představit toto médium a podrobit analýze jeho fungování v roce 2013. Konkrétně se zaměřuje na problematiku tištěných periodik, tedy jaký je této oblasti věnován prostor. Analýza pak probíhá ve třech stanovených kategoriích - témata spojená s tištěnou žurnalistikou (čtenost, prodaný náklad, nové/zrušené tituly, vlastnické změny, personální změny, obsahové změny a reklama a inzerce), styl zpracování článků (neutrální, hodnotící, pozitivní, negativní a přejaté) a žánry příspěvků (zpráva, zpráva s citací, rozhovor, analýza a žebříček). Zprávy ze sekce Tisk vydané v průběhu roku 2013 jsou přiřazovány do jednotlivých rubrik a na základě získaných dat, ale i výpovědi šéfredaktorky webu Martiny Vojtěchovské, pak práce vztahuje získaná fakta na širší kontext a přináší informace o fungování tohoto zpravodajského serveru.

Viz též: podobná jména autorů
5 Zůnová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.