Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anglicismy v roli publicismů
Horáková, Markéta ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce se primárně zabývá prací s anglicismy v časopisech Bravo, Cosmopolitan a Popcorn v letech 1995, 2004 a 2014 z hlediska lingvistického, publicistického i pragmatického úhlu pohledu. Práce je rozdělena na dvě základní části: teoretickou a analytickou. Teoretická část přináší výklad zaměřující se na problematiku přejímání anglicismů do českého jazyka, práci s nimi, jejich případné začlenění do jazyka a jejich stylotvornou platnost v českých komunikátech. V neposlední řadě přihlíží k jejich pragmatickému aspektu v textech. Část analytická představuje a objasňuje konkrétní příklady anglicismů ve vybraných magazínech, pracuje s adaptačními procesy, ukazuje pragmatickou a publicistickou funkci anglicismů v komunikátech. Cílem této diplomové práce je na základě faktických příkladů z vybraných publikovaných časopisů přiblížit tematiku anglicismů v mediálních textech, způsob, jakým je s nimi v komunikátech nakládáno, jak jsou upravovány pro potřeby žurnalistiky a jak ovlivňují výslednou podobu mediálních obsahů, popř. celý jazykový systém.
Protektorátní časopisy a přílohy denních listů pro děti a mládež jako nástroj nacistické propagandy
Suk, Pavel ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Gebhart, Jiří (oponent) ; Jiroušek, Bohumil (oponent)
Práce se pokouší analyzovat projevy a možné dopady nacistické propagandy ve dvou etapách Protektorátu Čechy a Morava. Z denních listů byly analyzovány dětské přílohy Národní politiky (nejčtenější periodikum) a Lidových novin (za I. republiky prestižní nezávislý list blízký Hradu). Z periodik vycházejících v první fázi protektorátu (do zatčení předsedy vlády Ing. Aloise Eliáše v září 1941) byly zvoleny a analyzovány časopisy Mladý hlasatel a Dětská neděle, které začaly vycházet v roce 1935. Druhá fáze protektorátu je těsně spojena se vznikem a existencí Kuratoria pro výchovu mládeže v Čechách a na Moravě, tudíž byla analyzována jeho periodika, a to Zteč, Správný kluk a Dívčí svět. K nim přibyla ještě Kuratoriem vydávaná Knihovna pro mládež. Práce má ukázat způsoby nacistické propagandy zacílené na děti a mládež do 18 let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Proměny české hudební publicistiky v důsledku rozvoje online žurnalistiky
Kyncl, Jan ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Tato práce se zabývá proměnami české hudební publicistiky spojenými s rozvojem digitálních médií a online žurnalistiky. Nejdříve, ve své teoretické části, poskytuje stručný přehled vývoje hudební publicistiky u nás i ve světě a zabývá se úlohou hudebního kritika. Poté popisuje rozmach online žurnalistiky - opět v kontextu tuzemském i světovém - a pojmenovává hlavní specifika žurnalistiky na digitálních platformách a také její současné trendy. Další část práce už se zaměřuje na českou hudební publicistiku v éře prudkého rozvoje digitálních médií po roce 1995 a snaží se postihnout hlavní ekonomické a socio-kulturní jevy, které ji formovaly. Zaměřuje se také specificky na segment časopiseckého trhu a na různé podoby pronikání hudební publicistiky do oblasti internetu. V analytické části práce jsou pak zpracovány mediální mapy tištěných hudebně-publicistických periodik a jejich internetových ekvivalentů a na příkladu nejnavštěvovanějšího tuzemského hudebního serveru ukázány výrazné rysy současné české hudební publicistiky na internetu.
Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013
Mašková, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce Komparativní analýza komunikace značek Louis Vuitton a Estée Lauder napříč vybranými periodiky v roce 2013 se zabývá způsoby komunikace, které vybrané luxusní značky na platformě magazínů využívají k oslovování stávajících i potenciálních zákazníků. V teoretické části se práce věnuje vymezení oblastí luxusu a s ním spojených značek Louis Vuitton a Estée Lauder a médií, a to konkrétně tištěných magazínů Elle a Marianne, jež společně tvoří nezbytný základ pro následný výzkum. Metodologická část práce nahlíží na stěžejní persvazivní, sémiotické a pragmatické přístupy podílející se za využití verbální i neverbální složky komunikace na výstavbě zkoumaných textů, a předkládá s nimi související základní pojmy, které jsou následně využity v analytické části práce. Zde nejprve dochází k detailnímu popisu a analýze vybraných sdělení, na něž navazuje porovnání a konečné zhodnocení získaných zjištění. Komparace přitom probíhá nejen v rámci jednotlivých magazínů, respektive v nich umístěných typech komunikátů, ale rovněž s přihlédnutím na konkrétní specifika vybraných značek. Hlavní cíl práce spočívá v popsání vybraných komunikátů, analyzování jimi sdělovaných obsahů, jejich vzájemném porovnání a konečném odhalení stěžejních komunikačních metod a strategií, jakých vybrané luxusní značky...
Proměny vztahu českého katolického exilu v Římě po roce 1948 k marxismu a komunismu
Kindl, Martin ; Putna, Martin (vedoucí práce) ; Nedorostek, Miroslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o způsobech, jakými byl reflektován marxismus a komunismus na stránkách českého exilového katolického časopisu "Studie", který vycházel v Římě mezi lety 1958-1990. Zároveň práce nastiňuje problematiku československého exilu druhé poloviny dvacátých let jako takového. V práci je pojednáváno také o exilových vlnách, k nimž došlo po roce 1948 a 1968. Zvláštní pozornost je zaměřována na problematiku exilu katolického. V rámci činností exilu jsou nahlíženy hlavně jeho literární aktivity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Finská mediální krajina - tištěná média
Picková, Barbora ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Aplt, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje popisu struktury současných tištěných médií ve Finské republice a jejich fungování. Zaměřuje se konkrétně na periodicky vycházející tisk, tj. noviny a časopisy. Úvodní část obsahuje zběžný přehled historických souvislostí, týkajících se finského mediálního systému a nastiňuje tak vznik a vývoj tisku, ale i ostatních médií, v této zemi. Dále práce popisuje hlavní charakteristiky tohoto systému v souvislosti s jeho ekonomickými, společenskými a politickými východisky. Ve třetí části text přibližuje některé konkrétní soudobé tituly a jejich pozici na finském trhu s tiskovinami. Internetem a jeho vlivem na tištěná média se zabývá závěrečná část práce, jejímž záměrem je nastínit v této souvislosti i výhled do budoucnosti finského tisku. Smyslem práce je podat ucelený přehled o finských tištěných médiích a jejich pozici v rámci finské mediální krajiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.