Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití grafického románu ve výuce němčiny
Klusáčková, Marie ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje využití grafického románu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Vychází z předpokladu, že toto multimodální médium, jež je fenoménem současné literatury, má pro výuku němčiny široký potenciál. Cílem práce je navrhnout didaktický materiál, který bude respektovat specifické vlastnosti grafického románu a z jeho potenciálu vhodně čerpat. První kapitola se proto věnuje úvodu do problematiky grafického románu jako média, fenoménu současné literatury, a etablujícímu se vzdělávacímu prostředku. Grafický román je vymezen a zasazen do kontextu. V rámci druhé kapitoly jsou získány poznatky o možnostech využití grafického románu ve výuce němčiny (a dalších cizích jazyků), a to pomocí metody přehledové studie, umožňující systematické zmapování zkoumané oblasti. Přehledová studie prokázala, že grafický román může být vhodným prostředkem k naplňování cílů cizojazyčného vyučování - cíle jazykového (skrze osvojování slovní zásoby, čtení s porozuměním, kreativní psaní), i cíle vzdělávacího a výchovného (skrze rozvoj gramotností, kulturního a historického povědomí, interkulturní kompetence a občanství). Dále má grafický román výrazně pozitivní vliv na motivaci žáků. Ve třetí kapitole jsou pak poznatky z přehledové studie aplikovány při návrhu didaktické adaptace grafického románu Sophie...
Prvky americké válečné propagandy ve filmových adaptacích komiksu Captain America
Vosyková, Lenka ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Kapitán Amerika je jednoznačně nejpatriotičtější superhrdina v komiksovém světě. Již datum jeho uvedení na trh, březen 1941, naznačuje, že jedním z jeho záměrů bylo podpořit válečné snažení americké armády během druhé světové války. Propagoval americké národní hodnoty a vlastenectví, čímž mohl podněcovat muže ke vstupu do Armády Spojených států amerických a veřejnost zase ke koupi válečných dluhopisů. Na začátku nového tisíciletí došlo k restartování celého komiksového vesmíru společnosti Marvel. V roce 2011 mělo premiéru první filmové zpracování postavy Kapitána Ameriky a poté následovaly ještě další dva díly. Celá tato trilogie se těší poměrně velké oblibě mezi diváky. V teoretické části diplomové práci popisuji různé druhy propagand a jejich příklady použití. Stručně také vysvětlím, jak působila na americké občany během první a druhé světové války. Kvůli zasazení do širších souvislostí nastíním rovněž, v čem spočívá význam populární kultury a jak se vyvíjela celá společnost Marvel. Poté bude nahlíženo na postavu Kapitána Ameriky jako na součást tradice hrdinů, kteří vykazují stereotypní znaky. Praktická část zjišťuje především to, jakými způsoby se ve filmech o této postavě projevuje americká propaganda a jak ji vnímají příjemci. Zajímá mě také, jak se liší toto vnímání v závislosti na...
Komparativní analýza konceptu "superhrdinů" v japonské manze a americké komiksové tvorbě
Tran, Viet ; Hrdina, Matouš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je odpovědět na otázku, jakým způsobem se liší "japonští superhrdinové" v manze od jejich západních superhrdinských protějšků, a to z hlediska vyprávění, designu či motivů. Hypotéza pracuje s předpokladem, že ačkoliv japonská manga následuje základní pravidla superhrdinského žánru, mezi těmito dvěma komiksovými světy lze vysledovat řadu rozdílů, které vycházejí mimo jiné z kulturního prostředí, v němž vznikají. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které se věnují především základním definicím a historii zkoumaných oblastí. Práce začíná s definicí komiksu jako média a narativního prostředku, jeho technickým zpracováním i předchůdcům. Další kapitola se zaměřuje na základní aspekty superhrdinského žánru, jeho konvence a typologie. Samozřejmostí je také vymezení pojmu "manga", přiblížení historie japonského komiksu a také jeho specifických žánrů a podžánrů. V neposlední řadě je na místě také definovat pojmy jako kultura, kulturní hodnoty a kulturní prostředí. Práce pak prostřednictvím narativní, sémiotické a komparativní analýzy zkoumá vlastnosti šesti komiksových děl - tří z americké a tří z japonské produkce. Předmětem zkoumání jsou vyprávěcí struktury, vzhled a motivy superhrdinů či zasazení děje v kontextu se superhrdinským žánrem, stejně jako jejich chování...
Zpravodajský komiks jako nová forma on-line zpravodajství na webu ČT24
Králová, Helena ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zpravodajským komiksem, který publikují redaktoři on-line zpravodajství České televize na webu ČT24 od 20. května 2019. Tento formát v sobě propojuje komiks s televizním zpravodajstvím a má přilákat mladé publikum k obsahu vyráběnému Českou televizí. Koncept zpravodajského komiksu spočívá v tom, že se z reportáží odvysílaných v pořadech České televize za pomoci moderních technologií vyrobí několikastránkový komiks. Tato práce v praktické části mapuje proces výroby zpravodajského komiksu, který je díky mobilní aplikaci značně zrychlený. Dále je v ní popsáno, kdo se na jeho výrobě podílí a jaká témata jsou v něm zobrazována. Hlavním cílem práce je však zjistit, jestli zpravodajský komiks opravdu čtou mladí lidé, jimž je primárně určen. V kontrastu se základními hodnotami zpravodajství, které zpravodajský komiks musí splňovat, protože vychází jako obsah produkovaný veřejnoprávní institucí, stojí určitá umělecká kritéria kladená na komiks jako takový. I těmito odlišnými aspekty obou žánrů se předkládaná práce zabývá. Součástí teoretické části práce je i stručná historie komiksu v žurnalistice a proměna prezentace obsahu České televize na internetu a sociálních sítích v návaznosti na stále větší význam síťových médií.
Publikace Cholín
Krejčová, Kristýna ; Franta, Jiří (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Ve zkratce se snažím pomocí média komiksu představit unikátní místo spojené s mým dětstvím – Cholín – a nastínit jeho nezvyklou sociální strukturu. Tohoto cíle se pokouším dosáhnout jiným způsobem, než klasickým sběrem dat a jejich strukturováním. Namísto toho tvořím příběhy, založené na skutečnosti. Inspiraci získávám jak z ústního vyprávění, tak z literárních zdrojů, které byly vydány členy cholínské komunity. Paralelně s tím pracuji s tamní městskou legendou zvanou Kvakev, která se stává ústřední postavou. S její pomocí se z komiksu stává fiktivní dokumet, který balancuje mezi realitou a fantazií.
Způsoby zobrazení smrti v komiksovém díle Sandman
Jedličková, Barbora ; Podzimek, Jan (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
Tato práce se zabývá zobrazováním smrti v komiksových dílech Sandman od autora Neila Gaimana. Má za cíl prozkoumat podoby smrti, které autor v komiksu představuje prostřednictvím obrazových a textových kódů. Práce začíná úvahou o fenoménu smrti a o tom, jak byly tento jev a jeho zobrazování vnímány historicky a v současnosti. K výzkumu je využita teorie vizuální sémiotiky, především jsou to poznatky Ch. S. Peirce a teorie multimodality, která je popsána v teoretické části. Poté je pozornost věnována samotnému komiksu a charakteristice jednotlivých prvků vizuálního jazyka vhodných k popisu komiksových obrazů, jako jsou barva, perspektiva, velikost panelů, rámování atd. Samotné analýze obrazů předchází výzkum, který přiblíží některé mytologické příběhy, jež autora inspirovaly, a dále výzkum současného zobrazování smrti v projevu západní kultury v jeho historickém kontextu. V popisu obrazů jsou určeny podstatné znaky jednotlivých módů a interpretovány jejich významy. Závěr práce shrnuje poznatky a snaží se potvrdit výchozí myšlenku určenou v úvodu práce, tedy že Gaiman pojal postavu Smrti velmi odlišně než bývá zvykem u současných komerčních obrazů.
Komiksové adaptace ve výuce literatury na základní a střední škole
Hrubanová, Anna ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím komiksových adaptací v hodinách literatury na základní a střední škole. Cílem práce je zmapovat dostupné komiksové adaptace literárních děl českých autorů. Na základě předem zvolených kritérií budou zhodnoceny komiksové adaptace povídky Proměna France Kafky. Součástí práce bude také porovnání původního textu s vybranou komiksovou adaptací a postihnutí proměn fikčního světa převedením do komiksového média. Práce pomůže učitelům přiblížit teorii komiksu. Teoretické poznatky budou uplatněny v tvorbě dvou výukových bloků vystavěných pro účely literární výchovy na základní a střední škole. Konkrétní realizace obou výukových bloků v praxi budou navzájem porovnány.
Mytologické motivy v Nikkarinových komiksech tetralogie 130
Kadlec, Jakub ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Diplomová práce Mytologické motivy v Nikkarinových komiksech trilogie 130 se jako jedna z nemnoha českých teoretických prací zaměřuje na analýzu mýtů v současném českém sci-fi komiksu. Prostřednictvím dosud nedokončené tetralogie 130 (Odysea, Hodní, zlí a oškliví a Čas hvězdoplavců) mladého kreslíře a scenáristy Nikkarina s využitím sémiologické analýzy dešifruje mytologické obsahy a popisuje základní teoretický rámec pro jejich další zkoumání. Samotné interpretaci děl předchází část věnující se historii sci-fi komiksu v českém prostředí. Práce vychází z hypotézy, že mýty jsou v komiksech ságy 130 využívány záměrně. Platnost nalezených mýtů se zároveň neomezuje jen na sci-fi komiks a často mohou být nalezeny i v jiných žánrech a na jiných platformách. Právě odhalit takové intermediální přesahy je jedním ze záměrů zpracovávané látky. Nezbytnou součástí diplomové práce je i reflexe série 130 v českých médiích, zaměřující se mimo jiné na schopnost recenzentů skryté významy dešifrovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.