Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,940 záznamů.  začátekpředchozí30931 - 30940  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.38 vteřin. 

Fundace Marie Markéty z Valdštejna
Svobodová, Jana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Pučalík, Marek (oponent)
RESUMÉ FUNDACE MARIE MARKÉTY Z VALDŠTEJNA Jana Svobodová, Ústav dějin křesťanského umění KTF UK V předkládané bakalářské práci představuji Marii Markétu, hraběnku z Valdštejna, jako zakladatelku sakrálních objektů na svém panství a uvádím celkový přehled staveb s vysvětlením jejich vzniku v dané lokalitě. Bakalářská práce je součástí bádání o mecenášství Valdštejnů v severních Čechách pro připravovanou výstavu o tomto významném šlechtickém rodu v Muzeu Českého ráje v Turnově. V průběhu svého bádání jsem mapovala jednotlivé památky a popisovala je. Z mého pohledu byla důležitá tzv. práce v terénu, to znamená, pořízení fotodokumentace jednotlivých kostelů a získávání dalších informací o vzniku staveb. Nejvíce sledovaným obdobím byla léta 1724-1729, kdy hraběnka Valdštejnová byla vskutku štědrou podporovatelkou umění, což jí dovolovala i příznivá finanční situace. Její zásluhou bylo obnoveno nebo nově postaveno mnoho církevních staveb na valdštejnských panstvích, jako např. děkanský kostel sv. Jakuba v Mnichově Hradišti, sv. Mikuláše v Turnově, dále kostely sv. Vojtěcha v Kruhu u Doks, sv. Václava v Bosni a kaple sv. Jana Nepomuckého na Valdštejně, sv. Stapina v Klokočce. Cíl vytyčený pro tuto práci se mi podařilo splnit, i když jsem v této práci zůstala svému bádání dlužná ještě obsáhlejší průzkum v...

Konkretizace televizního žánru docusoap a sestavení mediální mapy realizovaných pořadů žánru ve Velké Británii
Lorenc, Hynek ; Dominik, Šimon (oponent) ; Kruml, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Konkretizace televizního žánru docusoap a sestavení mediální mapy realizovaných pořadů žánru ve Velké Británii" se zaměřuje na televizní žánr docusoap, který patří do široké skupiny žánrů se souhrnným názvem reality television. První kapitola představuje nejdůležitějí pořady, které měli vliv na vývoj televizního žánru reality television. Druhá kapitola je zaměřena na žánr docusoap. Poslední část představuje realizované projekty žánru docusoap vysílaných ve Velké Británii.

Miroslav Kárný. Studie o vlivu ideologie a politické moci na jedince v letech 1919-1974
Tesař, Jan ; Pullmann, Michal (oponent) ; Čechurová, Jana (vedoucí práce)
Studie se zabývá životem Miroslava Kárného v letech 1919-1974. Zvláštní zřetel byl kladen na utváření myšlenkových map a vliv ideologie na individuum. V první části je zkoumán život M. Kárného v ghettu Terezín a účinky aplikace "Konečného řešení" na konkrétního člověka s ohledem na možnosti rezistence. Druhá část se zabývá formováním veřejného názoru M. Kárného pod dojmem z komunistické ideologie, jejímž byl aktivním recipientem. Zkoumány jsou jak pilíře sekulární víry v období totality, tak příčiny jejího pozdějšího rozpadu.

Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy
Dvořák, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Havelka, Josef (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy Cíl práce Cílem této práce je vytvoření projektu cyklistické naučné stezky v CHKO Žďárské vrchy. Zpracování informační brožury, která by mohla být distribuována do informačních center v daném regionu. Metody Po diskusi s pracovníky správy CHKO Žďárské vrchy a sběru informací o stávajících cyklotrasách, cyklostezkách, naučných stezkách, přírodním a kulturním bohatství v dané oblasti proběhlo třídění a ověřování těchto dat. Následné využití poznatků k vytvoření cyklistické naučné stezky. Shrnutí informací do podoby informační brožury. Minimální ověření výsledků formou ankety. Výsledky Výsledkem této práce je návrh naučné cyklistické stezky s jejími možnými variantami v Chráněné krajinné oblasti Žďárské vrchy, který je zpracován do podoby informační brožury. Brožura obsahuje mimo texty a fotografie také mapový materiál, podle kterého lze cyklistickou naučnou stezku absolvovat. Brožuru je možno nabídnout informačním centrům v dané oblasti nebo jejich prostřednictvím v elektronické podobě šířit po internetu. Klíčová slova Naučná stezka, cyklotrasa, cyklostezka, Žďárské vrchy, chráněná krajinná oblast, cykloturistika. Martin Dvořák, 9. dubna 2010

Prohlížeč vektorové mapy České republiky pro mobilní telefony s podporou Javy
Stach, David ; Peterek, Nino (oponent) ; Machek, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření aplikace do mobilního telefonu, která umožní zobrazovat mapu České republiky reprezentovanou vektorovými daty. Vytvoření vektorových dat není součástí této práce, aplikace přebírá již hotovou vektorovou mapu. Úkolem práce je především zpracovat vektorová data a umožnit jejich zobrazení na display mobilního telefonu. Aplikace musí používat takové algoritmy, které umožní rychlou práci s mapou i přes omezené zdroje zařízení.

Tvarové transformace obrázků u dětí předškolního věku
Šašková, Martina ; Dvořák, Petr (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvarovými transformacemi jako jedním z druhů matematických transformací, jejich využitím v běžném životě s důrazem na možnost využití při práci s dětmi předškolního věku. Cílem je zmapovat schopnost rozlišovat, tvořit a hodnotit tvarové transformace dětmi předškolního věku, zároveň stanovit jednotlivé typy a rozsah tvořených tvarových transformací. Práce přináší soubor vhodných her a činností pro předškolní děti, které tvarové transformace využívají a dále schopnost jejich tvoření a rozlišování rozvíjejí.

Navigation system for vehicles
Dobiaš, Martin ; Mareš, Martin (oponent) ; Machek, Pavel (vedoucí práce)
Prvá časť práce je zameraná na prípravu prostredia pre vývoj navigačného programu. Na vykresľovanie mapy a ďalšie operácie s geografickými dátami sa používajú knižnice programu Quantum GIS. Popisujú sa úpravy v aplikačnom rozhraní a architektúre a napojenie knižníc Quantum GIS na jazyk Python, v ktorom je navigačný systém napísaný. Druhá časť sa zaoberá vývojom software pre navigáciu áut po cestnej sieti. Navigačný program podľa zadaného štartu a cieľu vyhľadá v cestnej sieti vhodnú trasu. Do úvahy sa berú typy ciest, jednosmerky, zákazy odbočenia a prípadne ďalšie obmedzenia. V prípade, že sa k počítaču pripojí GPS prijímač, zobrazujú sa navigačné informácie podľa aktuálnej polohy vozidla.

Sebepojetí a sebehodnocení dětí se specifickými poruchami učení
Šafránková, Karla ; Pokorná, Věra (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Cílem této práce je zmapovat problematiku sebepojetí a sebehodnocení jedince se specifickou poruchou učení se zaměřením na diference emočního prožívání a chování jedinců integrovaných do běžné základní školy a jedinců navštěvujících specializovanou třídu pro děti s dyslexií. Skupiny výzkumného šetření, stejně tak jako kontrolní vzorek, tvořilo deset jedinců navštěvuj ících pátý postupný ročník. Poměr dívek a hochů byl 1:1. V první fázi byl dětem předkládán test Kresby postavy, jako odrazový můstek pro vytvoření uvolněné atmosféry. Po něm následoval subtest "Nedokončené věty" z Michalovy testové baterie Projektivní interview (1974). Sebehodnocení dětí s dyslexií a dětí kontrolního vzorku bylo zjišťováno dotazníkem SPAS (Dotazník sebepojetí školní úspěšnosti, Matějček, Vágnerová, 1987). Z výsledků výzkumu vyplývá, že mezi dětmi obou výzkumných skupin v porovnání s kontrolním vzorkem skutečně existují rozdíly. Děti navštěvující specializovanou třídu jsou více úzkostné, introvertované, jejich výtvory častěji nesou známky regrese a primitivismu než kresby dětí integrovaných. Jejich největším problémem zůstává čtení. Integrovaní žáci působí podle výsledků vyrovnaněji a méně úzkostně. Jejich kresebný projev je vyzrálejší. Je velmi zajímavé, že čtení pro ně nepředstavuje zásadní problém. Jak vyplývá z Dotazníku...

Editor ER diagramů s podporou převodu do relačního modelu
Kozelková, Hana ; Skopal, Tomáš (vedoucí práce) ; Holubová, Irena (oponent)
Předmětem práce je implementace editoru ER diagramů pro potřeby konceptuálního databázového modelování. ER diagramy jsou kresleny v notaci používané při výuce Databázových systémů na MFF UK. Editor byl vytvářen jako standardní CASE nástroj. Součástí programu je převod ER modelu do relačního modelu. Výsledkem převodu je skript v SQL-92 pro vytvoření tabulek v databázovém systému. Podporovány jsou mimo jiné ISA hierarchie, n-ární vztahy a několikanásobné atributy. Před převodem je provedena verifikace ER diagramu. Práce obsahuje také teoretická východiska a porovnání s několika podobnými programy jak z komerční, tak akademické sféry.

Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků
Havelková, Lenka
Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami a zaměřuje se na žáky středních škol a studenty geograficky zaměřených vysokoškolských oborů. Vzhledem k výrazné různorodosti využívaných vyjadřovacích prostředků na tematických mapách je hlavním cílem této práce především identifikovat a zdůvodnit vliv užité kartografické vyjadřovací metody na úroveň dovednosti práce s těmito důležitými zdroji informací. Pro naplnění tohoto cíle bylo, mimo jiné z důvodu nedostatečného množství odborné literatury zaměřující se na tuto problematiku, nutné se uvedené problematice věnovat nejen v rovině realizovaného/dosaženého kurikula, ale i v rovině zamýšleného/projektového kurikula a využít několika odlišných výzkumných metod. Na rešerši literatury zabývající se tematickou kartografií, mapovými dovednostmi a testováním jejich úrovně proto navázalo vytvoření modelu dílčích mapových dovedností uplatňujících se při práci s tematickými mapami. Ten byl dále využit při tvorbě a interpretaci výsledků didaktického testu. Obdobně byla pro potřeby plošného testování realizována obsahová analýza učebnic zeměpisu a školních zeměpisných atlasů zaměřená na...