Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,892 záznamů.  začátekpředchozí30883 - 30892  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Prostorové šetření zadluženosti evropských společností
Wiedová, Zuzana ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Makovec, Martin (oponent)
V této práci je zpracováno prostorové šetření zadluženosti evropských společností za rok 2006 a také za rok 2005 pro účely vzájemného porovnání. Použité poměrové ukazatele finanční analýzy, které byly vypočítány jak za jednotlivé státy a odvětví, tak za Evropskou unii jako celek, jsou: věřitelské riziko, průměrná doba splatnosti úvěru a úrokové krytí. Hodnoty ukazatelů zadluženosti za celou Evropskou unii se pohybují na standardní úrovni. Meziroční srovnání odhalilo pozitivní trend u jednotlivých ukazatelů kromě průměrné doby splatnosti úvěru, která narostla kvůli hojnějšímu čerpání úvěrů evropskými společnostmi pro financování svých aktivit. Mezi nejzadluženější státy patří Itálie, Španělsko a Řecko, naopak výborně si vedou Švédsko, Polsko a také Česká republika. V rámci odvětví se daří především "Těžbě energetických surovin", jeho opak představuje odvětví "Rybolov a chov ryb". Testovaná hypotéza o vzájemné závislosti zadluženosti společností a veřejného dluhu domovského státu ku HDP byla potvrzena na 5% hladině významnosti.

Michel Debré and Europe. Thinking and Acting for a French European policy (1943-1962)
Med, František ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Práce se věnuje z pohledu dějin evropské integrace málo známé, leč významné postavě. Francouzský politik Michel Debré (1912-1996) se zabýval evropským otázkami už od dob druhé světové války a v 50. letech se aktivně účastnil debat o vznikajících evropských Společenstvích. Jeho stopa v procesu evropské integrace byla však dlouho vnímána jako jednoznačně negativní a Debré byl považován za pouhého vykonavatele de Gaullových záměrů. Přestože nemůže být sporu o tom, že Debré sdílel de Gaullově představy o nutnosti zařadit Francii po bok světových supervelmocí a nesouhlasil s evropským integračním procesem směřujícím к posilování nadnárodních institucí, jeho koncepce evropské spolupráce se vyvíjely nezávisle na de Gaullově vůli a v dějinách evropské integrace by jim měla být věnována větší pozornost. Oproti dosavadnímu výzkumu se práce snaží ukázat, že Debrého postoj к evropským otázkám se nevyvíjel náhlými skoky, které by nebylo možné uspokojivě zdůvodnit, ale naopak lineárně, přičemž změnám byly vystaveny pouze důrazy, které Debré přikládal některým oblastem (hlavní náplni evropské spolupráce, podobě specializovaných ne-národních úřadů, počtu členů Společenství aj.). V práci definujeme tři osy, které významně ovlivňovaly Debrého činnost na evropské úrovni. Do značné míry byly zformovány už v době Debrého...

Analýza výkonnosti v atletickém desetiboji
Novák, Jan ; Krátký, Petr (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Analýza výkonnosti v atletickém desetiboji Analysis of efficiency in athletic decathlon Cíle práce: Porovnání struktury výkonu na různých výkonnostních úrovních, zejména v relativním pojetí, jak se jednotlivé disciplíny podílejí na celkovém výkonu. Metoda: Srovnávací analýza průměrných hodnot výkonů na různých výkonnostních úrovních Výsledky: Přináší rozdíly v relativní struktuře výkonu v závislosti na klesající celkové výkonnostní úrovni, na jaké celkové výkonnostní úrovni je struktura výkonu nejvíce podobná a naopak. Klíčová slova: desetiboj, struktura výkonu, výkonnost v desetiboji

Analýza trhu cukrovinek v České republice z pohledu retail auditu
Konečná, Eva ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Navrkalová, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl provést komplexní analýzu trhu cukrovinek v České republice jako jednoho z největších a nejdynamičtějších trhů. Pro potřeby této analýzy bylo využito metodologie maloobchodního auditu, jehož data umožňují detailní zmapování specifik trhu, které je zcela objektivní a nestranné. Analýza začíná na makro úrovni trhu cukrovinek a zachycuje jeho postavení v FMCG sektoru, poté se zaměřuje na konkrétní kategorii trhu cukrovinek - na čokoládové cukrovinky, kde jde ještě více do detailu až na úroveň konkrétních výrobků na trhu tabulkových čokolád. Jako doplněk metodologie retail auditu slouží vlastní spotřebitelský výzkum, který celou analýzu rozšiřuje o pohled a vnímání spotřebitele. Vedle detailní analýzy trhu cukrovinek poukazuje práce na veliký přínos maloobchodního auditu, zároveň ale s pomocí spotřebitelského výzkumu zachycuje oblasti výzkumu trhu, které naopak svými daty nepokrývá.

Měření produktivity v podniku a na regionální úrovni
KUŽEL, Jiří
Cílem této práce bylo vysvětlení podnikového a regionálního pojetí produktivity a možnosti jejího hodnocení. Dále pak analyzovat vývoj přidané hodnoty na podkladě údajů konkrétního podniku a na úrovni regionu. Teoretická část nejprve obecně popsala pojem produktivita a výrobní faktory. Poté následoval popis podnikového pojetí produktivit a možnosti jejího hodnocení a možnosti hodnocení regionální produktivity. V praktické části byl nejdříve charakterizován zvolený podnik. Následovaly ekonomické údaje potřebné k výpočtu produktivity na podnikové úrovni a samotné měření produktivity, ze kterého vyplynulo, že v období hospodářské krize v roce 2009 došlo k výraznému poklesu produktivity výrobních faktorů i souhrnné produktivity TFP a v následujících dvou letech k mírnému zlepšení situace. Další část byla věnována hodnocení regionální produktivity. V poslední části byly srovnávány produktivity z pohledu společnosti a odvětví za období 2005 ? 2011. Ze srovnání vyplynulo, že produktivita práce je v podniku na nižší úrovní, než je odvětvový průměr. Naopak v případě produktivity výrobního faktoru kapitál tomu bylo opačně. Dalším zjištěním, které ze srovnání podnikových a odvětvových dat vyplynulo, byly poměrně výrazné výkyvy v meziročních změnách produktivity v podniku oproti poměrně stabilnímu vývoji v odvětví.

Českobratrská církev evangelická v agenturním rozpracování StB
Dinuš, Peter ; Rychlík, Jan (vedoucí práce) ; Cuhra, Jaroslav (oponent)
Obsahem naší práce je zpracování boje komunistické tajné policie proti největší protestantské církvi na území tehdejší České socialistické republiky - proti Českobratrské církvi evangelické (ČCE)- v rozmezí 50.-80. let dvacátého století. Agenturní rozpracování 1 ČCE Státní bezpečností (StB) bylo namířeno především proti činnosti Nové orientace (NO, církevní proud púsobící uvnitř ČCE), proti farářúm a laikúm, kteří ji reprezentovali nebo s ní byli spojeni. Do vedení církve i do vedení jednotlivých seniorátú dosazovala StB v zájmu "paralyzace a usměrňování" ČCE na cestě k její faktické likvidaci své tajné spolupracovníky, kteří v církvi vytvářeli tzv. vlivovou agenturu. Vliv Nové orientace, která vúči vedení ČCE púsobila opozičně na celocírkevní i seniorátní úrovni, byl v církvi znatelný především v Praze a Středočeském kraji, dále v kraji Západočeském, Severočeském a Východočeském. Naopak poměrně minimální byl vliv NO v krajích Jihočeském, Severomoravském a Jihomoravském. Tento vliv se Státní bezpečnosti nepodařilo zcela omezit ani po XX. Synodu ČCE v roce 1977. Šířil se zvláště mezi laiky a studenty Komenského evangelické bohoslovecké fakulty v Praze (KEBF) veřejně se angažujícími v posledních letech komunistického systému před rokem 1989. Českobratrská církev evangelická tím kladla režimu odpor ze všech...

Teoretické problémy španělské lexikografie
Johnová, Barbara ; Čermák, Petr (vedoucí práce) ; Zavadil, Bohumil (oponent)
Diplomová práce Teoretické problémy španělské lexikografie seznamuje čtenáře s úskalími tvorby obecných výkladových slovníků. Práce má dva hlavní cíle. Prvním cílem je shrnout nejčastější lexikografické problémy a pokusit se nalézt jejich uspokojivá řešení v praxi na základě analýzy významných odborných studií zabývajících se touto problematikou. Tyto problémy jsou v práci rozčleněny do dvou skupin podle toho, zda se vztahují k makrostruktuře (souhrnu slovníkových hesel), či mikrostruktuře (souboru informací o heslovém slově). Pokud jde o makrostrukturu, hlavním problémem je volba kritérií pro výběr slovníkových hesel. V současné deskriptivní lexikografii se jako stěžejní jeví kritérium četnosti výskytu lexikální jednotky v jazykovém úzu. Do makrostruktury obecných výkladových slovníků by obecně neměla být zařazována vlastní jména, své místo by v ní naopak měly mít produktivní afixy a afixoidy, frazeologické jednotky s vysokou úrovní idiomatičnosti, zkratky a často užívané neologismy. Práce se věnuje i problému rozlišení případů homonymie a polysémie a jeho důsledkům pro lexikografickou praxi. Kapitola věnovaná mikrostruktuře se pak soustředí především na problematiku formulace lexikografické definice, přičemž požadavek její srozumitelnosti pro uživatele je nadřazen požadavkům ostatním. Práce...

Důvěra a environmentální regulace
Hlaváček, Jan ; Geuss, Erik (vedoucí práce) ; Macháč, Jan (oponent)
Práce zkoumá vliv důvěry ve společnosti na sílu environmentálních regulací. Předpokladem je negativní vztah. Využitím průřezových dat na úrovni států dochází k závěru, že vliv důvěry nebyl potvrzen. Naopak se ukázal pozitivní vliv HDP na osobu i vzdělanosti populace.

E-government ve veřejné správě ČR
Lechner, Tomáš ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Polčák, Radim (oponent) ; Smejkal, Vladimír (oponent)
Cílem práce je analyzovat současný stav i vývoj implementace informačních a komunikačních technologií ve veřejné správě v České republice. Publikované výsledky vychází z jednotlivých dílčích výzkumů v této oblasti, kterým jsem se věnoval po celou dobu svého doktorského studia. Práce je rozdělena do několika částí. První část práce je věnována souhrnu různých definic e-Governmentu, vymezení cílů této dnes již nedílné součásti transformačního procesu veřejné správy, dále diskusi jednotlivých vývojových stádií e-Governmentu a jeho zasazení jak do širších souvislostí rozvoje informační společnosti, tak i do souvislostí z hlediska vazeb vytvořených v rámci Evropské unie. Druhá část práce obsahuje dva různé úhly pohledu na e-Government. První pohled je z hlediska jednotlivých součástí a institutů, jako je např. elektronický podpis, datové schránky anebo kontaktní místa veřejné správy. Druhý pohled je projektový, přičemž jsou zmíněny jak projekty na centrální úrovni jako Portál veřejné správy, informační systém datových schránek, Czech POINT a základní registry veřejné správy, tak na úrovni jednotlivých resortů či konkrétních institucí státní správy i na úrovni regionální a místní, na které jsou projekty realizovány zejména územně samosprávnými celky. V třetí části práce jsou diskutovány právní, ekonomické, sociální a regionální aspekty e-Governmentu. Nedílnou součástí této kapitoly je přesné vymezení a popis limitujících faktorů, které omezují možnosti implementace informačních a komunikačních technologií ve veřejné správě. Tyto limity nelze chápat jako překážky, které by se měly za každou cenu překonávat, nebo jako bariéry bránící rozvoji e-Governmentu, ale naopak mantinely, které vhodně ohraničují vymezený prostor, kde by měla elektronizace veřejné správy probíhat. Správné pochopení těchto limitů umožňuje snížit rizika selhání projektů e-Governmentu. Jedním z těchto limitů je také legislativní rámec, který považuji za stěžejní, a proto mu v práci věnuji největší prostor. Kromě potvrzení v úvodu stanovených hypotéz jsou v závěru práce formulována tři zásadní doporučení pro další rozvoj e-Governmentu v České republice. Domnívám se, že e-Government je smysluplná součást transformačního procesu veřejné správy a že při dodržení určitých pravidel dokáže přinést skutečně výrazné pozitivní výsledky.

Evropské mezinárodní právo soukromé - domicil a Nařízení Brusel I
Řápková, Lucie ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Nařízení Rady ES č. 44/2001 o soudní příslušnosti a uznávání a výkonu rozhodnutí, tzv. Nařízení Brusel I, je bezesporu základním kamenem Evropského mezinárodního práva soukromého. Klíčovým pojmem právě tohoto Nařízení je pojem domicil, neboli bydliště, který slouží jako hlavní hraniční určovatel pro účely soudní příslušnosti na základě Nařízení Brusel I. Domicil je všeobecně velmi zajímavým, i když komplikovaným, právním institutem a ani v kontextu Nařízení Brusel I tomu není jinak. Na úrovni Evropské unie byla tradice domicilu jako hraničního určovatele soudní příslušnosti založena Bruselskou úmluvou. Ovšem, co se týče jeho vymezení, Bruselská úmluva tento pojem jednotně nedefinovala a naopak učinila odkaz na národní právní řády tehdejších smluvních států. Nařízení Brusel I se od této praxe částečně odchýlilo, neboť, až na výjimku, zavedlo jednotnou definici domicilu právnické osoby. V případě domicilu fyzické osoby ale zůstává odkaz na vnitrostátní pravidla členských států Evropské unie. To s sebou v praxi přináší zajímavé situace, neboť pojetí domicilu národními právními řády se pochopitelně stát od státu liší. Inspirována těmito skutečnostmi, věnuje se tato diplomová práce zejména pojmu domicil v kontextu Nařízení Brusel I. Rozdělena je do osmi kapitol. Kapitola první obsahuje úvod k celé...