Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Malotřídní škola v Ktiši
DRYJE, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá tématem malotřídní školy ve Ktiši. V teoretické části definuji pojem malotřídní školy a její specifika. Praktická část je založena na metodě kvalitativního výzkumu. Cílem je zjistit možnosti a cesty pro lepší fungování školy ve Ktiši.
Výuka in line bruslení na základních školách
Doležalová, Lucie ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Výuka inline bruslení na základních školách Cíl: Cílem práce byla analýza výuky inline bruslení na základních školách, zaměřená na formu výuky, podmínky pro výuku, materiální a personální zabezpečení. Metody: Teoretická část diplomové práce byla zpracována za pomoci deskriptivně analytické metody a rešerší dostupné české literatury a zahraničních zdrojů. V praktické části bylo použito dotazníkové šetření. Byly vytvořeny dva různé dotazníky: jeden pro školy, kde inline bruslení vyučují a druhý pro školy, kde inline bruslení nenabízí. Dotazníky byly odeslány pomocí e - mailu všem základním školám v ČR. Výsledky jsme statisticky zpracovali pomocí absolutních a relativních četností. Výsledky: Inline bruslení je nabízeno na 16 % základních škol v ČR. K výuce bývají využívány 4 různé formy: volnočasová aktivita v rámci kroužků 64,7 %, hodiny TV pro celé třídy 14,7 %, hodiny TV jako výběrový sport pouze pro část třídy 8,8 % a mimo hodin TV (sportovní den, školní kurz, a jiné) 5,9 %. Výuka nejčastěji probíhá na asfaltových hřištích 26 % a asfaltových plochách 21,1 % v docházkové vzdálenosti od školy. Volnočasovou aktivitu nejčastěji vyučují instruktoři z jiných organizací, které mají možnost zapůjčit výbavu žákům, kteří nemají vlastní. Učitelé TV nejčastěji vyučují zbylé 3 formy. Pokud výuku...
Problematika výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech
Seltenhoferová, Klára ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech. Cílem práce je zjistit konkrétní činnost jednotlivých organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování v Klatovech a případně navrhnout zlepšení práce v těchto organizacích. Práce je členěna do dvou částí: Teoretická část vysvětluje historii a základní pojmy v oblasti pedagogiky volného času a předkládá návrhy trávení volného času u různých věkových skupin. Empirická část obsahuje přehled všech zařízení pro volnočasové aktivity v Klatovech a polostrukturované rozhovory se zástupci vybraných organizací pro výchovu a vzdělávání mimo vyučování. Zabývá se metodologií tohoto výzkumu.
Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu
Nosek, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Fotbal jako mimoškolní aktivita na víceletém gymnáziu. Cíl práce: O této problematice již bylo napsáno mnoho prací. Většina výzkumů, které jsem studoval, se však prováděla na základních školách. Proto jsem se rozhodl zabývat se touto problematikou na gymnáziích, jelikož si myslím, že studenti gymnázií již nemají z důvodu studia tolik volného času na své mimoškolní aktivity. Cílem mé diplomové práce je tedy zjistit, jak si stojí fotbal jako mimoškolní aktivita vzhledem k ostatním aktivitám u dětí v tomto věku. Dále kolik volného času mají studenti gymnázií, a jak s tímto volným časem nakládají. Zda škola nabízí žákům nějaké zájmové aktivity či kroužky, které by mohli ve svém volném čase navštěvovat. Na závěr bych poté u doktora MUDr. Tomáše Malkuse zjistil jeho názor na protahovací a kompenzační cvičení ve sportu, zejména pak ve fotbalu. Metody: Pro sběr dat byla použita metoda kvantitativního dotazování a konkrétně metoda dotazování pomocí anonymního dotazníků s otevřenými i uzavřenými otázkami a strukturovaného rozhovoru s otevřenými i uzavřenými otázkami. Do výzkumného souboru budou zahrnuti respondenti všeobecného osmiletého gymnázia Nad Štolou. Z dotazníků a řízeného rozhovoru vypracuji výsledky a převedu je prostřednictvím textu a grafu do diplomové práce. Výsledky: Tato diplomová...
Mimoškolní aktivity dětí a mládeže s poruchami autistického spektra
Novotná, Michaela ; Opekarová, Olga (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce seznamuje s jednotlivými symptomy a typy pervazivních vývojových poruch. Předkládá možnosti využití široké škály různých přístupů či programů při práci s těmito žáky. Věnuje se hře ve spojení s poruchami autistického spektra a s využitím volného času v rámci školy, rodiny či projektu. Práce nastiňuje jednotlivá úskalí mimoškolních aktivit dětí a mládeže s poruchami autistického spektra. Zdůrazňuje, jakou významnou pozici mimoškolní aktivity v životě dětí a mládeže zastupují a jak důležité jsou pro všestranný rozvoj. Dále mapuje volnočasové aktivity, kterým se věnují děti a mládež s poruchami autistického spektra v rámci rodiny, školy a nejrůznějších projektů. Nedílnou součástí mimoškolních činností se stává hra, kterou lze využít jako jednu z možných forem práce s dětmi a mládeží s poruchami autistického spektra. Volný čas a hra se také prolíná návrhem projektu, který je součástí diplomové práce. Projekt nese název: "Společná škola v přírodě".
Vymezení konceptu komunitní školy v českém školském systému
Lauermann, Marek ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent) ; Matulayová, Tatiana (oponent)
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou možností mapování a rozvoje komunitního rozměru školy. Cílem studie je v teoretické rovině stručně vymezit koncept komunitní školy a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na proměnu role školy v dnešní společnosti. Zvláštní pozornost je také věnována teoretickým východiskům pojetí role školy a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiky modelu komunitní školy. Cílem empirického šetření bylo zjistit, zda existuje spolehlivý nástroj napomáhající určit typ, druh a kvalitu komunitní školy, tedy jaké je základní typové rozlišení komunitních škol v ČR, jak se jednotlivé modely pojetí komunitní školy liší z hlediska obsahu a způsobů předávání kurikula a jaká je vazba principů komunitní školy na inkluzivní vzdělávání, resp. posilování rovných příležitostí. Kvalitativně orientovaný výzkum byl realizován na 5 základních školách v České republice, které se vymezují jako komunitní školy. Těchto 5 škol tvořilo výzkumný vzorek. Data byla získána pomocí strukturovaných rozhovorů, focus group a analýzy školní dokumentace. Výchozím bodem dizertace je pojetí školy jako systému se složitou strukturou. Díky tomu...
Využití mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání
Kaletová, Ilona ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
NÁZEV: Využití mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání AUTOR: Ilona Kaletová KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Anna Tomková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá možným využitím mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání. V první části práce je cíl porovnávat formální a neformální vzdělávání. Budu hledat podobnost i odlišnost, a především přínos neformálního vzdělávání formálnímu vzdělávání. Konkrétně se zaměřím na dětskou neziskovou organizaci Liga lesní moudrosti. V závěru této části porovnám formální vzdělání a celoživotní vzdělávání zkoumané dětské organizace. Praktická část je konkrétně zaměřena na vesnickou školu a dětský kmen, který vedu. Pomocí metody pozorování a rozhovorů s učiteli a žáky, navštěvující zkoumaný kroužek, budu hledat přínos dětského kmene pro žáky vesnické základní školy. Dále ve škole realizuji tematické celky, které předpokládají možnost využití mimoškolních zkušeností dětí ve školním vzdělávání. Výsledkem této diplomové práce je, že dětský kmen má přínos pro žáky základní školy. Míra a intenzita je ale různá, záleží na zájmech jednotlivých členů kmene. KLÍČOVÁ SLOVA: Školní vzdělávání, mimoškolní aktivity, zkušenost, vzdělávací obsah, individualizace, případová studie
Možnosti rozvoje komunikačních dovednosltí v předškolním věku v rámci mimoškolních aktivit
Šusterová, Pavla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce jsou možnosti rozvoje komunikačních dovedností v předškolním věku v rámci mimoškolních aktivit. Předmětem výzkumného šetření je kvalitativní výzkum s cílem zjistit vliv skupinových lekcí logopedické intervence na komunikační dovednosti dětí navštěvujících běžnou mateřskou školu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - část teoretická a část praktická. Teoretická část poskytuje základní informace o celkovém vývoji dítěte od narození do nástupu do školy. Popsán je tedy vývoj motorických schopností dítěte, vývoj smyslového vnímání (zrakové a sluchové vnímání) a vývoj komunikační schopnosti dítěte. Každá část obsahuje mimo jiné i informace o možnostech stimulace jednotlivých oblastí vývoje dítěte. Dále teoretická část vymezuje a popisuje narušenou komunikační schopnost. Detailně se práce věnuje těm druhům narušené komunikační schopnosti, které jsou v dětské populaci nejčastější. V návaznosti na výzkumné šetření je popsána i narušená komunikační schopnost u osob s vadou sluchu. Praktická část je pojata jako kvalitativní výzkum, který si klade za cíl zjistit, zda skupinové lekce logopedické intervence mají vliv na vývoj komunikačních dovedností dětí v předškolním věku. Dílčím cílem výzkumného šetření je tvorba dvanácti plánů skupinových lekcí zaměřených na problémové...
Analýza procesu vzdělávání žáků se středně těžkým mentálním postižením se zaměřením na inovativní výukové metody, moderní digitální technologie a formativní speciálněpedagogické terapie
Renfusová, Libuše ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Rigorózní práce se věnuje problematice edukace žáků se středně těžkým mentálním postižením na základních školách speciálních. Cílem rigorózní práce je analyzovat problematiku edukace těchto žáků na základní škole speciální, používání tradičních i inovativních výukových metod, metod zaměřených na komunikaci a podpůrných a rehabilitačních metod s podporou nejčastěji využívaných pomůcek. Součástí analýzy je získání přehledu o využívání nových médií v rámci moderních digitálních technologií v praxi a také možnosti začleňování speciálněpedagogických terapií v rámci vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. Do analýzy je zahrnuta i problematika zapojování žáků se středně těžkým mentálním postižením do mimoškolních aktivit. Součástí analýzy je postoj učitelů základních škol speciálních k inkluzi. Poté zhodnotit současné možnosti, přednosti využívání moderních metod a technologií a případně upozornit na možné nedostatky. Na základě výsledků analýzy bude možné doporučit určitá zlepšení za účelem zefektivnění výchovně vzdělávacího procesu u žáků se středně těžkým mentálním postižením. V teoretické části rigorózní práce se zabývám vymezením základních pojmů spojených s mentálním postižením a jeho pojetí z pohledu školství, přičemž vycházím z historických pramenů péče o osoby s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.