Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,637 záznamů.  začátekpředchozí29628 - 29637  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.70 vteřin. 

Výukové a diagnostické možnosti prostředí Pavučiny u žáků ve věku 3. a 4. třídy ZŠ
Fialová, Hana ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Práce představuje výsledky zkoumání matematického prostředí Pavučiny ve 3. a 4. ročníku ZŠ. První kapitola vymezuje prostředí pavučin z matematického hlediska, kapitola druhá se zabývá didaktickým využitím pavučin. Následující oddíl popisuje na základě fragmentů z experimentů zajímavé jevy, které se objevily při řešení pavučinových úloh žáky 3. a 4. ročníku ZŠ, a poukazuje na jejich možné příčiny. Jeho součástí je i shrnutí výsledků kvantitativního experimentu. Poslední kapitola práce líčí průběh pracovní dílny na konferenci Dva dny s didaktikou matematiky 2009 v Praze a popisuje vstupy a podněty posluchačů tématu prostředí pavučinových úloh. Přílohy obsahují kompletní zpracování jednotlivých experimentů skládající se z protokolu, evidence, komentářů, kaskády řešených úloh a videozáznamu.

Výběr písní k progresivnímu systému intonačních prvků v hudební výchově na I. stupni základní školy
Vondráková, Edita ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Jenčková, Eva (oponent)
Diplomová práce j e zaměřena na rozvoj intonačních dovedností na 1. stupni základní školy. Na základě rozboru metodických materiálů byly stanoveny kritéria pro nárůst intonačních prvků a podle těchto kritérií byl sestaven návrh písní pro jednotlivé ročníky. V závěru práce je vždy pro jeden ročník 1. stupně vybrána píseň, na které je předveden námět pro její nácvik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza systému penzijního připojištění v ČR mezi lety 1994 a 2015
Souček, Martin ; Kolman, Ondřej (vedoucí práce) ; Pekárek, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem na trhu penzijního připojištění. Primárním cílem práce je komplexní analýza vývoje penzijního připojištění mezi lety 1994-2015. Práce poskytuje náhled do a shrnutí teoretických přístupů k penzijnímu zabezpečení spolu se souvislostmi s vývojem v České republice. Penzijní připojištění je analyzováno z hlediska podmínek produktu, jeho postupného vývoje, makroekonomických souvislostí a celkového shrnutí jeho kladů a záporů. Práce se následně věnuje komparativní analýze společností působících na trhu, popisu aktuálních změn a nastiňuje budoucí vývoj a možné výzvy pro nové doplňkové penzijní spoření.

Kooperativní učení a vyučování v primární škole
Zerzánová, Jaroslava ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ústředním tématem mé diplomové práce je kooperativní učení a vyučování v primární škole se zaměřením na 1. třídu základní školy. V teoretické části se věnuji klíčovým pojmům, proměnám ve vnitřní strukturaci vzdělávací soustavy, historii, strategiím a dalším aspektům souvisejícím se skupinovou prací a kooperací. V praktické části se zaměřuji na mapování stavu a smyslu kooperace a její změny během školního roku v 1. ročníku základní školy. Ve svém výzkumu popisuji a analyzuji konkrétní metody a techniky kooperativního vyučování uplatňované v 1. ročníku ZS a jejich přínos pro rozvoj kooperativních a sociálních dovedností žáků. Pro výzkumné šetření mi budou sloužit metody pozorování, rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Léčba Alzheimerovy choroby
Veselá, Michaela ; Melicharová, Ludmila (vedoucí práce) ; Vopršalová, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmakologie a toxikologie Student/ka: Michaela Veselá Školitel: PharmDr. Ludmila Melicharová Název diplomové práce: Léčba Alzheimerovy choroby Alzheimerova choroba se stává stále palčivějším problémem současné populace. Jedná se o velmi závažnou progresivně-neurodegenerativní poruchu, která se projevuje ztrátou paměti, kognitivní dysfunkcí a změnou osobnosti. Tato práce poskytuje aktuální shrnutí nejdůležitějších aspektů terapie Alzheimerovy choroby. Jsou zde uvedeny základní charakteristiky choroby, její možné příčiny a stručný přehled dosud používaných i nově zvažovaných terapeutických přístupů.

Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy
Schröpferová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Piskáčková, Anna (oponent)
Název práce: Role žáka a sociální aspekty školní tělesné výchovy. Cíle práce: Diplomová práce se zabývá sociální dimenzí a rolí žáka ve školní tělesné výchově. V sociální dimenzi se zaměřuje zvláště na vztahy mezi jednotlivými žáky navzájem a mezi žákem a učitelem. V doplňující dimenzi role žáka zjišťujeme změny postavení žáka jako jednotlivce v hodině, jeho možnosti aktivního zapojení a rozhodování. Sledovaným souborem jsou žákyně základní školy, u nichž byly odučeny dvě různé hodiny. Hodina habituální (tradiční), na kterou byli žákyně i učitelé navyklí a druhou hodinou byla hodina progresivní (kreativní), více zaměřena na žáka, na jeho samostatnost, zapojování do řízení, sebehodnocení, ale i jeho vlastní volbu obtížnosti cvičení apod. Metodologie: Sledovaným soborem jsou žákyně 4. - 9. tříd (522 žákyň) základních škol v Praze, které jsme pro lepší porovnání rozdělili do dvou skupin: 4.-6. třída (261 žákyň) a 7.-9. třída (261 žákyň). Po absolvování habituální i progresivní vyučovací hodiny žákyně obdržely dotazník s 24 položkami, z nichž 4 se týkají sociální dimenze a 8 role žáka. Pro zpracování výsledků byly vytvořeny tabulky v programu Microsoft Excel a použity základní statistické metody. Výsledky: U mladších žákyň 4.-6. tříd v sociální dimenzi vyšly výsledky v habituální i progresivní vyučovací hodině...

Obraz umělce v českých hraných filmech poúnorových let
Šlingerová, Alena ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Když došlo roku 1948 v Československu ke komunistickému převratu, získala absolutní moc také komunistická kulturní politika. Provedla v kultuře zásahy organizační, regulativní i esteticko-normativní. Tyto změny znamenaly zásadní přehodnocení statusu umělce ve společnosti. Umělci z řad inteligence se měli přizpůsobit potřebám nového zřízení. Jejich tvorba podléhala zakázkám a dohledu shora. Protežováni byli umělci vycházející z dělnické třídy a lidová tvořivost. Za vzor sloužilo umění SSSR a vybraní velikáni z dějin naší kultury. Kinematografie, na niž byl kladen především požadavek aktuálnosti, se na novém obrazu umělce také podílela. Dělo se tak především na poli životopisných snímků o našich klasicích a filmů exponujících folklór a kulturní život pracujícího lidu. Ve filmech Písnička za groš a Nezlob, Kristino se stalo ústředním tématem začlenění umělce do nové společnosti. Jako epizodní postavy se objevily též zcela negativní typy umělců, této nové společnosti nepřátelských. Toto spektrum odpovídá obecné typologii lidí, která byla používána v umění, publicistice a veřejném projevu vůbec - rozdělení na uvědomělé, kolísající a zcela nepřizpůsobivé, určené k vytěsnění. Pokud se vyskytuje postava umělce, kterou nelze jednoznačně přiřadit do žádné ze tří kategorií, je to v ojedinělých filmech, které...

Distribuovaný řídící systém pro funkci laboratorního hydraulického modelu.
Janda, Tomáš ; Weber, Martin (oponent) ; Pásek, Jan (vedoucí práce)
V první části této bakalářské práce jsou uvedeny obecné informace o distribuovaných řídících systémech, se zaměřením především na jejich komunikační systémy. Druhá část je věnována hardwarovým zařízením. Popsána je jejich funkcionalita a následná konfigurace. Třetí část popisuje tvorbu softwaru pro řídící PLC a prezentuje výsledky systému v této fázi vývoje. Další část informuje nejprve o tvorbě vizualizace pro daný systém a pak popisuje její funkčnost. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky realizovaného distribuovaného řídícího systému.

Optimalizace výrobního procesu pomocí World Class Manufacturing
Hejsková, Veronika ; Radek, Nahodil (oponent) ; Juřica, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá optimalizací výrobního procesu ve firmě Automotive Lighting, s. r. o., vyrábějící světlomety do aut, v Jihlavě. Vysvětlují se základní pojmy i termíny dle systému World Class Manufacturing a čtenář je seznámen s problematikou výroby ve firmě. Následně se analyzuje a vyhodnocuje momentální situace výroby pomocí prvků WCM. V závěru práce je shrnutí návrhů pro zlepšení faktorů ovlivňujících výrobní systém, které by měly zajistit zlepšení efektivity výroby v podniku.

Podpora dítěte s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci
ČERMÁKOVÁ, Irena
Cílem bakalářské práce je přispět ke zkvalitnění podpory dětí s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci. V teoretické části jsem vycházela z vývoje dětské řeči, dále jsem specifikovala narušený vývoj řeči a zaměřila se na problematiku vývojové dysfázie z hlediska diagnostiky, terapie, ale také vzdělávání a podpory dítěte s vývojovou dysfázií. V praktické části jsou zpracovány případové studie tří dětí s cílem rozkrýt pozitiva i rizika vzdělávání v logopedické třídě při speciální mateřské škole. Pozornost byla věnována jejich posunu ve vzdělávání v závislosti na pedagogickém působení, spolupráci mateřské školy s rodinou a poradenskými zařízeními. Součástí kvalitativního výzkumu jsou rozhovory s matkou dítěte.