Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grafické kódování třetí dimenze u čtyř až pětiletých dětí.
Škopková, Jana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
RÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje tématu kódování. Zaměřuje se na kód grafický, který se přirozeně objevuje u dítěte v souvislosti s vývojem dětské kresby. Diplomová práce je zaměřena na transformaci prostoru do roviny a naopak (3D ↔ 2D), kdy se u čtyř až pětiletých dětí sleduje způsob, jakým kódují trojrozměrnou stavbu z krychlových kostek do dvourozměrné čtvercové sítě a jak zápis kódů dekódují. Sledovaným dětem jsou nabídnuty aktivity, kde mají prokázat, že jsou schopny přijmout kód, zakódovat jím danou či vlastní stavbu a také na základě zakódované stavby stavbu postavit. Práce neprezentuje pouze výčet užívaných znaků a způsobů jejich záznamu, ale také přináší zajímavé výsledky v analýze i v porovnání výsledků práce jednotlivých dětí a mateřských škol.
Výukové a diagnostické možnosti prostředí Pavučiny u žáků ve věku 1. a 2. třídy ZŠ
Harcubová, Pavlína ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Práce je komplexním obrazem zatím málo rozšířeného, avšak velmi podnětného a motivujícího prostředí Pavučiny. Na základě autorčina bezmála dvouletého vlastního objevování prostředí a uskutečněných experimentů se žáky 1. a 2. třídy ZŠ byla vytvořena rozsáhlá struktura zákonitostí, jimiž se pavučinové úlohy řídí, nejrůznější variace úloh a systém označování pavučin pyramidového typu. V části práce zabývající se didaktickým vymezením prostředí byla shrnuta široká škála jevů, které ovlivňují náročnost úloh. Součástí práce je i vytvořená didaktická pomůcka - model pavučiny, stejně jako analýzy experimentů a myšlenkových procesů žáků včetně jejich příčin, jež přinášejí hlubší porozumění prostředí pavučin.
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
Grafické kódování třetí dimenze u čtyř až pětiletých dětí.
Škopková, Jana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
RÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje tématu kódování. Zaměřuje se na kód grafický, který se přirozeně objevuje u dítěte v souvislosti s vývojem dětské kresby. Diplomová práce je zaměřena na transformaci prostoru do roviny a naopak (3D ↔ 2D), kdy se u čtyř až pětiletých dětí sleduje způsob, jakým kódují trojrozměrnou stavbu z krychlových kostek do dvourozměrné čtvercové sítě a jak zápis kódů dekódují. Sledovaným dětem jsou nabídnuty aktivity, kde mají prokázat, že jsou schopny přijmout kód, zakódovat jím danou či vlastní stavbu a také na základě zakódované stavby stavbu postavit. Práce neprezentuje pouze výčet užívaných znaků a způsobů jejich záznamu, ale také přináší zajímavé výsledky v analýze i v porovnání výsledků práce jednotlivých dětí a mateřských škol.
Výukové a diagnostické možnosti prostředí Pavučiny u žáků ve věku 3. a 4. třídy ZŠ
Fialová, Hana ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Práce představuje výsledky zkoumání matematického prostředí Pavučiny ve 3. a 4. ročníku ZŠ. První kapitola vymezuje prostředí pavučin z matematického hlediska, kapitola druhá se zabývá didaktickým využitím pavučin. Následující oddíl popisuje na základě fragmentů z experimentů zajímavé jevy, které se objevily při řešení pavučinových úloh žáky 3. a 4. ročníku ZŠ, a poukazuje na jejich možné příčiny. Jeho součástí je i shrnutí výsledků kvantitativního experimentu. Poslední kapitola práce líčí průběh pracovní dílny na konferenci Dva dny s didaktikou matematiky 2009 v Praze a popisuje vstupy a podněty posluchačů tématu prostředí pavučinových úloh. Přílohy obsahují kompletní zpracování jednotlivých experimentů skládající se z protokolu, evidence, komentářů, kaskády řešených úloh a videozáznamu.
Výukové a diagnostické možnosti prostředí Pavučiny u žáků ve věku 1. a 2. třídy ZŠ
Harcubová, Pavlína ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Práce je komplexním obrazem zatím málo rozšířeného, avšak velmi podnětného a motivujícího prostředí Pavučiny. Na základě autorčina bezmála dvouletého vlastního objevování prostředí a uskutečněných experimentů se žáky 1. a 2. třídy ZŠ byla vytvořena rozsáhlá struktura zákonitostí, jimiž se pavučinové úlohy řídí, nejrůznější variace úloh a systém označování pavučin pyramidového typu. V části práce zabývající se didaktickým vymezením prostředí byla shrnuta široká škála jevů, které ovlivňují náročnost úloh. Součástí práce je i vytvořená didaktická pomůcka - model pavučiny, stejně jako analýzy experimentů a myšlenkových procesů žáků včetně jejich příčin, jež přinášejí hlubší porozumění prostředí pavučin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.