Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,607 záznamů.  začátekpředchozí29598 - 29607  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.76 vteřin. 

Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV Cíle práce: Zjistit, jak probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně, respektive které aktivity v přírodě jsou žákům nabízeny a v jaké formě je výuka aktivit v přírodě realizována. Metoda práce: Výzkum této práce byl prováděn kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byly sestaveny dva typy dotazníků, dotazník pro ředitele základních škol a dotazník pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 11 ředitelů a 23 učitelů. Výsledky: Podle zjištěných výsledků probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně ve dvou formách, převažující formou je kurzovní výuka aktivit v přírodě. Z nabídky kurzů aktivit v přírodě (lyžařský, snowboardový, turistický, cyklistický, vodácký, zážitkový) jsou na většině škol realizovány hlavně kurzy lyžařské. Další formou výuky aktivit v přírodě je zařazování některých pohybových činností do hodin tělesné výchovy. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina učitelů tyto činnosti do hodin zařazuje, nejčastěji se jedná o chůzi a běh terénem a pohybové hry. Učitelé tělesné výchovy nahlížejí na aktivity v přírodě pozitivně, většina učitelů vidí aktivity v přírodě jako důležitou součást výuky. Klíčová slova: aktivity v...

Problémy využívání informačních zdrojů v akademickém prostředí
Harant, Petr ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Cílem práce je hledání překážek ve využívání elektronických informačních zdrojů zainteresovanými subjekty. Mezi subjekty jsou zařazeny studenti, producenti, poskytovatelé (knihovny) a odborníci, respektive pedagogové. Práce se zaměřuje na konkrétní problémy nalezené u subjektů a snaží se navrhnout možná řešení k zlepšení této situace. Při definování problémů a hledání možných řešení bylo využito úzké spolupráce se zástupci jednotlivých skupin subjektů. S pomocí odborné pomoci bylo sestaveno množství méně či více závažných nedostatků. Konzultace byla využita i při zpracování řešení, která situaci již zlepšují nebo potenciál ke zlepšení nabízejí. Práce je strukturována do dvou velkých částí. První část zahrnuje obecné seznámení s pojmy jako informace, informační potřeba, informační chování nebo informační gramotnost. Elektronické zdroje představují současnou dostupnou situaci a blíže se zabývají technikou vyhledávání. Prostor je věnován populární multioborové databázi ProQuest 5000. Druhá část práce zkoumá konkrétní problémy a nabízí možná řešení využívání, respektive nevyužívání elektronických informačních zdrojů.

Problematika důchodové reformy ve světle probíhajících demografických změn
Kordík, Jan ; Klazar, Stanislav (vedoucí práce) ; Weberová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou důchodového systému v ČR v závislosti na demografickém vývoji. První kapitola podává historický přehled důchodových systémů a poskytuje informace o jejich současné aplikaci. Druhá kapitola je zaměřena na jednotlivé variace financování důchodového systému. Kapitola třetí je věnována obecnému popisu současného důchodového systému v ČR a rovněž historickému vývoji. Ve čtvrté kapitole je proveden exkurz již reformovanými důchodovými systémy v zahraničí, a to jak u zemí postkomunistických, tak i u země Latinské Ameriky. V kapitole páté je provedena patřičná analýza financování současného důchodového systému v závislosti na populační evoluci. Pomocí matematického modelu je prokázána neudržitelnost současného systému PAYG. Závěrečná kapitola představuje koncepci reformních opatření jednotlivých politických stran. Její druhou částí je vlastní shrnutí a návrh možného řešení současné "patové situace".

Stát se prvňákem. Adaptace dítěte na pravidla platná v první třídě
Hončíková, Lucie ; Štětovská, Iva (oponent) ; Viktorová, Ida (vedoucí práce)
Počátek školní docházky tvoří jedno ze zlomových období v životě dítěte. Změny, které se v této etapě odvíjejí, souvisí se všemi oblastmi života dítěte a znamenají i zásah do života rodiny. V naší rigorózní práci jsme se zaměřili na proces adaptace dítěte na pravidla, se kterými se setkává v prvním pololetí školního roku a která platí na půdě školy. Věnovali jsme se hlavně průběhu tohoto procesu a mechanismům, které ho určují. V teoretické části jsme vysvětlili problematiku života v první třídě a definovali základní pojmy týkající se vstupu do školy a počátku školní docházky, se kterými jsme dále pracovali. V praktické části jsme nejprve klasifikovali a následně popsali jednotlivá pravidla a jejich kategorie. Poté jsme sledovali průběh procesu adaptace na školní normy v jednotlivých měsících prvního pololetí školního roku a dosažená zjištění jsme mezi sebou porovnali. Vytvoříme tak celkový obraz adaptačního procesu, jak v dané první třídě v prvním pololetí probíhal. K vytčenému cíli jsme zvolili hlavně metody průběžného pozorování žáků zvolené první třídy a cílených rozhovorů s žáky a s učitelkou.

Řešitel sudoku pro Android
Hrbas, Vojtěch ; Herout, Adam (oponent) ; Páldy, Alexander (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením hry Sudoku pořízené pomocí kamery mobilního zařízení se systémem Android. Probírá možnosti zpracování obrazu, možnosti rozpoznávání textu v obraze a princip a řešení hry Sudoku. Zkoumá také již existující aplikace pro Android řešící Sudoku. Dále navrhuje vlastní aplikaci pro řešení Sudoku a shrnuje dosažené výsledky testování aplikace z hlediska výkonu a uživatelů.

Marketing po krizi
Martan, David ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Škaloud, Petr (oponent)
Bez velké nadsázky se dá říci, že americká hypotéční krize obletěla a ovlivnila celý svět. Nejedná se však pouze o burzovní domy a pár vyvolených, nýbrž o recesi zasahující v menší či větší míře celou společnost. Mnohdy se srovnává s Velkou hospodářskou krizí ze třicátých let, byť její dopady až tak velké nejsou. V recesi obecně firmy, bohužel velmi často i státy, šetří na všech výdajích, které nejsou nezbytně nutné k fungování firmy; dlouhodobé hledisko se příliš neřeší. Několik nezanedbatelných let, či dnes už dokonce desítek let jsme se vezli na vlně hospodářského růstu, kdy firmy s nadsázkou řečeno často nevěděly, co s penězi. Během roku 2008 se však situace obrátila. Svět postihla celkem silná hospodářská recese v důsledku americké hypotéční krize, kdy splaskla bublina v obchodování s balíčky amerických hypoték a jejími deriváty na OTC trzích. Samozřejmě nelze se takto jednoznačně vyhranit; jako základní důvod tohoto tržního selhání lze stejně dobře označit život na dluh resp. vysoké zadlužení domácností, které do jisté míry lze označit za zbytečné si žití nad poměry. Stejně tak lze připsat velký kus viny vládám, které daly jistotu soukromým institucím, že de facto případné ztráty uhradí. Velkým výdajem, který je na první pohled možné omezit, je jednoznačně marketing. Netřeba dodávat, že právě to, jakým způsobem firma omezí nebo alokuje své omezené zdroje, rozhodne, která firma přežije dobu recese, a která ne. Cílem práce je zjistit, zda a jak se mění chování firem z hlediska marketingu během krize. V teoretické části bude popsána základní teorie vážící se k tématu; tedy teoretická východiska jako například marketingová koncepce či kupní chování, podle kterých by se měl marketing společností řídit, přičemž se bude vycházet z odborné literatury. Dále bude tato teorie porovnána s poznatky zjištěnými během krize pomocí validních článků i přímo materiály či zkušenostmi poskytnutými přímo firmami.

Adolescents substance use : identifying factors influencing alcohol consumption among high school students in the Czech Republic
Mandelíková, Martina ; Strecker, Ondřej (oponent) ; Pertold, Filip (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je identifikovat faktory, které přispívají k užívání alkoholu mezi mladistvými. Z předešlých výzkumů na toto téma jsou vybrány faktory, které by mohly pravděpodobnost konzumace alkoholu nejvíce ovlivňovat. Jejich vliv je testován pomocí empirického modelu. Použitá data pocházejí z Evropské školní studie o alkoholu a jiných drogách, která proběhla v roce 2003 ve vybraných prvních a třetích ročnících českých středních škol. Vzhledem k tomu, že se dají předpokládat různé výsledky v závislosti na pohlaví a ročníku, regrese byla provedena odděleně pro jednotlivé případy. Jako nejvíce signifikantní vycházejí pro všechny případy: zkušenost s kouřením, stáří v době prvního opití a vysoký podíl přátel konzumujících alkohol.

Vliv zdanění na ochotu darovat neziskovým organizacím
Špetla, Ondřej ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Práce se zkoumá vliv odpočitatelné položky ze základu daně z titulu poskytnutí daru na darování poplatníků. Je založena na analýza dat ze Statistiky rodinných účtů (ČSÚ) a vlastním dotazníkovém šetření. V prvním případě jsou zkoumány demografické a ekonomické charakteristiky domácností a jejich přednostů, v druhém případě jsou pak analyzovány odpovědi na otázky v anketě. Sledovaným obdobím v prvním případě jsou roky 2004 a 2005, v druhém případě rok 2007.

Manažerské dovednosti
Štěpánková, Pavlína ; Kříž, Josef (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
V dnešní době se s manažery setkáváme ve velké většině podniků. Jsou to zásadní představitelé různých firem, protože na jejich bedrech leží velká část povinností souvisejících s chodem společnosti. Na manažerské kompetence a dovednosti jsou tedy vedeny vysoké nároky. Výkladem základních pojmů týkajících se managementu a manažerů se zabývá první, rešeršní část této diplomové práce. Zároveň se tato část snaží nalézt odpověď na otázku, jaký by měl ideální manažer být. Soustředí se tedy na osobnost manažera jeho dovednosti, role, funkce, kompetence a schopnosti. Druhá část diplomové práce se zabývá praktickou aplikací získaných poznatků na společnost Lázně Bělohrad a.s. Společnost je krátce popsána, a to z hlediska historického i současného vývoje. Na základě dotazníkového šetření jsou zkoumány manažerské dovednosti zaměstnanců, manažerů středního managementu. Na základě provedeného výzkumu bylo zjišťováno propojení hard dovedností se soft dovednostmi. Zároveň byly navrženy možné způsoby zlepšování a rozvoje manažerských dovedností.

Afiliativní a agonistické chování ve skupině makaka vepřího (Macaca nemestrina) v ZOO Praha
Burešová, Jana ; Vančatová, Marina (oponent) ; Vančata, Václav (vedoucí práce)
Tato práce podrobně popisuje a analyzuje afiliativní a agonistické chování ve skupině makaků vepřích (macaca nemestrina) v Zoo Praha. Sběr dat se uskutečnil v období od října do prosince roku 2009. Pozorování probíhalo etologickými metodami focal animal sampling a ad libitum sampling, celková doba pozorování čítala 130 hodin. Data byla vyhodnocována pomocí programu MatMan 1.1 a Statistika 6.0 a 9.0. Cíle práce jsou tři: (1) na základě rešerše literatury popsat behaviorální ekologii rodu makak, (2) podrobně popsat a analyzovat afiliativní a agonistické chování ve skupině maka-ků vepřích v Zoo Praha, (3) popsat závislosti groomingu na denní době a sociální pozici ve skupině makaků vepřích v Zoo Praha. Testovali jsme sedmnáct hypotéz, které můžeme rozdělit do čtyř kategorií. Nejprve jsme zkoumali hierarchii ve skupině. Dále jsme zjišťovali závislosti chování na pohlaví jedin-ce a následně na postavení v hierarchii. V poslední části jsme se věnovali podrobně průběhu groomingu. Testy potvrdily existenci jednoznačné lineární hierarchie na základě agonistických in-terakcí. Výsledky ukázaly, že pohyb po výběhu závisí na pohlaví jedince. Zjistili jsme vý-znamnou závislost afiliativního a agonistického chování na pohlaví jedince. Předpokládali jsme pozitivní korelaci mezi postavením jedince v hierarchii a pohybem po...