Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Influence of TNF-α on hENaC subunits expression
Martan, David ; Svobodová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušková, Petra (oponent)
Universität Wien Fakultät für Lebenswissenschaften Department für Pharmakologie und Toxikologie Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: David Martan Školitelé: Prof. Dr. Rosa Lemmens-Gruber, PharmDr. Hana Bártíková, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv TNF-α na expresi podjednotek hENaC Lidský amilorid-senzitivní epiteliální sodíkový kanál (hENaC) je typem iontového kanálu, který má schopnost kontrolovat solnou a vodní homeostázu. Z toho důvodu je hlavní hybnou silou pro reabsorpci vody v alveolárním epitelu. Dysfunkce tohoto kanálu, respektive tohoto mechanismu, vede k velmi vážné chorobě - plicnímu edému. V předchozích studiích byla testována droga AP301 (nedávno pojmenovaná solnatid). AP301 je cyklický protein zahrnující sekvenci lektinu podobné domény lidského tumor nekrotizujícího faktoru. Tato droga byla nedávno vyvinuta jako potenciální lék proti plicnímu edému. Principem je aktivace lidského epiteliálního sodíkového kanálu pomocí zvýšení pravděpodobnosti jeho otevření. Také bylo dokázáno, že AP301 přechodně zvyšuje expresi tohoto kanálu v buňkách savců. V této studii jsme použili metodu Western blot k testování vlivu tumor nekrotizujícího faktoru α (TNF-α) na expresi podjednotek kanálu hENaC a tyto výsledky jsme porovnali s výsledky...
Influence of TNF-α on hENaC subunits expression
Martan, David ; Svobodová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušková, Petra (oponent)
Universität Wien Fakultät für Lebenswissenschaften Department für Pharmakologie und Toxikologie Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: David Martan Školitelé: Prof. Dr. Rosa Lemmens-Gruber, PharmDr. Hana Bártíková, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv TNF-α na expresi podjednotek hENaC Lidský amilorid-senzitivní epiteliální sodíkový kanál (hENaC) je typem iontového kanálu, který má schopnost kontrolovat solnou a vodní homeostázu. Z toho důvodu je hlavní hybnou silou pro reabsorpci vody v alveolárním epitelu. Dysfunkce tohoto kanálu, respektive tohoto mechanismu, vede k velmi vážné chorobě - plicnímu edému. V předchozích studiích byla testována droga AP301 (nedávno pojmenovaná solnatid). AP301 je cyklický protein zahrnující sekvenci lektinu podobné domény lidského tumor nekrotizujícího faktoru. Tato droga byla nedávno vyvinuta jako potenciální lék proti plicnímu edému. Principem je aktivace lidského epiteliálního sodíkového kanálu pomocí zvýšení pravděpodobnosti jeho otevření. Také bylo dokázáno, že AP301 přechodně zvyšuje expresi tohoto kanálu v buňkách savců. V této studii jsme použili metodu Western blot k testování vlivu tumor nekrotizujícího faktoru α (TNF-α) na expresi podjednotek kanálu hENaC a tyto výsledky jsme porovnali s výsledky...
Influence of TNF-α on hENaC subunits expression
Martan, David ; Svobodová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušková, Petra (oponent)
Universität Wien Fakultät für Lebenswissenschaften Department für Pharmakologie und Toxikologie Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: David Martan Školitelé: Prof. Dr. Rosa Lemmens-Gruber, PharmDr. Hana Bártíková, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv TNF-α na expresi podjednotek hENaC Lidský amilorid-senzitivní epiteliální sodíkový kanál (hENaC) je typem iontového kanálu, který má schopnost kontrolovat solnou a vodní homeostázu. Z toho důvodu je hlavní hybnou silou pro reabsorpci vody v alveolárním epitelu. Dysfunkce tohoto kanálu, respektive tohoto mechanismu, vede k velmi vážné chorobě - plicnímu edému. V předchozích studiích byla testována droga AP301 (nedávno pojmenovaná solnatid). AP301 je cyklický protein zahrnující sekvenci lektinu podobné domény lidského tumor nekrotizujícího faktoru. Tato droga byla nedávno vyvinuta jako potenciální lék proti plicnímu edému. Principem je aktivace lidského epiteliálního sodíkového kanálu pomocí zvýšení pravděpodobnosti jeho otevření. Také bylo dokázáno, že AP301 přechodně zvyšuje expresi tohoto kanálu v buňkách savců. V této studii jsme použili metodu Western blot k testování vlivu tumor nekrotizujícího faktoru α (TNF-α) na expresi podjednotek kanálu hENaC a tyto výsledky jsme porovnali s výsledky...
Nové trendy v automobilovém průmyslu
Martan, David ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Diplomová práce mapuje nové trendy v automobilovém průmyslu. Zkoumá, jakým směrem tyto trendy pozměnily automobilový trh a průmysl a z jakých příčin. Dále práce zjišťuje vliv trendů na prodeje nových osobních automobilů, kde je kladen důraz na nové technologie a vývoj automobilového trhu ve světě s důrazem na Českou republiku během krizového období. Práce sleduje 2 skupiny trendů, a to trendy, které se objevují již delší dobu, a trendy zcela nové, které významně ovlivňují automobilový trh. První jmenovaná skupina se zabývá technologickými inovacemi, ale i například problematikou rozšiřování modelových řad automobilek za účelem maximalizace objemu prodeje, či problematikou zvyšování bezpečnosti a výkonnosti nových modelů automobilů. Dalším důležitým tématem ve skupině je problematika fenoménu dieselového pohonu v Evropské unii a s ní související dodatečná daňová zátěž na vozy s vyšší spotřebou. Významná část druhé skupiny obsahuje vývoj a vliv finanční krize na prodeje nových vozů v daném období. Dále se věnuje zcela novým trendům jako snižování obsahu motoru při použití přeplňování (downsizing), nastupující vlně vozů SUV a fenoménu vozů s náhonem všech čtyř kol. V poslední části práce je pak rozebrána problematika a v závěru vývoj hybridních automobilů.
Marketing po krizi
Martan, David ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Škaloud, Petr (oponent)
Bez velké nadsázky se dá říci, že americká hypotéční krize obletěla a ovlivnila celý svět. Nejedná se však pouze o burzovní domy a pár vyvolených, nýbrž o recesi zasahující v menší či větší míře celou společnost. Mnohdy se srovnává s Velkou hospodářskou krizí ze třicátých let, byť její dopady až tak velké nejsou. V recesi obecně firmy, bohužel velmi často i státy, šetří na všech výdajích, které nejsou nezbytně nutné k fungování firmy; dlouhodobé hledisko se příliš neřeší. Několik nezanedbatelných let, či dnes už dokonce desítek let jsme se vezli na vlně hospodářského růstu, kdy firmy s nadsázkou řečeno často nevěděly, co s penězi. Během roku 2008 se však situace obrátila. Svět postihla celkem silná hospodářská recese v důsledku americké hypotéční krize, kdy splaskla bublina v obchodování s balíčky amerických hypoték a jejími deriváty na OTC trzích. Samozřejmě nelze se takto jednoznačně vyhranit; jako základní důvod tohoto tržního selhání lze stejně dobře označit život na dluh resp. vysoké zadlužení domácností, které do jisté míry lze označit za zbytečné si žití nad poměry. Stejně tak lze připsat velký kus viny vládám, které daly jistotu soukromým institucím, že de facto případné ztráty uhradí. Velkým výdajem, který je na první pohled možné omezit, je jednoznačně marketing. Netřeba dodávat, že právě to, jakým způsobem firma omezí nebo alokuje své omezené zdroje, rozhodne, která firma přežije dobu recese, a která ne. Cílem práce je zjistit, zda a jak se mění chování firem z hlediska marketingu během krize. V teoretické části bude popsána základní teorie vážící se k tématu; tedy teoretická východiska jako například marketingová koncepce či kupní chování, podle kterých by se měl marketing společností řídit, přičemž se bude vycházet z odborné literatury. Dále bude tato teorie porovnána s poznatky zjištěnými během krize pomocí validních článků i přímo materiály či zkušenostmi poskytnutými přímo firmami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.