Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,467 záznamů.  začátekpředchozí29458 - 29467  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Natáčení hraného filmu bez použití filmových svítidel
Milota, Lukáš ; ŠOFR, Jaromír (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Práce popisuje problematiku natáčení hraného filmu bez použití filmových svítidel. První část popisuje téma v jeho obecnějších obrysech a definuje jednotlivé pojmy související s natáčením v přirozeném světle. Na konkrétních projektech dále zkoumá motivaci jiných tvůrců k výběru tohoto způsobu práce a jejich následné postupy při natáčení. Zmíněna jsou i některá filmová hnutí, která se k tématu vztahují. Druhá část práce je popisem přípravy, realizace a postprodukce mého absolventského filmu ?Příliš mladá noc?, při jehož natáčení jsem zvolil metodu bez použití filmových svítidel.

Evaluace a autoevaluace gymnázia
Dostál, Filip ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o zavádění procesu autoevaluace školy na gymnázia spolu s probíhající kurikulární reformou. Analýzou platné školské legislativy a závazných kurikulárních dokumentů jsme došli k závěru, že autoevaluace školy je hlavním a téměř jediným mechanizmem kontroly a zvyšování kvality a efektivity gymnaziálního vzdělávání. S touto skutečností kontrastuje okrajová pozice autoevaluace v platné legislativě a kurikulárních dokumentech. Kompilací literatury jsme vymezili a kriticky posoudili některá teoretická východiska pro autoevaluaci gymnázia, přičemž jsme je interpretovali ve světle filosofických konceptů postmoderního, pozitivistického a pragmatického; dílčí kritiku jsme vedli z neotomistických pozic. Těžiště práce spočívá v rozboru v literatuře doporučovaných fází autoevaluace. Nově jsme koncipovali fázi "předevaluační", která nabývá metaevaluačního charakteru, přestože samotné autoevaluaci předchází. Pro tuto fázi jsme zkonstruovali a na pilotním gymnáziu kurikulární reformy aplikovali dvoufázové dotazníkové šetření. V závěru jsme zkonstruovali tři nástroje autoevaluace studijních výsledků žáků gymnázia - metodu evaluace volitelných předmětů, statistickou analýzu výsledků přijímání maturantů na vysoké školy a korelační analýzu výsledků subtestů přijímacích zkoušek na gymnázium.

Minimalistický objektově orientovaný "ray tracer"
Roženský, Mário ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce podává přehled o vykreslování scény pomocí metody ray tracing. Zabývá se jednotlivými aspekty při tvorbě aplikace využívající tuto metodu, jako jsou výpočty průsečíků, výpočet osvětlení apod. Je zde popsán základní algoritmus výpočtu jednoho snímku scény. Detailně jsou rozebrány jednotlivé třídy objektového návrhu. U každé je podrobný popis co daná třída dělá, proč byla do modelu zařazena a jsou vysvětleny důležité metody, které daná třída používá. Součástí je také ukázková aplikace demonstrující využití modelu v praxi a jeho snadnou použitelnost.

Analýza vybraných vlivů na výši obvyklé ceny rodinných domů ve Šlapanicích
Licková, Věra ; Kubičková, Veronika (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných vlivů na výši obvyklé ceny rodinných domů ve Šlapanicích, včetně zmapování současné situace na trhu s nemovitostmi v dané lokalitě. Ke zjištění ceny pěti rodinných domů ve městě Šlapanice využívá metodu nákladovou, porovnávací vyhláškovou, porovnávací nevyhláškovou a posuzuje, do jaké míry je cena domů ovlivněna lokalitou a změnami územního plánu. Na základě získaných informací a poznatků porovnává zjištěné ceny nemovitostí v případě zásadní změny územního plánu připojením k sousednímu katastru, městu Brnu.

Experimentální analýza proudu vzduchu z vyústky přístrojové desky osobního vozu s využitím kouřové metody a návrh hodnocení kvality vyústky
Krška, Lukáš ; Šedivý, Petr (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla analýza proudu vzduchu z pravé vyústky s použitím kouřové metody a nalezení řešení, jak je aplikovat. Dalším úkolem bylo vytvoření metodiky pro zjištění dolního a horního úhlu mezního vertikálního směrování, úhlů vybočení (ß) a sklonu (?) proudu vzduchu. Experiment byl veden tak, aby se přiblížil co nejvíce reálným podmínkám ve vozidle. Po sestavení tratě s ofukovačem (vyústkou) v laboratoři a určení souřadného systému vozu byl proud vzduchu podroben vizualizaci v pěti polohách nastavených lamel. K vizualizaci byla použita technika pro zvolenou kouřovou metodu. Využili jsme světelnou rovinu s vlastním souřadným systémem, generátor kouře pro zviditelnění vystupujícího proudu vzduchu a fotoaparát pro vytvoření snímků. Výzkumem jsme našli horní a dolní mezní nastavení u specifického zavírání horizontálních lamel ofukovače. Nalezli jsme vzájemnou analogii mezi použitou experimentální tratí a realitou ve voze. Získali jsme úhly vybočení (ß) a úhly sklonu (?) ve světelné rovině a po přepočtu i v souřadném systému vozu pro všech pět poloh lamel. Na základě dosažených hodnot bylo provedeno hodnocení daného ofukovače.

Výrobní aplikace KAIZEN
Novák, Jaroslav ; Kotek, Luboš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce popisuje metodu Kaizen a její části, která byla vyvinuta v Japonsku po druhé světové válce. Jednou z částí této metody je pojem 3MU, který zahrnuje definici nedostatků ovlivňující každý podnik. Jedním z pojmů v této části je pojem „Muda“, který označuje plýtvání. Praktická část se zabývá plýtváním v oblasti produktivity v jednom z výrobních středisek společnosti Bosch Diesel s.r.o. v Jihlavě. Jednotlivé operace tohoto výrobního střediska jsou posuzovány z hlediska možnosti zavedení vícestrojových obsluh, respektive posouzení potřebnosti některých strojů v dané operaci. Výsledkem je vyhodnocení časových údajů systematikou REFA a posouzení možnosti zavést vícestrojovou obsluhu s náležitou úpravou pracovního postupu, propočet výrobních kapacit některých strojů v dané operaci a definování velikostí mezioperačních zásobníků. Tato úprava pracovních postupů, změna počtu strojů a definování mezioperačních zásobníků, vyžaduje změnu layoutu výrobního střediska. Na závěr jsou vyčísleny výsledné náklady a úspory při zrealizování tohoto projektu.

Diagnostika fotovoltaických článků pomocí LBIV
Sládek, František ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je seznámení se s metodami měření fotovoltaických článků. Práce se zabývá také nejčastějšími defekty, které vznikají při výrobě fotovoltaických článků, dále je zde navrhnuto a realizováno diagnostické pracoviště používající metodu Light Beam Inducted Voltages (LBIV). Pomocí této metody jsou analyzovány struktury fotovoltaických článků a porovnány s metodou Light Beam Inducted Current (LBIC).

SMART CAR: detekce dopravních značek
Brzoza, Martin ; Motlíček, Petr (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá známými postupy detekce dopravních značek ve video sekvenci. Z úvodu se věnuje jejich popsání a vytyčení hlavních výhod a nevýhod s ohledem na rychlost zpracování a přesnosti detekce. V dalších kapitolách je pak navržen kompletní systém pro detekci a klasifikaci dopravních značek. V závěru je tento systém otestován na vytvořené testovací sadě dat a zhodnoceny výsledky experimentů. Práce je zaměřena na metodu Template Matching pro klasifikaci a model hodnocení barevného vzhledu CieCam97, pro hledání kandidátních oblastí.

Obnovení jasu a kontrastu datových souborů získaných konfokálním mikroskopem
Čapek, Martin ; Kubínová, Lucie ; Hána, K. ; Smrčka, P.
Obrazy získané konfokálním mikroskopem jsou zatížené útlumem jasu a kontrastu s hloubkou zaostření. Vyvinuli jsme metodu založenou na deformaci histogramů těchto obrazů, která tento problém eliminuje

Rozvoj komunikativní kompetence u dětí předškolního věku
MUSILOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na charakteristiku současných školských přeměn v prostředí mateřské školy, jak jsou uvedeny zejména v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání. Zaměřila jsem se na oblast, která se věnuje komunikativním kompetencím u dětí předškolního věku. Teoretická část práce se věnuje obecnému úvodu do problematiky rozvoje komunikační kompetence, vysvětluje související pojmy a uvádí některé poznatky z literatury k zadané problematice. V praktické části jsem se soustředila na pedagogické sledování rozvoje komunikativních kompetencí dětí v heterogenní mateřské škole rozdělených dvou rozdílných věkových skupin. Pro ověření praktické části jsem vytvořila experimentální program. K hodnocení účinnosti tohoto speciálně vytvořeného programu v praxi jsem zvolila metodu pedagogického pozorování.