Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,440 záznamů.  začátekpředchozí29431 - 29440  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.74 vteřin. 

Specifika osobního prodeje v bankovnictví
Sittová, Alexandra ; Říha, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na specifikaci osobního prodeje v bankovnictví a následný marketingový výzkum spokojenosti zákazníků vybrané bankovní instituce s bankovním poradcem. V úvodní teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy související s problematikou bankovního marketingu a osobního prodeje, a také pojmy, které úzce souvisí a ovlivňují vzájemnou komunikaci mezi klientem a bankovním poradcem. Teoretická část práce dále seznamuje čtenáře s jasnými kroky, jak správně provést marketingový výzkum. Praktická část práce odráží teoretické poznatky implementované v praxi ve vybrané bankovní instituci. K jednotlivým teoretickým pojmům jsou uvedeny příklady z praxe. Praktická část je obohacena o analýzu spokojenosti zákazníka se službami bankovního poradce. V závěru práce jsou tato zjištění vyhodnocena, interpretována a dochází k formulaci návrhů opatření plynoucích z daného výzkumu.

Rómský asistent pedagoga
Pechrová, Renáta ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent)
Motivem pro výběr tohoto tématu byla má praxe na Základní škole Na Korábě, Praha 8 - Libni, kde jsem začala již při studiu, před více než pěti lety, pracovat a s romskými dětmi se každodenně setkávám. Vzdělávání romských žáků se stává velmi často diskutovaným problémem, který je velice závažný a neměl by spadat mezi problémy neřešené a neřešitelné. Východiskem z této zdánlivě neřešitelné situace může být vytvoření vhodných podmínek ke vzdělávání romských dětí neméně důležitá je i spolupráce rodičů s institucí školy a tím výrazně přispívá i funkce asistenta pedagoga. Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování faktorů, které jsou příčinami nízké úrovně vzdělanosti romských dětí, na zjišťování možností a způsobů nápravy a cest, jak romským dětem pomoci v jejich cestě za vzděláním s využitím asistenta pedagoga. Jádrem problému vzdělávání romských dětí je určitě vztah romské rodiny ke škole. Předsudky a negativní zkušenost na straně majority i romské minority jsou zdrojem vzájemné nedůvěry, která mnohdy poznamenává i sociální komunikaci na půdě školy. Je to hlavně proto, že škola je ze strany romské rodiny často vnímána jako naprostá cizí instituce. Romské dítě, které nastupuje školní docházku, zpravidla nemá ke škole předem vytvořený pozitivní vztah, který dítěti usnadňuje adaptaci a který se snaží navodit...

Informace jako nehmotný statek
Exelová, Brigita ; Papík, Richard (oponent)
v českém jazyce není součástí práce. Výňatek z předmluvy: Práce se pohybuje v pomyslném trojúhelníku: věda a technika - ekonomika - právo, spojnici mezi jeho jednotlivými vrcholy vytvářejí nehmotné statky: konkrétně informace, poznatky a znalosti mající svůj zdroj v zpravidla tvůrčích činnostech v oblasti vědy a techniky. Uvod práce je soustředěn na vědu (ve významu činnosti, instituce, systému poznatků), neboli zabývá se fází tvorby nehmotných statků a typickými podobami této tvorby (základními formami vědecké činnosti, jejím institucionálním zajištěním). Následující kapitoly rozebírají šíření (transfer) výsledků vědy a techniky ve společnosti, součást fáze implementační. Jak při vzniku nehmotných statků (v etapě tvorby), tak ve fázi jejich transferu je akcentována ekonomická determinace těchto procesů. Vliv ekonomiky na vědu a techniku. Jakými způsoby a z jakých důvodů je vědecká a technická činnost ovlivňována ekonomickými faktory, jak se proměňuje hodnota výsledků této tvorby v současném světě. A zároveň nakolik je ekonomika ovlivněna a měněna rozvojem vědy a techniky. Vzájemné vztahy mezi sférou vědeckou a ekonomickou jsou dány do souvislosti k právnímu rámci, který vytváří legislativní prostředí pro šíření a pro směnu rozhodující části výsledků vědecké a technické činnosti, čímž toto šíření a...

Broadcast Policy in the Protectorate of Bohemia and Moravia: Power Structures, Programming, Collaboration and Resistance at Czech Radio 1939 to 1945
Pinard, Peter Richard ; Kučera, Jaroslav (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent) ; Kutsch, Arnulf (oponent)
Jakou rozhlasovou politiku uplatňovaly nacistické úřady v tzv. Protektorátu Čechy a Morava? Jaké byly možnosti české kolaborace nebo naopak odporu v Českém rozhlasu? Jaký vliv měla tato situace na program a na vzájemné vztahy mezi Čechy a Němci v rámci této instituce? Na tyto otázky se snaží odpovědět předkládaná studie, založená převážně na archivních pramenech a na rozboru rozhlasových programů. Autor věnuje zvláštní pozornost politickým a antisemitským programům, dělnickému rozhlasu a programům věnovaným politické satiře. Jedním z hlavních výsledků studie je poznatek, že okupační úřady uplatňovaly celou řadu politických opatření od pasivní cenzury programů, až po aktivní produkci vysílání inspirovaných Němci. Zpočátku vedl tým protektorátního rozhlasu s podporou dlouholetých sudetoněmeckých zaměstnanců Českého rozhlasu pro tento účel nedostatečně kvalifikovaný byrokrat jménem Lothar Scurla. Čeští zaměstnanci rozhlasu reagovali na tuto manipulaci tím, že úspěšně projevovali pasivní rezistenci. Reinhard Heydrich po svém příchodu do Prahy odstranil Scurlu a kontrolu v Českém rozhlasu převzali kvalifikovanější němečtí rozhlasoví profesionálové pod vedením SS- Obersturmführera Ferdinanda Thürmera. Nový tým postupně zvyšoval počet programů s věcnou náplní a snižoval počet vysílání se zjevně politickým...

Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.

Židovské instituce a státní správa v letech 1945-1956
Munková, Michaela ; Šouša, Jiří (vedoucí práce) ; Nosková, Alena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku židovských institucí v období od skončení druhé světové války do roku 1956, jejich podílu na správním, právním a politickém vývoji obnovené Československé republiky. Popisuje vzájemné kontakty židovských institucí a státu pomocí největších soudobých kauz a na jejich příkladě se snaží dopátrat vlivu židovských institucí na státní orgány při vytváření legislativy a politické linie a naopak zjistit, do jaké míry stát uplatňoval svůj vliv na židovské instituce.

Čínské školství na prahu III. tisíciletí
Ouroda, Karel ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Váňová, Miloslava (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tato disertační práce se snaží, na základě případové studie čínského školství, odpovědět na dvě základní otázky, a to zda český a čínský školský systém nemohou vzájemně komunikovat pro nepřekonatelné odlišnosti a zda česká a čínská pedagogika nemohou vzájemně spolupracovat pro nepřekonatelné vzájemné odlišnosti. Jako řešení těchto otázek lze konstatovat, že vzájemná spolupráce mezi školskými systémy a partnerské využívání poznatků a zkušeností v tomto směru je možné a stejně tak je tomu ve vzájemném obohacování se pedagogik obou zemí. Ačkoliv jsme v české pedagogice doposud postrádali systematické práce o čínském školství, přece je možno alespoň dokladovat, že zájem se začal projevovat v posledních letech na některých fakultách brněnských univerzit, na nichž probíhá příprava učitelů středních odborných škol a učilišť. Jedná se tedy zároveň i o fakulty neučitelské. Je to ve své podstatě zájem o komparativní výzkum středních odborných škol, kde již byly zpracovány první odborné studie této problematiky. Na druhé straně je nutno přiznat, že jde však pouze o závěrečné práce doplňujícího pedagogického studia nebo bakalářské práce, ojediněle i o práci diplomovou Základním typem školského systému v Číně je klasický model, kdy žáci docházejí do primární školy jako oddělené instituce a po ukončení jejího 6. ročníku...

Komparace radničního měsíčníku Praha 1 a časopisu Pražan
Kohoutová, Lucie ; Kocourková, Lucie (oponent) ; Křeček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Komparace radničního měsíčníku Praha 1 a časopisu Pražan" pojednává o dvou periodicích, která jsou distribuována občanům městské části Praha 1 - o měsíčníku vydávaném přímo radnicí a o časopise, který vydává opoziční strana Věci veřejné. Záměrem je srovnat tématické zaměření a předkládaný obraz vedení radnice a opozice pomocí metody obsahové analýzy. V úvodu práce je nastíněna terminologie, dostupná literatura, legislativní vymezení a základní problematika radničních periodik, dále existence periodik (pracovně nazývaných "opoziční"), která se vůči radnicím vymezují. V praktické části jsou nejprve charakterizováni jednotliví aktéři, instituce a zkoumaná periodika vč. jejich produkčního zázemí. Těžiště práce leží v kvantitativní obsahové analýze výtisků z období duben 2009 až duben 2010, která přináší odpovědi na položené výzkumné otázky: 1. jaká témata ve zkoumaných časopisech převažují; 2. jak často a s jakým hodnocením se objevuje vedení radnice; 3. jak často a s jakým hodnocením se objevuje opozice; 4. jaká je míra shody v tématech v rámci stejného měsíce a míra vzájemné reflexe časopisů. Závěr práce shrnuje výsledky obsahové analýzy, zasazuje radniční časopis do kontextu mediální krajiny těchto tiskovin a naznačuje možné směry budoucího výzkumu v této oblasti.

Opozice v NDR a její vazby na český disent. Vzájemné kontakty na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let dvacátého století
Procházková, Lenka ; Konrád, Ota (vedoucí práce) ; Vilímek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Opozice v NDR a její vazby na český disent. Vzájemné kontakty na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let dvacátého století" nabízí nový pohled na opoziční hnutí v NDR v období 1975-1985, který je založen na srovnání s opozičním hnutím v ČSSR. Práce zkoumá kontakty mezi představiteli opozice z obou zemí a možná témata jejich přeshraniční spolupráce v období od podpisu Závěrečného aktu KBSE až po nástup Michaila Gorbačova do čela SSSR. Ačkoliv východoněmecké opoziční hnutí vycházelo z jiných tradic než opoziční hnutí v ČSSR, mezi oběma skupinami existovaly na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let poměrně intenzivním kontakty a to především na individuální rovině. Jedním z klíčových témat východoněmeckého opozičního hnutí se stala mírová otázka. Prostor pro formování nezávislého mírového hnutí (a později i dalších občanských iniciativ) poskytla v NDR evangelická církev, která si na státních strukturách udržela určitou nezávislost. V ČSSR takováto instituce chyběla. Soudobý disent v ČSSR mnohem více využíval lidskoprávní potenciál Helsinského procesu. Přeshraniční spolupráce a projevy solidarity, které se rozvíjely především mezi reformními faráři obou evangelických církví, kritickou inteligenci a později i mládeží, by měly být vnímány především jako součást širšího procesu učení. Na...

Význam LZS v péči o nemocného
Cakl, Lukáš ; Schneiderová, Michaela (vedoucí práce) ; Kupečková, Ivana (oponent) ; Klicperová, Zuzana (oponent)
75 ANOTACE Autor: Lukáš Cakl Instituce: Ústav sociálního léka ství LF UK v Hradci Králové. Odd lení ošet ovatelství Název práce: Význam LZS v péči o nemocného Vedoucí práce: Mgr. Michaela Schneiderová Počet stran: 104 Počet p íloh: 12 Rok obhajoby: 2010 Klíčová slova: LZS, léka , záchraná , nemocný, péče SOUHRN: Bakalá ská práce prezentuje Leteckou záchrannou službu jako d ležitý prvek v systému zdravotnické záchranné služby. Teoretická část mapuje historii, vývoj a p ibližuje práci všech člen Letecké záchranné služby. T žišt m práce je empirická část vzniklá na podklad kvantitativního výzkumu metodou nestandardizovaného dotazníkového šet ení. Hlavním význam je kladen na zmapování vzájemné spolupráce a náročnost péče o nemocného. Výzkumného šet ení se z častnilo v období b ezen - duben 2010, 25 respondent - léka a 25 respondent - záchraná pracující v Jihlav a Hradci Králové u Letecké záchranné služby.