Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,753 záznamů.  začátekpředchozí28744 - 28753  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.32 vteřin. 

Analýza spotřebního chování Čechů v segmentu okružních plaveb a její využití při tvorbě marketingové strategie cestovních kanceláří
Hlinková, Eliška ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Rolínek, Igor (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výzkumu spotřebního chování a specifiky kupního rozhodovacího procesu Čechů při zajišťování zahraniční dovolené a metodiky segmentace trhu v cestovním ruchu, respektive v segmentu okružních plaveb. Analýza současných trendů a determinant na straně nabídky i poptávky umožní sestavení konkurenceschopného konceptu marketingové strategie nově vznikající cestovní kanceláře.

Definovanie postáv zvukom.
Hilčanský, Peter ; KUDLÁČ, Jakub (vedoucí práce) ; REJHOLEC, Pavel (oponent)
Zámerom tejto práce je priblížiť čitateľovi špecifickú prácu so zvukovou dramaturgiou hraného filmu a to: definovanie postáv zvukom. Konkrétne, ako môže zvuk pomôcť pri vytváraní silnejších, zapamätateľnejších postáv, odhaľovať ich slabosti, mentálne pochody alebo také kvality, ktoré by nebolo možné vytvárať inými spôsobmi. Ide o dramaturgicky špecifický prvok a nepracuje sa s ním v každom filme. Existuje však mnoho druhov filmov, ktoré z týchto postupov môžu benefitovať. Naším cieľom bude preto nájsť zaujímavé a výrazné filmové diela a rozobrať princípy zvukovej dramaturgie a filmovej reči v týchto filmoch. Dôraz bude tiež kladený na vyzdvihnutie potreby premýšľať o týchto postupoch ešte vo fáze scenára alebo prípravnej fáze filmu, pretože v post-produkčnej fáze je na ich vybudovanie zvyčajne neskoro.

Měření výkonnosti veřejných muzeí umění
Prokůpek, Marek ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Machek, Ondřej (oponent) ; Wagner, Jaroslav (oponent)
Tématu ekonomiky kulturních institucí a jejich ekonomickému dopadu začala být věnována systemtická pozornost až v posledních desetiletích. Tato doktorská práce analyzuje metody měření výkonnosti veřejných muzeí umění a přináší ekonomický model. Cílem práce je vytvoření modelu měření výkonnosti pro manažery muzeí umění. V dnešní době je nutné integrovat měření výkonnosti do strategického rozhodování organizací. Manažeři muzeí cítí tlak, aby obhájili existenci jejich instituce a aby dokázali, že své zdroje alokují efektivně. Pomocí v tom by mohla být model navržený na základě spojení nástroje Balanced Scorecard a metody Data Envelopment Analysis. V rámci výzkumu byla uplatněna kombinovaná metoda kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní data byla získána pomocí dotazníků a polostrukturovaných rozhovorů. Kvantitativní data byla získána z dotazníků, výročních zpráv muzeí a z reportů Národního informačních a poradenského střediska pro kulturu. Hlavním cílem práce je navrežní modelu, který by dokázal zachytit všechny muzejní aktivity a poskytl obsáhlý obraz o výkonnosti muzea a zároveň by poskytl srovnání s dalšími muzei.

Impacts of Consumer Behavior Theory on a Start-up Business
Grešo, Juraj ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Práca prezentuje všeobecný prieskum Engelovho, Blackwellovho a Miniardovho modelu správania spotrebiteľa, prvkov správania spotrebiteľa, postojov spotrebiteľov k otázkam zdravia a výživy, a praktické uplatnenie týchto poznatkov vo vývoji marketingovej stratégie a taktík pre nový reštauračný koncept umiestnený v Bratislave, hlavnom meste Slovenskej republiky. Tento koncept je zameraný na služby pre profesionálnych a rekreačných športovcov. Táto práca znázorňuje podstatné vlastnosti a osobitosti správania spotrebiteľa. Opisuje vzťahy a psychologické motívy, ktoré existujú medzi ľudskými zmyslovými systémami a nákupným procesom spotrebiteľa. Práca je založená na porovnávaní teórie s realitou v oblasti správania spotrebiteľa. Hlavným cieľom tejto práce je vytvoriť základ pre vývoj komplexnej marketingovej stratégie pre FitHouse RestaurantsTM, novozaložený koncept, ktorého úlohou je zabezpečiť správnu stravu pre profesionálnych a rekreačných športovcov. Čiastkový cieľ prvej -- teoretickej časti práce je preskúmať správanie spotrebiteľa a vymedziť jeho nákupný proces v niekoľkých krokoch. Druhá -- výskumná časť má za cieľ identifikovať prvky, ktoré majú vplyv na spotrebiteľov proces rozhodovania o kúpe a snaží sa ich podať z pohľadu človeka rozhodnutého pre zdravý životný štýl. Ďalej si kladie za cieľ porozumieť spotrebiteľovi prostredníctvom autorovho vlastného on-line prieskumu o športe, výžive a atribútov reštaurácie ideálnej pre zdravie a šport. Tretia -- praktická časť predstavuje rámec pre vývoj skutočnej marketingovej stratégie pre FitHouse Restaurants na základe výsledkov a poznatkov získaných v prvej a druhej časti práce. Obsahuje tiež nápady a taktiky, ktoré pomôžu FitHouse Restaurants prilákať dostatok zákazníkov a uspieť na trhu.

Promotion of Slovak republic in the tourism industry
Tomanová, Veronika ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Badinková, Klára (oponent)
Diplomová práce na téma Propagace Slovenské republiky v cestovním ruchu má za cíl zanalyzovat aktivity Slovenské agentury pro cestovní ruch od 2008 do 2013 na domácím a zahraničním trhu cestovního ruchu, včetně činností jejích zahraničních a regionálních zastoupení. Následně si klade za cíl přijít s nápady, které by mohli vést k potenciálnímu budoucímu zlepšení situace, zviditelnění Slovenské republiky jako cílové destinace cestovního ruchu, zvýšení návštěvnosti a podpoření domácího cestovního ruchu.

Marketing a E-Government
Svobodová, Dagmar ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Sedláček, Václav (oponent)
Pojem e-Government představuje myšlenku elektronické veřejné správy. Nejde jen o poskytování služeb prostřednictvím internetu či jiných elektronických médií, ale o celkové zefektivnění fungování státního aparátu a zjednodušení komunikace mezi soukromým a veřejným sektorem i mezi jednotlivými orgány veřejné správy navzájem. Tato práce by měla sloužit jako základ k pochopení e-Governmentu a související problematiky. Poskytuje odpověď na otázky, co je e-Governemnt a co nabízí svým uživatelům. Objasňuje vývoj e-Governmentu v České republice i Evropské Unii a hodnotí aktuální situaci na obou těchto úrovních. Nemalým přínosem by mělo být zahrnutí marketingového hlediska. Konkrétně se zaměřuje na Českou republiku a využívání marketingu veřejnou správou ke komunikační podpoře aktivit e-Governmentu a poskytování informací.

Ueharův tepelný oběh
Soška, Michal ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem výpočtového modelu Ueharova tepelného oběhu, který používá jako pracovní médium směs amoniaku a vody. První část práce je věnována problematice určení termodynamických vlastností pracovní směsi, jejichž poznání je nezbytné pro sestavení výpočtového modelu. V druhé části práce je popsána metodika řešení výpočtu oběhu maticovou metodou. Zároveň byl pro účely otestování zvolené metodiky vytvořen také model Kalinova cyklu. Výpočtové modely Ueharova a Kalinova cyklu jsou navrženy v Excelu a jsou nedílnou součástí této práce. Textová část dále obsahuje popis jejich uživatelského rozhraní a algoritmus výpočtu, včetně podrobného popisu použité metodiky návrhu.

Zobecnění metodiky pro výpočet ventilačních ztrát
Bauer, Petr ; Kordík, Jozef ; Krátký, Tomáš ; Sedlář, Milan
První část zprávy tvoří zpřesněný návrh metodiky výpočtu ventilačních ztrát celé převodovky prostředky CFD analýzy. Použitá metoda zahrnuje zjednodušení geometrie převodové skříně a náhradu ozubení převodového kola a pastorku drsnou stěnou a přidanými objemovými silami na základě dříve vypočtených ztrátových příkonů na segmentu převodového kola s reálnou geometrií ozubení. Výsledky zahrnují konfiguraci s převodovým kolem a pastorkem v záběru pro různé vzdálenosti obvodového krytu, včetně případu bez krytu. Pro srovnání s dřívějšími výpočty byly počítány i varianty bez pastorku se stejnou konfigurací krytů.\nDruhá část zprávy obsahuje revizi dříve navrženého analytického přístupu pro přibližný výpočet ventilačních ztrát ozubeného kola s využitím napojení logaritmických rychlostních profilů. Získané hodnoty ztrátových příkonů jsou porovnány s výsledky CFD analýzy. Při porovnání bylo dosaženo řádové shody.\n

Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Chajewski, Jan ; BRABEC, Jaroslav (vedoucí práce) ; SMUTNÝ, Vladimír (oponent)
Cílem práce je analýza proměn ve stylizaci obrazu americké kinematografie v období „New Hollywood“ nebo „Americké nové vlny“ v kontextu vlivu francouzské kinematografie na americkou šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Důležité pro tuto analýzu jsou specifické aspekty americké vizuální kultury a všeobecný pokrok této vizuální kultury, který nastal v okamžiku, kdy kameramani pracující v komerční žánrové kinematografii, prosadili přijatelnost výrazových prostředků, které měli jejich starší kolegové zakázány. Na příkladu dvou rozebíraných filmů: francouzského Jules et Jim a jeho americké verze Bonnie and Clyde, analyzuji vliv nové filmové myšlenky, jež začala platit v období Nové vlny a její vliv na vývoj stylizace obrazu. Hlavním přínosem práce je analýza výrazových prostředku „povolených“ ve vizuální tvorbě, díky pokrokům, které zavedla generace kameramanů pracujících pro velká hollywoodská studia v období „Americké nové vlny“. Ty lze aplikovat u běžného sledování filmu, nebo jakéhokoliv audiovizuálního produktu natočeného po roce 1967, ve kterém měl premiérů Bonnie and Clyde. Pro zájemce o práci s pohyblivým obrazem, užitečný je historický kontext a místo konkrétních výrazových prostředků v dějinách filmu, což umožnuje o něco více informované snímání.

Rozhodování veřejné správy o nemotorové dopravě
Procházka, Lukáš ; Černý, Jan (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Tato práce pojednává o způsobech, jakými mohou různé orgány veřejné správy ovlivňovat rozvoj nemotorové dopravy, zejména cyklistické. Jsou zde popsány jednotlivé úrovně veřejné správy a jejich související kompetence, formy financování a způsoby rozhodování, jakož i teorie manažerského rozhodování. Dále jsou v tomto textu definovány základní pojmy týkající se nemotorové dopravy a rozebrány veškeré typy pozemních komunikací a jejich vlastnictví. Především si však tato práce klade za cíl seznámit čtenáře s jednotlivými způsoby nemotorové dopravy, jako jsou například pěší chůze a jízdní kolo, porovnat výhody a nevýhody těchto dopravních prostředků, analyzovat klíčové problémy, kterým musí čelit, není-li jim poskytnut vlastní osobní prostor v síti městských komunikací, a navrhnout možná východiska. Základním posláním této práce je poukázat na skrytou efektivitu nemotorových dopravních prostředků právě v městské individuální přepravě a seznámit čtenáře s moderními systémy, sloužícími k rozvoji tohoto ekologického způsobu dopravy.