Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí286 - 295dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cause-related marketing a principy jeho fungování
Šanderová, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Současné trvdé konkurenční prostředí nutí firmy přicházet neustále s něčím novým. Zákazník se stává stále náročnější, jeho potřeby se posouvají směrem k vrcholu Maslowovy hierarchie potřeb. Cause-Related Marketing (CRM)jako jedna z nejrychleji rostoucích marketingových strategií reaguje na tyto trendy a využívá je ve svůj prospěch. Tento koncept je totiž integrální součástí firemní strategie v oblasti společenské odpovědnosti a představuje strategickou spolupráci firmy a neziskové organizace, kdy výši darovaných prostředků ovlivňuje spotřebitel prostřednictvím svých nákupů. Výzkumy dokazují,že tento koncept na spotřebitele "funguje", otázkou však zůstává, proč tomu tak je. Cílem diplomové práce je tedy vysvětlit prostřednictvím metody logické dedukce principy fungování CRM a celý koncept jednak zasadit do problematiky marketingové strategie a chování spotřebitele, jednak vymezit jeho souvislost se společensky odpovědným chováním firmy.
Přijetí norem ISO jako dobrovolného nástroje k udržitelnému úspěchu společnosti
Jochovičová, Marie ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Remtová, Květa (oponent)
Práce se zabývá analýzou názorů na přijetí norem ČSN EN ISO a to především ČSN EN ISO 9001:2001 a ČSN EN ISO 14001:2004, zaměřuje se na mikroekonomický pohled přijetí těchto norem českými společnostmi. První otázka se zabývá tím, jak je norma v České republice přijímána a vnímána, a zkoumá možný vliv při odmítnutí nebo přijetí normy. Druhou oblastí je stanovení míry přínosů a nákladů pro firmu při zavedení normy, a následná kalkulace těchto veličin. Rozbor názorů z praxe, zda je norma administrativní přítěží pro společnost nebo se jedná o efektivní nástroj k úspěšnému rozvoji společnosti. Práce pojednává o důvodech, příčinách a důsledcích přijetí či nepřijetí norem.
CSR and its impact on brand image
Mičáková, Veronika ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jestli existuje vliv společenské odpovědnosti firem na image značky. Konkrétně zkoumám vliv CSR firmy L'Oréal na image značky L'Oréal Paris. V teoretickém úvodu představuji koncept CSR, popisuji podstatu značky, jejího image-u, a to s konkrétními příklady z praxe pro lepší pochopení problematiky. Přechod mezi teoretickou a praktickou částí vytvořila třetí kapitola věnována stručné charakteristice firmy L'Oréal a její značce L'Oréal Paris. Následující praktická část je zaměřená na představení vlastního výzkumu uskutečněného formou dotazníkového šetření, kde mimo jiné využívám sémantický diferenciál a fyziognomický test. V závěru práce analyzuji získané odpovědi za pomoci prvotní sumarizace a dalšího zjišťování zajímavých souvislostí. Na základě takhle nabytých výsledků odpovídám na klíčovou otázku, zda vůbec existuje nějaký vliv společenské odpovědnosti L'Oréal-u na image značky L'Oréal Paris a navrhuji možnosti, jak by společnost mohla případný pozitivní efekt CSR na značku maximálně využít.
Corporate Social Responsibility - Is It a Topic Just For The Business?
Borošová, Veronika ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce představuje moderní koncept společenské odpovědnosti - CSR. Současne hledá odpověď na otázku, zda je to téma vhodná čistě pro business organizace nebo je tam prostor i pro zapojení např. veřejního sektoru. Teoretická část je zaměřena na představění konceptu, procesu implementace konceptu a jeho nových trendů (Strategické CSR). Taky se věnuje pohledu na společensky odpovědné možnosti ve veřejné sféře. Analytická část sleduje pomocí dotazníkového šetření situaci CSR ve veřené instituci, konkrétně na Vysoké škole ekonomické v Praze (VŠE). Hlavní cíl byl zjistiť postoj studentů k VŠE z hlediska společenské odpovědnosti a odhalit témata, ktoreré studenti považují za nejpodstatnejší.Práca je zakončena návrhem možné implementace konceptu CSR do strategie VŠE.
Corporate Culture of Vodafone Czech Republic a.s.
Štalmachová, Ivana ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Firemní kultura je důležitým indikátorem dlouhodobé úspěšnosti podniku. Představuje soubor hodnot, norem a postojů, které se formují v procesu vzájemní interakce její členů a významným způsobem ovlivňují všechny vnitropodnikové procesy a činnosti i vztahy s okolím. První část diplomové práce se věnuje popisu firemní kultury z teoretického hlediska, co zahrnuje definici pojmu, charakteristiku a typologii firemní kultury, její vztah k řídícím procesům firmy a taky změny firemní kultury. Druhá část je zaměřená na popis a analýzu firemní kultury společnosti Vodafone Czech Republic a.s. Pozornost je věnovaná její vazbě na strategii společnosti, jednotlivým prvkům firemní kultury a jejím projevům v interní komunikaci a ve vztahu k zaměstnancům. Samostatní část tvoří problematika společenské odpovědnosti, která je nedílnou součástí firemní kultury společnosti. Závěr patří zhodnocení firemní kultury Vodafonu s důrazem na její sílu a výhody a nevýhody z ní vyplývající.
Corporate social responsibility
Priesterová, Lucia ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je na základě výzkumu zjistit, jak firmy působící v České republice a na Slovensku vnímají a v praxi aplikují koncept společenské odpovědnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretickou část tvoří první tři kapitoly. V první kapitole je definovaný pojem CSR a načrtnutý historický vývoj společenské odpovědnosti. Druhá kapitola se věnuje různým teoriím a přístupům v oblasti CSR a popisuje hlavní a alternativní koncepty, výhody a nevýhody plynoucí podniku, který se rozhodne chovat společensky odpovědně. Zmíněný je v ní i přístup Evropské komise a následná debata o tom, jestli má být koncept CSR ponechaný i nadále na bázi dobrovolnosti. Třetí kapitola je zaměřená na to, jak vypadá CSR v podnikové praxi a popisuje jednotlivé pilíře společenské odpovědnosti, pojmy jako podniková etika, firemní filantropie a přibližuje i nástroje na měření a hodnocení CSR ve firmách. Praktická část je obsažena ve čtvrté kapitole a věnuje se vlastnímu výzkumu firem z České republiky a Slovenska. Cílem je zjistit, jestli existují rozdíly v přístupu k CSR mezi podniky na základě vlastnické struktury, a stejně tak, jakou úlohu hraje obor podnikání nebo velikost podniku. Z výsledků výzkumu jsou následně vyvozeny závěry o stavu a přístupu českých a slovenských firem ke společenské odpovědnosti a zdůrazněny jsou oblasti, ve kterých si podniky vedou výborně, stejně jako ty, kde existuje prostor pro zlepšení.
Přenos konceptu CSR v rámci multinacionální korporace
Malá, Simona ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přenosem konceptu společenské odpovědnosti v transnacionálních korporacích. V první části je vysvětlen pojem CSR a diskutovány různé teoretické přístupy. Přenos konceptu v rámci organizace je analyzován na příkladu společností Tesco a Vodafone ve Velké Británii a v České republice. V závěru je potvrzena hlavní hypotéza, že primární cíle a aktivity strategie CSR jsou vyvíjeny na úrovni mateřské organizace a postupně přenášeny na další trhy s přihlédnutím k místním podmínkám.
Analýza CSR společnosti T-Mobile Czech Republic,a.s.
Ježková, Ivana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Ladmanová, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem. Práce je rozdělena do dvou základních částí. V teoreticko-metodologické části popisuje autorka základní pojmy týkající se dané problematiky, uvádí organizace zabývající se společenskou odpovědností a normy, kterými je možné se v dané oblasti řídit. První část je taktéž doplněna o zajímavá data z průzkumů veřejného mínění na téma společenské odpovědnosti a její vnímání veřejností. V části praktické jsou analyzovány strategie společenské odpovědnosti dvou firem: T-Mobile Czech Republic, a.s. a IBM Česká republika spol. s r.o. Jednotlivé společensky odpovědné aktivity jsou rozřazeny do tří základních pilířů společenské odpovědnosti, přístupy obou firem jsou vzájemně porovnány a v závěru práce jsou doporučeny kroky, které by mohly společenskou odpovědnost daných firem zefektivnit.
Analýza společenské odpovědnosti firmy ING
Marvanová, Zuzana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá základním vymezením pojmu společenské odpovědnosti, její historií, současnými aktivitami v této oblasti a jejími výhodami a nevýhodami. Zároveň jsou zde popsány možnosti implementace, měření a hodnocení společenské odpovědnosti ve firmě. V praktické části je pak zhodnocen přístup společnosti ING ke společensky odpovědnému chování a to jak v mezinárodním měřítku, tak v ČR. Součástí práce je také krátký dotazník.
Corporate responsibility as a part of company strategy
Pavelčíková, Katarína ; Dušková, Iva (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je problematika společenské odpovědnosti podniku, která si postupně získává nové příznivce, a tak nabírá na důležitosti. První část práce je zaměřena na popsání základních charakteristik konceptu a následně na objasnění postupu včlenění společenské odpovědnosti do hlavní strategie podniku. Poslední část teoretické části upozorňuje na potřebné rozlišení konceptu od firemní filantropie a Public Relations. V praktické části práce popisuje dlouhodobou strategii společnosti Nike, Inc., jejíž vlastní aktivity zajišťují nejen uspokojení požadavků všech zainteresovaných skupin podniku, ale také podporu vlastního byznysu a celého odvětví, ve kterém podnik působí. Autorka chce prací poukázat na to, že zapracování společenské odpovědnosti podniku do strategického plánu, může firmě pomoci získat konkurenční výhodu a podpořit komunity, jejichž je součástí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí286 - 295dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.