Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,717 záznamů.  začátekpředchozí27708 - 27717  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.62 vteřin. 

Monitorování pohybové aktivity žáků devátý tříd v Aši
Štecherová, Milada ; Kaplan, Aleš (oponent) ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce)
2 ABSTRAKT Název diplomové práce: Monitorování pohybových aktivit žáků devátý tříd v Aši Cíl práce: V této práci jsme se snažily zmapovat volnočasové pohybové aktivity žáků devátých tříd na všech ašských školách. Metodika práce: Pro splnění cíle práce bylo provedeno dotazníkové šetření. O spolupráci bylo požádáno šest pedagogů ze čtyř ašských škol, které se na výzkumu podílely. Od respondentů bylo vybráno celkem n= 143 správně vyplněných dotazníků. Dotazníky byly, po předchozí domluvě s vedením školy, rozdány k rukám učitelů tělesné výchovy a aplikovány u žáků v 9. třídách. Obecně byly předmětem uvedeného výzkumu sportovní odvětví a aktivity, kterým se žáci ve volném čase věnují. Dále pak postoje žáků ke sportu a tělesné výchově. Výsledky práce: Výzkum ukázal, že stále více přibývá dětí, kteří se ve svém volném čase nevěnují žádné pohybové aktivitě. Bohužel procento dětí, které uvedly že nesportují nebo že tělesnou výchovu a sport nemají rádi je na jejich věk až příliš vysoké. Dále se ukázalo, že nejsou velké rozdíly v postojích k pohybové aktivitě ve volném čase mezi chlapci a děvčaty. V naší práci jsme odhalili, že žáci kteří se věnují nějaké pohybové aktivitě, ji raději provozují rekreačně než-li závodně. Stále naštěstí platí, že většina žáků má k tělesné výchově a sportu kladný vztah. Celkový stav vede...

Romské dítě v pěstounské péči majoritní rodiny
Zahradníková, Šárka ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Práce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu v pěstounských rodinách vychovávajících romské děti. Na základě hloubkových rozhovorů s pěstouny byla provedena prostá a narativní analýza. Prostřednictvím zjištění z analýzy a příběhů jednotlivých dětí se v práci popisuje, jak se žije majoritním pěstounským rodinám, vychovávajícím romské dítě. Ukázalo se, že roli v životě takových rodin hraje rasismus okolí, zatímco tzv. typicky romské vlastnosti nejsou pro život rodin významnější než jiné individuální charakteristiky dětí. Popisuje se proces dospívání romských dětí v pěstounské péči. Důležitou roli v něm hraje komplikované utváření vlastní identity u dětí, handicapy, jež děti nasbíraly během své dosavadní historie, jejich nízké sebehodnocení. Dospívání u těchto dětí trvá déle, než se obvykle očekává - dítě se může "hledat" až do 25-30 let. Součástí dospívání těchto dětí je bolestně prožívaná separace. Na konci dospívání se dítě ustálí ve způsobu života vnímaném pěstouny pozitivně nebo negativně. V druhém případě se pěstouni vyrovnávají s tím, že zodpovědnost za svůj život nesou pouze děti.

Dopisy sv. Columbána - překlad a systematický výklad
Calábek, Pavel ; Ventura, Václav (vedoucí práce) ; Novotný, Vojtěch (oponent)
RESUMÉ Název práce: Dopisy svatého Kolumbána - překlad a systematický výklad Autor: Pavel Calábek Postavy irských světců a irské spirituality, v naších zemích téměř neznámých, stojí pouze na pokraji zájmu křesťanské veřejnosti. Přesto ve svůj čas sehráli veledůležitou roli v christianizaci západní a střední Evropy. Tato diplomová práce sestávající ze čtyř hlavních kapitol si klade za úkol seznámit čtenáře s osobností svatého Kolumbána a s jeho působením v západní Evropě skrze překlad jeho korespondence. Právě dopisy odráží nejautentičtěji charakter a zaměření tohoto světce. Avšak tato práce nemá být monografií, nýbrž měla by zahrnout jeho působení v dějinných souvislostech a vazbách. V hlavní části kromě seznámení s Kolumbánovým životopisem na historickém pozadí, nalezneme i pojednání o jednotlivých tématech v jeho listech. Jedná se o velký spor ohledně slavení Velikonoc. Tedy střet dvou tradic založených na odlišných paschálních cyklech a okolnosti, které celou aféru provázely. Dále světcovu angažovanost v ožehavé otázce Tří kapitol a v neposlední řadě i vztah tohoto opata-zakladatele k mnišství a mnišským fundacím. Cílem práce bylo přiblížit postavu jedinečného světce v pravém světle - s jeho klady a negativy a podnítit tak hlubší zájem o problematiku svérázného irského křesťanství.

Využití RELAX NG pro podporu uživatele při editování XML dokumentu
Schmied, Martin ; Kosek, Jiří (vedoucí práce) ; Nič, Miloslav (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití RELAX NG schémat při editaci XML dokumentů. Konečným cílem práce je prototypová implementace podpůrného systému pro editaci XML dokumentů s RELAX NG schématy v prostředí Eclipse IDE. Takový systém se skládá ze dvou hlavních částí -- integrace validátoru a systému pro tvorbu automatických doplnění, jehož návrh představuje hlavní přínos této práce. V současné době je totiž podpora RELAX NG výsadou zejména komerčních editorů s uzavřeným kódem. První kapitola je stručným úvodem do problematiky XML s důrazem na XML schémata. Je provedeno srovnání tří dnes zřejmě nejpoužívanějších schémových jazyků -- DTD, W3C XML Schema a RELAX NG. Dále jsou diskutovány možnosti využití schémat při přímé editaci XML dokumentů. Nakonec je uveden přehled základních vzorů RELAX NG sloužící jako referenční příručka pro orientaci v příkladech uvedených v této práci. Druhá kapitola se zabývá implementací systému tvorby automatických doplnění. Rozebírá volbu vhodných programových reprezentací XML dokumentů a RELAX NG schémat a uvádí základní principy odvozování vzorů pro jednotlivé elementy. Hlavním výstupem kapitoly je návrh algoritmu pro odvozování možných doplnění pro jednotlivé uzly XML dokumentu na základě RELAX NG schématu dokumentu. Třetí kapitola popisuje integraci systému tvorby automatických doplnění spolu s validátorem RELAX NG v prostředí Eclipse IDE. Začíná popisem platformy Eclipse a dvou základních aspektů důležitých pro tvorbu zásuvných modulů -- modulárního systému OSGi Service Platform a mechanismu bodů rozšíření. Dále je popsána vlastní implementace zásuvných modulů systému podpory RELAX NG a jejich integrace s existující infrastrukturou pro editaci XML.

Srovnání systémů sociálního zabezpečení a dávek z nich poskytovaných v České republice a ve vybraných státech Evropské unie.
SEDLÁKOVÁ, Gabriela
Téma mé diplomové práce se teoretickým způsobem zaměřuje na popsání jednotlivých systémů sociálního zabezpečení ve vybraných státech a provedení jejich srovnání. Při volbě států jsem zohledňovala jejich postavení v rámci Evropské unie, případně vztah vůči České republice vyplývající ze společné historie nebo současných vazeb. Vybranými státy, jejichž systém sociálního zabezpečení porovnávám vzhledem k systému v České republice, jsou Slovensko, Francie, Německo, Rakousko a Velká Británie. U každého státu jsem zjišťovala informace týkající se obecného nastavení systému sociálního zabezpečení, jeho historická východiska a současný stav. V rámci této problematiky jsem popsala také podrobnosti o sociálním pojištění v jednotlivých státech z toho důvodu, že vznik nároku na dávky se ve většině států přímo váže na účast v sociálním pojištění. Nedílnou součástí úvodu ke každému státu jé také základní právní úprava. Pro lepší přehlednost zpracovaného tématu jsem si zvolila tři základní cílové skupiny, kterým jsou dávky ze systému sociálního zabezpečení primárně určeny. Jedná se o rodinu, osoby se zdravotním postižením a osoby v sociální, resp. hmotné nouzi. Cílem bylo popsat systém dávek, které jsou pro jednotlivé cílové skupiny, poskytovány ze systému sociálního zabezpečení, podmínky vzniku nároku, oprávněné osoby a výši vyplácených příspěvků. Následně bylo, v kombinaci s diskusí, provedeno srovnání, které vyplývá ze samé podstaty tématu diplomové práce. Na úvod byla zohledněna společná vlastnost všech uvedených států, a to jejich příslušnost k Evropské unii, kde jsem definovala postoj Evropské unie k sociálnímu zabezpečení. Dále bylo provedeno obecné srovnání jednotlivých systémů, zejména úloha státu, jako garanta sociálního zabezpečení. Poté jsem srovnala jednotlivé dávky pro dané cílové skupiny.Všechny údaje v diplomové práci jsou aktuální k 1. 1. 2012. V případě Velké Británie a Francie jsou data aktuální k legislativní změně 1. 4. 2012. Věřím, že diplomová práce bude kvalitním zdrojem pro posuzování systémů sociálního zabezpečení ve vybraných státech Evropské unie.

Přechod dítěte z mateřské do základní školy
Nováková, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce v teoretické části vymezuje historický a současný význam pojmů školní zralost, školní připravenost a klíčové kompetence. Stručně mapuje historický vývoj Školství na území naší republiky a zabývá se současnou legislativou, která se týká vstupu dítěte do základní školy. Dále popisuje zápis do první třídy a porovnává návaznost preprimárního a primárního školství v ČR a v některých dalších zemích. V praktické části zkoumá pohled laické i odborné veřejnosti na školní připravenost dětí v období přechodu školství k rámcovým vzdělávacím programům. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence při vstupu do ZŠ, odklady školní docházky, mateřská škola, základní škola, rodina, adaptace dítěte, zápis do 1.třídy základní školy, pedagogicko-psychologická poradna, pedagogická diagnostika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Výuka náboženství na ZŠ a SŠ. Postoj veřejnosti k tomuto problému.
Ondrejková, Kateřina ; Strašíková, Blanka (oponent) ; Liguš, Ján (vedoucí práce)
Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji náboženské výuce a výchově v průběhu dějin, zabývám se osobností učitele náboženství (předpoklady a hlavní požadavky na osobnost učitele náboženství) a v neposlední řadě také postavením náboženství, církevních škol a církví v současném právním řádu České republiky. V praktické části jsem se zaměřila na konkrétní názory tří zkoumaných skupin - rodičů, žáků a pedagogů jedné pražské základní školy. Na jejich postoje k náboženství obecně, postoje ke křesťanství a jiným náboženstvím. Zjišťovala jsem jejich názor na možnost výuky náboženství na školách. Pokusila jsem se zjistit, jaké vidí dnešní rodiče důvody pro a proti výuce náboženství.

Framework for Reconfigurable Systems on the Altera Chips
Kremel, Bruno ; Košař, Vlastimil (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Práce posuzuje dostupné prostředí pro vývoj rekonfigurovatelných systémů na čipech Altera. Tyto prostředí jsou následně porovnány s řešeními dostupnými pro platformu Xilinx. Prostředí RSoC Framework je pak představeno jakožto výhodná alternativa pro řešení vyvinuté výrobcemi. Prostředí je momentálně k dispozici na platformě Xilinx Zynq. Dále práce hodnotí klíčové rozdíly mezi platformou Xilinx Zynq a platformou Altera Cyclone V SoC a navrhuje způsob řešení portace uvedeného prostředí na platformu Altera. Následně se diskutuje návrh a implementace portu na platformu Altera Cyclone V SoC. Nakonec práce vyhodnocuje výkonnost portovaného systému na nové platformně.

Česká televize a náctiletý divák
Kučerová, Zuzana ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MATHÉ, Ivo (oponent)
Diplomová práce s názvem Česká televize a náctiletý divák se zabývá, zda Česká televize jako vysílatel veřejné služby vyrábí pořady vlastní tvorby zaměřené výhradně na děti staršího školního věku. Cílem práce bylo také postihnout, zda je televize jako médium ještě atraktivní pro dospívající, nebo si raději pro sledování audiovizuálních obsahů zvolí internet. Zaměřila jsem se i na způsob oslovení mladých diváků veřejnoprávními televizemi v Evropě a navrhla řešení pro zlepšení současné situace.

Integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti
Triebeneklová, Terezie ; Podaná, Zuzana (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...