Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Setkávání s řemesly a lidovými tradicemi v mateřské škole
NOVÁKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá problematikou praktického využití projektové výuky v předškolním vzdělávání. V souladu s cíli této bakalářské práce je v teoretické části popsána aktuální politika ČR v oblasti předškolního vzdělávání a směry jejího rozvoje definované v rámci Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Navazuje popis problematiky vytvářených kurikulárních dokumentů a vlastní projektové výuky, konkrétně její historie, východisek, základních principů a metodik zpracování. V rámci praktické části práce byl vytvořen a následně realizován edukační program zaměřený na problematiku tradičních lidových činností a řemesel. Program a zejména jeho jednotlivé projekty jsou v praktické části práce podrobně popsány, je zde zpracováno i komplexní hodnocení úspěšnosti jejich realizace v rámci výuky.
Faktory ovlivňující plodnosti planktonních korýšů v rybnících
NOVÁKOVÁ, Hana
Literární rešerše se zabývá faktory ovlivňujícími plodnosti planktonních korýšů v rybnících. Plodnosti zooplanktonu, abiotické a biotické podmínky prostředí byly zkoumány na rybnících Dehtář, Klec, Kvítkovický a Rod v roce 2018. Zpracovaná data popisují a vyhodnocují faktory, které jsou zásadní pro plodnost dominantních druhů planktonních korýšů zkoumaných rybníků.
Agresivní chování u dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá agresivním chováním u dětí s poruchou autistického spektra. V rámci diagnóz poruch autistického spektra se vyskytuje poměrně široká škála projevů agresivního chování. Naším cílem bylo zjistit, o jaké projevy se jedná a v jaké míře se vyskytují. Práce byla rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části jsme se zabývali otázkou problémového chování, především pak agresivním chováním. Dále jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých diagnóz, historickému vývoji autismu a rozborem jednotlivých oblastí (triádou), které jsou narušeny. Ve výzkumné části prezentujeme provedený empirický výzkum zaměřený na zjištění projevů agresivního chování u dětí s poruchou autistického spektra. Potřebná data jsme získali prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako soubor respondentů jsme zvolili rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Studium vlivu přísady hypromelosy na hmotnost očních kapek
Nováková, Hana ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Zatloukal, Zdeněk (oponent)
STUDIUM VLIVU PŘÍSADY HYPROMELOSY NA HMOTNOST OČNÍCH KAPEK Hana Nováková Souhrn V této práci byl studován vliv tří faktorů na hmotnost očních kapek produkovaných ze stlačitelné plastové lékovky: vliv kapacího nástavce, vliv úhlu kapání a vliv viskozity roztoku. Všechny vlivy měly na hmotnost kapky významný (p  0,05) vliv. Plastový nástavec s menším průměrem odkapávání plochy poskytoval menší kapky ve srovnání s pryžovým nástavcem s větším průměrem odkapávací plochy. Zmenšení úhlu kapání z 90řna 45řvedlo ke zmenšení hmotnosti kapek pro oba druhy nástavce. Hmotnost kapek nelineárně stoupá se zvyšující se viskozitou 0,00%-0,16%-0,25%-0,50%-0,75%-1,00% roztoků hypromelosy (HPMC). Viskozita roztoků významně zvyšuje hmotnost kapky ze smáčeného nástavce, ať plastového nebo pryžového, už od hodnoty cca 3 mPas odpovídající koncentraci 0,16% HPMC. Hmotnost kapky z nesmáčeného nástavce byla významně zvýšena až od viskozity cca 17 mPas, odpovídající koncentraci 0,50% HPMC.
Přechod dítěte z mateřské do základní školy
Nováková, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce v teoretické části vymezuje historický a současný význam pojmů školní zralost, školní připravenost a klíčové kompetence. Stručně mapuje historický vývoj Školství na území naší republiky a zabývá se současnou legislativou, která se týká vstupu dítěte do základní školy. Dále popisuje zápis do první třídy a porovnává návaznost preprimárního a primárního školství v ČR a v některých dalších zemích. V praktické části zkoumá pohled laické i odborné veřejnosti na školní připravenost dětí v období přechodu školství k rámcovým vzdělávacím programům. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, školní zralost, školní připravenost, klíčové kompetence při vstupu do ZŠ, odklady školní docházky, mateřská škola, základní škola, rodina, adaptace dítěte, zápis do 1.třídy základní školy, pedagogicko-psychologická poradna, pedagogická diagnostika Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Porozumění čtenému u dětí s poruchou autistického spektra v šestém a devátém ročníku
Nováková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje problematice porozumění čtenému u žáků s poruchou autistického spektra. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, jednotlivým diagnózám a triádě narušených oblastí. Dále jsme čtenáře seznámili s hlavními kognitivními teoriemi, které vysvětlují projevy v rámci poruch autistického spektra. V závěru první části práce jsme se zabývali čtenářskou gramotností s důrazem na porozumění čtenému. Druhá část prezentuje empirický výzkum zaměřený na zjištění úrovně porozumění čtenému u žáků s poruchou autistického spektra. Výzkumný vzorek tvořilo šest žáků šestých a devátých ročníků základní školy a víceletého gymnázia s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem. Vzorek byl dále doplněn o kontrolní skupinu, kterou tvořili intaktní žáci shodných ročníků. Pro účely práce byly vytvořeny dva nové testy mapující úroveň porozumění čtenému. První test se zaměřoval na porozumění čtenému u tichého čtení, druhý test sledoval porozumění čtenému u hlasitého čtení. Metodologie byla dále doplněna o Strange Stories test zjišťující úroveň teorie mysli. Stěžejní část práce se věnuje kvalitativní analýze získaných dat, která jsou následně konfrontována s výsledky zahraničních výzkumů. Klíčová slova: Poruchy...
Komparace rovnovážných schopností sportovních gymnastek a kontrolní skupiny
Malotinová, Hana ; Nováková, Hana (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce: Komparace rovnovážných schopností sportovních gymnastek a kontrolní skupiny Abstrakt: Předmětem diplomové práce byla otázka, zda existuje rozdíl v rovnovážných schopnostech mezi dívkami, které se věnují sportovní gymnastice a kontrolními probandkami. Srovnání rovnováhy jsme provedli u dívek mladšího školnťho věku. Abychom dokonale porozuměli pojmu rovnováha, upřesnili si její postavení v procesu motorického učení a mohli pracovat s naměřenými daty, museli jsme nejprve načerpat teoretických základů z kineziologie, fyziologie a anatomie náležitých orgánů a systémů. Cíle práce: Naším cílem bylo zjistit rozdílnost rovnovážných schopností u gymnastek a kontrolních probandek a vytvořit teoretický souhrn poznatků o rovnováze. Metoda: Jako metodu výzkumu jsme použili interskupinové porovnání naměřených stabilometrických parametrů, získaných dynamografickou metodou, které byly podrobeny základní matematicko - statistické analýze. Výsledky: Výsledky potvrdily rozdíly rovnovážných schopností mezi gymnastkami a kontrolními probandkami. Klíčová slova: rovnovážné (rovnováhové) schopnosti, postura, stabilometrie, sportovní gymnastika dívek, fyziologie systémů a anatomie orgánů zajišťující rovnovážnou schopnost
Postranní kořeny a jejich vznik
Nováková, Hana ; Soukup, Aleš (vedoucí práce) ; Sekereš, Juraj (oponent)
Vznik postranních kořenů je jedním z určujících faktorů struktury celkové architektury kořenového systému rostlin. Jednotlivé druhy rostlin se liší v místě iniciace postranních kořenů v podélné i příčné rovině mateřského kořene. Tato práce krátce shrnuje poznatky vztahující se ke vzniku a vývoji postranních kořenů u modelové rostliny Arabidopsis thaliana a na vzorku několika druhů kapradin a jednoděložných a dvouděložných rostlin z dostupné literatury nastiňuje variabilitu, která se projevuje především během iniciace postranních kořenů. U kapradin se místo iniciace nachází v endodermis mateřského kořene, u ostatních druhů se tvoří primordium postranního kořene z buněk pericyklu, které se nacházejí v určitém postavení vůči cévním elementům v centrálním válci mateřského kořene. Dalším velmi variabilním prvkem při vzniku postranních kořenů je vzdálenost místa iniciace od apikálního meristému kořene, která souvisí s místem přijetí auxinového signálu kompetentními buňkami a zároveň i rychlostí růstu a postupu buněk od apikálního meristému mateřského kořene. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
61 NOVÁKOVÁ, Hana
6 NOVÁKOVÁ, Helena
6 Nováková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.