Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,284 záznamů.  začátekpředchozí27265 - 27274další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.75 vteřin. 

Postoj všeobecných sester k možnosti studia ošetřovatelství na vysokých školách
Dupalová, Martina ; Mlýnková, Jana (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji všeobecných sester k současné možnosti studovat ošetřovatelství na vysokých školách a dosáhnout tak vysokoškolského vzdělání. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit současný postoj všeobecných sester k vysokoškolskému studiu ošetřovatelství a zmapovat ochotu sester studovat na vysoké škole. Dalším cílem je odkrýt způsob podpory vysokoškolského studia ošetřovatelství vrchními a staničními sestrami u sester pracujících u lůžka. Práce je koncipovaná jako teoreticko-praktická. V teoretické části jsem shrnula počátky vzdělávání sester až po současnou transformaci zdravotnického školství v naší zemi. Druhá část je explorativní. Srovnávám zde postoj všeobecných sester z fakultních a nefakultních nemocnic k možnosti dosáhnout vysokoškolského vzdělání. A současně se snažím ukázat pohled vrchních a staničních sester z fakultních a nefakultních nemocnic na vysokoškolské vzdělávání sester. Vytyčila jsem pět hypotéz vztahujících se k sestrám z fakultních a nefakultních nemocnic. Výzkumný soubor tvořilo 154 respondentek z fakultních a nefakultních nemocnic. Pro výzkumné šetření jsem zvolila metody dotazníku vlastní konstrukce a statistického zpracování. Získané informace jsou zpracovány procentuálně a zobrazeny v tabulkách a grafech. V závěru diplomové práce jsem shrnula výsledky...

Vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací
Bourek, Josef ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je dát čtenářům přehled o problematice multimédií a e-learningu ve výuce včetně vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací. Tato metodika usnadní práci tvůrcům (převážně učitelům) multimediálních výukových aplikací. Součástí této práce je i detailní popis funkcionality software Camtasia Studio. Tento software nabízí dostačující množství funkcí pro tvorbu multimediálních dat, a byl využit při tvorbě několika vzorových multimediálních materiálů, které byly vyzkoušeny u studentů. Tato práce je převážně zaměřena pro učitele na všech stupních vzdělávání, kterým nabízí možnost zavedení podpůrného multimediálního materiálu do výuky. Využití této práce není nijak omezeno pouze pro učitele. Mohou ho použít i pracovníci školících zařízení apod. V této práci je rozebrána i problematika komprimace, kodeků a formátů, které s tímto tématem úzce souvisí. Kromě problematiky multimédií je v této práci zmíněna i problematika komunikace jako nedílná součást výuky.

Vzdělávání trenéry a vzdělávání trenérů ČBF
Moudrý, Tomáš ; Kopecký, Martin (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Vzdělávání trenéry a vzdělávání trenérů jsou procesy, na kterých se v obou případech podílí trenér. V prvním jako vzdělavatel a v druhém jako vzdělávající se. Tato práce se snaží oba tyto procesy s důrazem na vzdělávání trenérů prozkoumat a současně definovat pojem trenér a jeho role. V závěru pak shrnuje výsledky tohoto zkoumání. První část práce je zaměřena na trenéra. Definuje tento pojem, zkoumá vývoj úkolů trenéra v posledních šedesáti letech a určuje jeho role a úkoly spojené s výkonem tohoto povolání. V druhé části se práce zabývá vzděláváním trenérů. Poznané formy dělí do tří částí. Všechny tyto části popisuje a hodnotí jejich vzdělávací přínos pro povolání trenéra. Třetí část pak popisuje vzdělávání trenéry. Pojmenovává základní složku tréninku jako motorické učení . Zkoumá proces tréninku z pohledu trenéra a jeho rozhodování. Ze stejného pohledu popisuje didaktiku tréninkového procesu a trenérem užívané didaktické formy.

Královská společnost pedagogů tance
Smělá, Barbora ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Ve své magisterské práci popisuji Královskou společnost pedagogů tance (Imperial Society of Teachers of Dancing ? dále jen ISTD). Jedná se o mezinárodní instituci, sídlící v Londýně, která se zabývá školením tanečníků a tanečních pedagogů z celého světa. Stručně popisuji její historii, možnosti členství, typy zkoušek a jednotlivé fakulty. Studium na ISTD je rozděleno do dvanácti tanečních fakult: Step, Národní tanec, Divadelní tanec, Řecké tance, Tance jižní Asie, Společenský tanec, Latinsko-Americký tanec, Sequence, Disco, Freestyle & Rock?n?Roll, Klubový tanec, Cecchettiho metoda a Královský balet. Vzhledem k mé specializaci na klasický tanec jsem se rozhodla popsat fakultu Královského baletu podrobněji. Vypisuji zde osnovy všech etap zkoušek a kvalifikací na ISTD.

Základy teorie a praxe manažerských propočtů
Hašková, Simona ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Jiroušek, Radim (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vysvětlení vzájemného propojení vědy a umění v manažerských propočtech a za tím účelem ve své teoretické části vysvětluje a komentuje nejčastěji využívané fragmenty obou těchto složek, na něž se pak v praktické části odvolává. Jedná se o analýzu stylů manažerského myšlení v průběhu procesu učení a poznávání, dále metodologické přístupy užívané při výuce "umění" řešit problémy a pojednání o rozdílnosti exaktních a empirických přístupů, jež souvisí s rozdílností toho, co teorie tvrdí a praxe činí. Technickou stránku manažerských propočtů zastupují nástroje, které jsou odvozeny z obecnějších systémů racionálních koncepcí. Praktická část se zabývá řešením vybraných případových studií, kde je ono propojení vědy a umění názorně demonstrováno.

Divadelní festivaly v ČR - Letní shakespearovské slavnosti
Müllerová, Barbora ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na jeden z nejvýznamnějších divadelních festivalů svého druhu na území České republiky -- Letní shakespearovské slavnosti. Největší důraz je kladen na lokalitu Prahy, hlavní scénu festivalu v prostorách Nejvyššího purkrabství Pražského hradu a celkový význam festivalu pro hlavní město. Začátek je věnován historii Letních shakespearovských slavností z pohledu vzniku i vývoje programu. Mnoho prostoru získal marketing, který je nezbytný při pořádání jakékoli kulturní akce. Dozvíme se zde o divadelním festivalu jako specifickém produktu a jak takovému produktu udělat reklamu. Důležitým bodem je návštěvnost festivalu a názory diváků. Další kapitola je věnována financování Letních shakespearovských slavností a možnostem získání finanční i mediální podpory. Práce ukazuje i přípravy a průběh festivalu v praxi. Specifikem tohoto projektu je propojení divadelních představení a kulturní památky, proto se další část bakalářské práce zmiňuje o dějišti a záležitostech s ním souvisejících. Závěrečné části jsou zaměřeny na dramaturgický plán Letních shakespearovských slavností v nadcházejících letech a porovnání významu festivalu nejen v měřítku České republiky.

Požadované a výstupní kompetence pedagoga volného času jako absolventa Teologické fakulty Jihočeské univerzity
ODLEVÁKOVÁ, Irena
Tato bakalářská práce se zabývá studiem oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. Po vymezení základních pojmů nás nejprve seznamuje s možnostmi, jak a kde je možné pedagogiku volného času, jako obor, v České Republice studovat. Zároveň věnuje pozornost tomu, čím je pedagogika volného času na TF specifická a jakými kompetencemi student disponuje po absolvování předmětů, jež TF nabízí. Získané kompetence poté porovnává s kompetencemi, které jsou v pedagogické praxi vyžadované.

Výuka ekonomie jako součást všeobecného vzdělání v České republice
Smrčková, Jana ; Havlínová, Ivana (oponent) ; Tichá, Milena (vedoucí práce)
Dissertation work on topic Teaching economics as part of general education in the Czech Republic comes out of supposition that economics has, in the context of other social sciences, only marginal significance which is enhanced by negative attitude of students and teachers as well. The issue of teaching economics is perceived in the complex of relations between theory and practice. First part of my dissertation work isdedicated to incorporation of economics into educational curriculum and in new A levels exams. First part of dissertation also concerns with methodical support of curriculum (textbooks, projects and other materials). Critical evaluation and analysis of available materials make up the basis of the first part which is accompanied by existing situation of teaching economics and by essential vocabulary of most important terms. The main finding of theoretical examination is the fact that there is a vast amount of these materials, but they are not always suitable (particularly we find that there is little choice of suitable and up-to-date textbooks). Second part of my dissertation work is based on questionnaire survey whose aim was to find out how teaching economics appears in educational reality. In questionnaire survey was preferred perspective of attitudes (attitudes of teachers and their...

Zefektivnění výuky čtení a psaní na 1. stupni ZŠ s využitím interaktivní tabule
Dostálová, Veronika ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje možnosti zefektivnění výuky čtení a psaní na prvním stupni s využitím interaktivní tabule. Teoretická část obsahuje informace o vývoji metod výuky čtení a psaní v historii. Ovšem zabývá se také přehledem vývoje jedince a jeho připravenosti na výuku počáteční čtenářské gramotnosti. Jsou zde obsaženy i informace o metodách nápravy a možnostech zlepšení poruch čtení a psaní. Teoretická část práce dále poskytuje především informace související s interaktivní tabulí a jejím využívání ke vzdělávání. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na zjišťování informovanosti veřejnosti o využívání interaktivních tabulí. A dále zjišťuje míru využívání interaktivních tabulí v hodinách a spokojenost učitelů s touto moderní technologií. Jsou zde také představeny ukázky pracovních listů pro interaktivní tabuli.

Práce s dětmi s dyslektickými a dysortografickými obtížemi
Dundrová, Petra ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Problematika specifických poruch učení získala v dnešní době na závažnosti, protože neumět dobře číst a psát znamená mít uzavřenou cestu k dalšímu vzdělání a informacím. Cílem mé práce bylo vybrat z velkého množství nápravných metod určených pro děti s dyslexií ty, které mohou aplikovat ve vyučovacím procesu i učitelé, kteří se touto problematikou nezabývají, ale chtějí zintenzívnit péči o žáky v rámci modernizace vyučování pomocí didaktické techniky. Jednou z forem pomoci je uplatňování individuálního přístupu, promyšlené začleňování práce v malých skupinách, funkční využívání učebních pomůcek a didaktické techniky. Využitím prvků programované výuky je možno respektovat i přirozené tempo žáků, zabezpečit dostatek času k osvojení základních dovedností. Dosažení tohoto cíle vyžaduje od učitelů, ale i od žáků značného úsilí. Učitel musí respektovat rozdíly psychického a tělesného vývoje dětí. Je jen na učiteli, aby vybral ty nejlepší a nejvhodnější metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)