Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svátky v ratmu roku. Prožívání svátečních dob v praxi waldorfských mateřských škol
Sekaninová, Lucie ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Cílem mé práce je odpověď na otázku: Jak s rovinou slavení svátků pracují waldorfští pedagogové ve waldorfských mateřských školkách a jak jejich práce přispívá k růstu dítěti. Není mým úmyslem vyzdvihovat waldorfskou pedagogiku jako jedinou správnou cestu, chci však ukázat na její principy a možnosti, kterých si mnozí nejsou vědomi. Nevím, zda se mi to podaří zcela regulérním vědeckým způsobem, neboť věci, které se zažívají a prožívají těžko hledají svou řeč, kterou k nám promlouvají, v encyklopedických slovnících. Přesto však nechci, aby čtenář nabyl dojmu, že se spolu se mnou pohybuje v rovině nezvládnutého sentimentu. Kapitoly budu řadit dle ročních období od podzimu do léta, neboť stejně tak plyne školní rok. Svátky jsem vybrala pouze ty, které se objevují v praxi waldorfské pedagogiky. K většině z nich přiložím na začátku krátce jejich historický původ, poté se budu zabývat antroposofickým náhledem a nakonec v praktické části k jednotlivým obdobím přiložím konkrétní ukázky, jak se s danou tématikou pracuje ve WMŠ . K tomuto celkovému obrazu mi poslouží publikace z oboru etnologie, antroposofie a též osobní zkušenosti nabyté při mé měsíční praxi ve WMŠ na Petřinách, utvářející můj vnější pohled na celou problematiku. A jako vnitřní pohled si dovolím použít mé nynější čerstvé zkušenosti, které získávám...
Mravní výchova dítěte v předškolním období
Halmazňová, Rut ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Záměrem této práce je osvětlit důležitost předškolního období v procesu mravní výchovy člověka. Neboť již v tomto období, ba dokonce dříve, jsou dítěti postupně vymezovány výchovné hranice, které ukazují dítěti, co je a co není správné. Cílem je nastínit, jak je v dětech budováno povědomí o správném a nesprávném chování, jakými způsoby jsou v dětech posilovány mravní normy a hodnoty, a také jaké metody se při výchově dítěte používají- jak v rodinném prostředí, tak v mateřské škole. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diagnostika specifických poruch učení a chování a ovlivnění vývoje dětí s těmito poruchami
Veselá, Zdeňka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato práce se zabývá diagnostikou a nápravou specifických poruch učení a chování. Je určena rodičům a vychovatelům dětí s těmito poruchami. Východiskem této práce je skutečnost, že specifické poruchy učení se nemusejí projevovat jen v oblasti tzv. školních dovedností (čtení, psaní, počítání), ale velice často se projevují i v jiných oblastech, jako např. v oblasti smyslů (poruchy zraku, sluchu), které mohou být zároveň příčinou školní neúspěšnosti a problémů v osvojování si učiva dětmi. Zabývá se také možnými poruchami chování a problémy v sociální a emocionální oblasti vyplývajícími z obtíží dětí se specifickými poruchami učení. Cílem je vést rodiče a vychovatele k aktivní pomoci dětem v překonávání těchto obtíží a nedostatků. Poskytuje jim proto nejen základní informace o povaze specifických poruch učení a chování, jejich diagnostice a projevech v dílčích oblastech, ale i konkrétní náměty a nápady na aktivity směřující k podpoře dětí se specifickými poruchami učení a chování, reedukaci a kompenzaci jejich obtíží. Vychází totiž i z přesvědčení, že cesta k úspěšné nápravě specifických poruch učení a chování je z velké míry závislá i na práci rodičů a vychovatelů, kteří s dítětem mohou trávit delší čas než speciální pedagogové a jiní odborníci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti středoškolského vzdělávání absolventů zvláštní školy
Kopečná, Eva ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Cílem této práce je zjistit jaké mají absolventi s lehkou mentální retardací možnosti středoškolského vzdělávání, dále jaké mají možnosti pracovního uplatnění v třebíčském regionu a v Praze, a jakou mají absolventi motivaci k budoucímu povolání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Život současné malotřídní školy zkoumaný na ZŠ Teplýšovice, okres Benešov
Goby, Pavel ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "ŽIVOT SOUČASNÉ MALOTŘÍDNÍ ŠKOLY zkoumaný na Základní škole Teplýšovice, okres Benešov", je pokusem o výzkum a analýzu tří sledovaných témat, vztahujících se k životu na této škole. První sledovanou oblastí je pedagogická činnost na škole. Je zde hlavně sledována tvorba školního vzdělávacího programu, který vstoupí v platnost 1. 9. 2007. Dále je výzkum zaměřen na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a tvorbě individuálních vzdělávacích programů pro tyto žáky. Pohled na danou problematiku je doplněn návštěvou vyučovacích hodin. Druhá část práce je věnována dotazníkovému výzkumu mezi rodiči žáků. Výzkum je rozdělen na tři části. V první části se zjišťuje spokojenost rodičů se školou, ve druhé znalost rodičů v oblasti některých výukových metod, ve třetí části ochota rodičů podílet se na chodu školy. Třetí část práce se zabývá vztahem školy k veřejnosti, jmenovitě ke zřizovateli školy - Obci Teplýšovice. Tento vztah je zkoumán hlavně z hlediska legislativy. Prostor je zde věnován také vztahům školy k ostatním institucím, k orgánům státní správy a k širší veřejnosti. Závěr práce je věnován analýze všech hlavních témat, diskusi nad nimi, návrhům a doporučením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jaké faktory působí v rozhodování rodičů při umístění dítěte do waldorfské školy
Janská, Irena ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Práce se zabývá praktickou aplikací waldorfské pedagogiky v základním školství v České republice. Cílem je najít faktory, které hrají roli v rozhodování rodičů při umístění dítěte ve škole s touto alternativní pedagogikou. A na základě výzkumu a jeho výsledků navrhnout novou podobu prezentace školy za účelem zvýšení počtu žáků. Práce popisuje Základní školu Dědina v Praze 6, v rámci níž jsou integrovány třídy s waldorfskou pedagogikou. Součástí práce jsou teoretické principy waldorfské pedagogiky, její praktická aplikace v této konkrétní škole a důvody zájmu o danou alternativu. Důvodem pro výběr problematiky je pomoci škole etablovat se na poli současné nabídky základního vzdělávání. Výzkum je zaměřen na zjišťování faktorů, které působí v rozhodování rodičů o umístění dítěte do waldorfské školy. Dále zjišťuje důvody zájmu rodičů o waldorfskou pedagogiku. Nástrojem výzkumu je dotazník a rozhovor. Autorka práce vychází ze stávajícího stavu prezentace školy a školních akcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Interpretace pohádek z pohledu waldorfské pedagogiky
Pelikánová, Tereza ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Cílem mé práce je ukázat pozitivní vliv pohádek na dětskou duši a její vývoj z pohledu WP. Do práce zařadím několik pohádek s výkladem, které ukazují skrytou morální hodnotu. Musím však předem říci, že se s názorem waldorfské pedagogiky na pohádky ztotožňuji. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak se žije dětem v dětském domově a jak tráví svůj volný čas
Šutová, Jitka ; Neudörflová, Jana (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato bakalářská práce má dvě části - teoretickou a praktickou. V první části se snažím ukázat, jak žijí děti v dětském domově. Pracovníci dětského domova se snaží děti motivovat a vést k určitým zájmům. Pomocí druhé výzkumné části této práce zjišťuji, jaké mají tyto děti zájmy a záliby. Cílem mojí práce je tedy podat ucelený obrázek o životě dětí v dětském domově, a to včetně toho, jak tráví svůj volný čas. Prostřednictvím výzkumu, provedeného pomocí dotazníku u 64 dětí ze tří různých dětských domovů, mohu tvrdit, že dětské domovy nabízejí dětem dostatečné množství volnočasových aktivit. Dětské domovy umožňují dětem výběr ze sportovních, rekreačních a odpočinkových činností a existuje zde i pestrá nabídka různých tradičních i alternativních kroužků. Děti z nabízených možností nejvíce upřednostňují projevy aktivity a tvořivosti. Z tohoto pohledu považuji cíl práce za splněný. Prostřednictvím mé bakalářské práce se mi naskytla možnost porovnat zájem dětí o jednotlivé volnočasové činnosti a získat tak ucelenější přehled o zájmech a potřebách dětí v dětských domovech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dítě s ADHD v mladším školním věku
Johnová, Markéta ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Tato práce pojednává o problematice dětí s ADHD a věnuje se především tomu, jakým způsobem k nim přistupovat a jaké prostředí je pro ně vhodné, aby se jejich obtíže zmírnily. V první kapitole uvádím základní informace týkající se ADHD. Zařadila jsem ji pro celkové seznámení s problematikou a s obtížemi, které děti s diagnózou ADHD mají. Dále v práci uvádím především praktická doporučení do běžného života doma i ve škole. V praktické části popisuji fungování ZŠ Grafická, jaký je v praxi přístup k dětem s ADHD, a co jim škola nabízí. Popsáním praxe a prostředí na ZŠ Grafická docházím ke srovnání teoretických východisek pro přístup a práci s dětmi s ADHD s tím, jak věci fungují v praxi. Na základě popisů si může každý toto srovnání provést sám. Shrnutí je uvedeno v Závěru. Problematika dětí s ADHD je široká, děti mají potíže různého rozsahu a závažnosti. Od zdravých dětí se děti s diagnózou ADHD většinou příliš neliší, přesto jsou oproti nim v nevýhodě, pokud dojde na výchovu, učení a zvládání každodenních situací. Běžné fungování jim lze ulehčit správným přístupem k jejich problémům a k nim samotným, stejně jako drobnými úpravami prostředí, v němž se děti pohybují. Proto jsem zvolila právě tento přístup k dané problematice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Práce s dětmi s dyslektickými a dysortografickými obtížemi
Dundrová, Petra ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Nejedlá, Dana (oponent)
Problematika specifických poruch učení získala v dnešní době na závažnosti, protože neumět dobře číst a psát znamená mít uzavřenou cestu k dalšímu vzdělání a informacím. Cílem mé práce bylo vybrat z velkého množství nápravných metod určených pro děti s dyslexií ty, které mohou aplikovat ve vyučovacím procesu i učitelé, kteří se touto problematikou nezabývají, ale chtějí zintenzívnit péči o žáky v rámci modernizace vyučování pomocí didaktické techniky. Jednou z forem pomoci je uplatňování individuálního přístupu, promyšlené začleňování práce v malých skupinách, funkční využívání učebních pomůcek a didaktické techniky. Využitím prvků programované výuky je možno respektovat i přirozené tempo žáků, zabezpečit dostatek času k osvojení základních dovedností. Dosažení tohoto cíle vyžaduje od učitelů, ale i od žáků značného úsilí. Učitel musí respektovat rozdíly psychického a tělesného vývoje dětí. Je jen na učiteli, aby vybral ty nejlepší a nejvhodnější metody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.