Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teambuildingový program pro specifickou skupinu
Haftaňak, Miroslav ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá teambuildingovým programem pro specifickou pracovní skupinu. Přesněji jeho sestavením a jeho cvičnou pilotáží na podobné skupině jako je skupina cílová. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části se práce zabývá rozborem pojmu teambuilding, historií teambuildingu a současnými trendy a aktivitami v teambuildingu. Praktická část práce se zabývá tvorbou samotného programu, vytvořením konkrétních aktivit a následnou realizací tohoto programu. Klíčová slova: teambuilding, zážitky, outdoor, kolektiv, pracovní tým, komunikace, důvěra, zábava
Možnosti využití počítačových her pro zlepšení funkce podniku
Kadeřávek, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Vondráček, Martin (oponent)
Práce je zaměřena na gamifikaci a její využití ke zlepšení funkce podniku. Cílem práce je seznámit čtenáře se samotnou gamifikací, zhodnotit současný stav a nastínit její možnosti využití především v oblasti produktivity zaměstnanců. Samotná práce nejprve definuje počítačovou hru i hru jako takovou, vysvětlí její základní principy a mechanismy. Osvětlí základní pojmy z motivace a psychologie, které jsou potřebné k pochopení a správnému uchopení gamifikace. Následně jsou tyto poznatky využity v kapitole gamifikace, kde práce nejprve krátce popíše historii, zhodnotí současný stav a nastíní možný vývoj do budoucna. Následně popisuje základní prvky a mechanismy z gamifikace a demonstruje je na kon-krétních příkladech z praxe. Závěr je pak věnován vlastní aplikaci, která si dává za cíl zvýšit produktivitu a motivaci zaměstnanců v kavárenském odvětví. Tato aplikace byla navržena speciálně pro účely této práce.
The end of Wetten dass...? The dialogic analysis of an entertainment show
Morozová, Veronika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Témou mojej diplomovej práce je dialogická analýza nemeckej televíznej show Wetten, dass...? Cieľom mojej práce je na základe skúmania dvoch vybraných častí tejto show, analyzovať do akej miery je show aj napriek jej jednostrannosti dialogická, a taktiež aký vplyv vyvoláva táto dialogicita smerom k recipientovi. Práca rozlišuje medzi vonkajšou dialogicitou, ktorá nastáva medzi divákmi a show, a takisto vnútornou dialogicitou, ktorá nastáva medzi jednotlivými aktérmi show. Dialogicita je sprostredkovaná prostedníctvom showmastra, ktorý sa snaží jednať dialogicky vo vzťahu k hosťom, takisto ako vo vzťahu k prezenčným a televíznym divákom Táto práca má ďalej určiť, ako sa jednotliví showmastri show podieľali na dialogicite a to, či sa medzi nimi dá vypozorovať rozdiel. Teoretická časť zasadzuje prácu do širších súvislostí. Bližšie sa zameriava na televíznu zábavu a rôzne typy dialógov. Teoretická časť sa ďalej venuje aj samotnej show Wetten, dass...?, kde sa hlbšie zaoberá jej konceptom, jednotlivými showmastrami, sledovanosťou, konkurenciou a kritike. Praktická časť následnej skúma dve vybrané show Wetten, dass...? z hľadiska ich dialogicity smerom k publiku. Časové rozpätie medzi skúmanými vysielaniami je 8 rokov a sú moderované dvoma rozdielnými showmastrami. Prvá z roku 2006 je moderovaná Thomasom...
Interview na vědecké téma v podání Marka Ebena a jeho TV pořadu Na plovárně
Lichnovský, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Marek Eben je v roli moderátora pořadu Na plovárně fenoménem, který ve vysílání České televize pozorujeme téměř 20 let. Svým formátem netypická talk show je unikátní nejen z hlediska výběru hostů, ale zejména Ebenovým stylem vedení interview. Jakým způsobem prezentuje specifickou skupinu hostů, kteří přicházejí z akademického prostředí? A kolik vědců už divácky populární "Plovárnu" navštívilo? Následující bakalářská práce odpovídá nejen na tyto otázky. Teoretickou část autor otevírá výkladem interview jako žurnalistického žánru a důraz přitom klade na oblast terminologie, typologie či autorizace. Zabývá se rovněž užitím rozhovoru v různých formátech televizních pořadů a s přesahem do další kapitoly, obsahující charakteristiku pořadu Na plovárně a profil Marka Ebena, upozorňuje na sporné aspekty označení "talk show". Praktická část práce vychází z kvantitativní a kvalitativní komparační analýzy vybraných dílů pořadu. Výsledky výzkumu, týkající se jednak míry popularizace vědy v pořadu z hlediska počtu akademických hostů, jednak počtu popularizovaných vědních odvětví, prezentuje autor v poslední kapitole. Zároveň charakterizuje Ebenův styl vedení interview na vědecké téma a potvrzuje hypotézu, že se tento styl v průběhu let vyvíjel. Klíčová slova Interview, talk show, televize, zábava, popularizace...
Transformatıon of Pera into Cultural District of Istanbul in the second half of the 19th Century
Bayram, Muhammet Sami ; Klusáková, Luďa (vedoucí práce) ; Martykánová, Darina (oponent) ; Heltai, Gyöngyi (oponent)
Druhá polovina 19. století byla pozoruhodným obdobím v historii transformace istanbulské čtvrti Pera, která může být také sledovánanejen v historii jeho divadelních budov vystavěných ve stylu západoevropské architektury, ale i pasáží, rozmanitých kulturních aktivit, v dikciúředních předpisů, navrhování a vytváření veřejných a soukromých prostor. Rozsah této studie se zaměří na období mezi vyhlášením ediktu Gulhane (1839) až do druhé ústavní éry (1908). Vybral jsem si čtvrt Pera, také známou jako Beyoglu / Taksim pro tuto případovou studii, protože měla poměrně specifické funkce ve městě. V této části města žily různé etnické skupiny a to v průběhu jeho dlouhé historie. V druhé polovině 19. století multietnicita Pery vytvářela její specifickou kulturní harmonii, která ovlivnila společenský život čtvrti. Mám v úmyslu testovat tuto hypotézu použitím konceptu kreativity Charles Landryho a zjistit v závěru práce, zda je možné definovat Peru jako kulturní čtvrt. Budu uplatňovat výše uvedené koncepty,zkoumat historii Pery jako pozoruhodný moderní typ utváření moderníčtvrti. Ukáži, že postupný růst množství a intenzity interakcí mezi Západem a osmanskou společností vytvořil kulturní infrastruktury, které na oplátku vytvořily kosmopolitní charakter Pery. Sociální a každodenní život se začal měnit s výskytem...
Vztah hédonismu a humanismu
Jerman, Ondřej ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Švec, Ondřej (oponent)
Diplomová práce pojednává o vztahu hédonismu a humanismu. Cílem však není podat souhrnný historický výklad těchto pojmů, ale tematizovat jejich vnitřní souvislost. Tato propojenost tvoří určitý životní postoj, který má být člověkem realizován a dále rozvíjen. Zásadním problémem, který práce tematizuje, je fakt, že cítící bytosti jsou sužovány strastí. Jmenovat důvody pro naléhavost, se kterou je nutné hledat řešení, by bylo mrháním čtenářova času. Zmiňujeme však, že řešení není možné očekávat od empirické vědy, která - i přes novověké nadšení - úlevu od prožívání strasti nepřinesla. Zde se tedy otevírá prostor pro filosofii, případně etiku. Práce ve své první části mapuje kontext humanismu a hédonismu, snaží se vytknout jejich zřejmé i skryté charakteristiky, a položit tak základy pro možný nárys humanistického hédonismu. Ve druhé části potom práce nabízí sérii kroků, jejichž realizace má člověku umožnit prožívat pravou slast, eliminovat strasti.
Obraz počítače jako prostředku zábavy a komunikace v časopisech ABC a Věda a technika mládeži v letech 1980-1990
Janoušková, Barbora ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skalecká, Veronika (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Barbora Janoušková Obraz počítače jako prostředku zábavy a komunikace v časopisech ABC a Věda a technika mládeži v letech 1980-1990 Bakalářská práce Praha 2014 Abstrakt Počítač je fenoménem moderní doby. V dnešní době si již pravděpodobně nedokážeme představit život bez něj. Začátky výpočetní techniky se datují do 50. let 20. století, což je mnoho let před naším zkoumaným obdobím. Přestěhovat počítače z celé místnosti do "krabice", která se vejde na psací stůl, přece jen nějaký čas trvalo. 80. léta 20. století byla pro počítačové technologie érou nesmírného rozvoje. Stolní počítače se pomalu začaly objevovat v běžných domácnostech. Pro tehdejší Československo to však byl také čas politických zvratů. Měly tedy československé časopisy pro děti a mládež vůbec zájem se zabývat počítači jako námětem? Na příkladu dvou populárně-vědeckých periodik se pokusím zmapovat obraz počítače tehdejší doby. Byl čtenářů počítač prezentován jako prostředek k zábavě, nebo pouze nástroj k práci a vzdělávání? Jak dostupné byly mládeži počítačové hry? Na tyto a další otázky se pokusím odpovědět formou obsahové kvantitativní analýzy. Výzkumný vzorek pokrývá všechny roky dekády, 1980 -1990. Výsledky analýzy by tedy měly poskytnout...
'But it's only a children's book' - children's literature as a vehicle of manipulative ideological dissemination
Moravčíková, Hana ; Clark, Colin Steele (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu ideologií přítomných ve třech knihách primárně určených pro dětského čtenáře: Tajemná zahrada (1920), Lev, skříň a čarodějnice (1991) a Vodňátka: pohádka pro děti (1911). Po úvodním seznámení se s problematikou základních termínů dětské literatury se diplomová práce věnuje svému hlavnímu cíli: analýze ideologií v knihách F. H. Burnettové, Ch. Kingsleyho a C. S. Lewise, které odrážejí ideologické preference autorů i doby, v níž byly knihy publikovány. Patří mezi ně zejména tři odvětví křesťanství (Křesťanská věda, katolictví, protestanství), imperialistická politika Velké Británie a vědecký rasismus. Součástí analýzy je i částečný rozbor genderové problematiky v dětských knihách a domova jako jednoho z hlavních ideologických symbolů v dětské literatuře. Pozornost je také věnována jedné z nejzákladnějších otázek literární kritiky zaměřené na dětské publikace, a to zda je primárním cílem těchto knih poučit nebo pobavit.
Late-night talk show v USA
Halamásek, Šimon ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Práce se zabývá historií televizního formátu talk show v USA s důrazem na její konkrétní podobu, kterou je late-night talk show. Úvodní část je věnována vzniku televizních sítí a podobě amerického vysílacího trhu v době, kdy se talk show začala vyvíjet. Práce se krátce věnuje i rádiovému vysílání, které významně ovlivnilo televizi. Mnohé tváře talk show, jež diváci znali z televizních obrazovek, v rádiu začínaly. V další kapitole se práce zprvu věnuje teoretickému popisu talk show jako formátu a charakterizuje některé důležité prvky, které by měla talk show formálně splňovat. Následuje popis vývoje talk show od počátku padesátých let do přelomu tisíciletí. Tato kapitola je dělena na několik období. Každé z nich je charakterizováno několika televizními osobnostmi a vybranými pořady, které měly pro talk show zásadní význam. Závěr práce je věnován rozboru pěti vybraných late-night talk shows, které se v současnosti objevují na televizních obrazovkách ve Spojených státech amerických. Těmi jsou Late Show with David Letterman, The Tonight Show with Jay Leno, The Late Late Show with Craig Ferguson, Late Night with Jimmy Fallon a Chelsea Lately. Každý z moderátorů je krátce představen a následuje popis toho, co se během vysílání vybrané late-night talk show odehrává. Závěr analýzy u každého pořadu zkoumá...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.