Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí
Nejdlová, Eliška ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Zkušenosti lektorů Feldenkraisovy metody s využitím skupinových lekcí Pohybem k sebeuvědomění u dětí Cíl: Cílem diplomové práce bylo zjištění a popsání možnosti využití skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM) u dětí a to skrze teoretické podklady a informace získané v rámci výzkumného šetření od mezinárodně certifikovaných lektorů/praktiků FM, kteří se zabývají dětskými skupinovými lekcemi FM. Metodika: Jedná se o teoretický kvalitativní výzkum fenomenologické pojetí, jenž má deskriptivně-analytický charakter. Potřebám studie nejlépe odpovídal přístup fenomenologického zkoumání, jehož hlavním cílem je popis a analýza zkušenosti získané v rámci specifického fenoménu (jevu, události, situace či procesu). Výzkumný vzorek tvořili mezinárodně certifikovaní praktici FM, kteří se zabývají nebo zabývali vedením dětských skupinových lekcí FM (ATM) nebo lekcí s principy FM. Výzkumné šetření probíhalo formou písemného dotazování s otevřenými otázkami. Získané materiály byly analyzovány v rámci tématické analýzy a následně interpretovány z pohledu jednotlivých témat. Výsledky: Diplomová práce se zabývala fenoménem skupinových lekcí Feldenkraisovy metody (FM) - Pohybem k sebeuvědomění (Awareness Through Movement - ATM). Výsledky poukázaly...
Psychomotorický vývoj dětí v kojeneckém ústavu
Charyparová, Michaela ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu psychomotorického vývoje dětí raného věku v ústavní péči se zřetelem k tématu dětí, které byly prenatálně zatíženy pervitinem. Teoretická část práce popisuje problematiku dětí matek s drogovou závislostí, téma ústavní péče o děti raného věku a jejího vlivu na jejich vývoj. Dále podává přehled o současném systému ústavní péče o kojence a batolata v České republice a nabízí aktuální statistická data o dětech v tomto systému umístěných. Poslední kapitola teoretické části práce popisuje vývojovou diagnostiku raného období života a její specifika a popisuje dvě vybrané diagnostické metody, používané v naší zemi. Všechna tato témata jsou předkládána na základě studia odborných zahraničních i tuzemských pramenů. Empirická část práce popisuje výzkum, který byl realizován na půdě konkrétního kojeneckého ústavu. Ten porovnával psychomotorický vývoj kojenců, které byly prenatálně vystaveny abúzu pervitinu, s vývojem dětí, které prenatálně žádné nelegální návykové látce vystaveny nebyly. Výsledky nepotvrdily statisticky signifikantní rozdíl v žádné oblasti psychomotorického vývoje mezi těmito dvěma skupinami. Klíčová slova: Kojenci, ústavní péče, psychomotorický vývoj, drogy, psychodiagnostika.
Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem
Husovská, Veronika ; Hůlková, Pavla (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno autorky: Veronika Husovská Vedoucí práce: Bc. Pavla Hůlková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem Abstrakt bakalářské práce Tato práce se zabývá ergoterapeutickou intervencí u dětí s Rettovým syndromem. Hlavním cílem práce je popsat Rettův syndrom a souhrn ergoterapeutické intervence u dívek s tímto onemocněním. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje charakteristiku Rettova syndromu, jeho diagnostiku, příznaky a 5 stádií syndromu. V teoretické části jsou popsány metody, kterými je možné pracovat s dívkami s Rettovým syndromem v rámci ergoterapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dívek s touto diagnózou. U těchto dívek byly využity některé prvky metod z části teoretické a jejich interpretace. Z praktických poznatků vyplývá, že je důležitý individuální přístup k pacientovi a individuálně stanovený plán terapie. Klíčová slova: Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj
Speciálně pedagogická intervence u dětí s vývojovou dysfázií v mateřské škole
Vávrová, Miriam ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku specificky narušeného vývoje řeči u dětí předškolního věku. Sleduje a hodnotí vývoj jejich komunikačních a motorických schopností během docházky do mateřské školy. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů týkajících se komunikace a narušené komunikační schopnosti s důrazem na problematiku specificky narušeného vývoje řeči. Popsán je také psychomotorický a komunikační vývoj dítěte od narození po nástup do školy a jeho návaznost na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Ten se zaměřuje na komunikativní kompetence a specifika dítěte s narušenou komunikační schopností. Cílem praktické části bylo sledování čtyř dětí se specificky narušeným vývojem řeči během jejich docházky do mateřské školy speciální. Byl sledován řečový a psychomotorický vývoj těchto dětí v návaznosti na speciálně pedagogickou intervenci. Součástí práce je také vyhodnocení rozhovoru s rodiči sledovaných dětí. Výzkum byl prováděn kvalitativní metodou a jako výsledek práce byly vypracovány kazuistiky sledovaných dětí. Na závěr byly vyhodnoceny cíle práce a zodpovězeny položené výzkumné otázky, které shrnuly výsledky šetření.
Sledování imitační schopnosti orofaciální motoriky u dětí do šestého měsíce života jako součást globálního motorického vzoru
Blažková, Zuzana ; Šafářová, Marcela (vedoucí práce) ; Dyrhonová, Olga (oponent)
Cílem diplomové práce bylo sledovat imitační schopnost v orofaciální oblasti u dětí do tří dnů po narození a posoudit, zda tato schopnost souvisí s kvalitou psychomotorického vývoje dítěte, tedy s globálním motorickým vzorem. Jedná se o pilotní studii, jíž se zúčastnilo 17 dětí, kdy každé z nich muselo absolvovat celkem čtyři kontroly v průběhu šesti měsíců. Jednalo se o kontroly v prvních dnech po narození, ve čtvrtém až šestém týdnu života, ve třetím měsíci života a v šestém měsíci života, kdy při každé návštěvě byl vyšetřen psychomotorický vývoj dítěte a na první kontrole s navazovala komunikace s dítětem pomocí optického kontaktu a imitace. Jednotlivé pokusy a reakce dítěte se zaznamenávaly na kameru. Práce může sloužit jako podklad pro další výzkum v této oblasti věnující se imitační schopnosti zrcadlových neuronů v souvislosti s psychomotorickým vývojem.
Komunikativní dovednosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky
Konkusová, Markéta ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Komunikativní schopnosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky AUTOR: Markéta Konkusová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PeadDr, Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: V bakalářské práci je analyzována komunikační schopnost a narušení komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku. V úvodní teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se komunikace a rozpracované jednotlivé kategorie narušené komunikační schopnosti dětí před nástupem do základní školy. V následující teoretické části je na základě studia odborných pramenů zpracován vývoj dítěte do 6 let věku, jeho psychomotorický, kognitivní a řečový vývoj. Závěrečná teoretická část je zaměřena na možnosti intervence dětí s narušenou komunikační schopností a systém logopedické péče pro tyto děti před nástupem do základní školy. V praktické části, která je zaměřena na rodiče dětí předškolního věku a učitele mateřských škol, je sledován výskyt jednotlivých poruch u dětí tohoto věku. Je zjišťována informovanost rodičů o této problematice, spokojenost s logopedickou péčí o jejich dítě a především je zjišťován fakt, zda rodiče sami pracují s dítětem, které má nějaký druh narušené komunikace. Učitelům mateřské školy je dán prostor k vyjádření k této problematice formou rozhovorů. KLÍČOVÁ SLOVA:...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.