Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
UN Secretariat: Representative sample of the world population or dominance of specific groups?
Bartošová, Kristýna ; Parízek, Michal (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je aplikovat veřejnosprávní teorii Reprezentativní byrokracie, která nabízí řešení problému nedostatku kontroly a odpovědnosti byrokratických těles na národní a subnárodní úrovni, na případ největšího mezinárodně byrokratického orgánu světa - Sekretariátu Organizace Spojených Národů. Základem této teorie je předpoklad, že pokud se byrokratický orgán skládá ze zástupců různých společenských skupin ve stejném poměru jako tomu je v celé společnosti, a tím pádem reprezentuje průřez hodnot, které daná společnost jako celek vyznává, bude tento orgán produkovat opatření, která by přijala i celá společnost v případě, že by se mohla na jejich tvorbě podílet. Proto se v této práci snažíme zjistit, zdali je Sekretariát OSN reprezentativním vzorkem světové populace z pohledu jeho národnostního složení a jaké faktory případně ovlivňují míru zastoupení jednotlivých států. Pomocí nástrojů deskriptivní statistiky a mnohonásobné lineární regrese metodou nejmenších čtverců jsme zjistili, že per capita zastoupení jednotlivých států v Sekretariátu OSN není zdaleka jednotné, a Sekretariát OSN tudíž není reprezentativním vzorkem světové populace. Jako faktory spojené s vyšší mírou per capita zastoupení jednotlivých státu byla identifikována schopnost státu zajistit blahobyt a příležitosti...
Profesní autonomie učitelů a ředitelů v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce)
Rigorózní práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně Mgr. Radana Wagenknechtová 2015 ABSTRAKT Diplomová práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování
Disciplining science : the impacts of shifting governmentality regimes on academic research in the natural sciences in the Czech Republic
Linková, Marcela ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Kostlán, Antonín (oponent) ; Smith, Simon (oponent)
Karlova Univerzita v Praze Fakulta sociálních věd Institut sociologických studií Sociologie Marcela Linková Disertační práce Disciplinování vědy: dopady proměňujících se režimů vládnuti na akademický výzkum přírodních věd v České republice Český abstrakt Disertační práce Disciplinování vědy: Dopady proměňujících se režimů vládnutí na akademický výzkum v přírodních vědách v České republice je příspěvkem ke studiu institucionálních proměn akademického prostředí. Věnuji se změnám, které se v posledních dvaceti letech projevují v oblasti akademického poznávání specificky v přírodních vědách, a konkrétně se zaměřuji na hodnocení vědecké práce jako nové formě vládnutí ve vědě. Dřívější analýzy systému hodnocení vědecké práce v ČR ukazují, že tento systém je navržen tak, aby spíše vyhovoval praktikám přírodních věd (Linkova a Stockelova 2012; Stockelova 2012). V disertaci mě proto zajímá, jak se hodnocení vědecké práce projevuje v přírodních vědách a jaké dopady má z hlediska poznávacích praktik, utváření subjektivit výzkumníků a výzkumnic a jejich profesního uplatnění, a v posledku i z hlediska budoucnosti výzkumu v přírodních vědách. Touto studií přispívám k výzkumu institucionální změny "jako součásti nutně širších snah o pochopení rostoucí provázanosti nebo souběhu dříve oddělených institucionálních domén"...
Akontabilita ve veřejné správě: případová studie Operačního programu Zaměstnanost
Pavlovská, Veronika ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce "Akontabilita ve veřejné správě: případová studie Operačního programu Zaměstnanost" vychází z pojetí akontability jako sociálního vztahu mezi dvěma aktéry, z nichž jeden má povinnost vysvětlovat své jednání druhému. Práce zkoumá režim a vztahy akontability v české veřejné správě na příkladě nastavení implementace Operačního programu Zaměstnanost. Cílem práce je popsat, jak vypadá režim akontability v Operačním programu Zaměstnanost, jaké vztahy v rámci akontability existují a jaké jsou jejich vlastnosti. Výchozím bodem pro analýzu je perspektiva řídicího orgánu OP Zaměstnanost. Na základě kvantitativní obsahové analýzy dokumentů nastavujících pravidla přípravy a implementace OP bylo zachyceno 8 vztahů, které byly dále rozšířeny pomocí poznatků z expertních rozhovorů. Vlastnosti identifikovaných vztahů se liší dle úrovně, ze které jsou nastavovány. Na úrovni EU převažují jako obsah akontability výstupy a akontabilita je využívána především k plnění cílů. Na úrovni ČR je pak největší důraz kladen na procesy a akontabilita je využívána převážně k dodržování pravidel. Práce dochází k závěru, že řídicí orgán je nucen skládat účty mnoha různým fórům, která mají různorodé požadavky a nejenom, že kladou důraz na vícero oblastí, ale v rámci jedné oblasti existuje více fór, která si...
Transparentnost nestátních neziskových organizací bojujících proti korupci v ČR
Vomastková, Tereza ; Navrátil, Jiří (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává téma protikorupčních nestátních neziskových organizací, konkrétně vztah jejich transparentnosti a zdrojů financování. Protože činnost těchto NNO probíhá ve veřejném zájmu a její výstupy by tedy měly být dostupné všem, řeší práce transparentnost organizací na všem dostupném médiu, tedy internetu. Teoretická část objasňuje klíčové pojmy, jimiž jsou protikorupční NNO, odpovědnost (accountability), transparentnost a organizační zdroje. Sběr dat probíhal prostřednictvím internetu a do zkoumaného vzorku bylo zařazeno 23 organizací, deklarujících boj proti korupci. Jelikož ještě nebyla provázána problematika českých nestátních neziskových organizacích bojujících proti korupci s jejich vlastní transparentností, pokusila se o to tato práce. Z analýzy webových stránek a výročních zpráv jednotlivých organizací vznikl přehled transparentnosti a financování. Zatímco o zveřejňování informací hovoří index transparentnosti, jeho následná korelace s podílem financí z různých zdrojů určuje, nakolik různé zdroje souvisejí s transparentností organizace. V diskuzi je provázána literatura uvedená v teoretické části a informace zjištěné během zpracovávání části empirické. Závěr obsahuje shrnutí celé práce a doporučení pro další výzkum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Central bank's Independence, Transparency and Accountability: Comparison between the National Bank of Georgia and the European Central Bank
Nakani, Nino ; Holub, Tomáš (vedoucí práce) ; Babin, Adrian (oponent)
1 Abstract The thesis constructs the indices of independence, transparency and accountability of the National Bank of Georgia (NBG) and European Central Bank (ECB). The results for the NBG are compared with the ECB and policy recommendations for the NBG based on ECB practice are suggested. The results of the analyses show that the ECB has achieved almost full independence and transparency in conducting the monetary policy but there are less favorable results in case of accountability. The NBG, even though revealed a gradual increase in its independence, transparency and accountability since 1998, still needs to put more effort into improving its autonomy, communication practices and responsibility.
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy
Dobré vládnutí v teorii a praxi
Vošahlíková, Radka ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Půček, Milan Jan (oponent)
Diplomová práce nabízí ucelený pohled na koncept dobrého vládnutí a to jak v teoretické rovině, tak i z hlediska jeho implementace v České republice. Cílem práce je zjistit rozpracovanost konceptu v oblasti teorie a s tím související jednotlivé principy, jeho pojetí v České republice, základní kritické body při implementaci dobrého vládnutí a možnosti k jejich odstranění. Pro analýzu současného stavu dobrého vládnutí v České republice je využito 13 výzkumných rozhovorů, které byly provedeny s odborníky zabývajícími se oblastí veřejné správy, ale také se samotnými pracovníky veřejné správy. Pro zpracování dat byla využita tematická analýza. Výsledky analýzy ukazují, že dobré vládnutí není v současné době plošně aplikováno. Vedle problémů s lidskými zdroji, komunikací, vysokou politizací veřejné správy, resortismem či s absencí dlouhodobé vize je při implementaci dobrého vládnutí v České republice významnou překážkou současná úroveň kulturních a společenských norem.
Svoboda jako cíl výchovy
BEČKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá problematikou svobody jako cíle výchovy a je rozdělena na dvě základní části teoretickou a empirickou. Teoretická část v první kapitole poukazuje na filosofickou reflexi fenoménu svobody, kapitola druhá přibližuje filozofická východiska výchovy ke svobodě, kdy je představena nejen filozofie výchovy, ale také svoboda v kontextu odpovědnosti. Kapitola třetí pojednává o fenoménu svobody v kontextu pedagogiky volného času. Poslední a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části je zaměřena na svobodu jako cíl výchovy, a to nejen výchovy v rodině, ve škole, ale také jako součást výuky etiky a výuky v institucích volného času. Podstatou empirické části je dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého jsou rodiče, učitelé a vychovatelé v institucích volného času dotazováni na zkušenosti s výchovu dětí a dospívajících ke svobodě a k odpovědnosti. Empirická část je doplněna také o případové studie. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření a případových studii jsou vytvořeny doporučení a vlastní návrhy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.