Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,413 záznamů.  začátekpředchozí26401 - 26410další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.49 vteřin. 

Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let
Baxová, Alena ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let" mapuje a popisuje služby denní péče o děti do tří let v České republice v kontextu rodinné politiky našeho státu a Barcelonských cílů. Přibližuje i současné vzdělávací možnosti dětí mladších tří let ve vybraných státech Evropské unie s ohledem na jejich rodinnou politiku. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na problematické otázky týkající se výchovy a vzdělání dětí do tří let, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou konkrétní názory a postoje výzkumného souboru 75 matek s dětmi do tří let, vůči rodinné a nerodinné péči v regionu Mladá Boleslav a okolí. Současně se zaměřuje na to, jaké možnosti rané péče o děti matky nejčastěji využívají a jaké důvody je k tomu vedou. Praktickou částí diplomové práce bylo rovněž zjišťováno, povědomí matek o možnostech denní péče o děti do tří let, včetně jejich osobního postoje k jeslím. Harmonizace pracovních a rodinných rolí je v současné době diskutovaným tématem nejen u nás, ale i v celoevropském měřítku. Vedle stoupající míry porodnosti a vysokého poddílu zaměstnaných žen, hraje klíčovou roli i nastavení českých rodin na dvojí příjem, což je stále častěji spojováno s nedostatkem institucí pečujících o děti do tří let. Výzkumným šetřením byly zjištěny...

Finanční dopad měnových skutečností ve vybrané společnosti
Mravík, Pavel ; Kozáková, Petra (vedoucí práce) ; Žalio, Ladislav (oponent)
Diplomová práce hodnotí vývoj směnných kurzů s konkrétním dopadem na společnost STAP a.s. Účelem práce je představení skutečnosti, které měly vliv na vývoj směnného kurzu eura vůči české koruně a opatření, kterými se společnost STAP a.s. zajistila proti vzniklým kurzovým rizikům. V první části jsou shrnuty podstatné události, které se významně podílely na tvorbě měnových kurzů, rizika z nich plynoucí a metody zajištění proti těmto rizikům. V druhé části jsou vyhodnoceny použité konkrétní finanční deriváty společnosti STAP a.s. a jejich dopady. Nakonec je navrženo doporučení, jak postupovat v budoucnu pro efektivnější využití finančních nástrojů.

Reproductive behavior and its patterns in the South Kazakhstan Region
Baigarayeva, Aida ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kalibová, Květa (oponent) ; Kurtinová, Olga (oponent)
Reproductive behavior and its pattern in the South Kazakhstan region Abstrakt Dizertační práce se zabývá problematikou reprodukčního chování v Jihokazašské oblasti Kazachstánu v období 1999−2010. Hlavním cílem práce je prozkoumání postojů a plánů párů žijících v Jihokazašské oblasti k reprodukci, přičemž tyto plány jsou porovnány s jejich skutečnou realizací. V empirické části práce, která se vztahuje k hlavnímu cíli studie, jsou analyzována data výběrového šetření "Reproductive behavior of a family of Kazakhstan", které bylo uskutečněno v roce 2007. Analytická část práce také zahrnuje studium populačního vývoje a vliv nedávných socio- ekonomických změn na reprodukční chování ve studovaném regionu. Analýza dat tak zohledňuje širokou škálu proměnných: věk, pohlaví, etnickou příslušnost, místo pobytu (venkov-město), náboženské vyznání, dosažený stupeň vzdělání a úroveň příjmů. Výsledky dekompozice změny intenzity plodnosti ukazují, že nedávné navýšení úrovně plodnosti bylo způsobeno především faktorem míry plodnosti podle věku. Faktory zohledňující místo pobytu (venkov-město) a pořadí narozeného dítěte se prokázaly jako signifikantní. S ohledem na reprodukční plány a postoje výsledky ukazují, že páry žijící v Jižním Kazachstánu sice preferovaly velké rodiny, nicméně jejich plány zahrnovaly maximálně dvě až...

Centrální banka a její funkce v ekonomice
Guth, Karel ; Kopecká, Lenka (vedoucí práce) ; Soukup, Alexandr (oponent)
Předkládaná bakalářská práce popisuje význam centrální banky v ekonomice státu a její pozici ve struktuře bankovního a finančního systému. Zabývá se její monetární politikou a funkcemi jako je například role banky státu, emisní činnost nebo regulace a dohled nad komerčními bankami. Teoretická část je zakončena popisem maastrichtských konvergenčních kritérií, na něž je volně navázáno v dotazníkovém průzkumu praktické části. Praktická část je rozdělena na dva úseky. První je zaměřen na devizový kurz, jakožto nástroj České národní banky a snaží se srovnat, jak úspěšně bylo dosaženo jejích predikcí z roku 2014, kdy byly zahájeny devizové intervence. Druhý úsek obsahuje interpretaci výsledků dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit jaký je postoj občanů ČR k přijetí eura. Následně je provedeno testování statistických hypotéz kontingence mezi vybranými otázkami a vypozorovány souvislosti v rámci sloupcových četností kontingenčních tabulek.

Faktor času v řidící práci manažera
Rácová, Nikola ; Štůsek, Jaromír (vedoucí práce) ; Zdeněk, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá hospodařením s časem v práci tří vedoucích pracovníků- manažerů. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část práce je založena na studiu odborné literatury. Věnuje se oblasti managementu, osobnosti manažera, jeho funkcím a rolím. Následně jsou popsány techniky řízení času a metody napomáhající k efektivnějšímu využívání času. Informace z teoretické části tak dávají ucelené podklady pro část praktickou. V praktické části je představena organizace a manažeři, kteří jsou předmětem diplomové práce. Pro analýzu řízení času bylo využito časového snímku, formuláře pro analýzu rušení a formuláře pro identifikování nejvýznamnějších konzumentů času. Na závěr byl proveden individuální polostandardizovaný rozhovor s každým vedoucím pracovníkem, díky kterému byly zjištěny postoje pracovníků k významu faktoru času v jejich řídící práci. Na základě informací získaných z analýz a rozhovoru byly zjištěny nedostatky v řízení času. Manažerům byly podány doporučení na eliminaci nedostatků a návrhy na efektivnější využívání času.

Analýza zaměstnávání cizinců v České republice
Popová, Lenka ; Fojtová, Michaela (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou zaměstnávání cizinců v České republice s návrhem zprostředkovávání pracovních příležitostí pro zahraniční studenty na VUT v Brně. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje postoj cizinců k celé problematice a na základě analýzy aktuální situace předkládá návrhy na rozšíření činnosti Mezinárodního studentského klubu za účelem zefektivnění a zkvalitnění vztahů mezi VUT a zahraničními studenty.

Nuclear power phase-out in Germany
Koňasová, Alena ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje odstupu od jaderné energie ve Spolkové republice Německo. Hlavní část práce se zabývá procesy, které vedly v roce 2002 k podepsání novely zákona o jaderné energii. Protože je ale také důležité, jak německá veřejnost a některé politické strany k odstupu dospěly, je v úvodu práce stručně nastíněn vývoj názorů na jadernou energii v německých kruzích od roku 1955 do roku 1986. V následující kapitole je na základě volebních programů jednotlivých stran (CDU/CSU, FDP, SPD, Bündniss 90/Die Grünen, PDS) zpracován jejich postoj k odstupu od atomu ve volbách do Spolkového sněmu v roce 1998. Krátce jsou popsány i výsledky těchto voleb. Druhá část práce se zabývá již samotnými procesy, které vyústily ve změnu zákona o jaderné energii. Nejprve je zde vylíčeno utvoření nové vlády a její jednání o koaliční smlouvě. Následně se práce zabývá tím, jaké konkrétní představy měly jednotlivé strany o podobě odstupu od jaderné energie. To bude ukázáno na konceptech, které jednotliví koaliční partneři vypracovali. Dále je popsán důvod vzniku fóra "Energiedialog 2000". V závěru tohoto oddílu je popsáno vyjednávání vlády s energetickými koncerny, které vyústilo v "die Vereinbarung zwischen den Energieversorgungsunternehmen und der Bundesregierung" ze 14. června 2000. V závěru práce je popsána vlastní novela...

Nové trendy v marketingu
Zíková, Kristýna ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je provést analýzu tří českých guerilla kampaní (Vodafone -- "Pryč s falešnými soby", Poštovní spořitelna -- "Tady už je zavřeno, banka na Vaší poště má otevřeno", www.skoly.cz -- "Měl jsem se líp učit"), kterou následně vyhodnotím a porovnám jednotlivé výsledky. Na základě výsledků ukážu, jaký mají spotřebitelé postoj k tomuto typu marketingové komunikace. V samotném závěru pak sama navrhnu jednu guerilla kampaň, kterou aplikuji na otevření nového solária.

Program Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina jako jedna z možností rozvoje učebních kompetencí žáků
Švárová, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce řeší otázku rozvojetvomých možností v procesu školního učení. Tato otázka je zasazena do kontextu změn, jež v dnešní době probíhají v souvislosti s transformací školního kurikula. Nejdůležitějším aspektem těchto změn je pojetí školního učení a poznání jako nejenom kognitivního, ale i osobnostně sociálního rozvoje. Ve vlastním procesu vzdělání a výchovy se tak začíná klást důraz nejen na intelektuální aktivity žáků, ale i na osvojení praktických znalostí a dovedností. Programy škol se tak distancují od jednostranného pamětního učení a naopak zdůrazňují užívání takových způsobů vyučování, které žákům umožní, aby se stali aktivními účastníky svého vzdělání. V oficiálních školních dokumentech je tento postoj vyjádřen ve varietě učebních kompetencí. Vzhledem ale k tomu, že při formování učebních kompetencí nejsou konkrétní metody vždy k dispozici, snaží se tato diplomová práce představit jednu z možností, kterými je možné stimulovat žáky a rozvíjet jejich dovednosti a schopnosti, které se dnes považují za klíčové.

Literární dílo jako předloha pro dramatickou tvorbu na 1. stupni základní školy
Hůlková, Adéla ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Při realizaci této práce jsem si uvědomila, jak moc je přínosné využití literárního díla jako metody v hodinách dramatické výchovy. Uvědomila jsem si, že literární díla mnohé nabízejí. Kniha Domov pro Marťany nabízí dramatické výchově mnohá krásná a přitažlivá témata a dramatická výchova naopak literatuře možnost, lépe se do příběhu vžít, dostat se do děje a "nasát" atmosféru příběhu. Nabízí výborné uchopení tématu, které ocení jak učitel, tak žáci. Dále literatura poskytuje velkou škálu rolí, se kterými se děti mohou ztotožnit nebo se snažit pochopit jejich chování a jednání. Prostřednictvím výše zmíněného titulu, které sloužilo jako předloha pro dramatickou tvorbu, jsem docílila toho, že se žáci na hodiny těšili, hodin se plně účastnili a bez problému reagovali na podněty. Někteří z žáků si knihu po první vyučovací hodině přečetli, což splnilo jeden z mých cílů, které jsem si při psaní diplomové práce stanovila. Dalším podstatným kladem této formy práce zůstává fakt, že žáci nezískávají pouze vědomosti, zážitky, ale zaujímají určité postoje k probranému tématu a vytvářejí si vlastní názor a mají možnost problémové situace řešit bez vážných následků, a tak se na budoucí život a situace, které jim mohou být do cesty předkládány připravit s předstihem. Získávají tedy pozitivní vzory chování, se kterými se...