Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,838 záznamů.  začátekpředchozí25829 - 25838  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.69 vteřin. 

Marketingová analýza e-shopu Toppotraviny.cz
Majerová, Tereza ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kloudová, Michaela (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je marketingová analýza e-shopu Toppotraviny.cz a doporučení vhodné komunikace e-shopu. První část bakalářské práce se věnuje teorii. Zde popisuje základní charakteristiky pojmů, jako jsou marketingový mix, e-komerce, e-shop, marketingová komunikace, sociální sítě. V druhé části práce se vyskytují prakticky využité vědomosti z teoretické části. Je zde popsán samotný internetový obchod a analyzován jeho marketingový mix, konkurence, komunikace a v neposlední řadě vhodná doporučení komunikace pro e-shop.

Koaliční hlasování a koeficienty volební moci aktérů
Schlosáriková, Eva ; Peliš, Michal (oponent) ; Majer, Ondrej (vedoucí práce)
Bakal arska pr aca je uvodn ym textom te orie koali cn ych hlasovac ch hier pre form alne (logika, matematika, te oria hier) i humanitne (politol ogia, sociol ogia) zameran ych citate lov. S u uveden e z akladn e de n cie, charakteristiky koali cn ych volebn ych syst emov, diferenci acia na v a zen e a nev a zen e PP-hlasovacie syst emy. Dal sia cas t sa venuje t eme volebnej moci, s u de novan e najzn amej sie koe cienty volebnej moci pre jednotliv ych voli cov (Shapley-Shubik, Banzhaf, Johnston, Deegan-Packel). Z avere cn a praktick a aplik acia koe- cientov porovn ava volebn u moc jednotliv ych kraj n EU pri prij man rozhodnut v Rade Eur opskej unie pod la zmluvy z Nice a Lisabonu.

Comparation of the institutions of customer protection in the Czech Republic, Slovak Republic and the European Union
Juriková, Ľubomíra ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Obsahem bakalářské práce je vymezení a charakteristika institucionálního rámce ochrany spotřebitele v České republice, Slovenské republice a Evropské unii. Cílem práce je kromě charakteristiky jednotlivých národních orgánů a komparace důležitých aspektů ochrany spotřebitele v obou zemích také poukázání na vliv členstva v mezinárodním společenství Evropské unii.

Split delivery vehicle routing problem
Marcinko, Tomáš ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je komplexní popis rozvozního problému s dělenou dodávkou (SDVRP), který na rozdíl od klasické verze rozvozního problému neuvažuje omezení, podle kterého musí být každý zákazník obsloužen právě jedním vozidlem, a teda povoluje se možnost rozdělit dodávku jednotlivým zákazníkům na víc častí. Vzhledem ke skutečnosti, že SDVRP patří do třídy NP-těžkých úloh, je kladený zvýšený důraz na popis navrhnutých heuristických postupů. Práce navíc obsahuje výpočetní experimenty, na kterých jsou poukázané slabiny testované heuristiky SPLITABU založené na metodologii Tabu Search, jakož i charakteristiky instancí, pro které je výhodnost uvažování možnosti dělení dodávek značná.

Srovnání online marketingové komunikace v České republice a Rakousku
Skalová, Kateřina ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tématem této diplomové práce je srovnání online marketingové komunikace v České republice a v Rakousku. Cílem je srovnat online marketingovou komunikaci v České republice a Rakousku, popsat její specifika v těchto dvou zemích, identifikovat hlavní rozdíly a nalézt jejich příčiny. Po úvodní části, v druhé kapitole, je popsána teoreticky problematika marketingové komunikace, internetu, jeho charakteristika a historie a také online marketingová komunikace. Ve třetí kapitole jsou podrobně charakterizovány oba srovnávané trhy, nejprve Česká republika, poté na Rakousko. Jsou popsány charakteristiky a chování uživatelů internetu, situace na trhu s online marketingovou komunikací a mediální chování obyvatel. Ve čtvrté kapitole jsou analyzovány shodné charakteristiky i odlišné ukazatele v obou zemích. V poslední kapitole je analýza příčin identifikovaných odlišností v rovině makroekonomické, v rovině daného odvětví, a nakonec i v rovině individuální. Hlavními zdroji jsou česká i anglicky a německy psaná literatura zabývající se obecně marketingem, marketingovou komunikací, internetem a online marketingovou komunikací. Využity jsou také statistické údaje národních statistických úřadů, odborné články z časopisů i online zdrojů, tištěné a online studie odborných asociací i některých firem působících v oboru a také rozhovory s odborníky z praxe.

Bretton-woodský měnový systém
Erlichová, Linda ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Tumis, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje jeden z historicky nejvýznamnějších měnových systémů - Bretton-woodský měnový systém, který ovlivńoval mezinárodní měnové vztahy mezi lety 1944-1971. Tento systém byl výsledkem spolupráce především mezi Spojenými státy a Velkou Británií, přesto že se jednání účastnilo velké množství dalších zemí, ve skutečnosti se zde však projevila naprostá mocenská a ekonomická převaha Spojených států. Výsledkem konference v Bretton Woods bylo také založení Mezinárodního měnového fondu a Mezinárodní banky pro obnovu a rozvoj. Bretton-woodský systém byl systémem zlaté devizy a systémem vázaných měnových kurzů s centrální měnou - americkým dolarem, jehož hodnota byla odvozena od jeho zlatého podílu. Systém fungoval v zásadě bez problémů do konce 50. let, kdy začala centrální zamě systému - Spojené státy - vykazovat dlouhodobé deficity. V následujícím období se důvěra v udržitelnost systému stále snižovala a útoky spekulantů neustále rostly. Problémy systému narůstaly a proto se na začátku 70. let spojené státy rozhodly od něj ustoupit. Práci jsem rozdělila na dvě části. V první, teoretické, která zahrnuje druhou kapitolu, se věnuji základním teoretickým pojmům a charakteristikám systému. Pokusím se nastínit základní charakteristiky pevných a plovoucích měnových kurzů a a historických systémů založených na přítomnosti zlata v oběhu. Ve druhé, praktické části analyzuji Bretton-woodský systém v praxi historického vývoje. Praktická část je rozdělena na 3 logické podkapitoly: faktory a historické okolnosti předcházející jeho vzniku, dále kapitola zabývající se jeho vývojem v období, kdy byl relativně úspěšný, a kapitola zabývající se zánikem systému a hledání příčin tohoto zániku. V závěru se pak pokusím o syntézu nejdůležitějších poznatků vyplývajících z této práce.

Vztah křesťanů a muslimů v České republice v době po teroristických útocích na New York z 11.9.2001
Cikánek, Jiří ; Ventura, Václav (oponent) ; Pelc, Bogdan (oponent)
Cílem práce je v prvním kroku na základě sociologických šetření identifikovat hlavní charakteristiky vztahu křesťanů a muslimů v České republice v době po 11. 9. 2001 (tady a teď). Následně jsou zjištěné obavy a naděje podrobeny teologické reflexi s cílem zhodnotit jejich oprávněnost, resp. nastínit teologická východiska pro jejich hodnocení a pomoci tak v orientaci při rozhodování, zda jde o obavy a naděje oprávněné, nebo zda se jedná o předsudky, které nemají oporu na věroučné rovině, a kterých je proto třeba se dále vyvarovat. V rámci sociologických šetření byly využity následující metody a techniky: analýza médií (tisk s celostátní působností ve vybraných časových intervalech), anketní šetření účastníků víkendového setkání křesťanů a muslimů a polo-řízené rozhovory s vybranými respondenty z prostředí katolické církve. Jako naděje byl na základě výše uvedených sociologických šetření identifikován dialog. Při bližším zkoumání vychází najevo, že dialog má řadu rovin. Dialog na eticko-praktické rovině představuje možné východisko ze současné situace díky zaměření na společné hodnoty a společnou budoucnost zúčastněných, kterým na společné budoucnosti záleží. Dialog předpokládá vedle formulace vlastního stanoviska také zájem o druhého, otevřenost k druhému. Zda je tento zájem přítomen také na straně...

Golf - snobský sport nebo sport pro všechny?
Šperl, Martin ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Sport je nedoceněným tématem sociálních věd jako jsou antropologie, ale i sociologie. Jedním z těch, kteří se sportem zabývali je Pierre Bourdieu, z jehož teorie kulturního kapitálu vycházím při zkoumání českého golfového prostředí. Golf zažívá již několik let v České republice nebývalý rozkvět a stal se součástí životního stylu vyšších vrstev společnosti. Golf se prostřednictvím svých aktérů vymezuje vůči jiným sportům svou výjimečností ale paradoxně i snahou zbavit se ve společnosti někdy pociťovaných negativních přívlastků. Pro výzkum jsem zvolil etnografickou metodu, pomocí níž popisuji některé rysy českého golfového prostředí a charakteristiky hráčů, kteří v něm působí či do něj přicházejí. Na základě dat z rozhovorů vytvářím charakteristiky dnešních českých golfových hráčů, jejich začátky s golfem a jejich celkovou zkušenost s tímto sportem. V golfovém prostředí nacházím jak prvky exkluzivity, které tento sport dlouhodobě s sebou nese, ale i tendence opačné popularizační, kterými se golf otvírá širším vrstvám. Z hlediska exkluzivity zkoumám bariéry pro vstup do tohoto prostředí, golfová pravidla, golfovou etiketu, která vyjadřuje tradiční a vysoce hodnocené zvyklosti tohoto prostředí. Popularizační tendence jsou poháněny golfovým průmyslem i konkurencí hřišť, která hledají nové zákazníky. Různé...

Diagnostika školní zralosti v souvislosti s adaptací žáků v 1.ročníku ZŠ
Hnyková, Radka ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá vymezením vývojové charakteristiky období od tří do osmi let (tj. předškolního a mladšího školního věku). Více se věnuje problematice školní zralosti, možnostem její diagnostiky a adaptaci žáků na první ročník základní školy. Empirická část představuje kvantitativní výzkum zaměřený na využití vybraných diagnostických metod (Orientačního testu školní zralosti, Zkoušky znalostí předškolních dětí a Testu hvězd a vln) a jejich možného použití pro predikci adaptace dítěte na první ročník základní školy. Cílem práce je posoudit možné využití těchto metod a poukázat na možné limity, které se váží k užívání těchto metod. Klíčová slova: školní zralost, adaptace, předškolní věk, mladší školní věk

Event marketing a jeho místo v rámci nových směrů marketingových komunikací
Baumann, Jan ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou event marketingu. Kromě charakteristiky a vymezení pojmu event marketing pojednává o event marketingu v kontextu marketingového a komunikačního mixu. Dále je diskutována problematika měření úspěšnosti event marketingu. Stěžejní část práce tvoří šestá kapitola, jež se zabývá novými nástroji marketingové komunikace, analyzuje jejich pozitiva a negativa a provádí komparaci a jejich vymezení vůči event marketingu. Následuje část věnovaná deskripci trendů v event marketingu a jejich extrapolací v dlouhodobém časovém horizontu. Práce je doplněna případovou studií, jež analyzuje event marketingovou kampaň společnosti Volvo. Závěr je věnován shrnutí nejdůležitějších poznatků a možnostem jejich aplikovatelnosti v prostředí České Republiky.