Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kampaň Chodící lidé v letech 2011-2013 se zaměřením na prvky teaser kampaně
Skopalová, Pavla ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Kampaň Chodící lidé v letech 2011− 2013 se zaměřením na prvky teaser kampaně analyzuje komunikaci prvních dvou fází této kampaně. První, teoretická část práce, se zabývá teaser kampaní, jejíž prvky kampaň Chodící lidé nese. Dále se věnuje teoretickému náhledu na problematiku handicapovaných, otázce pojmenování, stereotypizaci a konkrétním stereotypům ve vztahu k lidem s postižením. Další část práce je věnována samotné kampani Chodící lidé, její první a druhé fázi, zadavatelům a financování projektu, cílové skupině, timingu a konkrétním komunikačním aktivitám a jejich cílům v jednotlivých fázích kampaně. Poslední částí práce je kvantitativní výzkum, kde je pomocí analýzy dat z post-testů jednotlivých fází kampaně vyhodnocována znalost kampaně a změna v postojích vůči handicapovaným. Práce v závěru také na základě výzkumu a studia komunikace obsahuje možná doporučení do budoucna.
Islam in Contemporary Czech Discourse: perception and representation of "the other"
Franioková, Tereza ; Yasar, Abu Ghosh (vedoucí práce) ; Militello, Paolo (oponent)
Hlavním tématem této magisterské diplomové práce je islám a jeho věřící, kteří sídlí v České republice. Výzkum se zaměřuje na jejich přítomnost v zemi v posledních deseti letech a má dva cíle. V prvé řadě jde o seznámení čtenáře se situací islámu a muslimů v Česku. Mým druhým cílem je představit zatím neprobádanou oblast islámu v českých médiích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V té první se zabývám tématy, jako je religiozita v České republice, historie islámu v zemi (zejména v Praze a v Brně), muslimové, kteří zde žijí, obraz islámu ve světové literatuře a hojně diskutovaná přítomnost muslimů v Evropě. V druhé části nabízím pohled na islám a muslimy podle českých masových médií přes knižní trh, krátkometrážní filmy a tisk až po internet. Detailněji se zaměřuji na analýzu několika blogů a facebookovských stránek, které vycházejí z předešlého průzkumu českého internetu.
Mediální obraz pražské ZOO
Vojtová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz pražské ZOO" si klade za cíl zjistit, jaký mediální obraz této instituce byl vytvořen v denících BLESK, MF DNES a Právo v období 1.1.2009 - 31.12.2011. Teoretická část práce rozebírá především koncepty reprezentace, stereotypizace a mediální konstrukce reality. Zevrubně se zabývá touto problematikou a uvádí čtenáře do širšího kontextu. Zároveň tato část slouží jako platforma ukotvující část praktickou. V té se na úvod věnuji vybrané metodologii a seznamuji čtenáře s kvantitativní obsahovou analýzou a konkrétním postupem, který jsem pro svou práci zvolila. Dále pak předkládám analýzou dosažené výsledky a přináším jejich vlastní interpretace. Vyhodnocením získaných dat dochází k potvrzení hlavní hypotézy této práce, že mediální obraz pražské zoo je spojen především s chovem goril nížinných. Tematická agenda ani výběr aktérů jednotlivých zpráv sice nemají tak zcela jednoznačné výsledky, nicméně i tak lze tvrdit, že reprezentace pražské zoo v médiích je utvářena ve velmi stereotypním rámci, který se v průběhu sledovaného období nijak nezměnil a žádný vývoj nelze předpokládat ani v blízké budoucnosti.
Obraz novináře v hollywoodském filmu
Štáfová, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce Obraz novináře v hollywoodském filmu si klade za cíl prostřednictvím kvalitativní a komparativní analýzy interpretovat zachycení postav novinářů v hollywoodských filmech mezi lety 1997 a 2007. Analýza je provedena na základě třinácti filmových snímků z daného období, ve kterých se v hlavní roli objevuje postava novináře. Komparace jednotlivých postav je realizována v rámci tří skupin, klasifikovaných podle typu novináře - investigativní žurnalisté, novináři věnující se životnímu stylu a celebritám, televizní hlasatelé a reportéři. Postavy jsou v rámci jednotlivých skupin vzájemně porovnávány z hlediska vzhledových rysů, charakterových vlastností, rodinných a sociálních vztahů, postojů k autoritám, nejznámějších stereotypů a vnímání ostatními postavami. Vyhodnocením výsledků analýzy v závěru práce je potvrzeno, že novinářské stereotypy se ve zkoumaném období příliš neobjevují, protagonisté převážně vykazují prvky pozitivních hrdinů a odlišnosti jednotlivých postav převažují nad podobnostmi.
Prezentace domácího násilí v médiích v období po smrti Simony Monyové
Doušová, Kateřina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se věnuje prezentaci domácího násilí ve vybraných médiích. Tematicky je text práce členěn na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou úvodní kapitoly věnovány úvodu do problematiky domácího násilí, jak z pohledu sociálně psychologického, tak i legislativního, a také problematice prezentace násilí v médiích - konkrétně prezentaci násilí páchaného na ženách, kam se řadí i domácí násilí. V praktické části práce jsou prezentovány výsledky provedeného výzkumu. Metodou výzkumu práce je kvantitativní obsahová analýza. Analýza je zaměřena na období před a po vraždě spisovatelky Simony Monyové (rok 2011). Práce analyzuje, zda a jak případ Simony Monyové ovlivni prezentaci domácího násilí ve vybraných médiích - Mladé frontě Dnes, Lidových novinách, Hospodářských novinách, deníku Právo, regionálním Deníku, televizi Nova, České televizi a televizi Prima. Cílem práce je nejen sledovat a popsat změny v prezentaci domácího násilí po případu vraždy známé spisovatelky, ale rovněž to, jak média téma domácího násilí rámcují, s jakými zdroji pracují, jaké události zařazují do zpravodajství a jak mohou mít tyto novinářské rutiny vliv na prezentaci tématu veřejnosti. Práce vychází z několika zahraničních studií, s nimiž jsou výsledky výzkumu porovnávány. Hlavním předmětem diskuse je v tomto...
Zobrazení severoamerických Indiánů v americké kinematografii v 80. a 90. letech 20. století
Vodňanský, Martin ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Raková, Svatava (oponent)
Práce se zabývá procesem zobrazování severoamerického Indiána v americké kinematografii. Popisuje vývoj, proměny a stereotypy tohoto zobrazovaní od úplného počátku kinematografie až do konce 90. let. Podrobněji práce popisuje indiánsky tematizovanou filmovou tvorbu 80. a 90. let a akcentuje, dle autora, nejdůležitější snímky. Těžiště práce leží v rozboru dvou filmů Powwow Highway a Kouřové signály, které vznikly v indiánské produkci na konci 80. a 90. letech. Cílem práce je prostřednictvím zkoumání těchto filmů odpovědět na otázku zda "byli Indiánští herci a režiséři klíčoví v procesu zobrazování severoamerického Indiána v americké kinematografii realističtěji?" Po rozboru zmiňovaných snímků a předložených argumentech na tuto otázku v závěru práce odpovídá kladně.
Redakční postupy při práci s multikulturními tématy
Lávičková, Adéla ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá redakčním zpracováním multikulturních témat v tištěných médiích. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem postupují novináři z různých typů médií, když vytvářejí mediální produkt týkající se multikulturního tématu. Teoretická část práce v první fázi objasňuje multikulturalismus a jeho vývoj, pojmy užívané v souvislosti s multikulturní oblastí a situaci v České republice. Druhá část pojednává o výskytu a zpracování multikulturních témat v médiích a dále se věnuje redakčním postupům novináře, jak obecně, tak ve spojení s multikulturními tématy. Praktická část se zaměřuje na hloubkové rozhovory s novináři, kteří danou tématiku zpracovávají. Rozhovory jsou dále analyzovány pomocí otevřeného kódování, které je součástí zakotvené teorie.
Obraz stáří a institucí péče o seniory. Reprezentace v deníku Blesk.
Stehlíková, Zuzana ; Šmídová, Olga (vedoucí práce) ; Trusinová, Romana (oponent)
Diplomová práce se zabývá reprezentací a kategorizací stáří a péče o seniory a jejich změnami v mediálním diskurzu deníku Blesk. Teoreticky se zabývá definicemi stáří, popisem seniorů a způsobů péče o staré v České republice a změnami diskurzu stáří spojenými s vývojem sociální politiky a expertního vědění o stáří. Popisuje koncepty reprezentace a kategorizace a jejich možné dopady v podobě stigmatizace, stereotypizace a ageismu. Diskutuje média jako zdroje moci, ideologie a diskurzu a sleduje mediální reprezentaci seniorů. Navazující empirická část je založená na kvalitativní analýze diskurzu dvou korpusů článků z let 2007 a 2011. Výsledky diskutuje vzhledem ke změnám diskurzu a reprezentace, stereotypům a aktivnímu stáří. Rozlišuje tři typy reprezentace seniorů - jako normálních, stigmatizovaných a aktivních. Tematické rozložení a stigmatizace podle ní konstruují symbolickou podřízenost seniorů jako kategorie populace. Péče není téměř tematizována a není nabízena jako řešení slabosti seniorů.
Stereotypizace vnímání oběti domácího násilí
TUZOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce s názvem "Stereotypizace vnímání oběti domácího násilí" poukazuje na problematiku domácího násilí. Zaobírá se tím, jak vnímají vysokoškolští studenti, kteří bydlí v Českých Budějovicích, oběť domácího násilí. Zkoumá tedy názory, postoje a pohledy zmíněných studentů. V teoretické části bakalářské práce jsou popsány pojmy, které se vztahují k danému tématu. Např. pojem domácí násilí, znaky, příčiny a důsledky domácího násilí. Dále je zde charakterizována oběť i agresor. V závěru teoretické části bakalářské práce je popsána laická i odborná pomoc oběti. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak vnímají vysokoškolští studenti oběť domácího násilí. Na základě tohoto cíle byly stanoveny dvě hypotézy: H1: "Vysokoškolští studenti jsou přesvědčeni, že oběti domácího násilí iniciují agresora k domácímu násilí". H2: "Oběti domácího násilí vnímají vysokoškolští studenti jako hloupé a nevzdělané". V praktické části práce je charakterizován výzkumný soubor, který byl tvořen českobudějovickými vysokoškolskými studenty. Celkový počet respondentů, kteří se zapojili do výzkumu, je 457. Přesněji 82 mužů a 375 žen. Do výzkumu se zapojili studenti jak magisterského, tak bakalářského programu studia. Věk respondentů je 19 25 let. Do výzkumu se mohli zapojit studenti denní i dálkové formy studia. Respondenti byli osloveni mnou, mými přáteli a známými, kteří taktéž studují vysoké školy. Díky nim se dotazníky podařilo dostat do většího počtu vysokých škol, a tudíž k poměrně vysokému počtu českobudějovických studentů. Osloveni byli studenti například z těchto vysokých škol: VŠE, VŠTE, Karlovy univerzity a dalších. Co se týče Jihočeské univerzity, snažila jsem se, aby se dotazník objevil na všech fakultách. Což se, myslím, podařilo. V dotazníkovém šetření, které bylo prováděno pomocí sémantického diferenciálu, respondenti zaškrtli svůj názor a pohled na oběť domácího násilí. Na jedné straně sémantického diferenciálu byla uvedena pozitivní vlastnost či pohled, na druhé naopak negativní. Ti respondenti, kteří se nepřikláněli k pozitivní či negativní straně, byli nestranní a volili střed. Jejich pohled a postoj byl tedy neutrální. Data jsem sbírala v období 7 týdnů. Po sesbírání dotazníků následovalo zpracování dat do grafů a ověření hypotéz. Statistické vyhodnocování nebylo nutné, jelikož výsledky byly markantní. Mnoho respondentů zaujalo neutrální postoj. Vysvětluji si to tím, že vysokoškolští studenti se bojí samostatného rozhodnutí, raději se tedy uchylují k rozhodnutí neutrálnímu. Stanovené hypotézy se nepotvrdily.
Použití insightů (vhledů) v komerční komunikaci cílené na ženy
Dúbravská, Pavla ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Přikrylová, Jana (oponent)
Komerční komunikace jsou často obviňovány ze stereotypizace zobrazování žen v reklamě. Na jednu stranu ženy do určité míry očekávají a vyžadují v reklamách "lepší a jednodušší svět". Ve většině případů se však ženy v komerčních komunikátech cítí zjednodušené. Z reklamní praxe i teorie je pro souznění značky a cílové skupiny, pro pocit porozumění, klíčový insight. Pokud je komunikace postavena na vhodně zvoleném insightu, spotřebitel se snáze otvírá komerčnímu sdělení, protože má pocit, že mu daná značka lépe rozumí. Hlavním cílem této práce tak je poskytnout vhled -- insight -- do myslí žen jako spotřebitelek a zjistit, jak ženy nazírají samy sebe v komerčních komunikátech. V rámci tohoto cíle jsou definovány dvě roviny, obecnější teoretická a konkrétnější praktická, které se poté promítly do stanovení dílčích cílů. Z dostupné zahraniční literatury je patrný důraz, jaký se na insight klade v odborné i praktické sféře komerčních komunikací. Postoj expertů a subjektů, jež s insighty pracují v České republice však nebyl dohledán. Prvním dílčím cílem bylo tedy zmapování postavení insightu v České republice. Výzkum byl proveden prostřednictvím 12-ti hloubkových rozhovorů. Ve výzkumu byli osloveni zadavatelé reklamy a odborníci z komunikačních a výzkumných agentur. V rámci hloubkových rozhovorů bylo potvrzeno, že insight je využíván při tvorbě komunikačních kampaní. Druhým dílčím úkolem této práce bylo zmapování u jaké reklamy mají české ženy pocit, že jim rozumí, jinými slovy je insightful. Povaha porozumění plné komunikace byla pro účely testování přeformulována do míry a způsobu ztotožnění s obsahem mediálním a komerčním. V první části tohoto výzkumu byly respondentky vyzvány, aby se samy zamyslely nad mediálním a komerčním obsahem, který v nich vyvolává pocit porozumění a ztotožnění. Výzkum měl také ověřit dvě hypotézy. H1: Stereotypy v reklamě ženy obtěžují. H2: Insighty vzniklé v zahraničí lze použít i na českém trhu. Data pro tuto část výzkumu byla sbírána formou dotazníkového šetření distribuovaného prostřednictvím online prostředí. Celkem bylo osloveno 200 respondentek. Jako výzkumný stimul byl vybrán formát televizní reklamy s potřebnými parametry. Bylo zjištěno, že ke ztotožňování se s mediálním obsahem docházelo skrze ztotožnění se s hlavní hrdinkou, ztotožnění se s reálnými situacemi, které prožívá a skrze humor. První hypotéza se v rámci testovaného vzorku nepotvrdila. Stereotypy v reklamě ženy neobtěžují. Druhá hypotéza se také nepotvrdila. Insighty vzniklé v zahraničí nelze automaticky použít na českém trhu. Existují národní rysy, kulturní odlišnosti, vývojová fáze daného trhu, které mohou silně ovlivnit přijetí či zamítnutí reklamy. Práce je dělena obsahově do 7dmi kapitol včetně úvodu a závěru. Přínos práce v teoretické rovině je viděn v zmapování tématu usilujícího o komplexní rekognoskaci dané problematiky. Praktický přínos je viděn v tom, jak práce hodnotí insighty, jejich tvorbu, ale také očekávání jednotlivých subjektů na trhu stran této problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.