Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,639 záznamů.  začátekpředchozí24630 - 24639  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.21 vteřin. 

Fyzioterapie u pacientů s hypermobilitou
Pinkavová, Monika ; Vondřejcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Vítová, Eva (oponent)
Jméno: Pinkavová Monika Vedoucí práce: Vondřejcová Kateřina Oponent práce: Název práce: Fyzioterapie u pacientů s hypermobilitou Abstrakt bakalářské práce: Práce se zabývá problematikou hypermobility. Je rozdělena do dvou částí. V teoretické části práce je vymezen pojem hypermobility u různých autorů. Dále jsou popsány její formy, vyšetření a zaměření terapie. Cílem praktické části práce je u tří probandek s hypermobilitou provést vstupní fyzioterapeutické vyšetření doplněné o testy hypermobility a zátěžové testy, u kterých by se mohla projevit kloubní instabilita. Následně je navržena vhodná dvouměsíční terapie, a to jak individuální s frekvencí 2x týdně, tak skupinová s frekvencí 2 - 3x týdně. Skupinová terapie byla zařazena do závěrečné fáze tréninkové jednotky probandek. Po uplynutí dvou měsíců byla vyšetření zopakována. Výstupní vyšetření probandek ukazují zvýšení kontroly pohybu při vykonávání zátěžových testů, kde již nedochází k tak výraznému mediálnímu kolapsu kolene. Zlepšilo se provádění některých pohybových stereotypů (například pohybový stereotyp kliku - zmenšení předsunu hlavy). Klíčová slova: hypermobilita, hypermobilita a sport, kazuistika, fyzioterapeutické vyšetření, terapie

Problém "NEET" v japonské společnosti
Jaroš, Jiří ; Sýkora, Jan (vedoucí práce) ; Weber, Michael (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav Dálného východu Bakalářská práce Jiří Jaroš Problém "NEET" v japonské společnosti The "NEET" Problem in Japanese Society Praha, 2012 Vedoucí práce: doc. Ing. Jan Sýkora, M.A. Ph.D. Abstrakt Tato práce se zabývá problémem "NEET" (Not in Education Employment or Training) v japonské společnosti. V první části práce se zabývám definicí problému, jeho charakteristikami a demografickým vývojem. Užívám data japonských badatelů, ministerstva vnitra a ministerstva práce. V druhé části se zabývám příčinami problému - příčinami, které souvisí s psychikou konkrétních jedinců a příčinami, které souvisí se změnami na pracovním trhu a ekonomickou situací od druhé poloviny 90. let). Ve třetí části představuji formy podpory a preventivní opatření proti tomuto problému. V poslední části pak předkládám mezinárodní srovnání s některými zeměmi, ve kterých byl tento problém zaznamenán.

Význam a využití DVPP v předškolním vzdělávání a jeho vliv na organizaci a řídící práci managementu MŠ
Laláková, Monika ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
U N I V E R Z I T A K A R L O V A Pedagogická fakulta CENTRUM ŠKOLSKÉHO MANAGEMENTU VÝZNAM A VYUŢITÍ DVPP V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ A JEHO VLIV NA ORGANIZACI A ŘÍDÍCÍ PRÁCI MANAGEMENTU MŠ Závěrečná bakalářská práce Autor: Monika Laláková Obor: Školský management Forma studia: Kombinovaná Vedoucí práce: Mgr. Bc. Jiří Trunda Datum odevzdání práce: 8. dubna. 2011 1 Resumé: Závěrečná bakalářská práce se zabývá významem a využitím DVPP v předškolním vzdělávání a jeho vlivu na organizaci a řídící práci managementu MŠ. Je zaměřena na posouzení efektivity dalšího vzdělávání a jeho přínosu v řídící práci mateřských škol. Přináší poznatky vyplývající z provedeného výzkumného šetření a poukazuje na nové podněty, jaké formy dalšího vzdělávání dále uplatňovat a využívat v řídící práci ředitelů mateřských škol. The Summary: Final bachelor paper concerns the importance and usage of further training of pedagogical staff in preschool education. It investigates impacts of further training on kindergarten management. Research results stress the role of self-study in a further training plan of a school. Klíčová slova: vzdělání - pedagog - další vzdělávání - škola - ředitel/ředitelka - mateřská škola - efektivita - význam - management - organizace - profese - předškolní vzdělávání - výzkum 2 Čestné prohlášení: Prohlašuji, že...

Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka
Dvořáková, Irena ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Trna, Josef (oponent) ; Lapitková, Viera (oponent)
Název práce: Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka Autor: RNDr. Irena Dvořáková Katedra: Katedra didaktiky fyziky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., Katedra didaktiky fyziky MFF UK Abstrakt: Disertační práce je věnována vzdělávání žáků a učitelů v projektu heuristické výuky fyziky Heuréka. Po úvodní části týkající se přehledu současného stavu problematiky u nás i ve světě je popsán vznik projektu, charakterizovány jeho základní zásady a uvedeny konkrétní příklady několika témat, na kterých je aplikace zásad do výuky fyziky ukázána. Na základě písemných prací, Lawsonova testu a dalších výsledků práce žáků je uveden vliv výuky fyziky podle tohoto projektu na žáky. Významná část práce je věnována vzdělávání učitelů v projektu Heuréka. Jsou zde popsány metody i formy používané v tomto vzdělávání a charakterizován dopad vzdělávání na zúčastněné učitele. V poslední kapitole práce jsou popsány mezinárodní kontakty již navázané a uvedeny možnosti jejich dalšího rozvoje. K disertační práci jsou připojeny přílohy obsahující další ukázky metodických materiálů a materiálů týkajících se seminářů pro učitele. Na přiloženém DVD je uvedena ukázka vyučovací hodiny fyziky v 6. třídě. Klíčová slova: projekt Heuréka, konstruktivismus ve výuce fyziky, vzdělávání učitelů fyziky.

Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení
Smolka, Jan ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Smolka, J. : Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení. Cílem rigorózní práce je ověření efektivity reedukačního programu pro adolescenty - chlapce s ADHD, kteří jsou soudně umístěni ve výchovném zařízení. Práce obsahuje detailní popis reedukačního programu TAAN, metod výcviku sociálních dovedností a teoretických východisek. Jedná se o skupinové a komunitní formy práce, aktivity zážitkové pedagogiky a speciálněpedagogické terapeutické metody. Program TAAN má čtyři fáze, trvá jeden školní rok. Důležitá část práce je věnována metodologii výzkumu a fenomenologickému myšlenkovému postupu, který autora dovedl k využití metody realistické evaluace. Efektivita reedukačního programu TAAN byla zkoumána pomocí případové studie sociální skupiny, pozorování a rozhovorů. Adolescenti dosahovali pozitivních výsledků v oblasti autoregulace chování, kooperativního chování a respektování autority rodičů. Negativní hodnoty byly naměřeny v oblasti emočních kompetencí a respektování pravidel. V závěru práce autor srovnává program TAAN s různými přístupy a modely výcviku sociálních dovedností. Informuje o fungování programu, popisuje kontext, ve kterém byl realizován a přináší návrhy změn, které mohou vést k jeho inovaci. Přináší také doporučení změn legislativy, které umožní rozšíření programu a využití...

Zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy na prvním stupni škol v Českých Budějovicích
BROMOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce bylo zjištění stavu zařazování výuky tanců a rytmických forem do hodin tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Předmětem výzkumu byl vztah žáků k pohybové aktivitě s hudebním doprovodem. Výzkumným souborem bylo 158 žáků druhých tříd ze třech základních škol v Českých Budějovicích. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník. Výsledky potvrdily předpoklad, že zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy je málo frekventované, přestože rytmické formy jsou zaneseny v kurikulech. Stav se lišil na jednotlivých školách, dokonce i v jednotlivých třídách. Výzkum prokázal, že jen necelá polovina z žáků druhých tříd navštěvuje pohybový, sportovní, či taneční kroužek. Tato práce stručně poukázala na problematiku využívání hudebního doprovodu při výuce.

Knihovnické služby seniorům v kraji Vysočina se zaměřením na Městskou knihovnu v Třebíči
Eisnerová, Stanislava ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Jansová, Linda (oponent)
Bakalářská práce popisuje nabídku stávajících služeb pro seniory vybraných knihoven v kraji Vysočina, především v Krajské knihovně Vysočiny v Havlíčkově Brodě a v Městské knihovně v Třebíči. Zaměřuje se na stávající stav a popisuje nové trendy práce knihovníků se seniory v těchto knihovnách. Práce pojednává o základní terminologii, nastiňuje perspektivy stárnutí obyvatelstva, popisuje různé formy aktivního stárnutí. Dále uvádí specifika práce knihovníků se seniorskou populací, řeší problematiku vzdělávání seniorů v knihovnách. Závěr práce poukazuje na výhody trénování paměti a mozkový jogging v knihovnách.

Vzdělávání trenéry a vzdělávání trenérů ČBF
Moudrý, Tomáš ; Kopecký, Martin (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Vzdělávání trenéry a vzdělávání trenérů jsou procesy, na kterých se v obou případech podílí trenér. V prvním jako vzdělavatel a v druhém jako vzdělávající se. Tato práce se snaží oba tyto procesy s důrazem na vzdělávání trenérů prozkoumat a současně definovat pojem trenér a jeho role. V závěru pak shrnuje výsledky tohoto zkoumání. První část práce je zaměřena na trenéra. Definuje tento pojem, zkoumá vývoj úkolů trenéra v posledních šedesáti letech a určuje jeho role a úkoly spojené s výkonem tohoto povolání. V druhé části se práce zabývá vzděláváním trenérů. Poznané formy dělí do tří částí. Všechny tyto části popisuje a hodnotí jejich vzdělávací přínos pro povolání trenéra. Třetí část pak popisuje vzdělávání trenéry. Pojmenovává základní složku tréninku jako motorické učení . Zkoumá proces tréninku z pohledu trenéra a jeho rozhodování. Ze stejného pohledu popisuje didaktiku tréninkového procesu a trenérem užívané didaktické formy.

Analysis of hand-written text of patients with neurological disorders
Galáž, Zoltán ; Smékal, Zdeněk (oponent) ; Mekyska, Jiří (vedoucí práce)
The master‘s thesis deals with the analysis of the hand-written text. There is a design and a realization of a system for the purpose of diagnosing a Parkinson’s desease based on the analysis of hand-written text. The system consists from several modules and it is programmed in the programming environment of MATLAB. The first module provides pre-processing of the records to adjust records to the form suitable for the segmentation. Afterwards, the records are divided into those with signals onto the surface of the tablet and those with the signals above the surface of the tablet. In the next module the records are segmented by the two-phase metod of automatic segmentation.High-level featuresare calculated from the extracted features. The results of the statistical analysis are exported in the form suitable for the classification process. The classification is performed by the proposed model made in the programming environment of RapidMiner. The output of designed system is the trained model capable of automatic classification of the Parkinson’s disease by the analysis of the hand-written text.

Vzdělávání zaměstnanců
Družecká, Barbora ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Briš, Zuzana (oponent)
Cílem diplomové práce je hodnocení fungování vzdělávacích metod, které společnost LEGO Group v praxi využívá a následný návrh vhodných opatření či doporučení pro budoucí vývoj. V závěru práce je zhodnocení výsledků šetření a navržení případných doporučení a opatření pro zlepšení současné situace. Teoretická část práce popisuje principy systematického vzdělávání zaměstnanců, formy a metody vzdělávání, dále definuje pojem učící se organizace a rovněž se zaměřuje na současné trendy z oblasti vzdělávání. Praktická část obsahuje charakteristiku společnosti, personálu, současného systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti a popisuje metody, které společnost uplatňuje. Dále zhodnocuje výsledná data získaná pomocí on-line dotazníku a obsahuje návrhy a doporučení na zlepšení současného stavu.