National Repository of Grey Literature 2,415 records found  beginprevious2395 - 2404nextend  jump to record: Search took 0.20 seconds. 

Strategic Analysis of an Enterprise
Benešová, Marie ; Kovář, František (advisor) ; Dománková, Jana (referee)
The task of my thesis on the topic of "Strategic Analysis of the Enterprise" was based on the analysis of external and internal environment in the firm PROFIL NÁBYTEK, a.s. The goal of this analysis is proposal some advisable strategies for future development of the company. Object of the company is a joinery and business activity. This thesis exploits theoretical knowledges of the special literature. This work deals with terms of strategic management, strategy, process of strategical planning and several types of basic strategies. After a studying of special literature I shortly described the company and then I gave an attention to the mission, an analysis of external and internal environment, enterprise objectives, proposal and analysis of convenient strategies, which should lead to consolidate and strengthen the competitive position of companies examined in the market. Total appreciation and strategy suggestions I made by the help of SWOT Analysis. The thesis gives us more information that may be the basis for further important decision-making and planning development of firm PROFIL NÁBYTEK, a.s.

Internet Marketing
Weida, Petr ; Rydzi, Daniel (advisor) ; Stříteský, Václav (referee)
The main aim of this work is to describe web development from marketing point of view. Less space for technological part has given the author the opportunity to focus more on the business point of view. The goal of the work is to describe how to create user-friendly web that would be appreciated by people and where they would come back to. Successful web is not based on secret technological tricks but on continuous and creative work. This thesis is based on many years of experience with webs of clients whom author has helped with the internet marketing. For example: company Internet Mall, one of the biggest internet merchants in the Czech Republic, could be named. The thesis is structured into three main parts. Firstly, preparatory work and building of the web is described. Secondly, promotion of the web, gaining users and motivating them to return is discussed. Lastly, search engine Morfeo is analyzed and it is used as an example of how search engines generally work and how do they sort pages.

Legal form of business - project of a textbook for commercial Academies
Granátová, Jitka ; Králová, Alena (advisor) ; Petrášek, Jiří (referee)
The thesis deals with project of a textbook for commercial Academmies. The theme is a legal form of business (profitable organization). The project is made in such a way the students get total information on this problems. The project is for the students of higher classes. The project consists of o theoretical part and a practical part which is intended for verification of knowledge gained.

Business Project for a Sport-relaxation Centre
Dolejší, Lada ; Malecha, Petr (advisor) ; Oponent B, (referee)
Cíl práce: Vytvořit technickoekonomickou studii, která stanoví technické, prostorové, finanční a personální parametry nově vzniklého objektu. Metody: Definování situační analýzy na základě metody dotazování a použití těchto výsledků při aplikaci jednotlivých částí marketingového projektu na nově vzniklý ekonomický subjekt. Výsledky: Diplomová práce popsala nový podnik z hlediska struktury marketingové a propagační koncepce a finančního plánu. Klíčová slova: Marketing, marketingový plán, podnik, obchodní společnost, finanční plán, metoda dotazování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Communication with a Customer through a Brand
Vyskočilová, Hana ; Malecha, Petr (advisor) ; Navrátilová, Miroslava (referee)
Název Komunikace se zákazníkem prostřednictvím značky Název v angličtině Communication with customer by means of brand Cíle práce Hlavním cílem práce je vytvoření návrhu projektu vybudování fiktivní značky. Identifikovat značku, navrhnout grafickou a verbální podobu, objasnit její smysl, zasadit ji do konkrétního prostředí a navrhnout podobu reklamních sdělení. Zároveň provedení auditu tří značek působících na českém trhu jako ukázku různých úspěšných stylů řízení a budování obchodní značky. Jejich definování, analyzování kroků vedoucích k prosperitě a hodnocení. Metoda V práci byla využita popisná analýza při zpracování auditu tří konkrétních značek. Hlavním informačním zdrojem se stal internet. Pro účely projektu rozhovory s vedením relaxačního centra. Dále bylo využito STEP analýzy, SWOT analýzy a rovněž strategické analýzy značky. Výsledky Vytvoření projektu brand managementu v rozměrech vybudování fiktivní značky. Navržení celkového logotypu zahrnujícího grafický design a verbální podobu. Forma a umístění reklamních sdělení včetně představení komunikace značky jako celku. Náhled do tří reálných procesů různých stylů řízení značek a sumarizování jejich úspěchů. Celkové přiblížení problematiky řízení značek. Klíčová slova Marketing, značka, trh, řízení značky, vybudování značky, komunikace,...

Influence of Sport Success on Financial Situation of a Football Club
Mrázek, Jiří ; Navrátilová, Miroslava (advisor) ; Šíma, Jan (referee)
Název práce: Vliv sportovního úspěchu na finanční situaci fotbalového klubu Title of work: Influence of sport success on financial situation of football club Cíl práce: Hlavním cílem práce je analýza vlivu sportovního úspěchu na finanční situaci v klubu. Přesněji pak analýza vlivu sportovních úspěchů resp. neúspěchů na přijmy a výdaje klubu, a to jak v krátkém období, tak i v dlouhodobějším horizontu několika sezón. Analýza se týmu I. Gambrinus ligy SK Sigma Olomouc, pro názornější náhled na věc pak i porovnání s předními evropskými velkokluby. Metody: Použití hloubkových rozhovorů, resp. interview s představiteli fotbalového klubu. Využití odborné literatury a interních materiálů klubu. Použití SWOT analýzy pro zhodnocení marketingové a obchodní činnosti klubu. Výsledky: Objasňují vliv sportovního úspěchu na výši příjmů a výdajů klubu. Ukazují stěžejní činnosti klubu přinášející rozhodující část finančních prostředků do klubu. Popisují rozdíly v českém fotbalovém prostředí a prostředí vyspělých fotbalových zemí západní Evropy. Klíčová slova: Sponzoring, prodej reklamy, merchandising, veřejné rozpočty, investice, náklady, SWOT analýza, marketing, úspěch. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Porovnanie Burzy cenných papierov Bratislava, a.s. a Burzy cenných papírů Praha, a.s. a perspektívy ich budúceho vývoja
Branikovičová, Dagmara ; Bauerová, Jarmila (advisor)
Práca sa zaoberá porovnaním Burzy cenných papierov Bratislava, a.s. a Burzy cenných papírů Praha, a.s.. V prvej časti práce som sa zamerala na vznik búrz a niektoré charakteristiky a významné udalosti sa ich týkajúce.V ďalšej časti som sa zamerala obchodný systém búrz a násladne v tretej časti na komparáciu búrz z hľadiska obchodného systému a niektorých výsledkov obchodovania a tiež na perspektívu ich budúceho vývoja.

Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Kafka, Daniel (referee)
This thesis considers current status of recording industry divided into two parts -- music and audiobooks, either in the whole world and Czech Republic. Used technologies, payment systems and business models are examined alongside with fresh information from recording industry. The models part describes an ideal business model, which incorporates current trends and creates a vision of the business in the future. Applied part adjusts this model according to real world factors into a model usable in the Czech Republic. A final SWOT analysis describes all strengths, weaknesses, opportunities and threats of the given model.

Business strategies of the selected e-shops
Chytilová, Kristýna ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee)
The world of internet evolves quickly and it becomes an important means of trade. It brings new business opportunities with a need for specific business strategies. In order to be competitive, every company has to exploit as many advantages as possible and many advantages can be gained through the use of the internet (such as cost economization, easier integration of company departments and efficient data sharing, etc.). It is also important for e-shops to offer innovative services and user-friendly interface that will distinguish them from others. The aim of this thesis is to identify the opportunities for companies that the internet offers, to describe the specifics of internet business and its advantages and disadvantages, to analyze strategies of the selected e-shops from the Czech and the international market and to create a prognosis of their future development.

Franšízink jako metoda vstupu na trh
Vondrášek, Štěpán ; Kohlová, Lenka (advisor) ; Cimler, Petr (referee)
Práce hodnotí efektivnost použití obchodní metody franšízinku při vstupu podnikatelského subjektu na trh a při jeho dalším fungování. Hodnotí klady a zápory franšízinku, porovnává ho s podobnými typy obchodní spolupráce. V praktické části práce je použita situační analýza makro- a mikroprostředí a následná SWOT analýza společnosti Rentex Autopůjčovna a.s., která přijala franšízovou licenci Hertz.