Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,657 záznamů.  začátekpředchozí23648 - 23657  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Praktické postupy práce orgánů sociálně-právní ochrany dětí v kontextu mezinárodních standardů Quality for Children v Ústeckém kraji
Gottliebová, Monika ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá problematikou praxe orgánů sociálně-právní ochrany dětí v Ústeckém kraji. Cílem mé práce je analyzovat postupy práce orgánů sociálně-právní ochrany dětí v kontextu evropského dokumentu Standardů Quality for Children. Teoretická část práce charakterizuje základní pojmy v souvislosti se sociálně-právní ochranou dětí a mezinárodní standardy Quality for Children. Praktická část analyzuje praktické postupy orgánů sociálně- právní ochrany dětí v Ústeckém kraji v kontextu těchto standardů. Analýza byla provedena díky 20 rozhovorům s pracovníky SPOD v Ústeckém kraji. Výsledkem mého šetření je analýza míry plnění standardů.

Informovanost pacientů o léčebném režimu po operaci kyčelního kloubu - totální endoprotéze
Ondráčková, Eva ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Tomová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce na téma "Informovanost pacientů o léčebném režimu po operaci kyčelního kloubu - totální endoprotéze" se zabývá problematikou edukace pacientů o pooperačním režimu na oddělení ortopedie v Nemocnici sv. Zdislavy v Mostištích. Teoretická část práce je zaměřena na shrnutí poznatků o kyčelním kloubu, příčinách operace, typech endoprotéz, předoperační a pooperační péči, rehabilitaci a možných komplikacích po operaci kyčelního kloubu. V praktické části je uveden způsob šetření na ortopedickém oddělení, jejímž cílem bylo zjistit míru informovanosti pacientů, formu edukace a samotné dodržování doporučení. Na závěr práce jsou shrnuty výsledky šetření a zhodnocení přínosu práce do praxe.

Choreografie a její výuka
Veverková, Kateřina ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Nad tématem mé magisterské diplomové práce jsem přemýšlela dlouhé hodiny. Nechtěla jsem psát o osobnosti z oblasti umění, a proto nebylo vybrání tématu příliš snadné. Hledala jsem něco, o čem toho není ještě mnoho napsáno a co by úzce souviselo s oborem, který studuji, tedy s choreografií. Chtěla jsem vycházet ze svých vlastních zkušeností a trochu se nechat inspirovat nějakou literaturou. Proto jsem se rozhodla pro téma Choreografie a její výuka. Po konzultacích s mou vedoucí práce Mirkou Eliášovou jsem však usoudila, že je potřeba vyjít z literatury více než jsem z počátku předpokládala. Snažila jsem se pochopit a dát dohromady pohledy několika choreografů a pedagogů a poté z jejich myšlenek udělat jeden celek. Byla to především Jiřina Mlíkovská, Doris Humphreyová, Jarmila Kröschlová a Štefan Nosál. Mým cílem není vypisovat a popisovat jednotlivé etudy, které by se měly při výuce choreografie provádět, mým cílem je spíše ucelený pohled na choreografii a na její možnosti výuky. Dále se zabývám mnoha složkami, které s choreografií a s osobou choreografa úzce souvisí. Některým se věnuji podrobněji, jinými se zabývám pouze okrajově. Témata, která jsou obsáhlejší a podrobnější jsem považovala za nejpodstatnější ve vztahu k choreografii. Krom mnoha knih a skript bych ráda vyšla ze svých postřehů a zkušeností, které jsem získala především při studiu na HAMU. Mezi mé další zdroje budou patřit také semináře, jež jsem během své taneční praxe absolvovala. Součástí práce jsou tedy i mé osobní zkušenosti, názory a postřehy, které jsem v oblasti choreografie získala nejen jako tvůrce, ale také jako interpret. Do práce jsem zařadila i stručnou charakteristiku vývoje choreografie a postavy choreografa samotného, aby bylo zřejmé jakou funkci měl ve vývoji dějin.

Přijetí norem ISO jako dobrovolného nástroje k udržitelnému úspěchu společnosti
Jochovičová, Marie ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Remtová, Květa (oponent)
Práce se zabývá analýzou názorů na přijetí norem ČSN EN ISO a to především ČSN EN ISO 9001:2001 a ČSN EN ISO 14001:2004, zaměřuje se na mikroekonomický pohled přijetí těchto norem českými společnostmi. První otázka se zabývá tím, jak je norma v České republice přijímána a vnímána, a zkoumá možný vliv při odmítnutí nebo přijetí normy. Druhou oblastí je stanovení míry přínosů a nákladů pro firmu při zavedení normy, a následná kalkulace těchto veličin. Rozbor názorů z praxe, zda je norma administrativní přítěží pro společnost nebo se jedná o efektivní nástroj k úspěšnému rozvoji společnosti. Práce pojednává o důvodech, příčinách a důsledcích přijetí či nepřijetí norem.

Výkon veřejné správy samosprávnými územními orgány ve zdravotně sociální oblasti
BEČVÁŘOVÁ, Klára
Od roku 2007 je v platnosti zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, který radikálně změnil sociální oblast. Byla zavedena zcela nová dávka příspěvek na péči, na kterou se práce zaměřuje. Příspěvek náleží osobám s omezenou soběstačností a je určen na zajištění sociálních služeb, které uživatel potřebuje. Sociální služby mohou zajišťovat jak registrovaní poskytovatelé, tak i soukromé osoby. Cílem práce je zmapovat skupiny občanů, kteří žádají o posouzení stupně závislosti a jak příspěvek na péči využívají. Pro výzkum byla zvolena technika sekundární a obsahové analýzy spisové dokumentace Městského úřadu Milevsko, v období leden až srpen 2008. Výzkum ukázal, že nejčastějším příjemcem příspěvku na péči, jsou lidé starší 70 let, kteří vzhledem ke svému věku a zdravotnímu stavu potřebují pomoc od druhých. Zároveň se ukázalo, že nejčastěji tuto pomoc jim poskytují blízké osoby. Čímž nedochází k návratu vynaložených prostředků na příspěvek na péči k registrovaným poskytovatelům. Někteří kombinují soukromou péči s registrovanými službami a to nejčastěji s pečovatelskou službou. To se objevuje hlavně u I. a II. stupně závislosti. U III. a IV. stupně závislosti jsou více využíváni registrovaní poskytovatelé. Praxe ukázala, že tento zákon byl správným krokem. Zároveň se, ale ukázaly i problémy. Hlavně se to týká zvyšujících se výdajů na sociální služby, nevyužívání příspěvku na sociální služby, některé děti s vážným onemocněním nedosáhnout na příspěvek na péči. Proto by měl být zákon novelizován.

Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá organizaci vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má organizace ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Ke klasifikaci diagnostických metod používá dělení podle Mojmíra Svobody (2005). Soustřeďuje se na dvě skupiny psychodiagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. V práci jsou popsány i další diagnostické metody, které se využívají v personální praxi nejčastěji. Práce si klade za cíl detailněji se zaměřit a popsat ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Na závěr se autorka zamýšlí nad současným stavem využívání personální diagnostiky ve firemní praxi a nad...

Kariérní růst a další vzdělávání ředitelů mateřských škol
Gabrielová, Šárka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Jednou z podmínek ovlivňující celoživotní rozvoj, kariérní postup a profesní prestiž ředitelů škol je jejich další vzdělávání a specializační studium. Práce dokumentuje zakotvení výkonu ředitelské funkce a dalšího vzdělávání ředitelů v legislativních normách, věnuje se rozboru klíčových statistik a výzkumů vztahujících se k této problematice. V teoretické části zpracovává také vývoj profesní kariéry, motivaci ředitelů k sebevzdělávání a nástin nově připravovaného kariérního systému. V empirické části pracuje s informacemi získanými dotazníkovým šetřením. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů z období začátků jejich ředitelské praxe, názory ředitelů na osobní motivaci, funkční období a kariérní systém, na typy a formy upřednostňovaných studií a vzdělávacích programů. V analýzách jsou nastíněny vztahy mezi délkou praxe, stupněm vzdělání a motivací k dalšímu studiu. Pozornost je věnována i nabytým zkušenostem a ochotě ředitelů k budoucímu aktivnímu zapojení do vzdělávání zejména služebně mladších kolegů. Závěry práce přinášejí informace a doporučení k cyklickému hodnocení ředitelů škol v souvislosti s funkčním obdobím.

Současná péče o umírající pacienty z pohledu ošetřujícího personálu
Stránská, Aneta ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Hodačová, Lenka (oponent) ; Švecová, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce charakterizuje proces umírání a smrti a přibližuje současné možnosti paliativní a hospicové péče v ČR. Východiskem je vymezení základních pojmů a jejich stručná charakteristika čerpající z dostupné literatury a poznatků z praxe. Pro nalezení odpovědí na současnou úroveň péče o umírající pacienty byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu v podobě anonymního dotazníku určeného ošetřujícímu personálu standardních oddělení ve vybraných zdravotnických zařízeních. Tato bakalářská práce není univerzálním návodem, jak pečovat a jak se chovat k umírajícím lidem, ale přispívá k zamyšlení se nad otázkami smrti a umírání, nad vlastní smrtelností a nad faktory, které toto období ovlivňují. Přibližuje potřeby umírajících lidí a názory ošetřujícího personálu na priority a překážky v doprovázení umírajících.

Personální diagnostika-metody hodnocení stávajících i potencionálních zaměstnanců
Rýdlová, Michaela ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato práce je zaměřena na personální diagnostiku. Chápe ji jako nástroj, který pomáhá organizaci vybrat nejvhodnější zaměstnance, porovnat reálný osobnostní profil uchazeče nebo zaměstnance s ideálním profilem obsazované pozice a posuzovat potenciál, který má organizace ve svých zaměstnancích. Zaměřuje se na metody personální diagnostiky. Soustřeďuje se na dvě skupiny psychodiagnostických metod, které jsou využitelné v oblasti personalistiky. Jedná se o klinické a testové metody. Jsou uvedeny charakteristiky všech podskupin této klasifikace. V práci jsou popsány i další diagnostické metody, které se využívají v personální praxi nejčastěji. Práce se zaměřuje a popisuje ty metody, které mohou být využitelné v praxi i personalisty bez vysokoškolského vzdělání v oboru psychologie, případně personalisty bez delší praxe. Pro tyto účely jsou podrobně rozpracovány metody rozhovor, Tematicko-apercepční karty podle Evangelu, Myers-Briggs Type Indicator (MBTI) a technika balíčku personálních karet podle Evangelu. Kromě popisu těchto metod jsou uvedeny vždy doporučení pro jejich používání v praxi. Samostatná kapitola je věnovaná návrhu výběrového řízení na konkrétní pozici za použití vybraných diagnostických metod. Jedná se o pozici telefonní operátor aktivního telemarketingu.

Může být zavedení profesního bakaláře alternativou pro současný systém vysokoškolského vzdělávání?
Konůpková, Lenka ; Lipka, David (vedoucí práce) ; Kučerová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zavedení profesního bakaláře formou duálního studia v České republice jako odpovědí na rostoucí nespokojenost firem na trhu práce s kvalitou a strukturou vysokoškolských absolventů. Cílem je zjistit, zda a v jakých oborech je zavedení profesního bakaláře možnou alternativou k současnému systému vysokoškolského vzdělávání, a do jaké míry by byly firmy ochotny se na tomto systému vzdělávání sami podílet, v podobě vyučování na školách, financování a zaměstnávání studentů během jejich praxe.