Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,644 záznamů.  začátekpředchozí23635 - 23644  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.58 vteřin. 

Organizační kultura
Slaninka, Jan ; Matějů, Martin (vedoucí práce) ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Organizační kultura je fenomén, který, jak ukazují dosavadní výzkumy ze zahraničí v a v posledních letech i z Ceské republiky, velmi významně ovlivňuje dlouholetou prosperitu organizace a kromě již tradičních analýz se stává i předmětem kulturologického bádání. Organizační kultura jako nositel konkurenční výhody významně ovlivňuje i výkonnost organizace. Její důkladná znalost napomáhá manažerům pochopit svoji roli v organizaci a umožňuje jim dosahovat změn ve zvýšení účinnosti využívání zdrojů Gak lidských, tak i materiálních) organizace, či jiných institucionalizovaných organizací. Disertační práce je věnována tomuto fenoménu. Její první část definuje základní termíny jako kultura, organizační kultura, popisuje prvky organizační kultury, vysvětluje zdroje organizační kultury, mechanismy tvorby a fungování organizační kultury. Dále se zabývá národní kulturou a jejím vlivem na organizační kulturu a vztahem mezi organizační kulturou a účinností organizace. Pozornost je také věnována typologiím organizační kultury, zvláště typologii založené na Modelu soupeřících hodnot. V empirické části této práce jsou prezentovány výsledky vlastního výzkumného šetření organizační kultury. Cíl výzkumného šetření, zmapovat obsah organizační kultury společnosti Telefónica 02 Czech Republic, a.s. a vypracovat návrh a náměty,...

Anaforic items in Latin
Lüder, Dana ; Palek, Bohumil (vedoucí práce) ; Krylová, Barbora (oponent) ; Veselovská, Ludmila (oponent)
Předkládaná disertační práce analyzuje způsob užití anaforických prvků v latině a určení jejich antecedentu. Základem rozboru je teorie vázání N. Chomského. Podle jeho klasifikace anaforických prvků jsou do analýzy zahrnuta reflexiva, reciproka, prázdný subjekt finitních klauzí pro, prázdný subjekt infinitivu PRO, zájmena a samostatně referující výrazy (R-expressions). Vyloučeny jsou stopy (traces), které jsou výsledkem přesunu (movement), jejž pro latinu jako nekonfigurační jazyk nepředpokládám. Pro každý typ anaforických prvků jsou zkoumána omezení kladená na jeho antecedent. Tato omezení, pravidla a tendence mohou mít různý charakter (mohou být syntaktická, sémantická, kontextová i pragmatická). Cílem analýzy je určit míru působení jednotlivých typů omezení pro každý zkoumaný anaforický prvek, zejména ukázat možnosti a limity strukturních omezení formulovaných v teorii vázání ve formě principů A, B a C. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Trůnící Madona z Týnského chrámu
Turečková, Hana ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
- Resumé Hlavním úkolem této bakalárské práce je shromáždení starší literatury a prostudování literatury nové, souvisej ící s daným tématem a tvorící širší základnu pro lepší pochopení složité dejinné situace. Práce se soustredí na téma / sochy Týnské madony z oevru Mistra Týnské kalvárie a zabývá se predevším problémem její datace, která není jednoznacne urcená. Prední ceští badatelé se neshodnou na jejím datování kolem roku 1420. Tato datace je skupinou badatelu obhaj ována špickovou formální analýzou (Jaromír Homolka). Druhá skupina badatelu radí celek do konce tricátých let 15. století a využívá metodu kulturne-historickou (Milena Bartlová, Jirí významu), nebo že v ní byly zpracovány nové prvky, které formálne se výrazne neliší od madon ze strední Evropy, jež zustala bezvýhradne katolická. Fajt) . Dalším tématem této práce je obecný pohled na vývoj trunících madon se zamerením na socharskou produkci západu od pocátku produkce do 40. let 15. století. Tato práce má ambice na základe formální a stylové analýzy pomocí ikonografie a za použití metody komparace vytvorit širší základnu pro jasnej ší pohled na tak významné dílo, jako je Týnská Madona a zaradit je do evropského kontextu. Protože analogií pro sochu Trunící Madony z Týnského chrámu jsem našla ve stredoevropských sbírkách dost, není (z hlediska...

Apokalypsa jako zjevení pravdy v moderním americkém románu: Thomas Pynchon a román po 11. září
Olehla, Richard ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent) ; Kolinská, Klára (oponent)
Tato dizertační práce analyzuje roli apokalypsy jakožto zjevení pravdy, její různé aspekty a prvky s ní spojené (paranoia, andělé) v románech Thomase Pynchona V., Dražba série 49 a Duha přitažlivosti. Apokalypsa jakožto zjevení pravdy o povaze světa, v němž žijí protagonisté zkoumaných Pynchonových románů, hraje ve zkoumaných románech zásadní úlohu. Lze nicméně tvrdit, že je ve zkoumaných dílech je tato apokalypsa jen iluzorní, nedosažitelná, neboť tyto romány jsou založeny na premise, že žádná konečná pravda neexistuje. Není tudíž co zjevovat. Protagonisté Pynchonových románů dosahují pouze zjevení individuální pravdy, jakési soukromé apokalypsy. Podstatnou úlohu při zkoumání role apokalypsy v dílech Thomase Pynchona a v západní kultuře obecně hrají mimo jiné také milenaristická očekávání a komunikační proces mezi lidmi a Bohem. Zprostředkovateli tohoto procesu jsou andělé. Tlumočení Božího sdělení nemůže být ze své podstaty přesné, dokonalé. Při jakékoli komunikaci totiž dochází k jejímu zkreslení, interpretaci. Rétorickým ekvivalentem této distorze je metafora, jejíž neurčitá, subjektivní povaha stojí v základech pocitů paranoie. Ta se ve zkoumaných dílech Thomase Pynchona mění v kreativní princip: postavy těchto románů jsou nuceny vytvářet svůj vlastní svět. Ve své druhé části se tato práce...

Pohybová aktivita seniorů jako preventivní složka jejich životního stylu
Vlastníková, Věra ; Fiala, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hlúbik, Pavol (oponent) ; Benešová, Veronika (oponent)
Souhrn Disertační práce se zabývá pohybovou aktivitou (PA) seniorek, jako preventivní složkou jejich životního stylu. Teoretická část práce shrnuje současné poznatky z oblasti gerontologie, zátěžové fyziologie a kinantropologie ve vztahu k seniorské populaci. Pro experimentální část práce byly sestaveny dotazníky a byl vytvořen skupinový (řízený) a individuální preventivní pohybový program. Oba programy byly následně aplikovány u vybraných souborů žen seniorského věku. Cílem disertační práce bylo posouzení vlivu těchto pohybových programů na úroveň rizikových faktorů civilizačních onemocnění a na vybrané ukazatele kvality života. Sledovaný soubor osob tvořily seniorky - posluchačky Univerzity třetího věku a Univerzity volného času v Hradci Králové. Soubor byl dále rozdělen na experimentální skupinu, která absolvovala řízenou skupinovou PA (SK1; 18 žen, 63±3 let), experimentální skupinu, která absolvovala individuální PA dle cvičebního manuálu (SK2; 14 žen, 65±5 let) a kontrolní skupinu, která neabsolvovala žádný pohybový program (SK3; 19 žen, 69±4 let). Pohybové programy, obsahující prvky zdravotní gymnastiky, posilovacího cvičení, balančního cvičení, relaxace a chůze, byly aplikovány v objemu cca 2 hodiny týdně po dobu 10 měsíců. Sledovanými ukazateli byly tělesná hmotnost (TH), body mass index (BMI),...

Informační systémy v medicíně se zaměřením na vědecké informace v klinické praxi a biomedicínském výzkumu
Papíková, Vendula ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent) ; Špála, Milan (oponent)
Práce se zabývá informačními systémy v medicíně se zaměřením na vědecké informace. Témata jsou pojata z pohledu uživatele, ať už vědce nebo lékaře v klinické praxi. Pozornost je proto věnována informačním zdrojům, vyhledávacím nástrojům, možnostem komunikace a sdílení vědeckých informací a současným způsobům analyticko-syntetického zpracování publikované medicínské literatury, a to jak na úrovni informačních služeb s přidanou hodnotou, tak na úrovni automatického zpracování textu. - Uvedená témata jsou rozdělena do 6 samostatných kapitol. Kapitola 1. je úvodem do zpracované problematiky. Podává stručnou rekapitulaci koloběhu informačních procesů a upozorňuje na nové prvky v informačním cyklu, jež jsou podrobněji zpracovány v dalším textu. V kapitole 2., věnované medicínským informačním zdrojům, je uveden jednak přehled tradičních biomedicínských databází a jejich bibliometrická analýza, jednak příklady nových informačních zdrojů. V kapitole 3. jsou rozebrány současné možnosti vyhledávání medicínských informací včetně ilustrativních příkladů. Jsou popsány významné medicínské internetové vyhledávače a dále nové možnosti prohledávání databáze MEDLINE prostřednictvím veřejného webového rozhraní PubMed. Kapitola 4. podává přehled aktuálních možností komunikace a sdílení informací se zřetelem na biomedicínskou...

J.K.Toole, Kurt Vonnegut, Jr. and Ken Kesey: Authority and Grotesque in the U.S. Literature of The 1960s.
Kocmichová, Linda ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Sukdolová, Alice (oponent) ; Olehla, Richard (oponent)
Práce se zaměřuje na roli groteskna a autority v dílech amerických autorů, která vznikla v USA v šedesátých letech. Teoretickými východisky, která byla použita k rozboru konkrétních děl vybraných autorů, je bachtinovské pojetí lidové karnevalové kultury, dále teorie Vizenora, opět vycházející z Bachtina a týkající se "šibalů" (tricksters). Dizertační práce používá teoretická východiska, která se týkají působení autority nad jednotlivcem dle Foucaulta, a dále vychází z Deleuzeovy repetice a schizoanalýzy. Hlavním úkolem této dizertační práce je poukázat na prvky, které mají analyzovaná díla společné a také na rozdíly, které se projevují rozlišným pojetím boje proto autoritě. Dalším jednotícím prvkem je pohled na šílenství, které je v těchto dílech osvobozující silou. Autoři byli vybráni pro svůj provokativní postoj k moci, která je uplatňována nad jednotlivcem. Groteska slouží jako prostředek zesměšnění a zdiskreditování autority, jejíž nehumánní projevy jsou zdůrazněny v dílech analyzovaných autorů. Analyzovanými autory jsou: John Kennedy Toole (Spolčení hlupců), Kurt Vonnegut Jr. (Jatka č.5) a Ken Kesey (Vyhoďme ho z kola ven).

Dánský systém výchovy dětí mimo vlastní domov
Otřísalová, Kristina ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Koláčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Dánský systém výchovy dětí mimo vlastní domov" si kladla za cíl poskytnout českému čtenáři bližší vhled do dánského systému náhradní výchovné péče (resp. výchovy mimo vlastní domov) a vyzdvihnout prvky, které mohou být na tomto systému inspirující pro systém český. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Anna Regina Husová (1857-1945)
Tůmová, Marie ; Sochorová, Ludmila (oponent) ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se opírá o souhrn vědomostí, nabytých v průběhu několikaletého univerzitního studia, spolu se zkušenostmi z praxe. Výběr tématu podléhal jistým omezením, která vyplývají z kombinované formy studia, osobních schopností a svoji roli zde sehrály i socio-ekonomické faktory. Přesto jsem se snažila vybrat především téma dosud nezpracované, zajímavé, dostupné, užitečné a takové, které by umožňovalo propojení metodologických přístupů a využití nabytých vědomostí. Rozhodla jsem se zpracovat život a dílo Anny Reginy Husové (1857 - 1945), zajímavé ženy, která je na Písecku považována za národopisnou pracovnici. Pro výzkum jsem zvolila postup, který v sobě kombinoval prvky indukce a dedukce

Knižní vazba Evropy a Dálného východu jako zdroj výuky na středních a vysokých výtvarných školách
Hybner, Jan ; Daniel, Ladislav (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) ; Olivová, Lucie (oponent)
Disertační práce Knižní vazba Evropy a Dálného východu jako zdroj výuky na středních a vysokých výtvarných školách Jan Hybner Anotace: Disertační práce je určena zejména vyučujícím oboru knižní vazba na výtvarných školách a jejím žákům. Představuje konstrukci knižní vazby jako nástroj výtvarného zpracování knižní adjustace. Konstrukce bude představena jako soustava jednotlivých konstrukčních prvků. Text navazuje na publikaci Stavíme knižní vazbu (Hybner, 2015), ve které byly konstrukční prvky definovány. Nyní by měly být představeny v oborovém, výtvarném i technologickém kontextu. Práce s konstrukčními prvky je inspirována pedagogickými metodami Bauhausu, které jsou založeny na výstavbě výtvarného díla z elementárních výtvarných prvků. Konstrukční prvky knižní vazby jsou použity jako díly stavebnice. Výtvarné hodnoty předmětu je dosaženo vzájemnou kombinací prvků do funkčních a estetických celků. Na "předškolu" elementárních prvků navazuje jejich použití při kreativním zpracování knižní vazby. Výtvarná práce s konstrukcí je rozvíjena pomocí tematických úkolů. Použití funkcionálních prvků jako prvků výtvarných se uplatňuje v užitém umění obecně. Proto by snad koncept založený na výuce jednotlivých prvků mohl být platný i v jiných umělecko-řemeslných oborech.