Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  začátekpředchozí235 - 244  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvetl by fenomén biozemědělství i bez štědré dotační podpory?
Mojžíšová, Radka ; Slavíková, Lenka (vedoucí práce) ; Jílková, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce by měla poskytnout odpověď na otázku: Kvetl by fenomén biozemědělství i bez štědré dotační podpory? Existoval by mezi zemědělci zájem pohybovat se v oblasti ekologického zemědělství i bez finančních injekcí státu a EU? Byli by biozemělci hnáni "pouhou touhou" lidí žít zdravěji? Podíváme se, jak u nás roste obliba biopotravin, to dokládá i fakt téměř 2000 biofarem v ČR a rozšiřující se nabídka bioproduktů v obchodech. V rámci teoretické části nabude vysvětlení pojem ekozemědělství. Bude prozkoumána právní úprava -- neboť ekologické zemědělství v ČR je definováno Zákonem č. 242/2000 Sb. o ekologickém zemědělství, vyhláškou MZe č. 16/2006 Sb. a nařízením Komise (ES) č. 889/2008, od 1.1 2009 vstoupilo v platnost nové evropské Nařízení Rady o ekozemědělství č. 834/2007. Pozornosti neuniknou ani společná zemědělská politika EU v období 2007 -- 2013, Program rozvoje venkova ČR 2007 -- 2013 a zásady pro poskytování dotací pro rok 2009. Praktická část bude naplněna ekonomickou analýzou hospodaření zhruba 3 živočišných farem s býčí či kozí produkcí.
Green marketing
Kymlová, Šárka ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Diplomová práce seznamuje čtenáře se základními pojmy týkající se nového směru v marketingu -- tzv. green marketingu. Ukazuje na jeho specifika, popisuje jeho vývoj a možnosti aplikace, včetně často se opakujících chyb. Snaží se poskytnout ucelený pohled na danou problematiku.
Jak čeští spotřebitelé vnímají biopotraviny - výzkum trhu biopotravin
Bártová, Lucie ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Vácha, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem trhu biopotravin v České republice. Shrnuje obecné informace o biopotravinách, popisuje současné trendy v ekologickém zemědělství a ve spotřebě biopotravin. Práce přináší výsledky dotazníkového šetření, které zjišťovalo postoj spotřebitelů k biopotravinám a jejich informovanost v dané oblasti. Část práce je zaměřena na rozdíly v cenách mezi biopotravinami a konvenčními potravinami.
Ekologické zemědělství
Vilímová, Dana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Práce seznamuje s pojmem ekologického zemědělství a s jeho vývojem v České republice. Na základě srovnavací metody ukazuje přednosti ekologického zemědělství před klasickým zemědělstvím. Popisuje certifikační metody výrobků, kontrolní systém ekologického zemědělství, legislativu a postup žadatele při registraci pro ekologické zemědělství na ekofarmě. Práce poskytuje srovnání nákladů a výnosů konvenčního a ekologického zemědělství z hlediska rostlinné a živočišné výroby. Dále práce seznamuje s hodnocením ekonomické situace podniku, s českým trhem s biopotravinami a agroturistikou. Nedilnou soucasti jsou údaje o vyvoji a stavu ekologického zemědělství v různých státech Evropy.
Spotřebitelský test biopotravin
Hrubešová, Aneta ; Janoušková, Alena (vedoucí práce) ; Chvojková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním biopotravin s konvenčními produkty. Hlavní náplní práce je spotřebitelský test inspirovaný prvním spotřebitelským testem biopotravin v České republice, který provedla Liga ekologických alternativ (LEA) u příležitosti 12. pražského Biojarmarku ekofarem v září 2005. Spotřebitelský test se skládá ze 3 částí - testu BIO zeleniny a BIO ovoce, testu BIO pečiva a testu BIO sýrů. Výsledky jsou dále analyzovány podle věku respondentů a dosaženého vzdělání.
Strategická analýza výrobce biopotravin
Pyrasová, Lenka ; Krause, Josef (vedoucí práce)
Provedení strategické analýzy výrobce biopotravin HOPI POPI, a. s., sloužící jako podklad pro formulaci chybějící strategie. Analýza makrookolí - PEST analýza. Analýza odvětví ekologického zemědělství. Porterův model pěti sil. Interní analýza - Porterův hodnotový řetězec. SWOT analýza, doporučení.
Analýza vybrané skupiny zboží - biopotraviny
Bosíková, Jana ; Kališová, Libuše (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
analýza postojů české populace k biopotravinám, porovnání se zahraničím, cenový výzkum
Komunikační plán zavedení bio-potravin vybraného řetězce v ČR
Reilová, Renata ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce ?Komunikační plán zavedení biopotravin vybraného řetězce v ČR? se zabývá analýzou kampaně Tesco Organic, která probíhala v říjnu 2007 při zavedení biopotravin v obchodním řetězci Tesco. Cílem práce je kromě posouzení dosahu kampaně Tesco Organic také analýza nákupních zvyklostí českých spotřebitelů biopotravin. Na základě výzkumu je sestaven demografický profil spotřebitele biopotravin, který je potom konfrontován s cílovou skupinou kampaně Tesco Organic.
Zajištění kvality biopotravin v České republice a ve Španělsku
Lindišová, Jana ; Chvojková, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Cílem práce je objasnit legislativní úpravu a způsob zajištění kontroly bioprodukce v České republice a ve Španělsku a nastínit pravidla užívání značky kvality BIO. Diplomová práce je podložena průzkumem nabídky bioprodejen v Praze.
Kvalita biopotravin
Táborská, Kateřina ; Chvojková, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou kvality biopotravin ve srovnání s konvenčními potravinami. Kvalita je posuzována z hlediska zdravotní nezávadnosti v podobě možného ohrožení ze strany potravinových aditiv. Ty jsou posuzovány jako významné kritérium jakosti. Také hodnotí kvalitu pomocí znaků jako jsou trvanlivost, organoleptická vhodnost a výživová hodnota. Zároveň je v práci zpracován spotřebitelský dotazník, týkající se místa, sortimentu, spokojenosti zákazníků a frekvence nákupu biopotravin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   začátekpředchozí235 - 244  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.