Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech
Nováková, Petra ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech" se zabývá mediálními texty, které jsou určené dospívajícím dívkám; konkrétně se zaměřuje na tři výrazné mediální typy v této oblasti. Ty představují časopis Bravo Girl!, blog dominikamyslivcova.cz a webové stránky jenproholky.cz. Cílem práce je popsat a analyzovat tyto texty co nejpodrobněji v oblastech, které jsou po ně charakteristické a mohou představovat výrazný prvek v procesu utváření okolní reality jejich příjemců. Stejně tak se zabývá otázkou, jakým způsobem se tato média mohou podílet na tvorbě identity těchto příjemců - jejich společenských hodnot, názorů, myšlení a vyznávaného životního stylu. Práce se tedy soustředí nejen na proces produkce těchto specifických mediálních textů a jejich vlastnosti, ale také na charakter interakce médií se svým publikem. Rovněž se snaží popsat, jakým způsobem publikum tyto texty přijímá a reaguje na ně. K naplnění tohoto cíle práce využívá především pragmalingvistickou analýzu jazykových prvků a komunikačních strategií, které tato média využívají. Ta je doplněna analýzou sémiotickou sloužící k popsání významových struktur, mýtů a ideologií, které jsou v těchto textech rovněž přítomny. Výsledkem práce je pak soubor identifikovaných prvků v těchto textech...
Globální terorismus a média jako prostředek komunikace
Černikov, Dmitrij ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Globální terorismus a média jako prostředek komunikace se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi teroristickými organizacemi a zpravodajskými médii, která hrají klíčovou roli při plánování teroristických útoků. Autor předpokládá, že pro lepší pochopení vzájemného vztahu v rámci komunikačního procesu je nezbytné zapojit do výzkumu i další aktéry: vládu a veřejnost. Jejich vzájemnou provázanost ilustruje na abstraktním modelu, ze kterého pak dedukuje faktory, které ovlivňují vztahy mezi všemi aktéry.
Vývoj pohraničních sídel a jejich obyvatel na území Českého lesa
Angelovová, Kamila ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Pohunek, Jan (oponent)
Předkládaná studie zjišťuje vývoj sídel a jejich původních obyvatel v oblasti Českého lesa na západě České Republiky. Tato lokalita byla během komunistické éry nedostupná, protože patřila do přísně střežené oblasti na hranici s Německou spolkovou republikou. Mnoho vesnic, původně osídlených Němci, bylo zničeno. V průběhu času se staly ruinami. První část této práce je případovou studií osady Lísková, která je situovaná 20 kilometrů od Domažlic. Druhá část textu popisuje velmi podobnou vesnici, která ale na rozdíl od Lískové nebyla v roce 1956 zcela zničena. Tato obec přežila až do současnosti. Cílem této práce je na uvedených případech zjistit, jaké skutečnosti vedly k procesu zániku obce a z jakých důvodů jiná sídla mohla nařízené demolice v pohraničí přežít. Klíčová slova: lokalita pohraniční, lidská sídla, odsun, zaniklé obce, hranice, fluktuace obyvatel, sociální konstrukce reality, zakořenění, národnosti.
Gender a média v éře postmodernity: odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této rigorózní práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie. řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmu z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této rigorózní práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblastí sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Tah dámou: genderové stereotypy a heterostereotypy a jejich medializace
Kolátorová, Lucie ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
V práci je analyzována genderová problematika v pořadu Tah dámou. V teoretické části jsou nastíněny základní pojmy týkající se genderu, genderové stereotypizace, medializace a koncept sociální konstrukce reality, které slouží jako opěrné body pro tuto práci. Dále je pořad Tah dámou charakterizován z hlediska důvodu jeho vzniku, žánrového zařazení, programového zařazení a sledovanosti. Metodologická část se věnuje formulaci výzkumných otázek, sběru dat a volbě metod analýzy. Tyto metody jsou v metodologickém oddíle blíže popsány. Jedná se konkrétně o sémiotickou a diskurzivní analýzu. V analytické části je za pomoci uvedených metod pořad Tah dámou podroben analýze, jsou popisovány jak dominantní mimojazykové znaky objevující v pořadu, tak diskurzy vážící se k problematice genderu, které se objevují v diskuzích pořadu. Práce zjišťuje, jak pořad konstruuje muže a ženy a rozdíly mezi nimi. Dále je cílem práce zjistit, jaké genderové stereotypy a heterostereotypy se v pořadu objevují. V závěrečné části jsou shrnuty poznatky analytické části.
Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011
Karpova, Tatiana ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011 se zabývá problematikou motivů sexuality v tištěné reklamě v časopisech o životním stylu pro ženy Elle, Marianne a Cosmopolitan. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmu sexuality v reklamě a její klasifikací, zároveň se také daný pojem vysvětluje v rámci teorie sociálního konstruktivismu Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna a věnuje se etické problematice sexuálních motivů v reklamě, jeho současné situaci a efektivitě použití sexuálních motivů v reklamě. Výzkumná část práce se věnuje otázkám, do jaké míry a jakým způsobem se v reklamách projevují motivy sexuality. Vybrané výstupy tištěných reklam jsou podrobené deskriptivní analýze, pomocí které jsou popsány druhy sexuálních motivů, charakter sexuálního chování a typy sexuálních ženských obrazů, které se v analyzovaných reklamách vyskytují nejčastěji. Daná práce vykresluje problematiku sexuálních motivů v reklamě jak z hlediska marketingového, tak i v širším sociokulturním kontextu.
Mediální konstrukce reality na příkladu MS v hokeji - Bratislava 2011
Staňová, Petra ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá konstruováním reality během Mistrovství světa v ledním hokeji v roce 2011 v Bratislavě, pro nějž Robert Záruba vymyslel unikátní projekt postavený na mýtu přátelství a soudržnosti Čechů a Slováků. Teoretickým východiskem práce je sociální konstrukce reality, podle které je realita v našich myslích utvářena vlivem společnosti. V analýze struktury vysílání kanálu ČT 4 během šampionátu se snažím zjistit, v jakém množství útočí hokej na vědomí diváka a v jaké míře jsou v programu zastoupené reprezentace Česka a Slovenska. Jako prostředek konstrukce a rekonstrukce fikčního světa, tedy světa vytvořeného svým autorem, se uplatňuje narativ. V další části práce tak popisuji narativy typické pro strukturu ČT 4 s cílem nalézt narativ, jenž by mohl sloužit jako určitá předloha pro narativ šampionátu. Finální podobu dává narativu jednak vypravěč (moderátor, komentátor), který slovně popisuje, co se právě odehrává a jednak režisér, který zodpovídá za obrazovou skladbu příběhu. Narativ pomáhají konstruovat znaky přítomné ve vysílání, jejichž závěrečný rozbor vede k uvědomění, které znaky vznikly na základě podobnosti či souvislosti s označovaným předmětem, a které jsou pouhou domluvou společnosti. Diskurzivní, sémiotické a narativní analýze podrobuji tři utkání českého národního týmu: Česko -...
Gender a média v éře postmodernity: Odkrývání genderových stereotypů v současném českém reklamním diskurzu
Olbertová, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo v prvé řadě se vůbec hlouběji zamyslet nad problematikou povahy zobrazování genderu v současných médiích. Vzájemný vztah genderu a médií v éře postmodernity jsme se snažili demonstrovat na pěti vybraných reklamních komunikátech zastupujících svou povahou odlišné aspekty zobrazování genderu jako stereotypní kategorie v současném českém reklamním diskurzu. V úvodní kapitole jsme si nastínili vývoj genderu jako společenské kategorie, řekli jsme si více o jeho historii, tradičních feminních a maskulinních atributech, stejně jako fluiditě genderu jako kategorie v optice postmodernity. Zároveň jsme si vymezili také vývoj feminismu a ustavení feministického paradigmatu. Následně jsme si představili pohled na gender v odlišných typech médií, zabývali jsme se podrobněji jeho vztahem k televizi jako médiu a vztahem genderu a reklamy. Předmětem teoretické části byl nástin vybraných pojmů z terminologie mediálních studií stěžejních pro účely této diplomové práce. Seznámili jsme se zde s koncepty souvisejícími s problematikou konstrukce reality v mediálních sděleních, zabývali jsme se rovněž feministickým pohledem na distorzi optiky nazírání genderu v mediálních sděleních a nastínili jsme si také základní pojmy z oblasti sémiotiky: diadické a triádické pojetí znaku a tři stupně...
Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje
Bražinová, Michaela ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Diplomová práce "Rozbor mediálního trhu v České republice v roce 2009 z hlediska konstrukce publika za účelem prodeje" si klade za cíl zjistit, jaké informace česká média používají při konstrukci svého publika za účelem prodeje nejčastěji, jaké jsou zdroje těchto informací a metody jejich získávání, a do jaké míry lze tyto informace, potažmo tedy celé konstrukty publika, považovat za věrohodné, ověřitelné a relevantní. Stanovených cílů bude dosaženo prostřednictvím obsahové analýzy veřejně dostupných informačních materiálů, které média o svém publiku předkládají. Samotné analýze bude předcházet teoretická část, kdy definujeme publikum z hlediska mediálních studií i z pohledu zadavatelů reklamy a konstrukci publika za účelem prodeje vyložíme aplikací teorie sociální konstrukce reality. Uvedeme přehled charakteristik, jejichž prostřednictvím lze publikum konstruovat, přehled výzkumů publika, které tyto charakteristiky v České republice měří a přehled institucí, které v České republice tyto výzkumy zaštiťují a realizují. V závěrečné části výsledky analýzy sumarizujeme, interpretujeme a aplikujeme na predikci dalšího vývoje konstrukce mediálního publika za účelem prodeje. Součástí práce je přílohová část, která obsahuje kompletní přehled médií, která byla do analýzy zahrnuta, a kompletní data, která byla...
Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích
Nejedlá, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce účastníků politické komunikace v českých internetových periodicích" zachycuje způsob, jakým české zpravodajské servery zobrazují ve svém zpravodajství realitu, jak ji přetvářejí a konstruují podle vlastních potřeb. Pomocí analýzy dvou významných českých událostí roku 2008 - kauzy pražských kulturních grantů a kauzy podpisu rámcové smlouvy o americkém radaru na území České republiky - popisuje nejen konkrétní rámce, do nichž internetové deníky zařazují účatníky mediální komunikace, ale snaží se také obecněji popsat jejich celkové prostředí, včetně toho, jakým způsobem využívají ve zpravodajství audiovizuální prvky, jaké jsou jejich zdroje a jak jejich práci ovlivňuje fenomén občanské žurnalistiky a blogerství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.