Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Archiv+
Šana, Václav ; Hora, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Návrh se zabývá konceptem archivu architektury, v širším společenském rozsahu. Cílem je přistupovat k uchovaným informacím jako k určité, relativní hodnotě, kdy jsou jednotlivé prostory koncipovány s emočním překvapením. Dochází zde k řízené kolizi starého a nového přístupu, kdy atraktivní prostory obsluhují čistě racionální mechanické, systémy. Člověk procházející archivem by měl vnímat emocionální prožitky a po vyjití z archivu vnímat informace komplexnějším způsobem.
Archiv+
Netrefová, Klára ; Ponešová, Barbora (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Návrh se zabývá konceptem, postdigitální manufaktury. Dominantní je především nezvyklá kombinace dvou asketických materiálů a to cihly a betonu. Budova má ambice se stát katalyzátorem dění s veřejném prostoru města Brna.
Divadlo malých forem Brno
Kloz, Lukáš ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření jednotlivých stupňů projektové dokumentace – Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby na základě studie, zpracované v předmětu AG34. Předmětem byl návrh novostavby veřejné budovy divadla malých forem v Brně. Území stavby leží v Brně, Brno-město, na ulici Údolní. Pozemek je vymezen parkem Špilberk na jižní straně, okolní zástavbou na východní straně, pěší komunikací na západní straně a ulicí Údolní ze severu. Navazuje na obilní trh přes ulici Údolní. Areál je v současnosti z velké části nevyužitý. Jelikož se jedná o velmi frekventovanou část města, kde chybí kulturní vybavenost, jedná se o ideální plochu pro umístění stavby divadla. Nová stavba obsahuje dvě části. Je to budova divadla a budova muzea divadelnictví s administrativními prostory. Stavba je zároveň doplněna o řešení souvisejícího okolí, důležitého pro pěší komunikace, zásobování a zachování dostatečného množství zeleně. Řeší nový přístup na Špilberk ze severní strany. Objekt muzea divadelnictví a administrativy je napojen na sousední zástavbu a svojí hmotou opisuje tvar uliční zástavby. Hlavní prostory slouží pro výstavnictví. Vedlejší prostory jsou určeny pro edukativní a administrativní činnost. Objekt divadla stojí samostatně na pozemku. Je odsunut od uliční čáry pro vznik předprostoru a rozptylové plochy. Hlavními prostory je hlavní sál v přízemí a vedlejší sál v prvním nadzemním podlaží. Vstupní hala je doplněna o prostor pro občerstvení. Zázemí stavby tvoří šatny herců, skladovací plochy a prostory technického vybavení. Oba objekty jsou odděleny ulicí pro pěší, která spojuje Špilberk a ulici Údolní. Areál je doplněn o amfiteátr, který je zapuštěn do svahu z jižní strany divadla a parkovacími plochami pro veřejnost.
Kulturní centrum Brno
Juračková, Lenka ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Berková, Petra (vedoucí práce)
Bakalářská práce rozvádí architektonickou studii vypracovanou v rámci předmětu AG33 do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je Kulturní centrum v Brně, pro který byla vybrána parcela na ulici Údolní naproti náměstí Obilní trh ve svahu pod Špilberkem. V blízkosti pozemku se nachází Fakultní nemocnice Brno – porodnice a budova Veřejného ochránce práv a historická zástavba z 19. století, která přísně dodržuje uliční čáru, tato uliční čára byla během 2. světové války narušena prolukou vzniklou dopadem bomby. Novostavba kulturního centra je navržena ve vzniklé proluce mezi dvěma historickými domy a doplňuje původní uliční čáru. Hlavní myšlenkou návrhu bylo dodržet uliční čáru a zároveň navázat na protější náměstí s parkem a propojit skrze navrhovaný objekt tento park a hrad Špilberk. Objekt se skládá ze tří částí. Hlavní objekt je ve tvaru L a jeho zadní část je částečně zasazena do svahu, ve větším křídle objektu se nachází foyer, velký sál, zázemí pro účinkující a zaměstnance a technické zázemí a sklad v prvním nadzemním podlaží, malý sál s foyer v druhém nadzemním podlaží a galerie ve třetím nadzemním podlaží, v menším křídle je navržena kavárna a cvičební sál. Druhou část tvoří krytý přístřešek ve tvaru L tvořený ocelovou konstrukcí, který navazuje na hlavní objekt a vytváří čtvercový dvůr. Zastřešení zároveň tvoří krytý průchod od Obilního trhu směrem ke Špilberku. Třetí objekt je nejmenší, je kvádrového tvaru a je určen jako pronajímatelné prostory především pro zájmové kroužky.
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Vrabcová, Anežka ; Malá Opletalová, Jana (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Umělecký kampus VUT je situován do areálu budov mezi ulicemi Úvoz, Údolní, Tvrdého, Všetičkova a Jiříkovského. Stojí tedy mezi dvěma atraktivními rekreačními zelenými plochami Brna, kterými jsou Špilberk a Kraví hora. Nabízí se návrh řešení, který by chtěl splňovat jak všechny potřebné podmínky pro život a propojení studentu FA a FaVU, galerii VUT i absolventy v Kreativním centru Brno, tak zároveň vytvořit pro Brňany další „Zelenou linii“ – zelenou cestu po Brně s novou atraktivní uměleckou náplní. Celková koncepce klade důraz na jedinečnost fakult, vzájemné propojení a podporu spolupráce.
Hudební klub v Brně
Muzikář, Vladimír ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Na základě ateliérové studie AG35 je zpracována tato bakalářská práce, která studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je Hudební klub v Brně, pro který byla zadána parcela v blízkosti náměstí Obilný trh ve svahu pod Špilberkem. V blízkosti řešeného pozemku se nachází náměstí Obilný trh, park Špilberk, Fakultní nemocnice Brno – porodnice a budova Veřejného ochránce práv. Pozemek je svažitý, což výrazně ovlivnilo návrh. Mou hlavní myšlenkou bylo vytvořit projekt, který by zahrnoval jak monumentální budovy, které budou odpovídat a reprezentovat danou funkci a zároveň aby byly v co nejlepším souladu s terénem pozemku. Vytvoření veřejného prostoru, kam se lidé budou uchylovat k odpočinku, či procházce do parku bylo samozřejmostí. Střechy jsou pochozí, nabízející výhled do okolí, ve větší budově se nachází kavárna a samotný hudební klub, v menší budově pak zkušebny, nahrávací studio a taneční sál. Obě budovy jsou napojeny na podzemní parkoviště. Samotná architektura staveb si pohrává s principem plan libre a minimalistickým stylem.
Hudební klub v Brně
Pappová, Martina ; Fišer, Jiří (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Bakalářská práce rozvádí architektonickou studii vypracovanou v rámci předmětu AG35 v letním semestru 3. ročníku do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem zadání je návrh novostavby hudebního klubu se zadaným pozemkem na ulici Údolní v Brně, naproti parku Obilní trh. Okolní historická zástavba z 19. století přísně dodržuje uliční čáru. Ale ta byla v řešeném území porušena dopadem bomby za druhé světové války. Vzniklý prostor byl v minulých letech na sousední parcele zastavěn budovou krajského ombudsmana, která uliční čáru už nedodržuje. Takže její pokračování není vyžadováno ani na přidělené parcele pro hudební klub. Svažitý terén ovlivnil celý koncept návrhu, který spočívá v zasazení objektu do terénu, tak aby navazoval na okolní terén a propojil parky Obilní trh a Špilberk skrze pochozí vegetační střechu a parkovou úpravu před objektem. Z exteriéru je stavba členěna na dvě části, první z nich je mnohoúhelníkového tvaru a je z velké části pod terénem. Malá plocha vyčnívající fasády je tvořena převážně lehkým proskleným obvodovým pláštěm doplněným bíle omítnutými plochami. Zde se nachází hlavní vstup a foyer, velký sál, kavárna, zkušebny, cvičební sál, ateliér, šatny a technické zázemí celého objektu. Zatímco druhá obdélníková část, ve které se nachází malý sál ve druhém nadzemním podlaží, je jako by levitující kvádr předsazený před objem prvního nadzemního podlaží a obložený strukturovanými panely ze sklovláknobetonu. Obložení v severovýchodním rohu kvádru probíhá až na zem a je zde místo struktury navržen nápis „hudební klub“ popřípadě konkrétní jméno hudebního klubu.
Kořeny moravské urbanistické struktury
Mohelník, Ladislav ; Löw, Jiří (oponent) ; Prokeš, Oldřich (oponent) ; Hrabec, Josef (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Studium architektonických a urbanistických konceptů i jejich aplikaci v praxi, s ohledem na jejich historický kontext, je předmětem dalšího zájmu. Jde přitom především o odvěkou snahu člověka dosáhnout harmonického stavu v uspořádání světa okolo sebe, promítající se bezděčně do jeho díla. Cestami směřujícími k dosažení harmonie se v širším rámci teorie architektury a urbanismu zabývá architektonická kompozice, hledající vyváženost ve vztahu mezi formou, strukturou a prostorem jedinečného díla. Dílo založené na takovýchto hodnotách má zcela specifickou a současně přirozenou schopnost vypovídat o společenských podmínkách, jež provázely jeho vznik. Není v lidských sílách uchopit problematiku urbanistické struktury Moravy v celé její složitosti. Práce se proto soustřeďuje na dva klíčové sídelní prvky moravské urbanistické struktury, s ústřední rolí. Obec Ostravice je dnes poměrně malým sídlem v Moravskoslezských Beskydech, ale relikty její starobylosti vypovídají o významné minulosti, kdy se například v její plužině uchovaly kompoziční vztahy středověkého Civitas Dei převrstvující dokonce ještě starší sídelní jádro velkomoravského Děvína a Vogastisburgu. Listinně doložené děje a události vzdálené minulosti jsou ověřitelné pro danou lokalitu jejich prostorovou interpretaci v souvislostech širšího okolí Beskyd. Zánik sídla známého v poslední fázi jako tzv. Bruneswerde, neboli Brněnský hrad je ve 13. stol. provázen přenosem tradice do nového Brna, i s některými aspekty kompozičního uspořádání hlavních městských dominant. V urbanistické struktuře Moravy představuje toto bývalé hlavní město země logické pokračování role jejího dávného ústředí. Civitas Dei - boží Jeruzalém v opisu Augustinovy knihy De Civitate Dei, není jen oslavou Boha a náboženskou fantazií. Je také jedním z důležitých klíčů k poznání historické architektury. Vyobrazení "neznámého" sídla z knihy "neznámého" původu je skutečným skvostem vypovídajícím i o zaniklých architektonických dílech, dodnes zobrazených také ve vlastnických vztazích katastrálních map. Brněnský hrad, pramenný zdroj vznešenosti a síly, chránil, jak vyplývá z vyobrazení, ve svých zdech i sv. Vojtěcha, sv. Prokopa, sv. Václava a sv. Ludmilu. Vzhledem k bezprostřednímu lennímu vztahu k městu jsou tito BOE_MIENSES, bojovníci_půlměsíce, zasvěcenci Panny Marie a řádu sv. Jana Jeruzalémského, vyobrazeni v panenském městě bez aury. Tři hlavní chrámy, tři kompoziční osy symbolizované trojvěžím, jsou v analogickém vztahu k Brněnskému trojúhelníku čtyř svatých, Svaté rodině brněnského kostela. Staleté mocenské ambice představitelů města Brna a jeho duchovních řádů jsou vepsány do urbanistické struktury v podobě kompozičních vztahů srozumitelných jen těm, kdo jsou do tajemství jeho harmonie zasvěceni. Geometrický řád Brna je určen řadou zásad a kompozičních vztahů mezi prvky proměňujícími se v čase. Renesance nejenže potvrdila kvalitu středověkého založení města, ale současně ji vysoce sofistikovaným způsobem rozvinula a umožnila i relativně bezkolizní rozvoj za jeho hradbami až do poloviny 20. století. Naše současnost bohužel tyto kvality zcela přehlíží. Studium okolností, jež vedly ke vzniku rozsáhlých a složitých kompozic a vztahů, dává logiku jejich existenci skrze identifikaci a poznání osudů jejich tvůrců, uživatelů i majitelů. V souvislosti s Ostravicí i Brnem se tímto postupem lze nově dobrat mimořádně zajímavých osobností, umožňujících vnímat i starší poznatky v jiném světle.
Místo ve středu města? Brno – Lokalita Údolní – Gorkého
Jakubíková, Barbora ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Areál porodnice na Obilním trhu je jednou z rezerv, kterou jsme definovali v rámci projektu Inventura stavění v městské památkové rezervaci v Brně. Návrh vychází ze situace, kdy bude provoz porodnice přesunut do nové budovy v areálu fakultní nemocnice v Brně - Bohunicích, která se v následujících letech plánuje. Obilní trh je významným veřejným prostorem v rezidenční čtvrti Veveří. Jeho poloha je také významná blízkostí parku a hradu Špilberk, k němuž odtud v současné době není umožněn přístup. Tato čtvrť je skvělým místem pro život, s jasně definovanou blokovou strukturou, která se svou kvalitou dá přirovnat k pražským Vinohradům. Návrh přispívá k dotvoření této struktury, doplňuje chybějící části ulice Gorkého a Údolní a nabízí soudobé formy bydlení v této výjimečné lokalitě. Navrhovaná zástavba rozvíjí stávající blok a vymezuje uliční frontu ulic Gorkého a Údolní. Konce ramen směřují k budově porodnice a mezi sebou svírají soukromou zahradu určenou pro obyvatele domů. Ustoupená patra bytových domů podél Údolní a Gorkého ulice reagují na dálkový průhled ulicí Čápkova na pravoslavný kostel sv. Václava z 30. let 20. století. Navrhovaný průchod v protažení ulice Čápkova, lemovaný z jedné strany zástavbou bytových domů, umožní přístup na Špilberk, který je alternativou k nepříjemné trase podél rušného Úvozu. Novým využitím historické budovy by měla být soukromá reprodukční klinika a centrum asistované reprodukce, jež navazuje na tradiční, 130 let nepřerušenou, funkci objektu a odpovídá soudobému rozvíjejícímu se trendu luxusního rodičovství.
Místo ve středu města? Brno – Lokalita Údolní – Gorazdova
Goluchová, Martina ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Nahrazení a doplnění stávající urbanistické struktury. Návrh městského polyfunkčního domu. Propojení Obilbího trhu a Špilberku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.