Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,648 záznamů.  začátekpředchozí22639 - 22648  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.95 vteřin. 

Alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy programování
Závěrka, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce vytváří alternativní výukové materiály pro vstupní kurzy pro-gramování ve studijním programu Informatika na Fakultě informatiky a statistiky Vyso-ké školy ekonomické v Praze. Konkrétně se zabývá kurzy 4IT101 Základy programování a 4IT115 Základy softwarového inženýrství, s důrazem kladeným na první z těchto před-mětů. Práce analyzuje způsob, jakým jsou studenti seznamování s konceptem chyb v programu a jejích vyhledáváním a opravováním. Vyhodnocuje pokrytí tohoto tématu v literatuře (zejména v publikacích uvedených v sylabu předmětu 4IT101) a porovnává situaci mezi studenty těchto kurzů. Hlavní část práce tvoří zpracování materiálů v podobě textu a krátkých instruktáž-ních videí na téma ladění programu. Studenti se pomocí této práce dozvědí, jak chyby v jejich programech vznikají, jak se projevují, jak se odhalují a jak se opravují. Vedlejším produktem této práce je také revize konfiguračních souborů pro program BlueJ. V těchto souborech došlo k úpravám zpráv, které program BlueJ vrací v případě chyby. Tyto zprávy byly přepsány a doplněny tak, aby byly pro začátečníky srozumitelné. Praktická část práce je zpřístupněná jako HTML soubor na Internetu.

Profesní a osobní tendence v roli učitele výtvarné výchovy
Hajdušková, Lucie ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Autor/ka: Mgr. Lucie Hajdušková Obor studia: Specializace v pedagogice - výtvarná výchova Školitel: doc. PaeDr. Jan Slavík, CSc. Anotace: Disertační práce se zabývá osobní a profesní tendencí v roli učitele výtvarné výchovy, konkrétně různými aspekty a motivy učitelova jednání ve vztahu k žákům. Zkoumá jakým způsobem se sociální vztahy a jejich aktéři stávají učivem (předmětem i cílem) vytavené výchovy. V návaznosti na vstřícně pojaté kurikulum v ní probíráme centrální kategorie, které reprezentují vztah mezi osobní a profesní tendencí: otevřené pojetí obsahu, personalizace, socializace a enkulturace. Disertační práce je příspěvkem k rozvíjení vazeb výtvarné výchovy a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy. Klíčová slova: osobní a profesní tendence, výtvarná výchova, osobnostně sociální výchova, otevřené pojetí obsahu, učivo, personalizace, socializace, enkulturace, skryté kurikulum, zjevné kurikulum, učitel, žák, sociální vztah, pedagogický vztah

Prevence HIV/AIDS v křesťanském pohledu
Krampota, František ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
Resumé Ve své práci jsem se věnoval tématu HIV/AIDS, a to konkrétně jeho primární prevenci pro děti a mládež. Toto téma jsem si zvolil, protože je to velmi podstatný způsob boje s HIV/AIDS a dále proto, že sám prevenci provádím formou interaktivních přednášek na všech typech škol. V teoretické části jsem se věnoval tématu HIV/AIDS z aspektu jak lékařského, tak i psycho-sociálního. Z medicínského hlediska jsem popsal nejen její klinický prů- běh a způsoby nákazy, ale i její historický vývoj. Dále jsem se věnoval statistice počtu nakažených virem HIV a současné situaci nemocných, a to jak ve světě, tak i konkrétně v České republice. Zamyslel jsem se nad křesťanským přístupem k nemoci HIV/AIDS a nad tím, jakou roli může církev hrát v boji s touto nemocí. Primární prevence boje s nemocí HIV/AIDS spočívá především ve výchově k sexuálnímu zdraví a rodinnému životu, a proto jsem se otázkám z této oblasti také věnoval v teoretické části své práce. Tímto typem prevence se zabývá mezinárodní organizace ACET, proto jsem popsal její činnost. Praktickou část práce jsem využil k empirickému výzkumu. Cílem empirického šetření bylo zhodnotit současnou informovanost mladistvých v oblasti mezilidských vztahů a prevence HIV/AIDS ve vybraném městě Chrudim. Ve výzkumu jsem se zaměřil jednak na středoškolskou mládež, která již...

Podpora a rozvoj porozumění čtenému u žáků pátých ročníků
Cachová, Tereza ; Hník, Ondřej (oponent) ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje porozumění čtenému, konkrétně u žáků pátých ročníků. Teoretická část práce vychází z vymezení pojmu čtenářské gramotnosti, v jehož rámci je uvedena i klasifikace určitých čtenářských dovedností, které tvoří jasný terminologický základ pro další části práce. Po vymezení požadavků na rozvoj čtenářských dovedností v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání následují rešerše pro tuto problematiku podstatných mezinárodních výzkumů i jednoho tuzemského projektu a rozhovory s učiteli. Na základě těchto rešerší i rozhovorů jsou stanoveny dovednosti rozvíjené během lekcí v praktické části. Popsány jsou také metody a formy práce, jejichž využití by mělo přispět k rozvoji čtenářské gramotnosti, opomenuty nezůstávají ani samotné čtenářské zájmy žáků prepubescentního věku. Závěrem teoretické části jsou stanovena východiska pro část praktickou. Praktická část se skládá ze dvou úzce propojených celků - příprav tří lekcí, jejichž cílem byl rozvoj tří vybraných dovedností, a analýzy jejich následné realizace.

Média a edukace (na materiálu vybraných domácích a zahraničních výzkumů mediálních edukačních obsahů)
Landová, Marína ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Disertace se soustřeďuje na problematiku výzkumů mediálních edukačních obsahů, a to zejména s využitím výzkumných poznatků z období let 2003 - 2011. Práce se nejprve zabývá vybranými teoreticko-metodologickými otázkami vztahu médií a vzdělávání z pohledu mediálních studií a dalších sociálních věd. Pozornost je věnována některým definičním otázkám; dále je představena varianta klasifikace vzdělávacích pořadů pro potřeby pedagogické i mediální praxe. V kontextu realizovaných výzkumů je nastíněn současný stav české veřejnoprávní mediálně-vzdělávací scény. Výzkumná část disertace reflektuje interdisciplinární charakter tématu, a to zejména pohled mediálních studií, sociologie a pedagogiky. Je popsán výběr domácích i zahraničních výzkumných šetření posledního desetiletí zabývajících se mediálními edukačními obsahy; šlo vesměs o šetření empirického charakteru, z nichž část zpracovala autorka disertace. Jsou to zejména dotazníková a anketní šetření zabývající se vztahem strukturovaného mediálního publika, tj. žáků, studentů a pedagogů ke vzdělávacím pořadům. Dále byly do výběru výzkumů zařazeny mediální obsahové analýzy a ohniskové skupiny k mediálním edukačním obsahům; ze zahraničních výzkumů je ve výběru věnována pozornost zejména výzkumům seriálu Sesame Street. Práce obsahuje dílčí komparace a...

Profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů
Votavová, Pavla Marie ; Šerák, Michal (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Další vzdělávání učitelů je oblast velmi komplexní. Její vývoj začal již v předchozích staletích. Důležitost této oblasti se však nezmenšuje. Naopak, stále stoupá. I přes jasný význam dalšího vzdělávání je však smutnou realitou fakt, že je to také jedna z nejméně vyřešených oblastí. Problematika spjatá s tímto oborem se týká několika bodů. Jedná se především o otázky kdo a jak má vzdělávat učitele, jaké metody a formy vyučování jsou nejvhodnější. Důležitou otázkou je také problém vyřešení právních ohledů, ať už z hlediska ukotvení dalšího vzdělávání učitelů v zákoně nebo z hlediska certifikace vzdělávacích akcí. Jisté je, že bez navrácení původního pohledu na učitele - tedy jako na povolání respektované celou společností, se situace nemůže změnit. Jednou z možných cest může být zavedení systému atestací, ale především dostatečná finanční i legislativní podpora ze strany státu. Stejně tak důležitá je však také podpora celé společnosti, vždyť pro její prospěch učitelé pracují.

Pořad Reportéři ČT, autocenzura a situační etika v investigativním pořadu
Klimešová, Pavla ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Bakalářská práce Pořad Reportéři ČT, autocenzura a situační etika v investigativním pořadu rozebírá způsob, jakým postupují novináři publicistického pořadu Reportéři ČT při tvorbě jednotlivých reportáží. Pořad vysílaný na veřejnoprávní televizi se snaží rozkrývat investigativním způsobem politicko-společenské problémy a kauzy v české společnosti. Při takovéto práci narážejí novináři na různé střety s Kodexem ČT a řeší, jakým způsobem je překonat. V první části práce jsou představena základní fakta o pořadu, popsána jeho historie od vzniku a prvotních nezdarů až do dnešní podoby, kdy je to jeden z nejvýraznějších projektů na poli české investigativní žurnalistiky. Jsou zde rozebrány zajímavé kauzy, které byly v tomto pořadu odvysílány, jako například reportáž Vyšetřování poslance Wolfa, která vedla k pádu vlády Mirka Topolánka. Práce rozebírá vývoj sledovanosti a ocenění, které dostali členové redakce Reportérů ČT během svého působení v tomto pořadu. V další části práce nabízí teoretické materiály k dané tematice. Vysvětluje, co je to regulace médií a novinářská etika a jakým způsobem ovlivňují novináře a tím pádem i výsledné reportáže. V poslední části se práce věnuje přímo regulaci a novinářské etice ve spojení s pořadem Reportéři ČT. Podrobněji rozebírá výběr témat a způsob, jakým redaktoři...

Inovace vzdělávacího programu Vodní záchranné služby Českého červeného kříže ve vztahu ke standardům mezinárodní organizace vodní záchrany International Liefesaving Federa
Novotná, Jana ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaufman, Jan (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Postavení, činnost a vzdělávání vojenských sester a zdravotníků na Posádkových ošetřovnách
Bourková, Kateřina ; Antoš, Karel (vedoucí práce) ; Býma, Svatopluk (oponent) ; Pudík, Peter (oponent)
Název: Postavení činnosti a vzdělávání vojenských zdravotních sester a zdravotníků na Posádkových ošetřovnách. Klíčová slova: Vojenské zdravotnictví AČR, Posádková ošetřovna, vojenská sestra a zdravotník, zákon č. 96/2004 a legislativa celoživotní vzdělávání - formy, registrace, program vojenského kontinuálního vzdělávání po roce 2006 pro sestry. Cílem práce bylo charakterizovat postavení, činnosti a vzdělávání vojenských sester a zdravotníků pracujících na posádkových ošetřovnách. Pro ucelený pohled na tuto specifickou zdravotnickou profesi byla teoretická část rozčleněna do tří velkých částí. Úvodní část se zabývá hierarchií vojenského zdravotnictví v Armádě České republiky. Podrobněji je popsán a rozpracován základní prvek v poskytování primární péče v armádě - Posádková ošetřovna. Další část je zaměřena na vlastní činnosti, úkoly a postavení vojenského zdravotníka a vojenských sester sloužících na Posádkové ošetřovně. Poslední část v jednotlivých podkapitolách seznamuje s oblastí vzdělávání. A to popisem možnosti vzdělávání vycházejících z nové platné legislativy pro zdravotní sestry obecně. Dále pak zmapování možnosti vzdělávání vojenské zdravotní sestry a zdravotnictví. Výzkumná část pak následně rozpracovala specifiku problematiky vojenských sester a zdravotníků sloužících na posádkových...

Euroregiony a přeshraniční spolupráce
Kafková, Ivana ; Macháčková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent)
Práce se zamýšlí nad významem a důvody vzniku euroreginů.Zabývá se otázkou institucionálního a organizačního zajištění, podrobněji rozebírá finanční stránku rozvoje euroregionů, důležitou otázkou je i postavení euroregionů v rámci legislativy a na co se zaměřují jeho činnosti. Další z otázek, kterou se práce zabývá, je funkce euroregionů a jakým způsobem přispívají k eliminaci disparit vzniklých periferní polohou a jak posilují vzájemné vazby v příhraničních regionech.