Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pobytu v domovech mládeže na nutriční preference středoškoláků v Olomouckém kraji
Bukovjanová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV Vliv pobytu v domovech mládeže na nutriční preference středoškoláků v Olomouckém kraji AUTOR Marie Bukovjanová KATEDRA Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Bakalářská práce zkoumá rozdíly ve stravovacích zvyklostech a preferencích středoškoláků, kteří během školního roku pobývají v domovech mládeže a středoškoláků, kteří bydlí doma s rodiči. Cílovou skupinou výzkumného šetření jsou žáci různých typů středních škol v Olomouckém kraji. Na základě výsledků, které byly získány dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnilo celkem 248 respondentů, bylo zjištěno, že se nutriční návyky a preference u obou sledovaných skupin dospívajících v určitých aspektech liší. Současně však bylo zjištěno, že se ve stravování těchto dvou sledovaných skupin středoškoláků nenacházejí výraznější rozdíly, které byly předpokládány v rámci prvotní hypotézy. Z výpovědi hlavní vychovatelky konkrétního domova mládeže v Olomouci vyplynulo, že dospívající pobývající v domovech mládeže jsou, ve srovnání s dospívajícími, kteří bydlí doma s rodiči, vystaveni faktorům, které mohou jejich nutriční návyky a preference zásadním způsobem narušit. Na základě vyhodnocených dat a zjištění nevhodných jídelních zvyklostí u obou skupin dospívajících žáků byl stanoven soubor doporučení, která mohou napomoci...
Pohybové aktivity v životě studentů ubytovaných na domově mládeže
Slováková, Radka ; Hrabinec, Jiří (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Title: Of physical activity in the lives of students staying at the youth home Author: Bc. Radka Slováková Department: Department of Physical Education Supervisor: Doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc. Abstract The present research work deals with the influence of education to active leisure of adolescents accommodated in the school facility. It is mapping their leisure time physical activity and their relation to sport. First part focuses on specific characteristic of secondary school students in the field of developmental psychology. The following chapter is devoted to terminological concept of leisure time, physical activities, sport and its differentiation and also lifestyle. Second part maps with quantitative method of the survey the current state of leisure time physical activities of accommodated students of secondary school, secondary vocational school and grammar school . After that I chose the method of structured interviews with educators of individual educational groups. In conclusion of this work are stated the recommendations for theory and practice resulting from the facts of empirical investigation. Keywords: adolescence, school accommodation, leasure time, physical activity, sport, lifestyle.
Aktivity studentů domova mládeže spojené se společenskou participací ve volném čase
STRAKOVÁ, Ilona
Práce se zabývá aktivitami studentů spojenými se společenskou participací ve volném čase a zdroji získávání informací o dění ve společnosti, spojenými s pobytem ve vybraných dvou domovech mládeže - Domov mládeže při Gymnáziu, Střední odborné škole ekonomické a Středním odborném učilišti v Kaplici a Domov mládeže a Školní jídelna, Holečkova v Českých Budějovicích. Součástí práce jsou názory vychovatelů na společenskou angažovanost studentů ve volném čase. Teoretická část vymezuje pojem mládež v současné společnosti, charakterizuje volnočasovou kulturu mládeže, postoje mladých lidí ke společenské participaci, dále popisuje vliv hodnotové orientace na rozvoj vlastní osobnosti i okolí, popisuje životní styl mládeže v informační společnosti. Dále přibližuje základní charakteristiky domova mládeže, osobnost vychovatele a jeho roli při formování společenské participace mládeže. Poslední kapitola teoretické části pak představuje vybrané výchovné přístupy založené na výchově k participaci mládeže a uvádí jejich vliv na individuální celoživotní i společenský perspektivní dopad. Výzkumná část vymezuje výzkumný problém, výzkumné otázky a stanovuje hypotézy. Na to navazuje vyhodnocení dotazníku pro studenty a vychovatele, vyhodnocení stanovených hypotéz a diskuse nad výsledky vlastního šetření.
Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Štěpánek, Martin ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se bude zabývat výzkumem kvality nabízených volnočasových služeb Domova mládeže svým studentům, případným posouzením a zhodnoceních jejich kladů a záporů a návrhem a zdokonalení.
Domovy mládeže minulosti a současnosti, vývoj výchovných přístupů v domovech mládeže
JAHODA, Martin
Práce se zaměřuje na vývoj domovů mládeže ve sledu historických událostí. Zmiňuje předchůdce domovů - středověké univerzity, útulky pro školní mládež, domovy mladých jako součást Baťových škol práce, domovy mládeže v předválečném Československu, ve válečném i poválečném období, za komunismu a v současnosti. Objasňuje, proč domovy vznikly, jaké události tomu předcházely, jaké události vznik domovů provázely, jaký vliv na funkci domovů měl režim ve kterém fungovaly.
Zájmy a využívání volného času dívkami ve výchovném ústavu v porovnání s jejich vrstevnicemi vyrůstajícími v rodinném prostředí (navštěvujícími učiliště nebo střední odbornou školu)
DREVIANKOVÁ, Lenka
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou rozebírána stěžejní témata, z nichž vychází výzkum v praktické části práce, v osmi hlavních kapitolách. Jedná se o tyto kapitoly: 1) Charakteristika věku adolescence; 2) Definice a vymezení pojmu volný čas; 3) Výchova mimo vyučování; 4) Rodina; 5) Škola jako instituce působící na volný čas adolescenta; 6) Poruchy chování; 7) Právní základ k problematice volného času a 8) Mladiství ve výchovném ústavu. Hlavní kapitoly jsou dále členěny do podkapitol, které jsou v některých případech ještě dále rozčleněny do dalších podkapitol. Ve druhé praktické části práce jsou stanoveny cíle výzkumu a hypotézy opírající se o předešlou teoretickou část. Je zdůvodněno použití metod výzkumu a je popsán výzkumný vzorek. Platnost hypotéz byla testována výzkumnými technikami dotazník, doplňkovou technikou byl rozhovor. Výzkum byl zaměřen na zmapování oblasti zájmu dívek žijících ve Výchovném ústavu a dívek vyrůstajících v rodinném prostředí, navštěvujících střední odborné učiliště nebo střední odbornou školu a na zjišťování, jaké jsou jejich nejsilnější vzory. Bylo zjištěno, že se zájmy porovnávaných skupin dívek oproti očekávání výrazným způsobem neliší.
Rozvoj tvořivosti v pedagogicko výchovném procesu
FLAŠKOVÁ, Petra
Práce má dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zmíněny definice tvořivosti, pojmy související s tvořivostí jako inteligence, fantazie, věk, bariéry i metody rozvoje tvořivosti. Každý tvůrčí proces má své etapy a dají se vyjmenovat vlastnosti tvůrčí osobnosti, kterými by měl disponovat samotný tvůrčí pedagog. Výtvarná výchova je jednou z možností rozvoje tvořivosti a k tomu může sloužit výtvarný projekt. Účastníky výtvarného projektu jsou žáci ubytováni na DM při OA, SOŠ, SOU v Třeboni. Věk účastníků se pohybuje mezi 16-18 lety. Výtvarný projekt "Člověk napříč časem" je druhou částí této práce. Na začátku druhé části uvádím inspiraci pro tento projekt a vysvětluji jeho strukturu. Cílem projektu je dovést účastníky k zamyšlení se nad hodnotami, vztahy, komunikací mezi námi a nad sebou samými s důrazem na environmentální výchovu. Jedním z dílčích cílů projektu je samozřejmě rozvoj tvořivosti, a zda, je to možné u této skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.