Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,114 záznamů.  začátekpředchozí21075 - 21084dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.65 vteřin. 

LABORARTORY BRNO
Zatloukalová, Hana ; Zoubek, Michal (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Jedná se o pětipodlažní objekt na nároží ulic Milady Horákové a Koliště. Toto území se v minulosti nacházelo bezprostředně za hradebním okruhem, na jehož místě se dnes rozprostírá park. Zajímavým urbanistickým prvkem je vyústění tř. Kpt. Jaroše do severní části řešené parcely. Funkční náplní je především galerie architektury mající výstavní a edukační charakter. Doplňkové provozy tvoří designový obchod, kavárna a výtvarné potřeby, dále pak přednáškový sál, dílna/učebna a nakonec ateliéry s residentním programem. Tam mohou pozvaní umělci využít zázemí galerie pro svou prezentaci.

Používání omezovacích prostředků u pacientů
Přikryl, Petr ; Šlaisová, Ivana (vedoucí práce) ; Hosák, Ladislav (oponent) ; Machalová, Iva (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE LÉKAŘSKÁ FAKULTA V HRADCI KRÁLOVÉ ÚSTAV SOCIÁLNÍHO LÉKAŘSTVÍ ODDĚLENÍ OŠETŘOVATELSTVÍ POUŢÍVÁNÍ OMEZOVACÍCH PROSTŘEDKŮ U PACIENTŮ Bakalářská práce Autor práce: Petr Přikryl Vedoucí práce: Bc. Ivana Šlaisová Konsultant: Prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. 2011 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF MEDICINE IN HRADEC KRÁLOVÉ INSTITUTE OF SOCIAL MEDICINE DEPARTMENT OF NURSING THE USE OF RESTRICTIVE MEANS AT PATIENTS Bachelor's work Author: Petr Přikryl Supervisor: Bc. Ivana Šlaisová Tutor: Prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. 2011 Prohlašuji, že předložená práce je mým původním autorským dílem, které jsem vypracoval samostatně. Veškerou literaturu a další zdroje, z nichž jsem při zpracování čerpal, v práci řádně cituji a jsou uvedeny v seznamu použité literatury. V Hradci Králové dne ……………………… ………………………………. (podpis) Děkuji Bc. Ivaně Šlaisové za odborné vedení bakalářské práce a Prof. PhDr. Jiřímu Marešovi, CSc., za odborné konsultace a cenné rady při zpracování empirické části bakalářské práce. Dále děkuji vedení a pacientům Psychiatrické léčebny v Havlíčkově Brodě za umožnění provedení výzkumu. Petr Přikryl 5 OBSAH ÚVOD……………………………………………………………………………………8 CÍLE PRÁCE....................................................................................................................9 1 TEORETICKÁ ČÁST...

Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy)
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Štěpánková, Jitka (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : Moderní "učebnice" biochemie (Kapitola Lipidy). Bakalářská práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, 2011. Bakalářská práce se zabývá zpracováním návrhu kapitoly do středoškolské učebnice biochemie. Kapitola obsahuje tematický celek Lipidy. V teoretické části je rozebrána obecná tvorba učebnice a tvorba závěrečného didaktického testu. V praktické části je vypracována kapitola Lipidy, zohledňující doporučení RVP. Přílohou této práce je powerpointová prezentace, křížovka k upevnění základních a důležitých pojmů a závěrečný didaktický test.

Využití rehabilitačních metod pro sestavení tréninkového programu u kvadruplegiků po poranění míchy
Lehká, Ema ; Segeťová, Jarmila (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název práce: Využití rehabilitačních metod pro sestavení tréninkového programu u kvadruplegiků po poranění míchy. Cíle práce: Shromáždit a zpracovat literaturu týkající se problematiky míšních poranění a shrnout všechny dostupné informace týkající se rehabilitačního a tréninkového programu u osob s poraněním míchy. Stručné vysvětlení klíčových termínů a přehledné zpracování rehabilitačních metod a konceptů pro objasnění problematiky. Na základě všech dostupných informací a shromážděných a zpracovaných dat jsme sestavili vhodné tréninkové programy pro kvadruplegiky v jednotlivých fázích léčebné rehabilitace. V tréninkovém programu využijeme rehabilitačních metod zpracovaných ve speciální části I. Metody práce: Hlavní metodou diplomové práce byla analýza současného stavu literárních poznatků, práce s literaturou a shromáždění všech dostupných informací týkajících se problematiky míšních poranění u vysokých lézí s následnou kvadruplegií. Na základě získaných informací z literatury se pokusíme sestavit tréninkové programy s využitím rehabilitačních metod a objasněním významu těchto cvičení. Výsledky práce: Na základě rešerše odborné literatury a zpracování dostupných informací jsme vytvořili přehled možností léčby, rehabilitace a terapeutických metod u osob s poškozením míchy. Sestavili jsme specifické...

Tendence vyhledávání mimořádných prožitků vysokoškolských studentů Aktivit v přírodě ve vztahu k jejich osobnostním charakteristikám
Červenková, Kateřina ; Hátlová, Běla (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Cíle: Diplomová práce se zabývá tématem prožitku a jeho vyhledávání u vysokoškolských studentů oboru či studijního směru Aktivity v přírodě. Prozkoumání osobnostních charakteristik a jejich vliv na tendenci k získávání prožitků bylo hlavním cílem této práce. Prožitek je stále aktuálním tématem dnešní společnosti. Tendence k jeho vyhledávání je u určitých jedinců zvýšena a cílem práce je hledání osobnostních charakteristik, které by toto zvýšení mohly podmiňovat. Metody: Použité metody pro výzkum byly voleny vzhledem k požadovaným charakteristikám zkoumanému vzorku a požadovaným výstupům. Pro zjištění povahových charakteristik byl zvolen test NEO - FFI a pro zjišťování tendence vyhledávání mimořádných prožitku byl zvolen Test zájmů a zálib (Senseation Seeking Scale V). Výsledky: Při porovnání zkoumaných vzorků studentů Aktivit v přírodě Univerzity Karlovy v Praze a Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem nebyly zjištěny signifikantní rozdíly. Proto jsme se souborem dále pracovali jako s homogenním souborem a porovnali jeho výsledky s populačními průměry. Zjištěním bylo významnější skóre v subškále extraverze a negativní korelace v subškále neuroticismu. Dále za signifikantní považujeme výšší skóre v subškále svědomitost. Ve vyhledávání mimořádných prožitků se studenti od populačních průměrů liší v...

Mikroskopie drog v Českém lékopisu 2009. II
Strnadová, Lucie ; Spilková, Jiřina (vedoucí práce) ; Dušková, Jiřina (oponent)
Lucie Strnadová Mikroskopie drog v Českém lékopisu 2009. II Diplomová práce Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor Farmacie Mikroskopie patří mezi zkoušky totožnosti rostlinných drog. Cílem práce je příprava trvalých preparátů drogy Sanguisorbae radix, popis její anatomické stavby a zpracování obrazové dokumentace identifikačních znaků nativních preparátů práškovaných drog tvořených kořeny a oddenky. Trvalé mikroskopické preparáty byly zhotoveny postupem využívajícím zalévání do parafinu, barvení bylo provedeno hematoxylinem a safraninem. Mikroskopické preparáty práškovaných drog byly připraveny postupem podle lékopisu. Fotodokumentace byla zhotovena s využitím programu Quick Photo Micro 2.3. Prostudovány byly drogy: Aconiti tuber, Althaeae radix, Angelicae radix, Bardanae radix, Bistortae radix, Calami rhizoma, Curcumae xanthorrhizae rhizoma, Echinaceae angustifoliae radix, Echinaceae purpureae radix, Eleuterococci radix, Gentianae radix, Ginseng radix, Graminis rhizoma, Harpagophyti radix, Hydrastidis radix, Inulae radix, Ipecacuanhae radix, Iridis radix, Levistici radix, Liquiritiae radix, Ononidis radix, Petroselini radix, Polygalae radix, Primulae radix, Ratanhiae radix, Rhei radix, Sanguisorbae radix, Symphyti radix, Taraxaci radix, Tormentillae rhizoma,...

Diskursivní prostor mezi galerií a školou
Jursová, Tereza ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato práce zkoumá funkci výtvarného vzdělávání na úrovni vybraných evropských a českých státních dokumentů, na úrovni pražských galerií a muzeí na Praze 1, které nabízí edukační programy pro školní skupiny, na úrovni jednotlivých edukačních pracovníků galerií, muzeí a výtvarného oboru na ZUŠ v Praze 1. Obsah práce vychází z dat sbíraných a analyzovaných metodou zakotvené teorie kvalitativního výzkumu. Výzkumná data prochází napříč celým textem, ukazují vazby mezi sebou a souvislosti s teoretickými texty. Text je rozdělen na dvě části. První část se zaměřuje na teoretická a výzkumná zjištění, jsou zde obsažena východiska celé práce, výpovědi o umění a vzdělávání z pohledu různých diskursů, vznik galerijní a muzejní pedagogiky, současné trendy galerijní a muzejní edukace, pozice galerijních a muzejních pedagogů, kompetence pedagogů, metodologie, výsledky a zhodnocení výzkumné sondy. Druhá část se zabývá didaktickým zpracováním výstavy "Po sametu". Je zde popsána příprava, realizace a reflexe galerijní edukační praxe. Klíčová slova: diskurs, galerie, umělecké muzeum, umělecká škola, metody kvalitativního výzkumu

Rozvoj učitelských kompetencí - programem RWCT
Šafránková, Dana ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Při zadávání diplomové práce jsem se snažila vybrat si téma, které by mi pomohlo ujasnit si svoje postavení v procesu učení. Byla jsem si vědoma nedostatků, které mám jako neaprobovaná učitelka. Základy pedagogických dovedností a schopností jsem se proto rozhodla osvojit na vysoké škole. Během studia jsem se seznámila s přínosy programu RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení) a uvědomila jsem si, že bych se ráda zúčastnila celého kurzu Kritického myšlení. Zajímalo mě, zda mi program může pomoci v profesním a osobnostním růstu. Zbavím se starých bloků, vybudovaných v časech naší původní školní výchovy? Může se učitel naučit být otevřený, přemýšlivý a sebevědomý? Zvažovala jsem podobné otázky velice dlouho a domnívám se, že mnohé profesní problémy se mi, alespoň částečně, podařilo vyřešit. V diplomové práci jsem se snažila poukázat na rozdílné pojetí výuky klasického učitele a na využití jeho možností na primární škole - a učitele, který prošel kurzem Kritického myšlení. Zajímalo mě, do jaké míry je možné se naučit mnohým pedagogickým kompetencím, jak šije osvojit a umět je využívat. Při psaní diplomové práce jsem si uvědomila, jak kompetence souvisí s mojí vlastní osobností, se zkušenostmi a praxí. Pouhým kopírováním ideálních vzorů a příkladů se profesionálním učitelem nikdy nestanu. Dnes si pod pojmem...

Implementace mezinárodního výukového programu o prevenci šíření infekčních onemocnění pro žáky základních škol
Kopřivová Herotová, Tereza ; Beneš, Jiří (vedoucí práce) ; Dohnal, Karel (oponent) ; Komárek, Lumír (oponent)
Souhrn Disertační práce shrnuje výsledky výzkumu názorů české společnosti na antibiotika a léky i její vědomosti o infekčních chorobách a možnostech účinné prevence nárůstu rezistentních bakterií. Tohoto výzkumu se zúčastnilo celkem 1242 respondentů ze čtyř krajů České republiky. Dotazníkové šetření odhalilo velmi nízké znalosti respondentů o možnostech účinné primární i sekundární prevence infekčních onemocnění. Díky tomuto zjištění se Infekční klinika 3. lékařské fakulty UK v Praze zapojila do tvorby a realizace celoevropského projektu s názvem "e-Bug". Hlavním cílem tohoto projektu bylo vytvořit a evaluovat metodický manuál, který by učitelé na základních školách využívali k výuce dané problematiky zejména v předmětu "Výchova ke zdraví". Na základě evaluace první verze manuálů e-Bug na vzorku 2181 žáků z Anglie, Francie a České republiky team odborníků vytvořil dvě metodické příručky (jednu pro první a druhou pro druhý stupeň základní školy). Tyto manuály obsahují 9 kompletních výukových lekcí, jejichž účinnost byla ověřena v praxi zkušenými učiteli. V disertaci je podrobně popsán proces přípravy a evaluace vyvinutých materiálů, výukových aktivit a webových stránek projektu. Od školního roku 2010/2011 jsou manuály e-Bug zdarma k dispozici na webových stránkách (www.e-Bug.eu), všech základních školách v...

Dispozice k alergii
Sokolová, Barbora ; Jílek, Petr (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Barbora Sokolová Dispozice k alergii (diplomová práce) Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor: Farmacie Cíl práce: Cílem diplomové práce bylo zhodnotit nebo ověřit rizikové faktory vedoucí ke vzniku alergického onemocnění. Metody: Statistické zpracování dat z dotazníku z 2005, který se týkal alergických i nealergických dětí narozených v letech 1992- 1993. Výsledky: Statisticky významné výsledky, které podporují vznik alergických onemocnění, jsme získali u: zvracení během těhotenství, zvláště u dětí narozených od října 1992 do ledna 1993, prvorozených dětí a jedináčků, podváhy matky, rizikového těhotenství 7 a více měsíců a u výrazně snížené fyzické aktivity během těhotenství. Naopak protektivní vliv jsme prokázali u: vyššího pořadí narození a většího počtu sourozenců a nezměněné fyzické aktivity během těhotenství. Dále jsme zjistili, že body mass index (BMI) matky ovlivňuje délku kojení, která pak ovlivňuje BMI dítěte. Závěry: Zvracení během těhotenství lze považovat za rizikový faktor pro vznik alergie, stejně jako BMI matky a dlouhodobé rizikové těhotenství. Snížená fyzická aktivita během těhotenství podporuje rozvoj alergie a nezměněná fyzická aktivita má naopak protektivní vliv. Jedináčci a prvorozené dětí jsou více ohrožení vznikem alergie, než děti,...