Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 252 záznamů.  začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV Cíle práce: Zjistit, jak probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně, respektive které aktivity v přírodě jsou žákům nabízeny a v jaké formě je výuka aktivit v přírodě realizována. Metoda práce: Výzkum této práce byl prováděn kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byly sestaveny dva typy dotazníků, dotazník pro ředitele základních škol a dotazník pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 11 ředitelů a 23 učitelů. Výsledky: Podle zjištěných výsledků probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně ve dvou formách, převažující formou je kurzovní výuka aktivit v přírodě. Z nabídky kurzů aktivit v přírodě (lyžařský, snowboardový, turistický, cyklistický, vodácký, zážitkový) jsou na většině škol realizovány hlavně kurzy lyžařské. Další formou výuky aktivit v přírodě je zařazování některých pohybových činností do hodin tělesné výchovy. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina učitelů tyto činnosti do hodin zařazuje, nejčastěji se jedná o chůzi a běh terénem a pohybové hry. Učitelé tělesné výchovy nahlížejí na aktivity v přírodě pozitivně, většina učitelů vidí aktivity v přírodě jako důležitou součást výuky. Klíčová slova: aktivity v...
Ženy sport a emancipace (1900-1938)
Laurencová, Sandra ; Štaif, Jiří (vedoucí práce) ; Pullmann, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o dějinách sortu a tělesné výchovy žen v českých zemích. Poukázáno je tak na první kroky ženy do veřejného života, které byly směřování i ke sportu, který byl v 19. století rozšiřující se módou a diskutovaným tématem. Nejprve jsem v práci uvedla nejzákladnější prvky veřejného života žen v českých zemích. Je celkem jasné, že postavení žen v 19. století bylo jiné než je nyní a ženy nezačaly a ani nemohly začít sportovat jen tak znenadání. První kroky žen vedly k filantropii, kde se žena začala sbližovat s veřejnou činností. Následně jsem uvedla jistou zakladatelskou činnost žen pod vedením vzdělaných a ne tak konzervativních mužů, kteří podporovali ženy. Zde lze zohlednit i počátky Sokola jako takového, kde započaly první krůčky žen v tělovýchově. Na přelomu století se situace polehounku měnila v liberálnější a společnost se začala s faktem sportu dívek ztotožňovat. Za cíl práce jsem si vytkla vysokoškolský sport, kde hráli samozřejmě ve 20. století roli i ženy a krasobruslení, kde jsem nalezla dobré archivní prameny k manželům Veselím, kteří se proslavili jako krasobruslařský pár ve 20. letech 20. století.
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.
Využití dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně na 2. stupni základní školy
Svobodová, Markéta ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá využitím dobrodružně orientovaných her ve výuce TV v tělocvičně 2. stupni ZŠ. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji osobnosti dítěte středního školního věku z hlediska tělesného, pohybového, psychického a psychomotorického. Dále se zde zabývám psychomotorikou, psychomotorickou hrou, dobrodružnou výchovou, dobrodružně orientovanými hrami, nářadím a náčiním a motivací. V praktické části jsem zjišťovala skrze anketní otázky a vlastní praxi využití dobrodružně orientovaných her v hodinách TV. Výsledky jsem zaznamenala do grafů a tabulek. Každá otázka byla v diskuzích rozebrána, zhodnocena a byla navržena možná řešení vytyčených problémů. Na předem stanovené hypotézy jsem odpověděla a jejich výsledky uvedla v závěru ( viz. kapitola 3. 5).
Formativní evaluace výuky studenty
Makarov, Miroslav ; Hendl, Jan (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název: Formativní evaluace výuky studenty Cíle: Práce uvádí do konceptu formativní evaluace výuky studenty. Zabývá se jeho využitím v tělesné výchově, analyzuje obsah vybraných výzkumných prací z této oblasti. Metody: Jsou použity metody analýzy, srovnávání, indukce, dedukce a syntézy shromážděných poznatků. Diplomovou práci lze z metodologického hlediska označit za přehledovou práci obsahující prvky komparace. Výsledky: Stále se klade větší důraz na evaluaci sumativní, než na evaluaci formativní. Mezi odborníky nicméně panuje shoda, že formativní evaluace je důležitější. Byly nalezeny, setříděny, porovnány a popsány použitelné metody formativní evaluace. Zvláštní pozornost byla věnována aplikacím v tělesné výchově. Závěry: Formativní evaluace výuky studenty představuje přínosnou inovaci edukačního procesu. Výzkum možností tohoto typu účasti studentů je teprve na počátku. Klíčová slova Evaluace výuky, evaluace učitele, formativní evaluace, tělesná výchova, zpětná vazba, reflexe
Házená ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základní školy
Vojíř, Milan ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky házené na druhém stupni základních škol. Geograficky je zaměřena na oblast Prahy a Středočeského kraje. Výzkumné informace uvedené v diplomové práci byly získány metodou dotazníku, experimentu a pozorování. Práce mapuje zařazování házené do hodin tělesné výchovy na druhém stupni základních škol. Zjišťuje oblíbenost házené mezi učiteli i žáky ve srovnání s ostatními sportovními hrami. Zkoumá, jaké materiální a prostorové podmínky mají školy pro hodiny tělesné výchovy k dispozici a zda je toto vybavení dostačující pro nácvik házené. Práce obsahuje také informace k metodám nácviku základních hráčských dovedností a model výuky házené v rozsahu deseti vyučovacích jednotek.
Vztah žáků k TV a sportu na vybraných ZŠ
Nováková, Pavlína ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Vztah žáků k tělesné výchově a sportu na vybraných ZŠ Cíle: Cílem diplomové práce je na základě sociologického výzkumu zjistit na vzorku pražských dětí, jaký mají vztah k tělesné výchově vyučované na základních školách v Praze 9 a jaký mají vztah ke sportu všeobecně. Metody: V diplomové práci byla použita technika písemného dotazníku a technika rozhovoru. Z písemného dotazníku získala autorka data zjišťující současný stav a pomocí osobních rozhovorů byla data ověřována. Výsledky z písemného dotazníku byly pomocí statistických metod dále zpracovány a s návazností na ně byly interpretovány pomocí grafů a tabulek rozdělení četností. Výsledky: Výsledky z písemného dotazníku ukázaly, že se provozování sportu v průběhu dvaceti let změnilo, nicméně fotbal zůstal tradičně na prvním místě. Klíčová slova: školní tělesná výchova, základní škola, sport, výzkum srpen 2011
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 252 záznamů.   začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.