Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sdílená péče pro děti a žáky s poruchami autisteckého spektra
Henzlová, Viktorie ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Rodiny pečující o děti s poruchami autistického spektra se potýkají s každodenní psychickou zátěží v oblasti péče a výchovy jejich potomka. Nedostatek sociálních služeb vhodných pro osoby s poruchami autistického spektra jim náročnou životní situaci neusnadňuje, naopak je nutí spoléhat na sebe samotné. Reakcí na nedostatek odlehčovacích služeb vznikla v České republice, iniciativou spolku Naděje pro děti úplňku, služba sdílené péče - homesharing. Homesharing funguje na principu dobrovolnosti, kdy si proškolená hostitelská rodina bere v pravidelných intervalech dítě s poruchou autistického spektra k sobě domů a umožní tak jeho primární rodině čas na nezbytný odpočinek. Cílem diplomové práce na téma Sdílená péče u dětí a žáků s poruchami autistického spektra je mapovat zkušenosti hostitelských a primárních rodin v rámci služby homesharing. Teoretická část popisuje problematiku poruch autistického spektra na základě odborné literatury. Dále se věnuje rodině a dítěti s poruchami autistického spektra, sociálním službám a sdílené péči homesharing. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný metodou polostrukturovaného rozhovoru. Oslovenými respondenty byli zástupci primárních a hostitelských rodin, kteří jsou do homesharingu zapojeni více než dvanáct měsíců. Závěry výzkumného šetření...
Rodiče a prarodiče ve výchově dětí předškolního věku
Makoňová, Markéta ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá rodiči a prarodiči ve výchově dětí předškolního věku. První, teoretická část zkoumá sociologické údaje o rodině a problematiku výchovy dětí. Dále se podrobněji zabývá pozicí a rolí prarodičů, kde jsou tyto poznatky dále rozváděny v kontextu k dítěti, kde je kladena důležitost na přítomnost prarodičů při výchově. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá jak se rodiče a prarodiče podílí na výchově dětí a jak tuto výpomoc vnímají mladí rodiče. Zjišťuje, jaké výchovné metody převzali rodiče od svých rodičů a jak se změnila výchova dnes oproti dřívější době. Také se zabývá, zda ovlivňují prarodiče své děti a jestli děti vnímají to, že jsou v životě ovlivňováni svými rodiči.
Zkušenosti pacientů léčených akupunkturou III.
Maršálková, Zuzana ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Marešová, Helena (oponent)
Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Katedra sociální a klinické farmacie, Univerzita Karlova, Česká republika Student: Zuzana Maršálková Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D. Název diplomové práce: ZKUŠENOSTI PACIENTŮ LÉČENÝCH AKUPUNKTUROU III Úvod: Léčba akupunkturou začíná být populárnější i v České republice, kde doposud nebyla provedena studie, která by se zabývala názory a zkušenostmi pacientů s touto léčebnou metodou. Cíl: Posouzení zkušeností pacientů s akupunkturou se zaměřením na pacienty očekávaný účinek před začátkem, v průběhu a po ukončení léčby, na případnou změnu očekávání v průběhu léčby a na její možný vliv na léčebné výsledky a zhodnocení skutečně vnímaného léčebného účinku. Metodika: Pomocí semistrukturovaných dotazníků jsme v období od 19. 9. 2015 do 18.5. 2016 vedly rozhovory s vybranými pacienty. Přepsané rozhovory jsme následně kódovaly v programu MAXQDA 12 a vyhodnocovaly metodou obsahové analýzy. Výsledky: Obsahovou analýzou byla identifikována témata související s očekávaným a skutečným účinkem akupunktury. Týkala se symptomů migrény před a po léčbě, víry v léčbu a očekávání před, po a v průběhu léčby, rozpoznání účinku, nežádoucích účinků a přínosu do pacientova života. Pacienti měli od léčby akupunkturou různá očekávání, která byla ve většině...
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni
Zkušenosti ukrajinských všeobecných sester s migrací do České Republiky přes Program vysoce kvalifikovaný zaměstnanec a jejich následou integraci
Khyshchenko, Diana ; Mertl, Jiří (vedoucí práce) ; Šochmanová, Martina (oponent)
Zkoumanou problematikou této diplomové práce jsou zkušenosti ukrajinských sester s migrací do českého zdravotnictví přes Program Vysoce kvalifikovaný zaměstnanec a jejich následnou integrací. Také jsou popsané s migrací související překážky a byly také reflektovány faktory, které migraci nejvíce ovlivňovaly. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Praktická část prezentuje poznatky, které jsou nutné k plnému pochopení zkušenosti ukrajinských sester. V této části jsou podrobně popsané procesy vedoucí k migraci a obdržení uznání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání. Následně jsou prezentované relevantní poznatky k migraci nelékařských zdravotnických pracovníků ze světového kontextu. Analytická část je zaměřena na provedený výzkum. Tvorba dat probíhala přes narativní rozhovory s 9 informanty, kteří byli do výzkumu zařazeni pomocí metody sněhová koule. Následující analýza získaných informací byla uskutečněna pomocí zakotvené teorie. Zkušenosti informantů byly různorodé, ale spojoval je formální rámec, který následně umožnil vyčlenit souvislosti. Centrálním tématem výzkumu byl lidský faktor, který na jednu stranu ovlivňoval, jakým způsobem informanti vnímají a reagují na realitu, a na druhou stranu druh osob, které informant potká. Když informanti získávali informace z různých...
Potřeby lidí s demencí a podpora jejich nezávislého života ve vlastním prostředí
Bártová, Alžběta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent) ; Jurašková, Božena (oponent)
Předkládaná disertační práce, jejímž tématem jsou potřeby lidí s demencí a podpora jejich nezávislého života v domácím prostředí, vznikla v rámci postgraduálního studijního programu Studia dlouhověkosti Fakulty humanitních studií Univerzity Karlovy, projektu GAČR jehož je autorka spoluřešitelkou a dále projektu AZV, na jehož řešení se v rámci doktorského studia podílela. Výzkum prezentovaný v této práci se zaměřuje na potřeby lidí s demencí žijících ve vlastním prostředí, potřeby jejich neformálních pečujících, potřeby a zkušenosti s péči o lidi s demencí při akutní hospitalizaci. Text práce je členěn do čtyř částí, které vycházejí z textů recenzovaných a publikovaných nebo k publikaci připravených. První tři části prezentují vlastní výzkumy zaměřené na zjišťování potřeb lidí s demencí a zkušenosti s péčí o ně v domácím prostředí i v prostředí nemocnice při akutní hospitalizaci. Závěrečná část představuje možnosti a služby pro podporu jejich nezávislého života ve vlastním prostředí.
Podpora začínajícího třídního učitele na střední škole
Votápková, Michala ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá stavem podpory začínajících třídních učitelů na střední škole. v obecné rovině se zaměřuje na téma třídnictví v prostředí střední odborné školy, konkrétně je to vývoj profese učitele a jeho legislativní vymezení, aspekty spojené s třídnickou funkcí. Toto téma jsem si vybrala na základě toho, že tento rok poprvé zastávám funkci třídní učitelky a ráda bych tu funkci plnila zodpovědně a čestně. Zároveň bych chtěla i vyslechnout své zkušenější kolegy a získat od nich cenné rady, které potom mohu využít. Cílem práce je teoreticky uchopit téma náplně práce třídních učitelů na středních odborných školách. Popsat předpoklady, kompetence, legislativní rámec a náležitosti spojené s vykonáváním povinností třídního učitele. Zahrnout zde i aspekt socializace - ve smyslu adaptace třídního kolektivu, sociální struktuře třídy a to, jak lze na tuto sociální skupinu příznivě kázeňsky působit. v empirické části diplomové práce je výzkumným nástrojem případová studie třídních učitelů, kteří mají zkušenosti se zastáváním této funkce. Hloubkové polostrukturované rozhovory mapují, jak vnímají zastávání funkce, náročnost plnění povinností, vlastní osobní zkušenosti v pozitivním i negativním slova smyslu. Rozhovory se realizovaly v konkrétní soukromé střední odborné škole a byly provedeny se...
The needs of vulnerable older people in home health care
Dostálová, Vladimíra ; Holmerová, Iva (vedoucí práce) ; Macková, Marie (oponent) ; Auer, Stefanie (oponent)
Předkládaná disertační práce, jejímž tématem jsou potřeby starších zranitelných lidí v domácí zdravotní péči, vznikla v rámci doktorského studia Dlouhověkosti na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy a byla realizována jako součást projektu podpořeného Grantovou agenturou Univerzity Karlovy "Uspokojené a neuspokojené potřeby zvláště vulnerabilních pacientů vyššího věku v domácí a lůžkové péči" (GA UK č. 760219). Celkovým cílem projektu tří řešitelek, kde jsem byla koordinátorem výzkumného projektu, bylo objasnit, jaké jsou potřeby zvláště vulnerabilních pacientů vyššího věku jak v domácí zdravotní péči, tak i v péči nemocniční, včetně potřeb pacientů žijících s demencí. Cílem této disertační práce bylo zjistit, jaké jsou potřeby starších zranitelných pacientů v domácí zdravotní péči. Tato disertační práce se skládá ze čtyř odborných článků. V době psaní této práce byly publikovány v recenzovaných periodikách dva články a dva články byly v recenzním řízení. V úvodu a závěru je práce doplněna kapitolami, které zasazují odborné články do kontextu a vytváří tak komplexní pohled na potřeby zvláště zranitelných starších lidí v domácí zdravotní péči. Vzhledem k tomu, že tři ze čtyř předložených odborných článků byly publikovány (1) nebo byly v recenzním řízení (2) v mezinárodních časopisech, je...
Zkušenosti pacientů léčených akupunkturou
Kameníková, Lucie ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Mencáková, Andrea (oponent)
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Student: Lucie Kameníková Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D. Název diplomové práce: Zkušenosti pacientů léčených akupunkturou Úvod: Akupunktura i další metody komplementární a alternativní medicíny (KAM) nabývají na významu. V České republice doposud nebyla provedena studie, která by se zabývala informovaností a zkušenostmi pacientů s akupunkturou a jinými metodami KAM a také otázkou, zda by se i po vlastní zkušenosti na tyto metody opět obrátili. Cíl: Posouzení zkušeností s akupunkturou u pacientů trpících migrénou. Oblastmi zájmu byly informovanost pacientů o akupunktuře, jejich motivace vyzkoušet akupunkturu jako alternativní metodu své léčby, jejich zkušenosti s dalšími metodami KAM a chování v budoucnosti po absolvování akupunktury. Metodika: V období od 19. 9. 2015 do 18. 5. 2016 byly vedeny s vybranými pacienty semistrukturované rozhovory. Přepsané rozhovory byly kódovány v programu MAXQDA 12 a vyhodnoceny metodou obsahové analýzy. Výsledky: Byla identifikována témata související s informovaností pacientů v oblastech KAM, včetně akupunktury, dále důvody, které vedly k vyhledání této terapie a informace, jak by se léčili po zkušenostech s akupunkturou v budoucnu. Závěr: Jak vyplynulo z dalšího zkoumání v rámci...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.