Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ŽŠ Vraňany
Diaz Y Floresová, Natalia ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Srovnání fyzické zdatnosti žáků na malotřídních školách v ZŠ Benecko a ZŠ Štěpanice, ZŠ Moravec a ZŠ Vraňany Cíl práce: Cílem této práce je porovnat tělesnou zdatnost žáků prvního stupně na vybraných malotřídních školách v různých regionech ČR. Porovnat jejich výkony s populační normou podle testu UNIFITTEST (6-60). Metoda: Pro výzkum byl použit standardizovaný test UNIFITTEST (6-60), který slouží k posouzení rozvoje základních pohybových schopností. Byly vybrány čtyři disciplíny pro danou věkovou kategorii. Celkem bylo testováno 115 žáků ve čtyřech malotřídních školách. Pro analýzu dat byla použita analýza četnosti v programu Microsoft Excel 2016. Výsledky: Z výsledků vyšlo, že se tyto vybrané testované školy v celkovém hodnocení všech disciplín desetibodovou normou testu UNIFITTEST (6-60) pohybují v průměru, a to v rozmezí od 5 do 6,5 bodu na žáka. Po sečtení, vyhodnocení a porovnání všech testovaných disciplín každé školy dopadla nejlépe ZŠ Benecko s 6,5 body v průměru na žáka. Druhá byla ZŠ Štěpanice s 6 body v průměru na žáka. Za ní s minimálním rozdílem byla ZŠ Vraňany s 5,8 body v průměru na žáka a poslední byla ZŠ Moravec s 5 body v průměru na žáka. Zjistili jsme, že mezi školami nebyly věcně významné rozdíly a školy byly vyrovnané. Výzkumem se také potvrdilo, že na rozvoj všech...
Budování třídního kolektivu prostřednictvím dramatické výchovy
Lávičková, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy na budování třídního klimatu dané třídy 4. ročníku základní školy. Zkoumá a zjišťuje práci v kolektivu a napojení vazeb na novou třídní učitelku. U vybraného žáka bude konkrétně charakterizovat jeho chování a vztah ke spolužákům. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje vymezení a pojmy dramatické výchovy, dále se věnuje terminologii z oblasti klimatu školní třídy, ale také přístupů. Dále bude představen odborný pohled na charakteristiku žáků mladšího školního věku, kteří jsou hlavními subjekty realizace praktické části. V praktické části je nejprve popsáno a blíže představeno prostředí a třída, se kterou je dále pracováno. V této části je pozornost zaměřena na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy pro tvorbu pozitivního a bezpečného klimatu školní třídy. Součástí praktické části je reflexe jednotlivých lekcí a celkové zhodnocení všech odučených lekcí. V závěru své práce je shrnut její obsah a autorčino osobní vnímání vlivu metod a technik dramatické výchovy na budování pozitivního třídního klimatu ve výchovně vzdělávacím procesu.
Srovnání výkonnosti registrovaných atletů - elévů a běžné populace dětí stejné věkové kategorie v atletickém čtyřboji
Růžičková, Daniela ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá srovnáním výkonnosti registrovaných atletů kategorie elévů a dětí běžné populace pátých tříd v atletickém čtyřboji. Atletický čtyřboj je složen z běhu na 60 metrů, skoku do dálky, běhu na 600 metrů a z hodu kriketovým míčkem. Hlavním cílem je zjistit, do jaké míry ovlivňuje specializace v raném věku atletickou výkonnost. Dílčím cílem je porovnat výkony registrovaných atletů a dětí běžné populace pomocí matematicko-statistických metod v každé zvolené disciplíně. Měření výkonů proběhlo v klubu USK Provod a na ZŠ Mírové v Ústí nad Labem. Celkový počet výzkumného souboru činí 40 dětí, 20 registrovaných atletů a 20 dětí běžné populace, z toho vždy 10 dívek a 10 chlapců. Z dat mého výzkumu vyplývá, že specializace a pravidelný trénink dokázaly už v raném věku výrazně ovlivnit výkony registrovaných atletů. Kategorie registrovaných atletů dosahuje ve všech stanovených disciplínách lepších výsledků než kategorie dětí běžné populace.
Nejčastější chyby v provedení plaveckého způsobu kraul u dětí ve druhých a třetích třídách z okresu Benešov a jejich náprava.
Dastychová, Martina ; Chvostek, Lukáš (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Název práce: Nejčastější chyby v provedení plaveckého způsobu kraul u dětí ve druhých a třetích třídách z okresu Benešov a jejich náprava. Cíl: Cílem této práce bude zjistit, jakých chyb se děti ve druhých a třetích třídách budou dopouštět nejvíce v technickém provedení plaveckého způsobu kraul. Metody: Výzkum určený pro tuto práci probíhal pod dohledem vedoucího práce a byla při něm použita hodnotící škála. Zjištěné výsledky byly pro přehlednost zaneseny do tabulek a grafů. Výsledky: Na základě vyhodnocení použité škály vyšly najevo nejčastěji se opakující chyby v dané pohybové kategorii. Ve správném provedení polohy chybovali žáci ve špatném položení těla tak, aby jim při plavání hladinu vody protínalo čelo. V činnosti horních končetin dominovalo chybné zanořování paže, které neprobíhalo v úrovni ramene. U dolních končetin převažovala nepravidelnost pohybu stejně jako u souhry. Bez závislosti na pohlaví byly u dýchání patrné dvě nejčastější chyby - žáci nedýchali stranou a nedokázali správně načasovat nádech. KLÍČOVÁ SLOVA: plavání, kraul, chyby při plavání, hodnotící škála, plavecká škola, nápravná cvičení, mladší školní věk
Ověření tělesné zdatnosti u dětí zařazených do projektu Děti na startu
Brádka, Michal ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Ověření tělesné zdatnosti dětí v projektu Děti na startu. Cíl práce: Hlavním cílem práce je vyhodnocení zdatnosti dětí vybraných škol a ověření vlivu pohybového programu projektu Děti na staru. Metody: Výzkum byl založen na testování tělesné zdatnosti dětí vybranými standardizovanými Unifittesty. Testování probíhalo ve dvou termínech, v září a v prosinci. V období mezi dvěma měřeními byl aplikován pohybový program zmíněného projektu. Naměřená data byla zpracována základními statistickými metodami v programu Microsoft Excel. Teoretická část byla zpracována literární rešerší z knižních a internetových zdrojů, které souvisí s danou tématikou. Výsledky: Testováním zdatnosti dětí pomocí Unifittestu bylo zjištěno, že po 3měsíční aplikaci intervenčního pohybového programu Děti na startu došlo u většiny testových probandů ke zlepšení výsledků vybraných testů. Pravidelné zařazování všestranných pohybových programů tak ukazuje pozitivní vliv na rozvoj pohybových dovedností důležitých pro celkový a všestranný rozvoj dětí předškolního i dětí mladšího školního věku. KLÍČOVÁ SLOVA pohybový vývoj, předškolní věk, mladší školní věk, motorické testy
Vliv využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy
Weishäuplová, Jana ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku vlivu využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy. Cílem práce bylo zmapovat/zjistit pozitivní a negativní důsledky/dopady využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně ZŠ, vyhodnotit výsledky tohoto dopadu ve prospěch či neprospěch jejich využívaní a navrhnout vhodná řešení/doporučení pro praxi. Práce vycházela z předpokladu, že žáci 1. stupně ZŠ nadměrně využívají digitální technologie jako např. chytré telefony, tablety, notebooky či chytré hodinky, což má negativní vliv na jejich pozornost. K dosažení vytyčeného cíle byla práce rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Pro zpracování teoretické části práce byla využita metoda literární rešerše, díky které byly shrnuty současné teoretické poznatky a dosavadní výsledky bádání v dané problematice. Pro zpracování praktické části práce byly využity kvantitativní výzkumná metoda prostřednictvím dotazníkového šetření a test pozornosti. Vyhodnocení vlivu využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy probíhalo na základě dotazníkového šetření a testu pozornosti u 112 žáků 1. stupně základních škol. Výsledky, jak z dotazníkového šetření, tak i testu pozornosti, ukazují, že žáci 1. stupně základní školy nadměrně využívají digitální...
Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku
Šámalová, Eliška ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
v Abstrakt Název: Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku. Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat pohybový diskomfort v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem, povědomí o ergonomii a kompenzaci sportu u českých hráčů v mladším i starším školním věku. Dalším cílem je navrhnout prevenci úrazů a způsob motivace k její realizaci. Metody: Data byla získávána dotazníkovým šetřením. Data vyplnili hráči esportu z hlavního města Prahy, ve věku 11-16 let ze základních škol a víceletých gymnázií. Veškeré šetření bylo anonymní. Pro validizaci finálně použitého nestandardizovaného elektronického dotazníku byl nejprve sestaven předvýzkum. Data z dotazníku byla zpracována pomocí analytických nástrojů a deskriptivní statistiky v programu MS Excel. Pro vyhodnocení získaných dat byla použita kontingenční tabulka a Chí kvadrát test nezávislosti. P-hodnota nezávislosti byla stanovena p = 0,05. Výsledky: 402 respondentů, ve věku 11-16 let (13,3 ± 1,269) v zastoupení 258 mužů a 144 žen vyplnili dotazníkové šetření. Výsledky studie prokázaly, že spolu souvisí bolesti pohybového aparátu s časem stráveným esportem. (P=0,0059 na hladině významnosti alfa = 0,05) Více než polovina ehráčů (53 %) přerušuje pravidelně prolongovaný sed při...
Hudebně pohybová výchova se zaměřením na taneční prvky v hodinách HV na 1. stupni ZŠ
Hošková, Petra ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce řeší téma hudebně pohybové výchovy se zaměřením na taneční prvky v hodinách hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem práce je shrnout spektrum tanečních prvků, postihnout jejich význam v rozvoji hudebnosti dětí, zjistit současný stav uplatňování tanečních prvků v hodinách hudební výchovy v 3. - 5. ročníku základní školy a zhodnotit jej. Teoretická část je věnována vývoji hudebně pohybové výchovy a tance, dále vymezuje možnosti hudebně pohybové výchovy a uplatňování tanečních prvků v hodinách hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Součástí je také charakteristika dítěte mladšího školního věku a zmapování pedagogické a odborné literatury týkající se taneční výchovy. Cílem praktické části je zjistit současný stav zařazení tanečních prvků do průběhu hodin hudební výchovy. Na základě dvou metod, pozorování a dotazníkového šetření, je zkoumán pohled na tuto problematiku ze strany vyučujících i samotných žáků, tyto poznatky jsou poté zhodnoceny. Výsledky provedeného výzkumu ukazují, že zařazování tanečních prvků ve výuce má pro žáky významný přínos z různých hledisek, proto by nemělo být opomíjeno. Míra využití těchto činností je přesto relativně nízká. Zapojení taneční výchovy se setkává u žáků, zejména u dívek, s velkou oblibou, i když s přibývajícím věkem žáků se...
Rozvíjení hudebnosti u dětí mladšího školního věku prostřednictvím dětské opery Budulínek při studiu v ZUŠ Borovany
CHRÁSTKOVÁ, Eliška
Teoretická práce, ve které bude v úvodních kapitolách popsán vývoj dítěte mladšího školního věku z pohledu tělesného, kognitivního, emočního vývoje a socializace. Dále bude následovat stručný nástin vlivu hudby na vývoj dítěte a popis rozvoje hudebnosti u dětí v oblastech hudebního sluchu, rytmického, tonálního a harmonického cítění. Hlavní část práce se bude zabývat konkrétní pěveckou skupinou ze ZUŠ Borovany a jejich tematickým projektem Pohádkový les, jehož hlavní součástí byla příprava dětské operky Budulínek od autorů J. Uhlíře a Z. Svěráka. V této části bude popsán rámcový plán a postup příprav na projektu včetně několika vybraných aktivit a činností, které slouží pro rozvoj dětských muzikálních dovedností.
Využití prvků muzikoterapie u dětí mladšího školního věku
HUDÁKOVÁ, Barbora
Ve své práci představuji muzikoterapeutické přístupy a možnosti hudebních a muzikoterapeutických aktivit při práci s dětmi mladšího školního věku a navrhuji konkrétní postupy a aktivity, které lze při práci s dětmi této věkové kategorie využít v běžném životě

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.