Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tematický atlas skautingu
Krsková, Petra ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Šimbera, Jan (oponent)
Cílem práce je vytvořit tematický atlas skautingu, který pomocí map a doplňujících textů, obrázků a grafů představí skautské hnutí. Dílčími cíli je získat vhodná data týkající se skautingu na regionální, české i světové úrovni, dále prostorová data sloužící jako topografický podklad a vhodnými kartografickými metodami je zpracovat do podoby map. Teoretická část je zaměřena na základní představení skautingu a rešerši odborné literatury týkající se tematické kartografie. V praktické části je popsána tvorba samotného atlasu a výstupem práce je Atlas skautingu vytvořený v programech ArcGIS Pro a Scribus. Klíčová slova: skauting, tematický atlas, tematická kartografie, ArcGIS
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Genderové aspekty českého skautingu. Proč holky chodí do skauta?
Žárská, Magdaléna ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje informace získané během kvalitativního výzkumu, který se konal v Praze v roce 2009. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ze skautských oddílů analyzuje genderové aspekty českého skautingu. Ve své diplomové práci představuji krátkou historii skautského hnutí ve světě i v České republice se zaměřením na formování dívčího skautského hnutí. Mým předpokladem je, že český skauting nabízí unikátní prostředí pro genderově senzitivní vzdělávání. Domnívám se, že nekoedukované skautské oddíly jsou v tomto procesu klíčovým prvkem, protože dětem nabízejí možnost vyzkoušet si různé věci a aktivity bez genderově motivovaných společenských předsudků. Tento předpoklad se snažím ověřit skrze analýzu zkušeností mých informátorů a informátorek. Klíčové pojmy: Skauting, gender, zkušenost, identita
Srovnání přípravy skautských a pionýrských vedoucích k výchově dětí a práce s nimi
Homolka, Robert ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je srovnání dvou organizací pracujících s dětmi a mládeží a hlavně jejich systému vzdělávání vedoucích. Zabývá se největšími organizacemi svého typu v České Republice a sice organizací "Junák - svaz skautů a skautek ČR" a sdružením Pionýr. Obě tyto organizace mají u nás dlouhou tradici v mimoškolním vzdělávání dětí a mládeže.
Generační proměny skautských idejí po roce 1945 na příkladu 18. střediska Kruh
Nováková, Vendula ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem čtyř skautských generací na ideje skautského hnutí po roce 1945 v Československu. Výzkum je zaměřen na 18. středisko Kruh v Praze. Práce se zaměřuje na proměny skautských idejí, ale i na proměny vedení a skautského programu. Výzkum je veden metodou orální historie, přičemž narátoři jsou vybíráni z řad 18. střediska Kruh. Cílem práce není podrobně zmapovat vývoj a historii vybraného střediska, ale spíše obecně nastínit, jakým způsobem se skauti museli ideově přizpůsobit politické a společenské situaci. Dále práce zkoumá způsob, jakým se ve skautském oddíle předává tradice a jak na sebe jednotlivé generace navazují. Klíčová slova: skauting, generace, hodnoty, vedení, význam
Legio Angelica - historie a inspirace pro výchovu ministrantů
Ettler, Dominik ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Ventura, Václav (oponent)
Tato práce je zaměřena na výchovu ministrantů v Legio Angelica. Toto sdružení bylo založeno v roce 1929 emauzských benediktinem P. Methodem Klementem (1889-1979). Působilo do roku 1948 a dalo katolické církvi v Československu řadu osobností. Práce nejdříve stručně pojednává o liturgickém a skautském hnutí, které povahu sdružení značně ovlivnily. Dále se věnuje samotné historii Legio Angelica s ohledem na životní příběhy ředitelů sdružení, fungování sdružení, časopisu Legio Angelica (který pro práci je hlavním pramenem) a dalším kapitolám dějin. Hlavní částí práce je třetí kapitola o výchovných cílích sdružení Legio Angelica a čtvrtá kapitola, která systematicky pojednává o konkrétních prostředcích výchovy. V poslední části se autor vrací ke skautingu, který byl přijat v části sdružení a stal se zajímavým obohacením pro sdružení. Klíčová slova Legio Angelica, P. Method Klement, ministranti, výchova, katolický skauting
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.