Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání učitelů mateřských škol
Baierová, Dominika ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza současné vzdělávací nabídky pro učitele mateřských škol a zjištění jejího přínosu pro pedagogickou profesi. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do několika podkapitol, ve kterých se odráží základní pojmy, legislativa, formy vzdělávání učitelů, historický pohled na proměny ve vzdělávání učitelů v České republice a také krátké seznámení se situací v zahraničí. Výzkumná část je realizována strukturovanými rozhovory s odborníky v pedagogické profesi a dotazníkovým šetřením mezi pedagogy a rodiči dětí docházejících do předškolního zařízení. V samotném závěru jsou reflektovány vzdělávací nabídky a zhodnocení jejich přínosu pedagogické veřejnosti. Klíčová slova Mateřská škola, vzdělávání učitelů, nabídka vzdělávání, kvalifikace.
Kvalifikační a osobnostní předpoklady pro výkon povolání učitele odborného výcviku
Mašek, Jaroslav ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kvalifikačními a osobnostními předpoklady pro výkon povolání učitele odborného výcviku. Snaží se poukázat nejen na kvalifikovanost pedagogického pracovníka, jeho zákonné podmínky a případné výjimky, povinnosti a práva, ale také na jeho osobnostní předpoklady, které jsou podstatnou součástí učitelské profese. Cílem práce je poukázat na důležitost kvalitního vzdělání učitelů odborného výcviku jak po stránce odborné, tak po stránce pedagogické, které by mělo být nedílnou součástí požadavků pro výkon povolání v českém školství. Práce se skládá z teoretické části, která se dále dělí na tři kapitoly, a praktickou částí je kazuistika. První kapitola se zabývá kvalifikačními předpoklady pedagogických pracovníků, jejich výjimkami, povinnostmi a právy pedagogů. Druhá je zaměřena na osobnost učitele, jsou zde řešeny předpoklady pro výkon profese, typologie učitele a temperament. Třetí porovnává kurz pedagogického minima, jeho obsahovou složku, rozsah informací, vědomostí a dovedností s bakalářským studiem. Praktická část je kazuistikou zaměstnanců SOU Sedlčany. Zde jsem se zaměřil na jejich dosažené vzdělání, počet let pedagogické praxe, prohlubování a rozšiřování odborné a pedagogické způsobilosti v rámci celoživotního vzdělávání.
Efektivita vzdělávání složek Integrovaného záchranného systému v sytému dalšího profesního a celoživotního vzdělávání
Kameník, Robert ; Fiala, Miloš (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název: Efektivita vzdělávání složek integrovaného záchranného systému v systému dalšího profesního a celoživotního vzdělávání. Cíle: Cílem práce je v rámci teoretické roviny definovat, popsat a vysvětlit základní klíčové pojmy, které souvisí s integrovaným záchranným systémem. Výzkumným cílem je ověřit funkčnost systému vzdělávání složek IZS prostřednictvím dotazníkového šetření o efektivitě vzdělávání jako nástroje zpětné vazby na systém vzdělávání složek. Metody: Hlavní metodou práce je kvantitativní výzkum založený na standardizovaném dotazníkovém šetření. Výzkum je zaměřen na stávající systém vzdělávání a jeho efektivitu z pohledu složek integrovaného záchranného systému. Výzkum zaměřený na veřejnost se týká zjištění názoru veřejnosti na vnímání jednotlivých složek integrovaného záchranného systému. Výsledky: V rámci dotazníkového šetření byly vymezeny oblasti, které jsou z pohledu efektivity nefunkční. Na základě výsledků získaných analýzou dotazníkového šetření byl sestaven a navrhnut model analyticko-syntetického modelování umožňující vytvořit koncept jednotného vzdělávacího kurzu složek IZS. Klíčová slova: modelování, vzdělávání, systém, hasiči, kvalifikace, policie, záchranář.
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk
Rigorózní práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga.
Kvalifikační předpoklady asistentů pedagoga
Rokosová, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá kvalifikačními předpoklady asistentů pedagoga. Hlavním cílem této práce je zjistit spokojenost asistentů pedagoga se současnou podobou kvalifikačních kurzů pro asistenty pedagoga. Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol, kdy první tři kapitoly jsou teoretické a poslední kapitola je praktická. Teoretická část vymezuje legislativní zabezpečení asistenta pedagoga, preferované osobnostní předpoklady, schopnosti a dovednosti, náplň práce a možnosti získání odborné kvalifikace a dalšího vzdělávání asistenta pedagoga. A dále srovnává pozici asistenta pedagoga u nás a v zahraničí. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které bylo realizováno s pomocí nástroje kvalitativního výzkumu, semi-strukturovaného rozhovoru, s devíti asistenty pedagoga.
Právní problematika organizace aktivit v přírodě
Sýkorová, Klára ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Bílý, Milan (oponent)
Název: Právní problematika organizace aktivit v přírodě Cíle: Cílem této práce byla analýza právního prostředí v souvislosti s organizací a vedením programů v přírodě, a rozbor podmínek pro získání související kvalifikace. Metody: Pro rozbor právního prostředí jsem využila deskriptivně-analytický přístup, pro který jsem primárně využila obsahovou analýzu dokumentů. Další informace jsem získala na základě konzultací s odborníky v oblastech jednotlivých sportovních disciplín a pohybových aktivit, metodiky a právní regulace. Zjištěné informace jsem utřídila a systematicky zpracovala do přehledného shrnutí. Závěry: Provedená analýza poukázala na nejednotnost a roztříštěnost regulace, ve které chybí souhrnná doporučení a pravidla pro sporty a aktivity v přírodě. Část pravidel chování je navíc obsažena v nezávazných pokynech bez právní síly. Také jsem zjistila, že systém dalšího vzdělávání se nachází v přechodovém období. Jsou zaváděny změny, které by měly vést k větší přehlednosti právního prostředí. Dosavadní vývoj nicméně ukazuje, že půjde o pomalý a náročný proces. Kromě toho vedle obecného systému kvalifikací existují subsystémy, které využívají některé subjekty pro interní potřebu. Další vzdělávání pedagogických pracovníků postrádá přehlednost a jednotný systém. Jednotlivé vzdělávací kurzy se...
Kvalita poskytované péče v dětských skupinách perspektivou pečujících osob
Zahradníčková, Lucie ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o kvalitě poskytované péče v dětských skupinách se zaměřením na pečující osoby. Dětské skupiny začaly vznikat v roce 2014 a jsou předmětem řady diskuzí a nejasností spojených s jejich fungováním. Práce zdůrazňuje důležitost kvalitní rané péče a vychází z nejčastěji udávaných indikátorů kvality péče vztahující se k pečujícím osobám, jež současně slouží jako podklad pro kvalitativní výzkum. Na základě těchto indikátorů je zkoumána kvalifikace pečujících osob a jejich pracovní podmínky v šesti vybraných dětských skupinách. Provedené polostrukturované rozhovory, poznatky z nezúčastněného pozorování a analýza sekundárních dat vedly k identifikaci následujících závěrů: častou bariérou při poskytování péče v dětské skupině ovlivňující její kvalitu je nedostatečná kvalifikace pečujících osob a nevyhovující pracovní podmínky. Subjektivní pocity o (ne)dostačující kvalifikaci vychází z funkce dětských skupin, která není pevně vymezena a při poskytování péče nemají pečující osoby pevně daný rámec, kterým by se měly řídit. Práce formuluje doporučení k vytvoření dokumentu upravujícího poskytování kvalitní péče v dětských skupinách po vzoru rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělání vycházející z popisovaných indikátorů a k případné úpravě zákona č. 247/2014 sb. o...
Nepřímá diskriminace dodavatelů při zadávání veřejných zakázek
Přindiš, Petr ; Horáček, Tomáš (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Nepřímá diskriminace dodavatelů při zadávání veřejných zakázek ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá právní úpravou zadávání veřejných zakázek a zaměřuje se na problematiku nepřímé formy diskriminace dodavatelů, tedy na faktické znemožnění přístupu některých dodavatelů k účasti na zadávacích řízeních. Zásada zákazu diskriminace je popsán podrobně se zohledněním toho, jak ji vnímá judikatura národních soudů, Soudního dvora Evropské unie, a hlavně rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Autor se v práci snaží zachytit prostředky nepřímé diskriminace, které se v minulosti objevily v zadávacích řízeních na veřejné zakázky na území Evropské unie. Diskriminační jednání dodavatelů je v práci zachyceno komplexně a autor uvádí praktické příklady, na kterých ilustruje, z jakých důvodů bylo jednání zadavatele v daném v rozporu s pravidly pro zadávání veřejných zakázek. Za pomocí analýzy rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, judikatury národních soudů a Evropského soudního dvora, bylo vybráno několik případů, které poskytují obraz o tom, jak je třeba nahlížet na zásadu zákazu diskriminace. Diplomová práce se věnuje takovému jednání zadavatelů, při kterém se dopouštějí porušení základních zásad právní úpravy. Kromě zásady zákazu diskriminace popisuje zásadu transparentnosti, rovného...
Motivace, vzdělávání a odměňování zaměstnanců ve vybraných podnicích
SINNLOVÁ, Eliška
Hlavním cílem mé bakalářské práce byla analýza systému motivace, vzdělávání a odměňování ve dvou podnicích odlišného odvětví, a to na základě studia odborné literatury a výsledků získaných z dotazníkového šetření doplněného o řízený rozhovor s managementem, a navrhnout možné alternativy doporučení na zlepšení zjištěných nedostatků, které povedou k vyšší prosperitě. Teoretická část se zaměřuje na studium odborné literatury zaměřené na kapitoly motivace, teorie motivace, pracovní motivaci, manažerské strategie zvyšování motivace, vzdělávání, metody a proces vzdělávání, subjekty vzdělávání, ohodnocení výsledků, odměňování, mzdovou strukturu, tvorbu systému odměňování a mzdové formy. V praktické části byly představeny vybrané podniky Avire, s.r.o. a Š+H Bohunice, s.r.o. a poté byly vyhodnocovány získané dotazníky. Na závěr byly výsledky obou podniků vyhodnoceny do tabulek podle výzkumných otázek, které jsem si stanovila jako dílčí cíl a byly doporučeny návrhy na zlepšení současného systému motivace, vzdělávání a odměňování. Na základě průzkumu lze říci, že zaměstnanci Š+H Bohunice, s.r.o. jsou o něco spokojenější než zaměstnanci v Avire, s.r.o., kde byl zjištěn nedostatek vybavení, chudá škála benefitů a neustálé krácení norem, podle kterých jsou odměňováni. Podnik Š+H Bohunice sice měl lepší výsledky, ale i tady si zaměstnanci stěžují na nedostatek pracovní síly, ale také na nedostatečnou nabídku vzdělávacích kurzů. Lidské zdroje jsou pro všechny podniky nejdůležitějším vstupem, proto by se systémy motivace, vzdělávání i odměňování měl neustále rozvíjet a zlepšovat. Pro tento účel byly také navrženy změny, které by mohly být oběma podniku v této oblasti užitečné.
Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání – 2016
Doležalová, Gabriela
Analýza se věnuje určení shody získaného vzdělání a vykonávaného zaměstnání z hlediska odbornosti. Hodnocením shody posuzuje využití kvalifikace absolventů nejen z hlediska úrovně dosaženého vzdělání, ale i z hlediska vhodnosti absolvovaného vzdělání pro výkon příslušného zaměstnání. Pro hodnocení souladu mezi vzděláním a zaměstnáním je použita čtyřstupňová škála – úplná shoda, částečná shoda, dílčí neshoda a hrubá neshoda.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.