Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání výuky házené ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základních škol a na víceletých gymnáziích.
Stránská, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky házené v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol a na víceletých gymnáziích v kraji Praha. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojetím výuky házené v rámci Rámcového vzdělávacího programu, ve školní tělesné výchově, pravidly a didaktikou házené. Praktická část se věnuje mapování a následnému porovnání výuky a vybavenosti škol k výuce školní házené na základních školách a víceletých gymnáziích v kraji Praha, prostřednictvím dotazníkového šetření.
Vytvoření didaktického programu průpravných gymnastických cvičení pro současné pojetí výuky sportovní gymnastiky na druhém stupni ZŠ
KŘÍŽOVÁ, Natálie
Cílem této bakalářské práce je vytvořit didaktický program průpravných cvičení na sportovní gymnastiku, jenž budou využitelné při výuce na druhém stupni základních škol. Dílčím cílem je zakomponování moderních prostředků, díky nimž si žáci lépe uvědomí své tělo, rychlost a tempo, osvojí si orientaci v prostoru, kinestetické uvědomování a načasování pohybu. Dále pak zpracování základních teoretických poznatků z oblasti gymnastiky a sportovní gymnastiky konkrétně, sportovního tréninku, tělesné výchovy, tělesných cvičení, motorického učení a výukového DVD. V syntetické části je představen zásobník samotných cvičení dle jednotlivých gymnastických průprav zaměřená na danou oblast. Každý cvik je řádně popsán a vysvětlen včetně přiložené fotografie. Tato cvičení jsou následně zpracována v multimediální formě výukového DVD.
Pokračování atletické kariéry absolventů sportovních tříd vybrané školy
Soukup, Jiří ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Pokračování atletické kariéry absolventů sportovních tříd vybrané školy Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je identifikace faktorů, které mohou působit na brzké ukončení atletické kariéry. Metody: V práci je využito kvalitativního výzkumu v podobě interview s vedoucím sportovních tříd vybrané školy a kvantitativního výzkumu, který má podobu dotazníku, který byl zaslán absolventům sportovních tříd vybrané školy. Výsledky: Nejdůležitějšími důvody, proč absolventi skončili s atletikou, jsou zájmy o jiné aktivity, zranění, časová náročnost atletiky, přestup na střední školu, obecně málo času a rozpad kolektivu. Klíčová slova: organizovaný sport, vzdělání, tělesná výchova, základní škola, atletika
Sportovní hala a její zázemí pro základní školu Hudcova 35, Brno
Zálešák, Tomáš ; Klimecký, Martin (oponent) ; Gerö, Jiří (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce plynule navazuje na předchozí urbanisticko-architektonickou studii, jejíž cílem bylo zpracovat návrh rozvojového území v Medlánkách, který bude respektovat nově navržený územní plán města Brna. Součástí řešeného území je parcela s přirazenou plochou pro veřejnou vybavenost. Tato plocha je přímo vyhrazena pro umístění nové sportovní haly. Cílem diplomové práce bylo tedy navrhnout sportovní halu s tribunou pro 300 diváků, hala by měla být využívána výhradně Základní školou Hudcova pro tělesnou výchovu. V odpoledních hodinách by měla být hala využívána veřejností z blízkého okolí pro zájmové kroužky a rekreační sportování či profesionální zápasy halových sportů.
Vliv parkouru na tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku
Gruber, Vojtěch ; Malíř, Roman (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Vliv parkouru na tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem této práce je testovat vliv intervenčního pohybového programu s obsahem parkourových cvičení na tělesnou zdatnost u dětí mladšího školního věku, hodnocenou testovou baterií Unifittest (6-60). Metody: Jedná se o kvantitavní quasi-experimentální studii, které se zúčastnilo celkem 62 participantů ve věku 7-11 let. Participanti byli rozděleni do dvou skupin. Experimentální skupina (n=26) byla tvořena začátečníky v parkouru, kteří v minulosti neabsolvovali pravidelnou intervenci v podobě několika týdenního tréninku. Skupina kontrolní (n=36) se skládala z participantů, kteří buď nedělali žádný sport, nebo dělali jiný sport než parkour. K objektivnímu hodnocení vlivu parkouru na pozitivní změnu v tělesné zdatnosti byla použita standardizovaná testová baterie Unifittest (6-60). Vliv ontogeneze v období mladšího školního věku byl kontrolován za použití indexu vývoje stavby těla dle Brauera (KEI metoda). Výsledky: Intervenční program pozitivně ovlivnil tělesnou zdatnost dětí mladšího školního věku. Byl pozorován statisticky významný rozdíl ve výsledcích Unifittestu (6- 60) mezi kontrolní a experimentální skupinou, a také ve skoku dalekém v pre-testu a post- testu u experimentální skupiny. Klíčová slova: Parkour; Tělesná...
Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji
Zábojníková, Kateřina ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bačáková, Radka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji Cíle práce: Hlavním cílem této práce bylo zjistit současný stav výuky aktivit v přírodě na gymnáziích v Ústeckém kraji. Konkrétně jsme se zabývali, zda mají školy AP zaneseny ve svých ŠVP, v jaké formě, v jakém rozsahu jsou realizovány a jaký názor na jejich zařazování mají ředitelé škol a učitelé TV. Také jsme se pokusili zjistit, zda mají školy možnosti a jestli jsou vybaveny pro výuku aktivity v přírodě. Metoda: Dva semi-strukturované nestandardizované dotazníky pro ředitele a učitele TV. Výsledky: Aktivity v přírodě jsou na gymnáziích v Ústeckém kraji rozšířené. Jsou zařazovány v podobě kurzů i v rámci výuky tělesné výchovy, nejčastěji však v podobě kurzů. Nejvíce pořádanými kurzy jsou adaptační a lyžařské kurzy. Téměř všechny školy mají k dispozici vhodné podmínky pro aktivity v přírodě, ale jejich materiální vybavení pro tyto aktivity není optimální. Z výsledků vyplývá, že učitelé i ředitelé mají pozitivní názor na zařazování aktivit v přírodě do výuky, ale větší podporu mají v tomto ohledu od ředitelů. Klíčová slova: Učení v přírodě, sporty v přírodě, zkušenostní učení, tělesná výchova, sportovní kurzy, vzdělávání na gymnáziích
Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím jednotlivých testů Eurofit
Pojezná, Anna ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Kolbová, Kateřina (oponent)
Název: Posouzení motorických schopností gymnastek a dívek ze školní TV prostřednictvím vybraných testů Eurofit. Cíle práce: Cílem práce bylo posoudit úroveň motorických schopností u dívek mladšího školního věku, které byly testovány pomocí vybraných testů Eurofit. Teoretická část práce se zabývá motorickými schopnostmi, charakteristikou gymnastiky, obsahem školní TV a popisuje pojem všestrannost. Výzkumná část se zaměřuje na srovnání úrovně motorických schopností u testovaných dívek. Výsledky jsou prezentovány graficky a v tabulkách. Metody zpracování dat: Bakalářská práce byla zpracována jako kvantitativní výzkum. Bylo testováno 16 dívek mladšího školního věku. U dívek se testovaly vybrané motorické testy z testové baterie Eurofit. Pro zpracování nasbíraných dat byly použita základní statistická analýza. Výsledky práce: Z výsledků je zřejmé, že dívky věnující se sportovní gymnastice a do jejichž tréninku jsou zařazovány prvky všestrannosti mají lepší úroveň motorických schopností než dívky, které se s gymnastikou setkaly pouze prostřednictvím tělesné výchovy. Klíčová slova: motorické schopnosti, všestrannost, sportovní gymnastika, mladší školní věk, tělesná výchova, testování, testová baterie
Pohybové schopnosti u žáka s vývojovou dysfázií v mladším školním věku
Strouhalová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá motorickými schopnostmi žáků s vývojovou dysfázií v mladším školním věku. Teoretická část práce popisuje charakteristiku žáka mladšího školního věku v oblastech vývoje základních schopností a dovedností, poznávacích procesů, emočního vývoje a socializace. Další kapitola teoretické části práce se zabývá motorickými schopnostmi člověka a specifikuje motorické schopnosti u žáků s vývojovou dysfázií. V poslední kapitole je představena diagnóza vývojové dysfázie, která je definována z hlediska etiologie, klasifikace, diagnostiky, terapie a prognózy. Empirická část diplomové práce je tvořena dvěma výzkumnými metodami, testem motorických schopností a dotazníkovým šetřením. Cílem testu motorických schopností je zjistit pohybové schopnosti u žáků s vývojovou dysfázií. Pro tento výzkum byla využita testová baterie poskytnutá projektem Sazka Olympijský víceboj. Testová baterie zkoumá jednotlivé složky motorických schopností, jako je síla, rychlost, koordinace, výbušnost a ohebnost. Dotazníkové šetření má za cíl přiblížit výuku tělesné výchovy u žáků s vývojovou dysfázií a popsat speciální metody a přístupy využívané pedagogy při její výuce. Vytýčených cílů bylo v práci dosaženo.
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy této poruchy a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi s poruchou ADHD. Také jsou zde zmíněné možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s poruchou ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.