Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 249 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohybové schopnosti u žáka s vývojovou dysfázií v mladším školním věku
Strouhalová, Kateřina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá motorickými schopnostmi žáků s vývojovou dysfázií v mladším školním věku. Teoretická část práce popisuje charakteristiku žáka mladšího školního věku v oblastech vývoje základních schopností a dovedností, poznávacích procesů, emočního vývoje a socializace. Další kapitola teoretické části práce se zabývá motorickými schopnostmi člověka a specifikuje motorické schopnosti u žáků s vývojovou dysfázií. V poslední kapitole je představena diagnóza vývojové dysfázie, která je definována z hlediska etiologie, klasifikace, diagnostiky, terapie a prognózy. Empirická část diplomové práce je tvořena dvěma výzkumnými metodami, testem motorických schopností a dotazníkovým šetřením. Cílem testu motorických schopností je zjistit pohybové schopnosti u žáků s vývojovou dysfázií. Pro tento výzkum byla využita testová baterie poskytnutá projektem Sazka Olympijský víceboj. Testová baterie zkoumá jednotlivé složky motorických schopností, jako je síla, rychlost, koordinace, výbušnost a ohebnost. Dotazníkové šetření má za cíl přiblížit výuku tělesné výchovy u žáků s vývojovou dysfázií a popsat speciální metody a přístupy využívané pedagogy při její výuce. Vytýčených cílů bylo v práci dosaženo.
Problematika tělesné výchovy na 1. stupni základní školy pro žáky s ADHD
Janíková, Alice ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Teoretická část vymezuje pojem ADHD, příčiny vzniku, projevy této poruchy a možnou léčbu a možnosti pomoci žákovi s poruchou ADHD. Také jsou zde zmíněné možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na tělesnou výchovu, její historii a vývoj, také jsou zde zmíněné didaktické zásady výuky tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. V praktické části se pomocí strukturovaných rozhovorů s rodiči a s učiteli zjišťují problémy, které nastávají nebo mohou nastat u žáků s ADHD při hodině tělesné výchovy, případně v podmínkách doma - tělesná výchova během pandemie koronaviru byla značně zanedbána, proto se výzkum snažil zjistit, jak si tyto děti pohyb nahrazovaly nebo jaká byla snaha ze stran učitelů tělesnou výchovu nahradit. Na základě těchto odpovědí byl vytvořen soubor her/vyučovacích hodin, které by problémům předcházely, jde o aktivity, které žáci s poruchou ADHD mohou provozovat i doma v prostorech mezi online výukou. KLÍČOVÁ SLOVA ADHD, hyperaktivita, motorické schopnosti, hry a aktivity, tělesná výchova, první stupeň ZŠ
Výuka minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu na 1. stupni základní školy
Křivánková, Aneta ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výuku minivolejbalu na 1. stupni, konkrétně na výuku minivolejbalu podle pravidel oranžového minivolejbalu, který využívá základní herní činnosti volejbalu. Teoretická část práce se zabývá obecnou charakteristikou volejbalu a základními volejbalovými pravidly, které se ve zjednodušené formě uplatňují v minivolejbalu. V práci jsou rozebrány individuální volejbalové činnosti - podání, příjem podání, přihrávka, nahrávka, útočný úder, blokování a vybírání. Dále se práce zaměřuje na uspořádání volejbalového tréninku a s tím spojené činitelé didaktického procesu, tedy trenér a hráč. Mimo činitelů didaktického procesu jsou v práci rozebrané i didaktické formy a postupy nácviku herních činností. V další kapitole jsou podrobně rozebrány pravidla Barevného minivolejbalu, která jsou rozdělena podle barev, které značí jednotlivé úrovně. Další kapitola se věnuje charakteristice dítěte mladšího školního věku, zaměřuje se zejména na vývoj základních sportovních schopností a dovedností a na motivaci dítěte. V další kapitole je shrnuta a popsána struktura výukové jednotky tělesné výchovy. Předposlední kapitola je věnovaná rámcovém vzdělávacím programu, konkrétně tomu, co stanoví a kam spadá v RVP ZV volejbal. Teoretická část je zakončena rozborem školního vzdělávacího programu vybrané...
Příprava učitele waldorfské školy na výuku tělesné výchovy a německého jazyka
WEISSOVÁ, Julie
Tato diplomová práce se zaměřuje na specifika přípravy učitele waldorfské školy na výuku aprobačních předmětů autorky, jimiž jsou tělesná výchova a německý jazyk. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části práce budou objasněny základní pojmy, které jsou klíčové pro dané téma, což je alternativní školství se zaměřením na waldorfskou školu, pojem antroposofie a osobnost R. Steinera. V dalších kapitolách se autorka diplomové práce zacílí i na samotnou osobnost waldorfského učitele, problematiku spojenou se vztahem učitel a žák, a především pak na učitelovu přípravu na výuku německého jazyka a tělesné výchovy na tomto typu alternativní školy. V praktické části diplomové práce se autorka zaměří přímo na konkrétní příklady pozorovaných hodiny tělesné výchovy a německého jazyka na waldorfské škole a bude za pomoci pozorování a rozhovorů s učiteli zjišťovat, jak se jim daří z jejich pohledu dosahovat předem stanoveného cíle, a to vše z hlediska samotné antroposofie. Autorka se bude ve svém výzkumu pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.
Možnosti zařazení prvků fyzioterapie do hodin tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku
SMETANOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi zařazení prvků fyzioterapie do hodin tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku. Jednou z nejčastějších příčin dysbalancí je nevhodný životní styl dětí, který si nesou ze svých rodin. Jedná se o to, že nejvíce volného času děti tráví u počítače a telefonu a zároveň jsou přetěžovány v rámci svých koníčků, při kterých je na ně vyvíjen velký tlak ohledně výkonu. Toto jsou důvody proč by se ve školách při tělesné výchově mělo více dbát na kompenzaci těchto typů zátěží, a to formou zařazení prvků fyzioterapie do hodin právě tělesné výchovy. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zabývá ontogenezí a charakteristikou mladšího školního věku, pohybovým systémem a jeho funkcí a popisem školní tělesné výchovy. Praktická část, která byla provedena formou smíšeného výzkumu zahrnujícího 40 žáků druhých tříd ZŠ a MŠ Lišov, kteří byli změřeni a na základě zmapování nejčastějších dysbalancí, mezi nimiž bylo mimo jiné detekováno vadné držení těla, byly pro ně navrženy cvičební jednotky. V praktické části jsou uvedeny kazuistiky 4 vybraných dětí ze sledovaného souboru. Během výzkumu však kvůli probíhající celosvětové pandemii Covid-19 byla zrušena výuka tělesné výchovy a zakázány jakékoliv pohybové aktivity. Realizace experimentální části práce bylo nutné přesunout do online prostředí, a to na platformu Google Meet, díky níž mohlo cvičení pokračovat I přes veškerá omezení lze říci, že online cvičení s fyzioterapeutickými prvky bylo úspěšné a lze pozorovat u dětí zlepšení ve vybraných parametrech kineziologického rozboru. Tato práce by mohla být využita nejen jako klinický materiál pro fyzioterapeuty ale i jako edukační materiál pro rodiče a učitele.
Realizace výuky tělesné výchovy žáků se zrakovým postižením v základních školách hlavního vzdělávacího proudu.
CHYNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou realizace tělesné výchovy u žáků se zrakovým postižením v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části se čtenář dozví co to znamená zrakové postižení a jakým způsobem se dá zrakové postižení kompenzovat pomocí sluchu, čichu, hmatu a chuti. Dále se dozví o vývoji zrakově postiženého dítěte ať už se jedná o vývoj kognitivních funkcí, pohybu či sociálního vývoje. Teoretická část je rozdělena na 2 základní části, kdy druhou část tvoří systém vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Praktická část je zaměřena na 3 zrakově postižené žáky, kteří navštěvují základní školu hlavního vzdělávacího proudu. S těmito žáky, jejich rodiči a pedagogickými pracovníky byl proveden polostandardizovaný rozhovor. Dále je zde popis hodiny tělesné výchovy, která byla součástí výzkumu této práce.
Hodnocení úrovně hrubé motoriky dětí ve věku 11 až 12 let testovou baterií MABC-2 na vybrané základní škole
HAVLÍČEK, Martin
Cílem práce bylo otestovat úroveň motorických schopností dětí ve věku 11 až 12 let na vybrané základní škole. Za pomoci rešerše literatury byl analyticko-syntetickou metodou vypracován teoretický podklad. Ve výzkumu bylo testovou baterií MABC-2 otestováno 45 dětí ve věku 11 až 12 let. Testování probíhalo v prostorech ZŠ Boženy Němcové v Dačicích po informovaném souhlasu zákonných zástupců dětí. Pro charakterizování souboru bylo realizováno šetření pomocí ankety. Na základě experimentu bylo zjištěno, že dívky dosáhly lepších výsledků než chlapci v komponentě rovnováha o 0,7 percentil a v komponentě míření & chytání o 6,2 percentil. Výsledky dále ukázaly na lepší výkony sportujících v porovnání s nesportujícími průměrně o 8,8 percentil v komponentě rovnováha a o 13,1 percentil v komponentě míření & chytání. Žádnému žákovi nebylo v komponentách diagnostikováno riziko motorických obtíží spadajících do 2. pásma ani motorické obtíže spadající do 3. pásma s doporučením pro specializované vyšetření. Celkově můžeme hodnotit úroveň hrubé motoriky testovaných dětí díky percentilovým ekvivalentům jako velmi dobrou.
Úrazy u mládeže v tělesné výchově na Základní škole Strmilov
HAČKA, Dominik
Bakalářská práce Úrazy u mládeže v tělesné výchově na Základní škole Strmilov se zabývá problematikou úrazovosti mládeže na Základní škole Strmilov. Pro studii byla využita Kniha úrazů a evidence záznamů zranění, ke kterým došlo v hodinách tělesné výchovy za období 2010-2018. Na základě dostupných znalostí a konceptů, které předkládám v teoretické části, byla vypracována studie, v níž se věnuji zpracování reprezentativního vzorku případů zranění. Na tomto základě vyhodnocuji úrazovost chlapců a dívek, klasifikaci poranění, charakter pohybu, který vedl k úrazu, a při jaké aktivitě k různým zraněním docházelo nejčastěji. Výzkumná část ukázala, že u chlapců dochází k více úrazům, a to o více jak 20 %, než u dívek. Dále také, že ve více jak 75 % veškerých úrazů jde o vlastní zavinění. Také bylo zjištěno, že nejvíce úrazů proběhlo v míčových hrách, kde se stalo přes 50 % veškerých úrazů. Následně se zaměřuji na analýzu úrazů v celkovém kontextu možných bezpečnostních a preventivních opatření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 249 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.