Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pásové dálkově řízené robotické vozidlo
Daneš, Filip ; Frühbauer, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává návrh pásového dálkově řízeného robotického vozidla. Koncept vychází z kritické rešerše obdobných vozidel a stanovených požadavků ze zadání. Po návrhu základní koncepce byly provedeny rozměrové a výkonové výpočty, které byly podkladem pro vznik výsledného 3D modelu vozidla. Práce detailně popisuje jednotlivé součásti, jejich konstrukční řešení a také obsahuje kontrolní pevnostní výpočet vybraných uzlů. Výsledný model odpovídá zadaným parametrům.
Raná péče u dětí s poruchou autistického spektra
ŠINDELKOVÁ, Pavla
Počet dětí s poruchou autistického spektra nebo s podezřením na ni se v posledních letech zvyšuje. V současné době se odhaduje až 1,7 % výskyt tohoto onemocnění v populaci. Velký význam pro život dětí s poruchou autistického spektra má včasná diagnostika umožňující v raném věku dítěte zavedení vhodných intervencí a metod, které dítěti pomáhají uplatnit své schopnosti a zlepšit dovednosti v problémových oblastech vývoje. Rodinná péče, spolupráce rodičů s profesionály z různých oborů, případně jejich vzájemné propojení pozitivně ovlivňuje terapeutický a edukační proces.
Rozvoj komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra
VYHNÁNKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se soustředí na problematiku dětí s poruchou autistického spektra (dále jen PAS) ve vztahu k rozvoji komunikačních schopností těchto dětí v předškolním věku. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a empirickou. První kapitola teoretické části se snaží objasnit problematiku PAS, přičemž v prvé řadě vymezuje její teoretický rámec, popisuje její projevy zahrnující zejména triádu příznaků a popisuje etiologii. Dále se zaměřuje na její rozdělení podle funkčnosti a na jednotlivá členění. Druhá kapitola se zaměřuje na objasnění problematiky komunikace u dětí s PAS, přičemž poukazuje na rozdíly mezi dětmi intaktními a dětmi s PAS. Třetí kapitola se dále zabývá možnostmi rozvoje komunikačních schopností u dětí s PAS s akcentem na přístup aplikované behaviorální analýzy, strukturovaného učení a alternativních a augmentativních forem komunikace. Praktická část se poté zaměřuje na zodpovězení hlavního výzkumného cíle, kterým je zjistit, jaký přístup má vybraná mateřská škola zřízená podle §16, odst. 9 Školského zákona a její pracovníci k rozvoji komunikačních schopností u dětí s PAS, a jaké nástroje nebo metody v tomto směru využívají. Pro zodpovězení výzkumného cíle byla využita metoda pozorování, analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů. Výsledkem výzkumu je poté zjištění, jak přistupuje vybraná mateřská škola k rozvoji komunikačních schopností u dětí s PAS, které metody a pomůcky se v praxi při rozvoji komunikačních schopností dětí s PAS ve vybrané mateřské škole používají, a které se pedagogickým pracovníkům nejvíce osvědčily.
Užití ABA terapie u dětí s PAS v České republice
SLOBODA, Tereza
Abstrakt Pro mou bakalářskou práci jsem si zvolila téma "Užití ABA terapie u dětí s PAS v ČR" jelikož mne tato forma terapie zajímá i z osobního hlediska. ABA je vědní disciplína, ve které se v rámci intervencí používají konkrétní terapeutické postupy, proto ve své práci používám také spojení ABA Terapie. Bakalářská práce je rozdělena a na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována Poruchám autistického spektra, etiologii, nejvíce postiženým oblastem, představení ABA a základních metod a současné legislativě, možném studiu ABA v ČR. V praktické části je uvedena případová studie, která zachycuje chlapce od narození do 7 let, na kterém je od určení diagnózy praktikována ABA terapie a v současné době navštěvuje jedinou speciální základní a mateřskou školu, která jej s použitím ABA vzdělává. Na intervenci ABA se názory velmi různí a ráda bych v práci poukázala na možné využití ve speciálním školství, kde by tato forma šla nastavit u dětí, které nereagují na jiné formy terapií a využít tak potenciál ke zlepšení životní úrovně nejenom klienta, ale celého okolí, jelikož autismus velmi ovlivňuje sociální a taktéž i rodinné vazby. Cílem této práce je tedy poukázat na vývoj, který je možné s ABA dosáhnout, poukázat na možnost využití ABA terapie jako jedné z možností při vzdělávání u dětí s PAS nebo kombinovaným postižením a dále rozvíjet schopnosti a dovednosti, a to i přes vážný handicap.
Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra
Lovecký, Adam ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat využití vzdělávání v přírodním prostředí u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) na školách a ve volnočasových organizacích v ČR se zvláštním zaměřením na terapeuticko-pedagogické využití zahrad, tzv. hortiterapii. V rámci šetření bylo zkoumáno, zda tento způsob terapie je součástí výukového působení a jakým způsobem může ovlivnit chování dotčených jedinců. Metody: Empirický výzkum byl proveden sběrem dat s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Byl rozeslán pedagogům škol, které zahrnují inkluzi dětí s PAS a do speciálních organizací starajících se o jedince s PAS v celé ČR. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření, které vyhodnotilo 40 odpovědí, vyplývá, že z oslovených respondentů 41 % se s pojmem ekoterapie setkalo a vnímá ji jako vhodný doplněk. Avšak stejné procento odpovědělo, že o ekoterapii slyšelo poprvé. Do individuálního vzdělávacího plánu a plánů vzdělávací podpory či rozvoje žáků/klientů začleňuje hortiterapii 38,7 % respondentů, pokud je k tomu příležitost, ale 19,4 % si myslí, že není tolik začleňována, jak by bylo vhodné. Ekoterapie i hortiterapie nejvíce podporuje pohybovou zdatnost a jemnou a hrubou motoriku. Pozitivní vliv má ale i v oblasti chování, zvládání stresu a...
Diagnostika dětí s PAS - psychologické aspekty stanovení diagnózy na základě rozhovorů s rodiči
Říha, Ivo ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce "Diagnostika dětí s PAS - psychologické aspekty stanovení diagnózy na základě rozhovorů s rodiči" pojednává o problematice poruch autistického spektra. Teoretická část obsahuje informace o PAS, jeho druzích a tzv. autistické triádě. Čtenář zde najde také informace o procesu smiřování se s diagnózou, o partnerství a rodičovství a v neposlední řadě o problémech, které přijetí diagnózy provázejí. Empirická část si klade za cíl popsat a zmapovat proces diagnostiky PAS, a to od zpozorování prvních odlišností dítěte, přes průběh jednotlivých vyšetření až po konečné potvrzení této diagnózy. Zjišťuje i to, jakým způsobem byla rodičům diagnóza PAS sdělena. Dále se zaměřuje na změny ve fungování rodiny, které se od této diagnózy odvíjí. Důraz je kladen především na její psychické aspekty, tedy na prožitky matek, které se musely s takto závažnou diagnózou u svých dětí vyrovnat a na to, jak se jejich život pod vlivem těchto události změnil. Zohledněny jsou i takové aspekty problematiky jako je nezaměstnanost, sociální izolace matek či změna jejich uvažování po narození takto postiženého dítěte, které by se na první pohled mohly zdát vzdálené. Pro získání informací o prožitích matek v empirické části práce byly využity semistrukturované rozhovory.
Specifika komunikace s dětmi s poruchou autistického spektra
Milsimerová, Andrea ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na cílovou skupinu dětí s poruchami autistického spektra, konkrétně na komunikaci a její specifika. Teoretická část se zabývá jednotlivými typy poruch, věnuje se verbální a neverbální komunikaci těchto dětí a problémy, které při komunikaci vznikají. Nakonec představuje Son-rise program, což je program domácího vzdělávání pro děti a dospělé s poruchami autistického spektra, jehož hlavním cílem je navázat a prohlubovat vztah s dítětem, který je využíván už třicet let. Praktická část bakalářské práce je tvořena výzkumnou sondou a šesti kazuistikami dětí s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je zmapovat a charakterizovat způsob a vývoj komunikace dospělých jedinců s dětmi, které trpí poruchami autistického spektra, a poukázat na to, kde bývá v oblasti komunikace největší potíž a jak lze posílit vztah mezi dospělým a dítětem, ať už je to rodič, sociální pracovník, či asistent pedagoga. V jednotlivých kazuistikách dostali prostor rodiče, aby popsali, jak se u jejich dítěte komunikace vyvíjela a jak vypadá dnes. Kazuistiky byly sepsány na základě rozhovorů s rodiči, některé prostřednictvím emailové komunikace. Do výzkumné sondy byly použity rozhovory se sociálními pracovníky z neziskové organizace a asistenty pedagoga ze soukromé základní školy s integrovanými...
Nedostupnost sociálních služeb pro osoby s poruchou autistického spektra a přidruženým problémovým chováním (PAS)
Křečková, Markéta ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent)
3 Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá problematikou nedostupných služeb pro osoby s poruchou autistického spektra a přidruženým problémovým chováním (dále jen PAS+P). Důraz je kladen na sociální péči a služby z hlediska nastavení sociálního systému v ČR. Teoretická část práce si klade za cíl přinést ucelený pohled na současné prostředí dostupnosti služeb pro osoby s PAS+P, zejména pak vymezení základních pojmů, představení jednotlivých aktérů v celém systému a popis současné situace u nás i ve světě. Jádrem empirické části je popis možných příčin nedostupnosti služeb pro osoby s PAS+P. Analýza dat z rozhovorů je založena na metodách zakotvené teorie. Zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory zejména se zástupci krajů a poskytovateli sociálních služeb. Závěry práce, jimiž jsou zejména extrémní nákladovost, dlouhodobý nedostatek personálu, slabá legislativní opora a roztříštěné plánování sítě služeb na úrovni krajů, představují příčiny nedostupnosti služeb. Tyto je třeba řešit ve spolupráci všech významných aktérů, výhradně na systémuvé úrovni, což je také hlavním doporučením této práce. Klíčová slova: autismus, PAS, problémové chování, sociální služby, systém
Návrh pásové brusky
Bartuněk, Jiří ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh stacionární pásové brusky pro universální použití. V úvodní čísti je popsán princip práce pásové brusky a současný stav poznání u daného tématu. Dále jsou navrhnuty možné způsoby konstrukčního řešení, z nichž je jedno vybráno jako nejvýhodnější, to je pak dále zpracováno. Konstrukční návrth je zpracovaný jako 3D model a doplněný o výpočtovou zprávu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.