Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Polský a český nonsens v literatuře pro děti
Czudek, Lucja ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Píšová, Ina (oponent)
Diplomová práce se zabývá polským a českým nonsensem v literatuře pro děti. Hlavním cílem je vymezení nonsensové literatury, její vývoj z historického i tvárného hlediska s přihlédnutím k dobovým událostem. Práce se v první části zaměřuje na teoretické vymezení pojmu nonsens a historický aspekt, zejména pak na dva stěžejní představitele anglického nonsensu Edwarda Leara a Lewise Carrolla. Další část se věnuje vývoji polského nonsensu v literatuře pro děti. Na formování nonsensu v Polsku se podíleli dvahlavní autoři Julian Tuwim a Jan Brzechwa, kteří jsou považováni za tvůrce nové poetické školy. Zdrojem jejich tvorby se stal absurdní humor a svět dětského čtenáře. Na tuto poetiku navazovali další představitelé polského nonsensu, ke kterým patří mezi jinými Ludwik Jerzy Kern, Wanda Chotomska a další. Práce se dále zaměřuje na vývoj českého nonsensu pro děti, jeho hlavní osobnosti a stěžejní díla, která vychází z nesmyslnosti, absurdity a hry s jazykem. Text přibližuje čtenáři nonsensovou tvorbu pro děti Josefa Kainara, Jiřího Koláře, Miloše Macourka, Pavla Šruta a jiných představitelů literatury. Poslední část práce se zabývá konkrétními nonsensovými díly pro děti polských i českých autorů. Vybraná díla jsou interpretována z hlediska tématu zvířat, techniky a dialogu. KLÍČOVÁ SLOVA nonsens, humor,...
Motiv smrti v mateřské škole zprostředkovaný skrze dětskou literaturu
Jansenová, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Krátká, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zprostředkováním tématu smrti v mateřské škole metodou práce s knihou. Cílem této práce bylo zmapovat, zda s tématem smrti v mateřské škole pracují a případně, jakým způsobem; vytvořit seznam vhodné a osvědčené literatury pro děti k práci s tématem smrti v mateřské škole; navrhnout, realizovat a reflektovat tři lekce k tématu smrti pomocí metody práce s knihou ve vybrané mateřské škole. Teoretická část se zabývá vhledy do tématu smrti, jakým způsobem děti k smrti přistupují, charakteristikou předškolního dítěte, kognitivnímu vývoji zaměřenému k tématu smrti. Dále v teoretické části vysvětluji pojem čtenářská negramotnost, zabývám metodou práce s knihou a čtenářskými strategiemi v mateřské škole, které následně využívám v praktické části. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření 107 učiteli mateřských škol, které bylo zaměřeno na otázky, zda a případně jakým způsobem respondenti pracují s tématem smrti na téma smrti v mateřské škole. 53,3 % respondentů uvedlo, že s tématem smrti v mateřské škole nepracuje a téměř čtvrtina respondentů uvedla jako důvod to, že děti v tomto věku smrt nechápou a tedy s tématem není vhodné pracovat v mateřské škole. Pokud s tématem učitelé pracují, upřednostňují povídání v menším počtu dětí a při tématu "Dušiček". Druhá část...
Didaktická interpretace zahraničních textů o holocaustu pro děti
Razimová, Anežka ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Reissner, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je poskytnout vyučujícím druhého stupně základní školy materiály k výuce o holocaustu. Teoretická část přináší obecné informace o holocaustu a druhé světové válce a o vztahu holocaustu a Rámcového vzdělávacího programu. Dále informuje o čtenářských specificích pubescentů a didaktické interpretaci textů. V praktické části jsou za pomoci didaktické interpretace knih Spočítej hvězdy od Lois Lowryové, Chlapec v pruhovaném pyžamu Johna Boyna, Ostrov v Ptačí ulici od Uriho Orleva a Zlodějka knih Marka Zusaka vypracovány plány vyučovacích hodin s pracovními listy a metodickými pokyny. V diplomové práci je k vypracování pracovních listů využit model E-U-R a metody kritického myšlení. Vybrané pracovní listy byly vyzkoušeny na žácích 2. stupně malotřídní základní školy a poté byl zhodnocen průběh vyučovací hodiny a dosažení jednotlivých cílů. Práce nabízí také možnosti vylepšení těchto pracovních listů a plánů vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA holocaust, druhá světová válka, zahraniční literatura, literatura pro děti, didaktická interpretace, pubescentní čtenářství
Historie a popularita knihy Srdce
KRALIKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce si klade za cíl zjistit důvody literárního úspěchu slavného románu Srdce, který napsal italský spisovatel Edmondo De Amicis, a byl publikován v roce 1886. V prvních letech publikace Itálie čelila změnám nově sjednoceného vytvořeného státu Italské království. Práce se bude zabývat životem autora a jeho obdobím. Dále pak rozebere samotný román, uvede děj, charakterizuje postavy a analyzuje hlavní témata a myšlenky autora. Na závěr vyzkoumá souvislosti mezi dílem, autorem a historickým kontextem a provede shrnutí.
Obraz nové věcnosti (Neue Sachlichkeit) v dětských románech Ericha Kästnera v porovnání s českým dobovým dílem Jaroslava Foglara, Záhadou hlavolamu
Hubeňáková, Monika ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
- Obraz nové věcnosti (Neue Sachlichkeit) v dětských románech Ericha Kästnera v porovnání s českým dobovým dílem Jaroslava Foglara, Záhadou hlavolamu Cílem práce je odpovědět na to, zda lze při srovnání vybraných děl české a německé literatury pro děti najít společné či rozdílné znaky. Výzkumná otázka, kterou si v této práci kladu, zní: Jaké společné a rozdílné znaky lze najít při porovnání německé a české literatury pro děti doby nové věcnosti? Základními metodami používanými v práci jsou metody analytická a komparativní. Nejprve jednotlivé knihy analyzuji z hlediska již v úvodu stanovených kritérií. V bakalářské práci nejprve popisuji hnutí nové věcnosti v obecnější rovině, kontext doby od konce první světové války po Výmarskou republiku. Následující část pojednává o kultuře Výmarské republiky, době tzv. zlatých dvacátých let a rozvoji masové kultury. Dále je definován styl nové věcnosti, její formování, typické znaky, témata, kterými se zabývá, působení v rozličných oblastech umění a její vztah k avantgardám. Do první kapitoly je také zahrnut český historický kontext, doba První republiky. Poté následuje definování literatury určené dětem a mládeži a její funkce. Následně jsou od německého spisovatele Ericha Kästnera knihy Emil a detektivové a Kulička a Toník a od českého autora Jaroslava...
Vlastní literární tvorba s komentářem
Sanytráková, Lada ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Diplomová práce ,,Vlastní literární tvorba s komentářem" obsahuje, kromě vlastní literární tvorby, reflexi této tvorby, posudky (posudek učitele mateřské školy, učitele 2.stupně základní školy, posudek běžného čtenáře, posudek spisovatele dětské literatury), vymezení vůči posudkům, dílčí závěry s reflexí a závěr. Diplomová práce zdůrazňuje důležitost vlastní literární autorské zkušenosti, zvláště učitelů, kteří sami s literaturou v dětském kolektivu pracují. Ukazuje, jak literárně tvůrčí učitel přispívá svou tvorbou do čtenářského světa dětí. Práce v kontextu pojednává o rozvoji čtenářství v mateřské škole, základní škole a rodině. V diplomové práci jsou popsány rysy vlastní autorské poetiky. Zároveň, na základě posudků, je zde autorská tvorba zařazena do žánrového typu pohádky. Klíčová slova Vlastní literární tvorba, reflexe vlastní tvorby, vlastní literární zkušenost učitele, literatura pro děti, rozvoj čtenářství, autorská poetika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.