Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace kritérií konkurzního řízení
Švábová, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce je zaměřena na realizaci konkurzních řízení v Ústeckém kraji na obsazení míst ředitelů škol. V rámci výzkumného šetření byli osloveni zřizovatelé škol a školských zařízení za obce a kraj. Sledované období konkurzních řízení je rok 2014. Cílem práce je zjistit, zda zřizovatelé - konkurzní komise v rámci konkurzů využívají nebo zda si stanovují předem svá další kritéria výběru pro uchazeče mimo kritéria, která jsou dána zákonem - zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen školský zákon), prováděcí vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkurzního řízení a konkurzních komisích, zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o pedagogických pracovnících). Nově zjištěné poznatky ze šetření jsou porovnány se šetřením a výsledky bakalářské práce - Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji, Ing. M. Řezníková, 2013 - která zkoumala kritéria pro uchazeče na místa ředitelů škol ve Středočeském kraji za období roku 2012. Komparací výsledků obou prací, tj. mé bakalářské práce a bakalářské práce Ing. Řezníkové se dá zjistit, zda zřizovatelé za oba kraje postupují v rámci konkurzních řízení obdobně, nebo zda je postup rozdílný. Téma...
Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení
Chottová, Miroslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
4 NÁZEV: Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení. AUTOR: Miroslava Chottová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá procesem hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli v Plzeňském kraji a problémy s hodnocením spojenými. Vychází z poznatků z odborné literatury, výsledků dotazníkového šetření u obou zúčastněných stran (obecních zřizovatelů a současně ředitelů mateřských a základních škol) a z praktických zkušeností. Dílčím cílem práce je na základě zmapování způsobů hodnocení ředitelů a kritérií, která zřizovatelé v současné době při hodnocení využívají, potvrdit, případně vyvrátit, hypotézy týkající se hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli (hodnocení podle kritérií, hodnocení jako motivační faktor). Hlavním cílem práce je na základě poznatků z použité odborné literatury, poznatků z dotazníkového šetření a zkušeností z vlastní praxe zpracovat vzorový metodický postup hodnocení včetně vzorového souboru hodnotících kritérií. Metodický postup může sloužit jako pomůcka pro obecní zřizovatele při vytváření jejich vlastního systému hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA: zřizovatel,...
Trendy vývoje soukromých mateřských škol na území hlavního města Prahy v letech 2001 - 2015
Ulbrichová Forstová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou předškolního vzdělávání v mateřských školách zřizovaných soukromými zřizovateli na území hlavního města Prahy za období od roku 2001 do roku 2015 s důrazem na výkonové ukazatele, trendy vývoje a specifické aspekty tohoto stupně vzdělávání, přičemž v tomto období došlo k značnému nárůstu počtu nově vznikajících soukromých mateřských škol. Soukromé mateřské školy jsou prvkem předškolního vzdělávání, který v České republice dlouho chyběl a který má zajistit pestrost vzdělávací nabídky včetně alternativních přístupů, nadstandardního či nestandardního pojetí předškolního vzdělávání. Mateřská škola je první vzdělávací instituce, se kterou se ve většině případů dítě setkává a ve které je systematicky vzděláváno. Hlavní město Praha bylo vybráno jako klíčový region České republiky s vysokou dynamikou změn a hospodářským potenciálem, který má vliv i na rozvoj předškolního vzdělávání.
Komparace vztahů zřizovatelů a ředitelů základních škol v České a Slovenské repul
Mrzílek, Ondřej
Práce má za cíl prozkoumat, obsahově předložit a následně srovnat jednotlivé oblasti vztahů mezi ředitelem a zřizovatelem základní školy a následně formulovat případné rozdíly a podobnosti v těchto vztazích v České republice a na Slovensku, v oblasti právní i mimoprávní a zjistit, jaký je aktuální stav v oblasti vztahů ředitele a zřizovatele více než 20 let po rozdělení společné federace. Jako základní východisko výzkumu slouží platné právní předpisy v podobě zákonů a vyhlášek, a také specifické právní a jiné dokumenty týkající se zřizovatelů soukromých a církevních škol. Školství v České republice a na Slovensku se rozvíjelo od vzniku Československé republiky v roce 1918 společně. Po rozpadu společné federace v roce 1993 začaly probíhat změny a vývoj v této oblasti již izolovaně. Vztah zřizovatele a ředitele je jedním z faktorů, který velmi výrazně ovlivňuje činnost, kvalitu a směřování školy. Práce popisuje podobnosti a rozdíly v těchto vztazích v obou státech a poukazuje na možnosti vzájemné inspirace.
Vliv vybraných externích zdrojů zpětné vazby na činnosti ředitelů škol
Vlhová, Petra ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují činnosti ředitelů na vybraných školách v Libereckém kraji. Pozornost jsme věnovali především externím zdrojům zpětné vazby, které mohou ovlivnit pedagogický proces. Hlavní pozornost jsme tak věnovali externím zdrojům poskytujícím externí hodnocení, jako je České školní inspekce, zřizovatelé škol, ale také zdrojům poskytujícím informace z národních i mezinárodních šetření v oblasti měření výsledků vzdělávání žáků, či externím zdrojům poskytujícím výsledky z jednotných přijímacích zkoušek či z maturitních zkoušek. Výzkumné šetření mělo charakter kvalitativního výzkumu, jehož hlavní metodou byl rozhovor, který byl následně přepsán do protokolů a který byl dále analyzován, interpretován a vyhodnocen. Celkem bylo osloveno pět ředitelů z Libereckého kraje, přičemž dva ředitelé byli ze státních škol, dva ze soukromých škol a jeden z církevní školy. Praktická část je zaměřena na analýzu a interpretaci dat z výzkumného šetření, zjišťuje, jak vybrané externí zdroje zpětné vazby ovlivňují ředitele, jaké s nimi mají zkušenosti a co jim přinášejí. Z výzkumných šetření vyplývá, že externí zdroje zpětné vazby mají vliv na práci ředitelů, ale vždy záleží na konkrétním typu školy, prioritách ředitele a jeho přístupu k řízení. V některých...
Vliv zřizovatele na kvalitu školy
Vagenknechtová, Monika ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifickou oblastí v řízení školy, a to vlivem zřizovatele na kvalitu školy. Základním obsahem této práce je vztah mezi zřizovatelem a školou a vliv zřizovatele na kvalitu školy podle kritérií kvalitní školy České školní inspekce. Práce na základě zdrojů práce vymezuje základní a související pojmy s řízením školy, popisuje rozdíly v řízení školy se zřetelem na jejího zřizovatele. Konkrétně sleduje veřejnoprávní školu, kde je zřizovatelem obec a církevní školu, kde je zřizovatelem církevní právnická osoba registrované církve, neboť školy těchto zřizovatelů jsou předmětem výzkumu. Práce popisuje kritéria kvalitní školy České školní inspekce a také uvádí dokumenty, které upravují vztah zřizovatele a ředitele školy a nastavují požadavky na kvalitu školy v zahraničí, konkrétně ve Slovenské republice. Výzkumná část práce analyzuje danou problematiku u dvou škol, stejného typu, rozdílného zřizovatele a zkoumá její rozdíly a důsledky, které v praxi s sebou nese. Zaměřuje se zda, případně, jak odlišní zřizovatelé ovlivňují kvalitu školy podle kritérií kvalitní školy nastavené Českou školní inspekcí. Cílem práce je charakterizovat vliv zřizovatele na naplňování kritérií kvalitní školy u dvou škol stejného typu, rozdílného zřizovatele. K dosažení cíle práce byl zvolen kvalitativní...
Vztah zřizovatele a ředitele preprimárního vzdělávání v Plzeňském kraji.
Bradová, Jana ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce, zabývající se problematikou vztahu zřizovatele a ředitele mateřské školy v Plzeňském kraji, si klade za cíl zhodnotit síť mateřských škol, které jsou samostatnými příspěvkovými organizacemi a jejichž zřizovatelem je obec. Zjistit, jaké má zřizovatel kompetence ve vztahu k mateřské škole, v jakých oblastech zřizovatel spolupracuje s ředitelem, jak hodnotí jeho práci, zda provádí kontrolní činnost a zda pracuje s výstupy kontrolních orgánů, zejména České školní inspekce. Zjistit, jaké jsou kompetence ředitele mateřské školy, zda je při své činnosti podporován zřizovatelem či nikoli. Zjistit, jak hodnotí spolupráci mezi zřizovateli a řediteli mateřských škol inspektoři České školní inspekce specializující se na oblast preprimárního vzdělávání a působící v Plzeňském inspektorátu ČŠI. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, právních předpisů a strategických dokumentů týkajících se mateřských škol, jejich zřizovatelů a České školní inspekce, které byly platné v době vzniku této diplomové práce. Praktická část je vypracována na základě výsledků výzkumného šetření provedeného u ředitelů mateřských škol, u jejich zřizovatelů a u inspektorů České školní inspekce specializujících se na oblast preprimárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Preprimární vzdělávání, mateřská škola,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.