Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 77 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Management vzdělávání mimořádně nadaných dětí v České republice
Kulhánková, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.
Analýza způsobů realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ze strany managementu škol
Tučníková, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) představuje jednu z klíčových oblastí ve strategickém rozvoji českého školství. Práce se na problematiku zaměřuje z pohledu školského managementu (tj. vedení škol) a analyzuje jeho postavení v realizaci DVPP. Cílem práce je vyhodnotit přístupy k DVPP a způsoby jeho realizace na základních a středních školách. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první části je popsána základní charakteristika DVPP a jeho současný stav, s přihlédnutím k platné legislativě. Ve druhé části je prostřednictvím dotazníkového šetření analyzován přístup vedení škol k problematice DVPP a jsou zde podrobně popsány závěry plynoucí z tohoto šetření.
ICT jako možný nástroj ke vzdělávání v MŠ, využití intranetu k rychlejší komunikaci, řízení MŠ i vlastnímu DVPP, integrace ICT do prostředí MŠ
Koppová, Ivana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: ICT jako možný nástroj ke vzdělávání v MŠ využití intranetu k rychlejší komunikaci, řízení MŠ i vlastnímu DVPP, Integrace ICT do prostředí MŠ AUTOR: Bc. Ivana Koppová KATEDRA (ÚSTAV) CŠM PedF UK v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Petr Svoboda, Ph.D. Abstrakt Jednou z důležitých součástí činnosti mateřské školy a předškolního vzdělávání v komplexním pojetí je i využívání ICT znalostí a dovedností. To vše při řízení MŠ, DVPP, plánování, integrace ICT do MŠ a hlavně i do předškolního výchovně vzdělávacího procesu. Charakteristika procesu této činnosti je obsahem diplomové práce, která se snaží popsat, vysvětlit a přiblížit postupy nejen teoretické, ale i na příkladech z praxe. Snaží se poskytnout určitou analýzu stavu, návaznost požadavků a skutečnosti v praxi MŠ. Používání výpočetní techniky v manažerské činnosti, ve vzdělávání dospělých i dětí je bezesporu nezbytné, má svá opodstatnění, své výhody. Praktická část diplomové práce přibližuje možnost aplikace a používání projektu v intranetovém prostředí v mateřské škole s odloučenými pracovišti. Součástí této diplomové práce je i výzkum, vyhodnocení šetření, které mapuje používání výpočetní techniky, ICT gramotnost a vzdělávání, potřeby, motivy i překážky týkající se této problematiky. Také názory, vyjádření a pohledy účastníků předškolního vzdělávání -...
Další vzdělávání učitelů vyučujících tělesnou výchovu na základních a středních školách v České republice
Hájek, Daniel ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Název: Další vzdělávání učitelů vyučujících tělesnou výchovu na základních a středních školách v České republice Cíle: Jedním z cílů diplomové práce bylo analyzovat současnou nabídku akreditovaných vzdělávacích akcí DVPP pro oblast tělesné výchovy. Zajímaly nás údaje týkající se zaměření a forem akcí, hodinové dotace, počtu očekávaných účastníků a účastnického poplatku. Dalším cílem práce bylo zjistit, jaká stanoviska zaujímají učitelé tělesné výchovy vzhledem k jejich dalšímu průběžnému vzdělávání. Mimo jiné nás zajímalo, jak často se tohoto vzdělávání účastní a jaké formy vzdělávacích akcí jim přijdou nejvhodnější vzhledem k předmětu tělesná výchova. Metody: V první fázi byla analyzována data získaná z databází udělených akreditací v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků) spravované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Data v další části práce byla získána pomocí vlastního dotazníkového šetření, kterého se účastnili učitelé základních a středních škol vyučující tělesnou výchovu. Celkově bylo osloveno 700 škol (25 základních a 25 středních škol ze všech krajů České republiky). Výsledky: Nejvíce akreditovaných vzdělávacích akcí bylo zaměřeno na zdravotní TV, bylo pořádáno pro 10 - 12 účastníků a trvalo 5 - 6 hodin. Nejčastěji za tyto akce účastníci zaplatili poplatek ve...
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních kompetencí z pohledu managementu vzdělávání
Krhovská, Gabriela ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních kompetencí z pohledu managementu vzdělávání. Tato problematika byla zvolena nejen z důvodu její aktuálnosti, ale také vzhledem ke strategickému rozměru dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich digitálních kompetencí, které reflektují i klíčové dokumenty MŠMT. Teoretická část diplomové práce se soustředí na teze související s managementem vzdělávání, dalším vzdělávání pedagogických pracovníků a končí kapitolou zabývající se digitálními kompetencemi. Výzkumná část diplomové práce věnuje pozornost nabídce a poptávce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a reflexi digitálních kompetencí pedagogů prostřednictvím kvalitativního šetření a analýzy dat. Konkrétně se výzkumné šetření skládá z polostrukturovaných rozhovorů vedených s pedagogy 2. stupně základních škol na území hlavního města Prahy, analýzy dat z Rámce digitálních kompetencí učitele a analýzy vybraných webů sdružujících nabídku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Na základě výzkumných zjištění došlo k formulaci závěrečných doporučení, které je možné implementovat do praxe. Cílem diplomové práce je zanalyzovat a kriticky zhodnotit nabídku a poptávku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti digitálních...
Prof. Eva Jenčková a její podíl na profilaci české hudební pedagogiky
Motl, Milan
Tématem disertační práce je charakteristika profesního profilu významné osobnosti české hudební pedagogiky prof. PhDr. Evy Jenčkové, CSc. Seznamuje s šíří jejích vědeckých, pedagogických a hudebně organizačních aktivit, charakterizuje hlavní oblasti jejího profesního zájmu. Jedná se zejména o didaktiku hudební výchovy všech školských stupňů vzdělávání, obohacení hudebního repertoáru včetně metodického zpracování, hudbu pro děti v kontextu teoretických, interpretačních a hudebně pedagogických aspektů, optimální přípravu učitelů hudební výchovy i další vzdělávání pedagogických pracovníků realizované u nás i v zahraničí formou tvůrčích hudebních dílen. Těžištěm a velmi propracovanou oblastí jejích hudebně pedagogických publikací je hudebně pohybová výchova. Na základě obsahové analýzy komplexního hudebně pedagogického díla Evy Jenčkové a hodnoticích stanovisek pedagogické veřejnosti je zpracována charakteristika mnohavrstevné osobnosti Jenčkové a jejího profesního mistrovství. Všímá si zejména inovačního působení v zájmu optimalizace hudební výchovy, jehož charakteristickým znakem je transfer vymezených a ověřených teoretických východisek do praktických modelových řešení. Výsledkem syntézy je vymezení klíčových principů její osobité progresivní hudebně pedagogické koncepce (integrace, pedagogická...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 77 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.