Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Management vzdělávání mimořádně nadaných dětí v České republice
Kulhánková, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.
Dopady používání multimediálních technologií na vybrané aspekty partnerských vztahů
Kulhánková, Eva ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Sedláček, Mojmír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mapováním působení multimediálních technologií (MMT) na vybrané složky partnerského vztahu. V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky vztahu (spokojenost ve vztahu, důvěra, komunikace a volný čas) a jejich souvislosti s používáním jednotlivých médií partnery. K výzkumu byl zvolen smíšený design, přičemž v kvantitativní části byl použit vytvořený on-line dotazník, který vyplnilo 210 respondentů. V kvalitativní části byly vedeny polostrukturované rozhovory se třemi páry. Výstupem práce je popis frekvence a způsobů používání MMT, zmapování dopadů na vztah a celkové zhodnocení výhod a nevýhod používání MMT pro vztah. Výsledky ukázaly, že partneři používají MMT především ke kontaktu s druhým partnerem, a to hlavně k vyjadřování lásky. Nejčastěji používají ke kontaktu chat, dále pak telefonování a esemesky. Jako nevýhodu mediované komunikace partneři vnímají absenci neverbální komunikace a vznik nedorozumění. Pozitivní dopady na vztah má: častý kontakt s partnerem, používání MMT k vyjadřování lásky partnerovi, plná pozornost od partnera bez používání MMT, používání MMT ke společné činnosti s partnerem. Naopak jako negativní pro vztah se jeví: méně pozornosti v důsledku užívání MMT, používání MMT k řešení závažných témat, monitorování partnera, vyhýbání se...
Rizikové faktory v rodině přispívající k užívání drog u dospívajících
Kulhánková, Eva ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Komárek, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je zmapovat rizikové faktory v rodině, které přispívají k užívání drog u dospívajících. V literárně-přehledové části je uvedeno, proč právě období dospívání je pro užívání drog rizikové a jaký význam má v tomto období rodina. Stěžejní část práce je věnována popisu hlavních rodinných rizikových faktorů, které jsou rozděleny na biologické, psychologické a sociální dle bio-psycho-sociální modelu. Ačkoli se jedná o mezioborové téma, práce se snaží nahlížet na rizikové faktory především z pohledu psychologie. Návrh projektu se zabývá vytvářením nástroje, kterým by bylo možné identifikovat rizikové jedince na základě zmapování jednotlivých rizikových faktorů v rodině. V rámci tohoto vytváření je také uveden podrobnější návrh validizační studie. Výsledkem by měl být kvalitní inventář, který by mohl být důležitou implikací pro preventivní opatření. Klíčová slova Dospívající, užívání drog, rizikové faktory v rodině
Management vzdělávání mimořádně nadaných dětí v České republice
Kulhánková, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.

Viz též: podobná jména autorů
8 Kulhánková, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.