Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Zdravotní pomůcky pro děti s DMO
Čapková, Tereza ; Čichoň, Rostislav (vedoucí práce) ; Půlpán, Rudolf (oponent)
Název práce: Zdravotní pomůcky pro děti s DMO Cíle práce: Cílem práce je podat ucelenou formou základní informace o využívání, přínosu, typech zdravotních pomůcek používaných u dětí s DMO a zachytit problematiku onemocnění, její vznik, komplikace, způsoby a možnosti léčby. Metoda: Byl použit kvalitativní výzkum pomocí metody nestandardizovaného rozhovoru a osobního dokumentu. Výsledky: Zdravotní pomůcky pozitivně ovlivňují život dítěte s DMO a zlepšují jeho život a životní styl. Klíčová slova: ortotika, adjuvatika, kalceotika, dětská mozková obrna, spasticita, neurologie.
Využití muzikoterapie u tělesně postižených
Janyška, Jan ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Lipský, Matěj (oponent)
Název práce: Využití muzikoterapie u tělesně postižených Autor práce: Bc. Jan Janyška Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph. D. Abstrakt Diplomová práce se snaží objasnit podstatu stále se rozvíjejícího oboru muzikoterapie, konkrétně muzikoterapie u osob se specifickými potřebami. V úvodu teoretické části je zmíněn psychologický význam tělesného postižení s užším zaměřením na dětskou mozkovou obrnu. Teoretická část dále objasňuje působení zvuku a hudby na lidský organismus a dává náhled do muzikoterapie. Praktická část se zaměřuje na návrh muzikoterapeutického programu následně vyzkoušeného v praxi s osobami s tělesným postižením. Klíčová slova Tělesné postižení, dětská mozková obrna, zvuk, hudba, muzikoterapie
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.
Psychomotorický a řečový vývoj tělesně postižených
Dvořáková, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Psychomotorický a řečový vývoj tělesně postižených AUTOR: Markéta Dvořáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou dětské mozkové obrny a odchylkami psychomotorického a řečového vývoje s tímto onemocněním spojenými. V teoretické části nejprve popíši psychomotorický a řečový vývoj intaktních dětí v období od věku novorozeneckého do školního věku, v její druhé části se věnuji psychomotorickým odchylkám a konkrétním řečovým poruchám v rámci forem dětské mozkové obrny dětí téhož věku. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum možného vlivu postižení na přijetí do školského zařízení, zda symptomatické řečové poruchy při DMO ovlivňují školní výkon a zjištění názoru rodičů na budoucí pracovní uplatnění svých dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, psychomotorický vývoj, řečový vývoj
Rehabilitace dítěte s dětskou mozkovou obrnou v předoperačním a pooperačním období
Šmídová, Renata ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Rehabilitace dítěte s dětskou mozkovou obrnou v předoperačním a pooperačním období Autor: Renata Šmídová Vymezení problému: Během své praxe jsem se setkala s řadou pacientů postižených dětskou mozkovou obrnou (DMO), kteří podstoupili korekční ortopedické operace, jež byly v některých případech bohužel neúspěšné. Na základě prvotního získávání informací k dané problematice jsem nacházela řadu studií a článků o úspěšnosti ortopedické operace u DMO. V mnoha studiích připomínají, že správně zvolená fyzioterapie má velký přínos pro ortopedický zásah, proto jsem se rozhodla zmapovat propojení ortopedických a fyzioterapeutických přístupů na konkrétním případu a popsat prvky léčebné rehabilitace použité při terapii vybraného pacienta. V první části diplomové práce podrobně zpracovávám neurologické onemocnění dětskou mozkovou obrnu a operační řešení deformit vzniklých v důsledku působení tohoto onemocnění. Druhá část obsahuje případovou studii, jež popisuje rehabilitační léčbu a to převážně práci fyzioterapeuta s dětským pacientem, který podstupuje korekční operaci na dolní končetině. Třetí část obsahuje kvalitativní výzkum. Pomocí dotazování bylo cílem zjistit názor rodičů na efekt a průběh celé terapie. Cíl práce: Prokázat význam promyšlené, včasné a dlouhodobé rehabilitační péče v...
Fyzikální terapie u centrálních lézí v dětském věku
Plecháčková, Tereza ; Ocmanová, Renata (vedoucí práce) ; Demuthová, Zorka (oponent)
Cílem práce bylo shrnout možnosti fyzikální terapie pro doplnění léčby dětí s poruchou centrálního motoneuronu, popsat účinky jednotlivých fyzikálních energií, jejich léčebný vliv na organismus a přínos pro terapii dětských pacientů s centrálním postižením motoriky. Dále uvést některé kontraindikace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Using Virtual Reality as a Therapeutic Modality for Children with Cerebral Palsy: a Review and Synthesis
Smolová, Petra ; Bartůňková, Staša (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent)
Název práce: Využití virtuální reality v terapii dětí s dětskou mozkovou obrnou: review a syntéza Autor: Bc. Petra Smolová Gramatická korektura: Jan Valeška Kontext: Dětská mozková obrna (DMO) je často označována jako skupina neprogresivních příznaků, vyznačujících se zejména poruchou volních pohybů a/nebo koordinace. Porucha funkce je důležitější než samotná diagnóza vzhledem k celoživotnímu typu onemocnění. Léčba u dětí s dětskou mozkovou obrnou je v současné době založena na individuální pohybové terapii v rámci celého komplexu rehabilitačního programu. Na začátku léčby je nutné sestavit interdisciplinární tým odborníků, v čele s neurologem nebo dětským neurologem, který se věnuje rehabilitaci. Fyzioterapeut by se měl vždy přiklánět k eklektickému přístupu a znát dobře důvody, proč ten či onen léčebný program aplikuje. Virtuální realita jako terapeutická metoda stojí vedle klasických přístupů dle nejrůznějších autorů, jak je známe z množství škol a kurzů. Ačkoliv je tento druh léčby poměrně novátorský, na základě současného výzkumu jsou výsledky velmi slibné. Cíle: Cílem této práce je nastínit možnost terapie dětí s dětskou mozkovou obrnou s využitím virtuální reality zejména v těchto hlavních problémech - motorická kontrola a celková hrubá motorická dovednost, dysfunkce horní končetiny a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.