Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Favorit Brno / cyklistický stadion - bikrosová dráha / architektonická studie - design / etapa 2021/22
Nováková, Lucie ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je architektonická studie cyklistického stadionu – velodromu v městské části Pisárky v Brně pro TJ Favorit Brno. Stávající velodrome je situován jihozápadně na okraji brněnského výstaviště při ulici Křížkovského. Velodrom již neodpovídá nynějším požadavkům dráhové cyklistiky, avšak po historické stránce je cenný a má své genius loci. Nová dřevěná cyklistická dráha o délce 250 m (spolu s dalšími parametry mezinárodní cyklistické unie) a k ní přidružená sportoviště jsou „vložena“ do stávajícího velodromu, který je dle požadavků upraven a rekonstruován. Tribuny zůstaly zachovány stávající. Vestavěný objekt s novou dráhou je pak kompletně zastřešen a vytváří tak uzavřený prostor. V rámci rekonstrukce stadionu došlo také k vytvoření nového zázemí pro TJ Favorit Brno z modulárního kontejnerového systému, jedná se o šatny pro sportovce, prostory pro administrativu, dále zázemí pro hostující kluby a sportovce a VIP prostory. Systém kontejnerové výstavby pro sportovní zázemí je velmi praktický, ekonomický, rychlý, šetrný k životnímu prostředí a variabilní a flexibilní k aktuálním požadavkům sportu, který se neustále vyvíjí. Předprostor a parter v jižní části stávajícího velodromu je vybaven službami pro veřejnost – kavárnou, prodejnou suvenýrů, pokladnou, infocentrem, servisem a prodejnou kol a sportovního vybavení. Nová dráha s tribunami je zastřešena ETFE folií ukotvenou na nové příhradové vazníky, které jsou napojeny na stávající zastřešení.
Revitalizace areálu Filmových ateliérů Zlín
Myšková, Hana ; Kabela, Miloš (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá revitalizací areálu filmových ateliérů a jeho okolím. Na západ od řešeného území leží Lesní hřbitov a obytný soubor Fabiánka, od kterého je areál oddělen terénní depresí. Filmové ateliéry na Kudlově u Zlína byly založeny ve třicátých letech minulého století, jejich silnou stránkou je kromě zajímavé filmové historie i poloha v přírodním prostředím a přitom dostupnost města Zlína. Filmové téma se v areálu zachovalo do současnosti, jsou zde Filmové laboratoře a střední filmová škola. Část objektů se pronajímá jako admininistrativní prostory, je zde zlínské radio, v severovýchodní části území je farmaceutická výroba. Hlavní nově navrhovanou náplní je bydlení v bytových domech doplněné kancelářemi a občanskou vybaveností, která je situována kolem pěší filmové zóny. Bude zde nový sportovní areál a filmový park s lesním amfiteatrem, čímž bude areál sloužit široké veřejnosti. V areálu jsou navrženy funkce pro všechny věkové kategorie.
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM
Čechová, Lucie ; Myslín,, Jiří (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
„Vinařský **** Hotel Hrůdek se Salonem vín“ Velké Pavlovice Hlavní myšlenkou návrhu bylo vytvořit novostavbu hotelu s degustačním salonem vín tak, aby co nejméně narušoval přírodní ráz krajiny a zároveň poskytoval největší možný výhled. Náplní objektu nespočívá pouze v ubytování ve **** hotelových pokojích, ale také se zde nachází restaurace, degustační salon vín s přilehlou galerií představující zdejší vinařskou oblast Modré Hory a velký komplex podzemního welness pro zpříjemnění pobytu v tomto hotelu. Industriální pojetí stavby je inspirováno výrobou vín a pravidelností vinic, která je patrná na předsazené fasádě budovy. Díky této fasádě bylo umožněno zachování pravidelnosti jak v horizontálním tak vertikálním rastru. Další zajímavostí stavby bylo vytvoření nadzemní části wellness, jejíž střecha byla pojata jako schodišťové posezení. Tímto objektem vznikl částečně krytý prostor amfiteátru a letního kina, který zároveň slouží jako hlavní předprostor vstupu do hotelu.
Divadlo malých forem Brno
Holánková, Karolína ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Budova je navržena jako dostavba v centru Brna mezi dvěma stávajícími domy z konce 19.století. Tato proluka vznikla během druhé světové války při bombardování Brna. Návrh se skládá ze tří pater (dvě nadzemní a jedno podzemní, sloužící k parkování). Mým cílem bylo doplnit uliční čáru a zároveň vytvořit kreativní prostředí pro alternativní scénu. Toho jsem dosáhla pomocí lamel, které při procházce ulicí vyplňují prostor, zatímco se prosklená část budovy otvírá při pohledu z parku a zve k návštěvě stavby. Stavba se nachází v centru města se zastávkou městské dopravy přímo před vstupem. Podzemní parkoviště proto nabízí jen několik parkovacích míst. Dům je obklopen dvěma parky - jeden na úrovni ulice a druhý za budovou, který vede na kopec, kde se nachází hrad Špilberk. K dispozici je proto lávka, která spojuje střechu budovy s parkem na kopci. V zadní části budovy je umístěn amfiteátr, který lze v létě využít jako kino / divadlo pod širým nebem. První patro obsahuje bistro, výstavní halu, šatny, zařízení pro herce a malý i velký sál. Ve druhém patře najdete pokračování bistra, zasedací místnost a umělecká studia.
Nová scéna Besedního domu Vyškov - novotvar v historickém prostředí
Žvak, Ondřej ; Plášil, Jiří (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem při zpracování studie bylo vytvoření nového sálu o kapacitě cca 600 diváků. Při mém návrhu jsem kladl důraz hlavně na multifunkčnost sálu, který tak může být využíván pro různé kulturní akce jako je divadlo, plesy, výstavy, přehlídky a podobné aktivity. Dále pak na zajištění kvalitního zázemí souvisejícího s multifunkčním sálem. Jako důležitou součást projektu považuji zkulturnění okolí navrhovaného objektu. Vzhled budovy nové scény je silně ovlivněn stísněným prostorem pro výstavbu. S ohledem na těsné sousedství historických budov (kostel Nanebevzetí Panny Marie, fara, Besední dům) byl objekt navržen minimalisticky jako bílý blok s plochou střechou s prolehčeným prvním a druhým podlažím. Členění fasády navazuje na stávající Besední dům. Jednotlivé patrové bloky jsou navzájem asymetricky posunuty tak, že druhé a třetí patro koresponduje se zalomením uliční čáry, přičemž přízemí podélně navazuje na původní Besední dům a vytváří tak podloubí. Interiér nové scény je také záměrně minimalistický, aby lépe vynikla kulturní náplň, pro kterou návštěvník do budovy přichází. Použity jsou světlé barvy (bílá, světle šedá) a omezený počet materiálů (omítka, beton, mramor, sklo, dřevo). Dominantním prvkem interiéru se ve foyer stává kazetová konstrukce železobetonového stropu, která záměrně není kryta podhledem. Také svislé lamely pohyblivého zastínění oken vytváří zajímavé světelné efekty. Monolitické schodiště s protisměrně rozepjatými rameny působí jako konstrukční socha.
Velká příležitost pro městský zámek
Nesvadbová, Martina ; Hrabec,, Josef (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je architektonická studie rekonstrukce zámku v Hrušovanech nad Jevišovkou. Zámek je kulturní památkou, ale je v současné době opuštěný a zchátralý. Nové využití má za úkol navrátit do zámeckého areálu život a přilákat do města turisty. Objekt je využíván polyfunkčně. Slouží jako galerie, vinárna, hotel a kavárna. Také se v něm nachází multifunkční sál, reprezentační prostory a obřadní síň. Součástí návrhu je i zahrada, která je navržena tak, aby umocnila zámeckou atmosféru. V přední části zahrady je navržen vodotrysk s lavičkami a květinové záhony, v zadní části je nádvoří s posezením pro hosty kavárny, bylinková zahrada, amfiteátr pro hudební a kulturní akce a parkoviště pro návštěvníky.
MORAVSKÉ VINAŘSKÉ CENTRUM BRNO
Vojtěšek, Jiří ; Žák, Libor (oponent) ; Dýr, Petr (vedoucí práce)
Město Brno bylo od nepaměti centrem moravského vinařství. Nový návrh vinařského centra reaguje na tuhle skutečnost a reprezentuje majestátnost vinařství ve své plné kráse. Respekt k přírodě, láska k tradici a řádu-milovnost jsou hlavní aspekty designu. Návrh se ve své podstatě otevírá pro veřejnost, nicméně potřebná skromnost je zachována. Naopak uzavřenost výrobní části uchovává tajemství hluboké tradice pěstování a výroby vína. Navržené stavby slouží k výrobě, skladování vína, administrativě spojené s výrobou, degustaci a prodeji vína, konferencím, ubytování a v neposlední řadě wellness a jiným aktivitám. Velikost objektu je výsledek optimální koncepce, která nenarušuje historickou zástavbu okolí. Je kladen důraz na minimalizaci nákladů ať už při výstavbě, tak při provozu. Půdorysný tvar připomínající písmeno L je orientován nádvořím směrem na západ. Vzniká zde unikátní prostor vinařského dvoru s širokým schodištěm. Tento amfiteátr může sloužit k sezónním výstavám, poutím či místní hodové zábavě. Dvůr je propojen s ulicí Hlinky podchodem, který parafrázuje historické vstupní portály do sklepů. Severní část objektu se zakusuje do terénu a spojuje původní sklepy s novými prostory. Malé úzké okna odráží požadovanou uzavřenost, stejně tak jak tomu bylo se sklepními objekty na Jižní Moravě po dlouhá staletí.
Obnova bývalého Okresního soudu ve Zlíně
Gebhardt, Tomáš ; Blažková, Vendula (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je Budova bývalého soudu ve Zlíně. Druhý nejstarší objekt ve městě se nachází v centru na nároží parku, na křižovatce ulic Bartošova a Soudní. Ocitá se nejen v centru samotného města, ale především v křižovatce nejfrekventovanějších pěších proudů při cestě za nákupy, dopravou, univerzitami, apod. Budova bohužel zasahuje do části městského parku, jeho jasná hranice je tímhle narušena. V okolí se nachází velké množství veřejných ploch, které až na Gahurův prospekt jsou slabě využívány. Za to může jejich nešťastné řešení a absence potřebného vybavení. Tento návrh se snaží se stavbou naložit jako s občanským vybavením parku ( občerstvení, zábavou ve veřejném prostoru, toalety). Dostavbou letního kina jasně definuje novou hranici parku. Projekt doplňuje nárožním ulicím potřebný městský parter a na něj navrací částečně travnatou plochu jako zelenou hranici parku. Skrze tento parter je umožněn vjezd i výjezd do podzemních garáží a taky hlavní vstup do letního kina skrze schodiště narušující stereotypní rastr parteru. Bývalá budova je doplněna o letní kino, podzemní garáže, nárožní komerční parter. Dále je k budově přistavěn čtyřpatrový kvádr se schodištěm a sanitárními prostory budovy. I přes patřičné přístavby je důležité, aby si budova soudu zanechala nejdominantnější výraz a přístavby v jejích kontaktu se chovali spíše doplňkově a podřadněji. Návrh zachovává původní výraz i historickou fasádu bývalého soudu. Včetně sklonů a tvarů střechy. Před zmíněnou fasádou je v záměru zrušit parkovací stání a vozidla přesunout do podzemí pod hlediště letního kina z důvodů provzdušnění a ,,prozření“ před prostorem budovy i parku.
Motives and technologies of Gallic and North African mosaics
Ozaňáková, Patrícia ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Ondřejová, Iva (oponent)
V mojej práci chcem nastoliť otázku nakoľko sa severoafrické a galské mozaiky od seba líšia. Chcem poukázať na to, že i keď sú ich korene v Taliansku, vyvinuli sa každé iným smerom. Mám v úmysle zistiť čo si do repertoára priniesli a čo naopak s neochvejnosťou kopírovali. Na niektorých náboženských motívoch chcem dokázať nie len ich štylistický vývoj ale posun v myslení a chápení daného božstva, ktorý s jeho stvárnením úzko súvisí. Práca sa zaoberá najčastejšími námetmi Galských a Severoafrických mozaík a ich interpretáciou. Práca sa delí na tri kapitoly. V prvej sú načrtnuté technologické postupy súviciace s výrobou mozaík. Druhá, obsahovo najväčšia kapitola pojednáva o námetoch Severoafrických mozaík. V podkapitolách prináša rozdelenie na základe najbežnejších scén a to na: náboženské motívy, lovecké scény a scény bojov v amfiteátri.Na konci druhej kapitoly nasleduje krátke zhrnutie nadobudnutých poznatkov. Tretia kapitola pojednáva o námetoch Galských mozaík. Na jednotlivých príkladoch z kontextu prímestských víl, poukazuje na záľubu v luxuse a mytologických scénach. Pojednáva o jednotlivých dielňach v Galii. Štvrtá kapitola sa venuje sfére pôsobenia afrických a galských mozaik. Záver zhrňuje nadobudnuté poznatky a porovnáva tieto dve oblasti na základe námetov.
Umělecká škola v Brně
Smička, Matěj ; Žalmanová, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Z dříve vypracované studie v předmětu AG32, vznikla následující bakalářská práce, která tuto studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Téma práce má název Umělecká škola v Brně. Pro toto téma bylo uděleno místo stavby Kraví Hora, Brno, Veveří. Koncept byl do jisté míry ovlivněn svažováním terénu, který se snaží napodobit kaskádovitým umístěním objektů. Nedaleko pozemku se na severní straně nachází zahrádkářská kolonie, na jižní tenisové haly, na východní Budovu Z, Fakulty stavební v Brně a na západní park Kraví hora s hvězdárnou. Hlavní ideu tohoto projektu bylo vytvořit objekt za pomocí geometrie - výsledkem jsou tedy tři hmoty - výseče, které jsem získal průnikem několika různých kruhů a elips. Uspořádání objektů i střední amfiteátr ještě umocňují kaskádovitost. Škola má funkci vzdělávací s přidanou funkcí kulturně-vzdělávací, jelikož součástí je i polyfunkční sál a galerie výtvarného umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.